Hoofdmenu

Motoport

Gestart door cees, 10 juni, 2006, 21:34:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Mijn ervaring met Motorport (Engbers Zelhem) is meer dan goed, correcte mensen, hebben altijd voldoende aandacht, en gaan tot het uiterste, om dat onderdeel, binnen twee dagen in huis te hebben, ook bij een eventuele aanschaf van een andere motor, zijn en blijven ze vriendelijk, ook als de koop niet doorgaat.
Wat voor mij ook heel erg belangrijk is, dat is de werkpaats, en ook daar over geen klagen, mochten er complicaties optreden wordt je daar keurig van op de hoogte gesteld, en de reparaties, worden GOED uitgevoerd.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Mounty

ik heb op verschillende forums negatieve berichten gehoord over motoport Echt...zelf heb ik niet een echte negatieve ervaring aldaar, behalve dat opdringerige..

Maar er is wel over elke handelaar/winkel/ondernemer wat te vertellen toch..enn...fouten maken we allemaal wel eens..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Hakinnen

Citaat van: "FZ_Ron"ik heb op verschillende forums negatieve berichten gehoord over motoport Echt...zelf heb ik niet een echte negatieve ervaring aldaar, behalve dat opdringerige..

Maar er is wel over elke handelaar/winkel/ondernemer wat te vertellen toch..enn...fouten maken we allemaal wel eens..

Dat klopt..en meestal wordt er duchtig geklept ook..

Vooral op de motor-forums..

ik vindt dat soms niet helemaal terecht en okay al dat gezever jegens de dealers / handelaars / ondernemers...whatever..

Het is de mens nu eenmaal eigen zijn gal te spuwen wanneer ie zich onjuist behandeld voelt of de indruk heeft dat ie teveel betaalt heeft ergens ergensvoor..

das helemaal okay en moet kunnen , als een dealer jouw slecht behandelt , vanalles beloofd en niks doet of zijn zakken zit te vullen tenminste..

helaas wordt er ook vaak vanalles neergezet door mensen die op de één of andere manier een negatieve ervaring hebben of menen te hebben.
en dan is een motorforum de perfecte plaats om je ongenoegen te uiten.
de dealer heeft je immers "slecht" behandeld en "dat zal ie weten ook"..ff je "gelijk" halen via de forums en je motorvriendjes waarschuwen dat die dealer niet deugt..

alé, je kent het..voorbeelden genoeg..

echter, vergeet niet dat er in dat soort "klaaggezang" vaak weliswaar een waarheid zit maar dat je onder klanten net als onder dealers net zo goed "goede als slechte hebt"..
Ik ken talloze topics op motor-forum waar één iemand over een dealer begint te zagen en er vervolgens andere gebruikers gaan reageren puur en alleen op "de waarheid" zoals de topstarter die claimt te vertellen.
meestal gaat het dan van kwaad naar erger. iedereen heeft immers wel wat te melden en de dealer wordt compleet "afgebrand" op internet..

das jammer en helaas een gevolg van het internet, mensen kunnen lekker anoniem hun gal spuwen en we moeten maar aannemen dat het allemaal waar en niet zwaar overdreven is..
op die manier kan op een snelle manier veel schade berokkend worden voor een motorzaak of ondernemer in de branche. de betreffende zaak weet immers vaak van niks en kan niet reageren of zich verdedigen, je hoort het verhaal vaak maar van één kant.

Als ik bijvoorbeeld vandaag naar motoport ga voor een nieuw bandje en de monteur maakt per ongeluk een krasje op mijn velg zou ik immers zo maar ergens een topic kunnen openen met de medelingen dat :"motorport gvd een kl*tezaak is"..wat een prutsers en ze zijn nog veel te duur ook"..

geloof me..ik heb het ook al eens mogen meemaken..een klant die niet tevreden was over een levering.  die knakker was ook niet tevreden te krijgen..onmogelijk.  typisch voorbeeld van iemand die echt voor een kwartje op de eerste rij wilde zitten en dacht dat er veel korting zou worden gegeven en oneindige service zou worden gegeven.
Zo iemand die dacht dat ik mijn bedrijfje speciaal voor hem had opgericht..zeveren, zeveren en nog eens zeveren,..mega korting vragen..en vervolgens niet betalen en blijven zeveren..ja daag.  mooi niet hé..opzouten hoop geouwehoer mee gehad..
anyway...als zo'n knakker bijvoorbeeld op MF ergens een topic opent en gaat lopen verkondigen dat Bitubo-Raceservice een k*tzaak is dan kan ie mij daar onterecht veel schade mee berokkenen. Vooral als ik niet weet wat en waar ie allemaal over mij aan het vertellen is en ik niet kan reageren.  mensen die dat lezen nemen het dan vaak voor waarheid aan.

