Ergernis top 10 weggebruikers

Gestart door suzuki-girl, 27 februari, 2007, 18:04:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

Ergernis top 10 weggebruikers



Ieder jaar stelt het KLPD (Korps Landelijke Politiediensten) de ergernis top 10 van weggebruikers op. Hieronder treft u het overzicht van deze ergernissen aan, met een vermelding van de boete.

1. Bumperkleven

Boete tot 80 km/h: 150 euro
Boete 81 km/h tot en met 100 km/h > 3 meter onderlinge afstand: 220 euro
Dagvaarding / voorstel boetebedrag bij:
- 101-120 km > 3 meter onderlinge afstand: 320 euro
- 101-120 km < 3 meter onderlinge afstand: 400 euro

2. Onnodig links rijden. Boete: 75 euro

3. Snijden. Boete: 130 euro

4. Onjuiste verlichting. Boete: 50 euro

5. Onjuist inhalen. Boete: 130 euro

6. Snelheid (algemeen)
Dagvaarding / voorstel boetebedrag OM bij:
> 40 km te hard op autosnelwegen
> 30 km te hard op andere (auto)wegen
Rijbewijs inleveren bij > 50 km te hard

7. Inhalen vrachtwagens.Boete: 130 euro

8. Onjuist in- en uitvoegen.Boete: 130 euro

9. Afwijkend verkeersgedrag door bellen/kaartlezen e.d..Boete: 130 euro

10. Afwijkend verkeersgedrag door alcohol/drugs
Alcoholpromillage 0,54‰ –0,80‰
Auto en motor: 220 euro
Autobus en vrachtauto: 300 euro
Vanaf 0,80 ‰ : dagvaarding
You may own the bike, but the bike possesses you.

Herr Tod

Mijn top 10:

K. Spee
VHT
KLPD
Campers
Caravans
Wielrenners
Auto's
Auto's
Auto's
Auto's
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Steefke™

Citaat van: "Herr Tod"Mijn top 10:

K. Spee
VHT
KLPD
Campers
Caravans
Wielrenners
Auto's
Auto's
Auto's
Auto's

de mijne

linksrijders
spee
klpd
astra rijders
wielrenners
brommobielen
snorbrommertjes
bejaarden
busjes
vrachtwagens
Smells like rubber

B-Witch

hahahaha,

en de boete???

verbieden, of afschieten :?:

:twisted: meneer Spee komt voor dat laatste wel in aanmerking :twisted:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Steefke™

Citaat van: "suzuki-girl"hahahaha,

en de boete???

verbieden, of afschieten :?:

:twisted: meneer Spee komt voor dat laatste wel in aanmerking :twisted:

gewoon af en toe een beetje aan de regels houden, alleen lukt me dat niet zo goed als ik der jaas van der jolf in trap en der KN filter hoor brullen. :lol:
Smells like rubber

B-Witch

Citaat van: "Steefke"
Citaat van: "suzuki-girl"hahahaha,

en de boete???

verbieden, of afschieten :?:

:twisted: meneer Spee komt voor dat laatste wel in aanmerking :twisted:

gewoon af en toe een beetje aan de regels houden, alleen lukt me dat niet zo goed als ik der jaas van der jolf in trap en der KN filter hoor brullen. :lol:

Vertel dat eens aan al die randdebielen die mij altijd op mijn pad komen :evil:
Neem nou bijv vanmiddag, van Brunssum tot Ohe en Laak, 50 minuten gereden, dan krijg ik dus echt de zeik...sorry voor mijn taalgebruik, maar ik wordt nog kwaad als ik er nog aan denk, lijkt wel of iedereen die mij in het vaarwater komt ineens aan het onthaasten is ofzo.
Vanzelf ga je dan bumperkleven, of inhalen waar het eigenlijk niet mag, en ook dat oranje  pik je net te laat ook nog ff mee. En heb je dan eindelijk vrij baan, tsja dan leert die cinquecento ook ff wat illegale snelheden zijn :oops:
tsja als moeder wil je zeker thuis zijn als de kids uit school komen nietwaar :?:

maar eigenlijk heb je wel gelijk hoor, tis een kwestie van beetje opletten :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Hakinnen

mijn top 10 ergernis op de weg:

- Niks
- Niks
- Niks
- Niks
- Niks
- Niks
- Niks
- Niks
- Niks
- Niks

:D

ik erger me nergens aan...zit toch wel veel op de weg en ik kan niet zeggen dat ik me ergens aan erger..alez..er zijn hier veel mensen , dus ook veel mensen die van de weg gebruik maken en aangezien die allemaal geen tijd meer schijnen te hebben op vandaag krijg je soms wel capriolen..

maar kan niet zeggen dat ik me er aan erger...ik baal soms wel van de drukte op de weg met name als ik richting noorden moet maar voor de rest tuft hakki lekker door á 110km/u met de bitubo camionette..
Hij gaat wel harder maar rijdt het fijnste met 110 op de autostrada..radioke aan..en maar tuffen..inhalen doen we niet veel aan..plaats op de weg is meestal geen probleem want alles kleiner als een vrachtauto is ook meteen kleiner dan mijn camionetteke ..ze schuiven maar netjes op...hoppa..relaxt toch..ga me wat zitten ergeren in het verkeer...en als hakki door de drukte es te laat komt..is ie maar te laat...ik heb de drukte op de weg ook niet uitgevonden.

ergerde me voorheen toen ik nog veel motor reed op de weg wel regelmatig aan groepen wielrenners..maar ook dat is verleden tijd.

ze kinne mich get..

