Het grote leermomenten topic

Gestart door DeWitte, 17 mei, 2006, 20:52:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

post hier je "leermomenten" op of met de motor :wink: misschien kan een ander er wijzer van worden :yes6rs:

Zal zelf beginnen :lol:


leermoment:
-er valt niet weg te rijden met een motor waarvan je het schijfremslot vergeten bent eraf te halen  :cry:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

als je brik niet start  :oops:




altijd eerst kijken naar je dodemansknop :!:  voor dat je de accu uitbouwd :mrgreen:

ach ja.... kep gekkere dingen gehoord  :lol:

QuattroFrits

Controleer je benzinekraan als hij niet start.

:oops: Leermoment van lang geleden met een bromfiets. :oops:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

B-Witch

Er niet van uitgaan dat remlichten van busjes voor je het altijd doen :!:
Voor je het weet staan ze stop, en moet jij de remproef in praktijk brengen :evil:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Herr Tod

Rem niet, al sturend, in grind, ook al sta je bijna stil. (1)

Stuur om een Mercedes heen als deze uit een zijstraat komt en je geen voorrang geeft. (2)

Ga niet rijden op wazige landweggetjes als het midden in de winter is en overal ijs ligt. (3)

Vervang je banden als je twijfelt en doe voorzichtig op klaverblad-achtige weggedeelten. (4)
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Mounty

De motor blijft niet rechtop zonder jiffie of bok... :oops:

Eerst remmen controleren voordat je de oprit afgaat... :oops:

Nooit de motor in z'n vrij bergaf parkeren op de jiffy.... :oops:

tja..beginnersfoutjes..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Desmo-devil

tsa, waar zal ik beginnen ...........

DeWitte

Citaat van: "Desmo-devil"tsa, waar zal ik beginnen ...........

Bij die kickstarter en die gekneusde enkel wellicht??? :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Mijn hele leven is één groot leermoment...

Desmo-devil

Ok ..hier dan mijn eerste leermoment. Het jaar 1983 !
Stilstaan voor een overweg en denken dat de motor in zijn vrij staat. (XT 500)
Vervolgens de koppeling gewoon los laten.
Gevolgen : deuk in de slagboom ( toen waren ze nog van ijzer met van die hekken eronder) toenmalige vriendin die achterop zat lag op de grond ( heeft het de week daarna uitgemaakt )
Wordt vervolgd. (Als ik er een per week opschrijf ben ik rond de kerst 2007 klaar )

B-Witch

Gisteren nog een leermoment :oops:  :oops:  :oops:

Niet op de fiets sportief gaan doen met een lading lege flessen in je boodschappentas aan het stuur hangend en dan een bocht nemen  :oops:


Okee het was niet op de motor, maar toch weer wat geleerd  :evil:



Is net zo dom als waneer je met de motor voorgesorteerd staat op vuil wegdek (zand en grind) om naar links te gaan en dan toch rechtsaf willen....
(ging schuiven en boem daar lag ik) :oops:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Road Racing Tonnie

Nou vooruit dan maar.
Met 18 jaar (1960) direct een motor gekocht, zijnde een Maico 200 cc 1 cil tweetakt, en daar driftig de buurt mee onveilig gemaakt.
Met 19 jaar in militaire dienst, en gelegerd op vliegbasis Twente, afd MT
als vrachtwagenchauffeur.
Op een goede dag was er verplicht onderhoud aan de wagen, op een wat afgelegen gedeelte , met daarbij een loods, waar div BSA motoren stonden, en het duurde niet lang, of mijn dienstmaten vroegen, Tonnie kun jij met zo,n BSA een stukkie rijden, maar natuurlijk kan ik dat, geen enkel probleem hoor, dus de BSA uit de loods, aan het lopen gebracht, en zou ik wel even een demo geven, hoe je daar mee om moest gaan, en al snelle en sneller, tot het uit de hand dreigde te lopen, en ik met kracht de achterrem erbij moest gebruiken, maar niks achterrem, waarom niet???
Nou zo,n Engelse pot, heeft de rem links en versnelling rechts, en dat was mij, in deze situatie even ontgaan.
Het gevolg was, dat ik met motor en al, dwars door de houten zijwand v/d loods ging, en daar stond ik, koplamp stuk en het spatbord geloof ik, maar het ergst was nog dat mijn ego schade had opgelopen.
De maten van mij, hebben een half uur in een deuk gelegen.
Heb de motor maar in een heel donker hoekje geplaatst, en is het met een sisser afgelopen.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Busaberke

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Het gevolg was, dat ik met motor en al, dwars door de houten zijwand v/d loods ging


Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

Okay nu ik:

Als arme student had ik net voldoende geld bij elkaar gesprokkeld om een Suzuki GT500 (2 takt) te kopen.
Na een tijdje begon ' ie steeds slechter te starten, en bleek dat de spoelen van de ontsteking slecht werden.
Ik had geen geld om 'm te repareren, dus ik roeide met de riemen die ik had.
Uiteindelijk lukte het niet meer om hem met de kickstarter te starten, (een startmotor had ' ie niet) dus moest de Soes telkens aangeduwd worden terwijl ik er op zat.

Toen op een kwade middag ik ff naar school moest was er niemand om mij aan te duwen, dus besloot ik het duwen en het starten zelf te doen.

Ik koos een straat uit die omlaag liep , zette de Soes in 2e versnelling & op contact, trok de koppeling in en begon de straat omlaag te rennen.
Toen ik de koppeling losliet, nam ik een sprong richting het zadel.

Helaas gaf ik "iets te veel gas"
De motor sloeg aan, en schoot vooruit.
Op dat moment werd het stuur uit mijn handen getrokken en ik belandde op straat i.p.v. op het zadel.  :oops:
De motor reed stuurlos een stukje verder de struiken in, waardoor de schade beperkt bleef tot een geschaafd lichaam en dito ego.......
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"
Toen op een kwade middag ik ff naar school moest

:shock: mocht je toen al met je motor naar de basisschool??? :rofl:

sorry kon ut niet laten en kwam net uit de kroeg :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away