ja, lekker..ben je mooi klaar mee dan als ondernemerke.

ik vindt zeker dat het internet en de fora een plaats moet zijn waar je je negatieve en positieve ervaringen met je dealer of motoronderdelentoko moet kunnen vertellen maar als je zoiets leest ben je er dan bewust dat het niet meer is dan de "persoonlijke ervaring" van iemand en dat het omdat je het altijd maar van één kant hoort moeilijk is om het in het juiste perspectief te plaatsen..

snapie?  als ik weet dat motoport te duur is met banden kan ik toch gewoon ergens mijn bandjes halen.  dan is het toch niet nodig om ze dan toch bij motoport te kopen en vervolgens op de motofora te gaan lopen roepen dat het een "k*tzaak" is en dat ze hun zakken zitten te vullen..

:wink:

karz

Zoiets reguleert zichzelf imo. Als iemand juist goede ervaringen heeft zal hij zijn 'zaak'verdedigen.

Bijv. Ik vind Rosa een prettige zaak, waar ze aandacht voor je hebben en alles ongedwongen is.

Als iemand hier Rosa zou gaan bashen, dan zou ik dat op zijn minst proberen te nuanceren.

Als je als dealer weinig bovengemiddeld doet, zul je deze support niet krijgen op forums, da's dan jammer.

Imo, zijn alleen de dealers die gemiddeld presteren en af en toe een steek laten vallen het zwaarste slachtoffer van internet. Well so be it.

Het mes snijdt aan 2 kanten, als iemand vraagt : 'waar kan ik het beste dit en dat. .. ' en jouw naam als dealer/garage valt dan regelmatig is ook gunstig. Moet je het wel zelf naar maken. Motoport zal dat niet lukken, maar dat ligt aan hun zelf.


Het is gewoon precies hetzelfde als mond op mond, alleen sneller en een groter bereik.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

bikergirl

het is natuurlijk lekker makkelijk om op een forum te klagen over een bedrij of zaak enz.
Maar dat is niet de bedoeling en ik zeg niet dat Motorport Echt een slechte zaak is,
wat ik alleen wilde aangeven wat mijn ervaring is geweest en daarbij een pluspunt van ze is: ze hebben de kawa teruggenomen en ik heb kunnen ruilen voor de suzuki!!! waar ik overigens superblij mee ben.
Ze willen je overal in tegemoet komen en ja wat er eerder al gezegd werd het opdringerige...tja ze willen verkopen he..

groetjes bikergirl

cees

Citaat van: "suzuki-girl"Bij andere motorzaken kan je zoiets ook overkomen, mijn vraag is of de dealer in kwestie wist van de problemen van jou motor.
Kan best een gebrek zijn geweest, dat de vorige eigenaar niet verteld heeft, en dat met een klein stukje rijden,nog niet te merken was. of dat pas naderhand ontstaan is, dan kan een dealer er ook niets aan doen
Oke, het heeft lang geduurd voor je motor gemaakt zou zijn. Maar wat voor een reden gaven ze je daarvoor???
Maar naar mijn mening kunnen dit soort dingen in elke zaak voorkomen.
wil niet zeggen dat daardoor de hele motoport niet deugt.

Ik ben er iig altijd vriendelijk en netjes geholpen, nooit problemen gehad daar, of ik er nu kom voor een motor te kopen, of een lampje, ik heb nog nooit slechte ervaringen gehad :!:


Kan allemaal wel zo zijn maar het is toch "van de gekke" dat je na 6 weken te horen krijgt dat het nog minstens 3 weken gaat duren!!!