:wink:

WhomBom

ik erger me niet uit principe aan mede weggebruikers... alleen als ze het erheen maken; tijdje geleden alweer een gast in aken, rijdt van rechts zo de weg op (voorrangsweg) waardoor karel de gek hier weer es uit kan gaan wijken, voor hetzelfde geld kijk je ff naar je tellers  :evil:
maar als niemand lompe acties uithaalt... vind ik alles welletjes  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

ik blijf steeds dezelfde opgereegde gek :oops: kan me ontiegelijk opwinden voor niks eigenlijk.  :oops:

Wat me wel zelf opvalt als ik (voorheen) met me 2cv en nu met die antieke Benz onderweg ben, veel rustiger rij, ik me veel minder aan anderen stoor en dus zelf rustiger ben oppe weg :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: "Dwars"ik blijf steeds dezelfde opgereegde gek :oops: kan me ontiegelijk opwinden voor niks eigenlijk.  :oops:

Wat me wel zelf opvalt als ik (voorheen) met me 2cv en nu met die antieke Benz onderweg ben, veel rustiger rij, ik me veel minder aan anderen stoor en dus zelf rustiger ben oppe weg :?

ik ken het fenomeen als ik met de 6 kabouters in het vooronder rijd ben ik ook geneigt te gaan gassen  :oops:
Smells like rubber

karz

Citaat van: "Hakinnen"
maar kan niet zeggen dat ik me er aan erger...ik baal soms wel van de drukte op de weg met name als ik richting noorden moet maar voor de rest tuft hakki lekker door á 110km/u met de bitubo camionette..

Hij gaat wel harder maar rijdt het fijnste met 110 op de autostrada..radioke aan..en maar tuffen..inhalen doen we niet veel aan..plaats op de weg is meestal geen probleem want alles kleiner als een vrachtauto is ook meteen kleiner dan mijn camionetteke ..ze schuiven maar netjes op...hoppa..relaxt toch..ga me wat zitten ergeren in het verkeer...en als hakki door de drukte es te laat komt..is ie maar te laat...ik heb de drukte op de weg ook niet uitgevonden.

JIj bent dus zo ene waaraan iedereen zich ergert :mrgreen:



Wat zich voordoet als ik me de motor opweg ben en met name door de files rijd is dat je de individuele auto's als 1 samenhangende club gaat zien.

Het zijn altijd eikels die niet doorrijden , terwijl waarschijnlijk alleen de voorste dat niet doet.  Als me aan het begin van de file ene in de weg blijft staan en 400m verderop weer, dan zijn 'ze' irritant vandaag. Dus niet alleen die 2 auto's , nee de hele koekblikken verzameling.
Klopt eigenlijk niet, maar toch werkt dat zo  :?


Mijn ergernis top 10.

1 ] mensen die onterecht voorrang geven. Van die pseudosocialen die zonder in de achteruitkijk spiegel te kijken die arme fietser/voetganger even laten oversteken. Populair bij rotondes, waardoor wij in een bocht abrupt mogen remmen.

2 ] mensen die kijken hoe lang de file nog is door links/rechts uit te wijken

3 ] motorrijders zónder koffers die niet door de file heen durven rijden .of alleen als een tank er ook tussendoor kan, maar wel het pad tussen de auto's blokkeren.

4 ] motorrijders met koffers die niet door de file heen durven rijden ,of alleen als een tank er ook tussendoor kan, maar wel het pad tussen de auto's blokkeren.

5 ] mensen die vooraan het stoplicht staan, 3 sec nodig hebben om zich te realiseren dat het groen is en dan nog de handrem eraf moeten halen en in 1 moeten schakelen.

6 ] mensen die zich laten uitrollen naar een rood stoplicht ook al heeft links -en rechtsafslaand groen en kunnen die het wel nog halen als die fucker voor hun zich niet had laten uitrollen.

7 ] mensen die niet snappen dat als je stilstaat nog steeds deelnemer bent in het  verkeer.

8 ] mensen die het gas los laten op de autosnelweg voordat ze op de afslag zitten.

9 ] mensen die pas gas geven als ze op het laatste rechte stuk van de autosnelweg oprit zijn.

10] inhaal twijfelaars, die de hele tijd het knipperlicht aanhouden en dan wel-niet-wel-niet gaan inhalen. (meestal rechtopzittende vrouwen met het neus tegen het stuurwiel)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Hakinnen"
maar kan niet zeggen dat ik me er aan erger...ik baal soms wel van de drukte op de weg met name als ik richting noorden moet maar voor de rest tuft hakki lekker door á 110km/u met de bitubo camionette..
Hij gaat wel harder maar rijdt het fijnste met 110 op de autostrada..radioke aan..en maar tuffen..inhalen doen we niet veel aan..plaats op de weg is meestal geen probleem want alles kleiner als een vrachtauto is ook meteen kleiner dan mijn camionetteke ..ze schuiven maar netjes op...hoppa..relaxt toch..ga me wat zitten ergeren in het verkeer...en als hakki door de drukte es te laat komt..is ie maar te laat...ik heb de drukte op de weg ook niet uitgevonden.

JIj bent dus zo ene waaraan iedereen zich ergert :mrgreen:

:laughing49so: ja idd, met 110 oppe linkerbaan  .<<((.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away