Bij Motoport Den Bosch heb ik 4 weken moeten wachten omdat mijn dynamo en het startrelais kapot was.
Ik kom dus met een kapotte motor stil te staan, bel naar Motoport Den Bosch met de opmerking dat ik de motor nodig heb voor woon/werk. Ik kon hem direct komen brengen. Ik de motor op de aanhanger en dezelfde dag gebracht. Na 2 weken kreeg ik te horen dat de dynamo en het startrelais kapot waren en weer na bijna 2 weken was de motor klaar (nadat ik hier 4 x voor gebeld had) oftewel bijna 4 weken stilstand voor een kapotte dynamo en startrelais. Sorry hoor: dan ben je gewoon een
kutzaak!!

de ballen
Cees.

ps: motorke liep niet goed stationair 3 weken geleden. 2 BMW dealers gebeld en bij beide minimaal 3 weken wachten voor een afspraak.
Bel ik naar een BMW subdealerke in Steensel en krijg daar te horen: kom dadelijk maar effe langs. Daar direct geholpen en gratis!!!
Hier kan menig dealer van leren!!
uzzi voor de lol,  BMW voor het werk!

B-Witch

Vraag me wel af waarom bikergirl het zover heeft laten komen, dat ze 6 weken heeft moeten wachten :?:

Ik had gezorgd dat ze me niet meer konden zien of horen daar bij de motoport...gek waren ze van me geworden :twisted:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Desmo-devil

Ik  heb zelf  nu mijn tweede motor daar gekocht en absoluut geen negatieve ervaringen. Nooit iets gemerkt van opdringerigheid.
Met mijn daar gekochte ZX 7 R  50.000 km gereden nooit problemen.
Met de nieuwe 750 nu 7000 km gereden en geen problemen gehad.
Wel problemen gehad met balhoofd lager, terug gegaan en meteen terplekke verholpen binnen de garantie. Er zijn motorzaken waar ik veel slechter behandeld ben in het verleden !!

HD4ever

Citaat van: "suzuki-girl"Ik had gezorgd dat ze me niet meer konden zien of horen daar bij de motoport...gek waren ze van me geworden :twisted:

Nou nou, dat had ik nooit achter jou gezocht. Ik ken je alleen als een aardige meid. Wist niet dat je, zo nu en dan, mensen tot waanzin probeerde te drijven.  :D
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

B-Witch

Citaat van: "HD4ever"
Citaat van: "suzuki-girl"Ik had gezorgd dat ze me niet meer konden zien of horen daar bij de motoport...gek waren ze van me geworden :twisted:

Nou nou, dat had ik nooit achter jou gezocht. Ik ken je alleen als een aardige meid. Wist niet dat je, zo nu en dan, mensen tot waanzin probeerde te drijven.  :D

Ben maar blij dat je mijn  "andere" kant niet kent :twisted:


ik kan behoorlijk irritant worden als er iets niet gaat zoals het hoort :oops:
You may own the bike, but the bike possesses you.

bikergirl

hoi hoi

haha ja tuuuuurlijk werden die helemaal gestoord bij motorport, ik hing elke dag aan de telefoon bij de..met de vraag en is de kawa al klaar??
en ik had een gloedjenieuwe motor te leen was wel een soort lesmotor, maar ja ik kwam er overal mee.
ook 2 keer in de week langsgaan, niks hielp ..
maar ja nu is alles good met de suzuki...pffff

groetjes bikergirl

B-Witch

Citaat van: "bikergirl"hoi hoi

haha ja tuuuuurlijk werden die helemaal gestoord bij motorport, ik hing elke dag aan de telefoon bij de..met de vraag en is de kawa al klaar??
en ik had een gloedjenieuwe motor te leen was wel een soort lesmotor, maar ja ik kwam er overal mee.
ook 2 keer in de week langsgaan, niks hielp ..
maar ja nu is alles good met de suzuki...pffff

groetjes bikergirl

nieuwe motor te leen???

pff dan hadden ze die kawa best wel wat langer mogen houden :roll:
waar gaat het dan eigenlijk nog over:
ze hebben jou dus een fatsoenlijke motor meegegeven, je kon rijden.
En die Kawa dat zal dan wel zo'n frikandel zijn geweest wat gewoon beter van de weg af kon zijn.
En je hebt uiteindelijk die Soes kunnen hebben, dus je bent fatsoenlijk schadeloos gesteld :?
Waarom is Motoport in jou visie dan eigenlijk een ballentent, zoals je in je eerste post in dit topic zet??
zo te horen ben je meer dan fatsoenlijk behandeld :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Road Racing Tonnie

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "bikergirl"hoi hoi

haha ja tuuuuurlijk werden die helemaal gestoord bij motorport, ik hing elke dag aan de telefoon bij de..met de vraag en is de kawa al klaar??
en ik had een gloedjenieuwe motor te leen was wel een soort lesmotor, maar ja ik kwam er overal mee.
ook 2 keer in de week langsgaan, niks hielp ..
maar ja nu is alles good met de suzuki...pffff

groetjes bikergirl

nieuwe motor te leen???

pff dan hadden ze die kawa best wel wat langer mogen houden :roll:
waar gaat het dan eigenlijk nog over:
ze hebben jou dus een fatsoenlijke motor meegegeven, je kon rijden.
En die Kawa dat zal dan wel zo'n frikandel zijn geweest wat gewoon beter van de weg af kon zijn.
En je hebt uiteindelijk die Soes kunnen hebben, dus je bent fatsoenlijk schadeloos gesteld :?
Waarom is Motoport in jou visie dan eigenlijk een ballentent, zoals je in je eerste post in dit topic zet??
zo te horen ben je meer dan fatsoenlijk behandeld :!:

Dat lijkt mij dus ook, dat ze alles wat in hun vermogen lag, gedaan hebben, om toch een tevreden klant te houden.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Hakinnen

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"
Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "bikergirl"hoi hoi

haha ja tuuuuurlijk werden die helemaal gestoord bij motorport, ik hing elke dag aan de telefoon bij de..met de vraag en is de kawa al klaar??
en ik had een gloedjenieuwe motor te leen was wel een soort lesmotor, maar ja ik kwam er overal mee.
ook 2 keer in de week langsgaan, niks hielp ..
maar ja nu is alles good met de suzuki...pffff

groetjes bikergirl

nieuwe motor te leen???

pff dan hadden ze die kawa best wel wat langer mogen houden :roll:
waar gaat het dan eigenlijk nog over:
ze hebben jou dus een fatsoenlijke motor meegegeven, je kon rijden.
En die Kawa dat zal dan wel zo'n frikandel zijn geweest wat gewoon beter van de weg af kon zijn.
En je hebt uiteindelijk die Soes kunnen hebben, dus je bent fatsoenlijk schadeloos gesteld :?
Waarom is Motoport in jou visie dan eigenlijk een ballentent, zoals je in je eerste post in dit topic zet??
zo te horen ben je meer dan fatsoenlijk behandeld :!:

Dat lijkt mij dus ook, dat ze alles wat in hun vermogen lag, gedaan hebben, om toch een tevreden klant te houden.


tsja ..tonnie..
sommige klanten zijn niet tevreden te krijgen..moeten als eerste geholpen worden, het mag niks kosten en willen oneindige service..

(ik heb het hier niet over "bikergirl" he...maar in het algemeen)



my ass..mooi niet he

cees

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"
Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "bikergirl"hoi hoi

haha ja tuuuuurlijk werden die helemaal gestoord bij motorport, ik hing elke dag aan de telefoon bij de..met de vraag en is de kawa al klaar??
en ik had een gloedjenieuwe motor te leen was wel een soort lesmotor, maar ja ik kwam er overal mee.
ook 2 keer in de week langsgaan, niks hielp ..
maar ja nu is alles good met de suzuki...pffff

groetjes bikergirl

nieuwe motor te leen???

pff dan hadden ze die kawa best wel wat langer mogen houden :roll:
waar gaat het dan eigenlijk nog over:
ze hebben jou dus een fatsoenlijke motor meegegeven, je kon rijden.
En die Kawa dat zal dan wel zo'n frikandel zijn geweest wat gewoon beter van de weg af kon zijn.
En je hebt uiteindelijk die Soes kunnen hebben, dus je bent fatsoenlijk schadeloos gesteld :?
Waarom is Motoport in jou visie dan eigenlijk een ballentent, zoals je in je eerste post in dit topic zet??
zo te horen ben je meer dan fatsoenlijk behandeld :!:

Dat lijkt mij dus ook, dat ze alles wat in hun vermogen lag, gedaan hebben, om toch een tevreden klant te houden.


tsja ..tonnie..
sommige klanten zijn niet tevreden te krijgen..moeten als eerste geholpen worden, het mag niks kosten en willen oneindige service..

(ik heb het hier niet over "bikergirl" he...maar in het algemeen)



my ass..mooi niet he


je moet goed lezen:

ze kreeg dan wel een (nieuwe) leenmotor maar dit was een heel andere (mindere) motor als haar eigen ZZR 600.
daarbij komt dan ook nog dat als je een motor gekocht hebt ook op die motor wilt rijden en niet op een andere.

als je een Hayabusa hebt ben je ook niet "gelukkig"als je 6 weken een Suzuki GS 500 te leen krijgt.

succes verder

Cees
uzzi voor de lol,  BMW voor het werk!