Hoofdmenu

Conditie?

Gestart door Schmetzke, 13 juni, 2006, 20:59:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WhomBom

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "WhomBom"
Citaat van: "Busaberke"
Sinds het begin van dit jaar ga ik 2x / week naar een boks school.
Da's pas conditietraining!


:stupid:  15 mins op de zware zak en je bent kapot!

jij ook?
waar?

bij mn oma :mrgreen:  we hebben in het sleutel/rommelhok een bokszak opgehangen (alleen is nu de haak afgebroken  :? )

Vanuit school wordt dit ook twee keer per week gedaan in een Fitnesshal bij Königshügel, ben tot nu toe alleen te lui geweest om erheen te gaan  :oops:  scheelt ook dat ik dinsdag en vrijdagavond meestal werken moet  :evil:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

AngelInMe

Sinds een half jaar weer aan het handballen, 1x in de week training en 1 wedstrijd (poging rennen/joggen is mislukt) en door blessures nog geen conditie opgebouwd :roll: Vanaf komend seizoen 2 keer in de week trainen en 1 wedstijd. En na mn examens (deze maand) wil ik gaan fietsen en wandelen (om conditie wat te verbeteren voor komen seizoen...)

En gezond eten/drinken is ook belangrijk :!:

@Nippon

Bij m'n vorige werkgever had ik een kantoorbaan ( je weet wel zo'n typmiep) :wink: maar na 10 jaar had ik er m'n neus van vol en ik werd 15kg zwaarder  :shock:
Bij deze baas doe ik fysiek zwaarder werk ik loop veel, til veel, denk veel en auwhoer  :lol: veel tis net 'n sportschool .

maar m'n conditie is klote  :oops:

na 10 min poppe wil ik al gaan slapen  :rofl:

Schmetzke

8)

Leuke reacties  :D Schijnbaar valt het toch nog mee qua aantal lamzakken op MFL :mrgreen:

DeWitte

Citaat van: "Schmetzke"8)

Leuke reacties  :D Schijnbaar valt het toch nog mee qua aantal lamzakken op MFL :mrgreen:

idd, ik ken er maar ene :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Toen ik vorig jaar 2 flinke operaties ondergaan had, en na een maand ziekte weer voor de 1e keer op de motor stapte, was m'n conditie ronduit slecht en ik herinner mij dat ik na 1/2 uur rijden blij was dat ik weer thuis was.
Het motorrijden vergde op dat moment gewoon meer energie dan dat ik leveren kon.

Maar hoe ervaren jullie de toestand van je fysieke conditie in relatie tot het motorrijden op de openbare weg?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Mounty

tja...af en toe is het zweten, en niet alleen door de warmte.
Na een uur of 1.5 wil ik graag ff pauzeren om mijn batsen weer in model te laten komen en mijn benen te strekken.....ben nog niet echt moe geworden van het motorrijden, alleen een beetje suffig door het suizen van de wind..vandaar nu oordopjes als ik de snelweg op ga of lang ga rijden..

Of dit met conditie te maken heeft..??
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Karin

Ligt er natuurlijk aan hoe je rijdt. De highways in een relaxed tufgangetje nemen is minder vermoeiend. Maar als je in bochtige omgeving rijdt en je wilt een beetje lekker de bochten pakken dan vergt dat zeker genoeg van je conditie als ook je concentratie.  Ik merk wel dat als je een goede conditie hebt dat je langer en beter kunt "presteren". Vooral als je met een groep gaat vallen de verschillen onderling op.

@Ron, zonder oordoppen rijden vermoeid wel degelijk eerder ook wat betreft je concentratie.

WhomBom

Citaat van: "Busaberke"

Maar hoe ervaren jullie de toestand van je fysieke conditie in relatie tot het motorrijden op de openbare weg?

mn benen worden lam  :?  van de hele tijd "eraaf sjraavele" en ernaast gaan hangen voor een bocht, en dan weer "erop sjraavele"
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

B-Witch

Ik heb eigenlijk nooit een probleem conditioneel als ik op de motor rij,
Na een erg lange rit (hele dag) dan ben ik wel moe, maar denk dat dat normaal is.
En ja last van mijn kont op lange ritten :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

AngelInMe

Citaat van: "suzuki-girl"Ik heb eigenlijk nooit een probleem conditioneel als ik op de motor rij,
Na een erg lange rit (hele dag) dan ben ik wel moe, maar denk dat dat normaal is.
En ja last van mijn kont op lange ritten :wink:

:stupid: en mn knie maar dat is een blessure van het sporten :roll:

Busaberke

Hoe staat het met de dame en heren circuitgangers?

Ik heb zelf ervaren dat het circuitrijden heel erg veel aandacht vraagt als je op je persoonlijke limiet rijdt.
Bij warm weer transpireer ik duidelijk meer tijdens het rijden op het circuit dan op de openbare weg. (en néé, dat is geen angstzweet!   :fuckyou:  )
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

May Day

Nou, zelfs bij 18 graden zweet ik als een otter als ik circuit rijd. Op de openbare weg absoluut niet. Op het circuit beweeg je veel meer en moet je veel meer werken dan op de weg. Vooral het remmen en het gaan verzitten is erg vermoeiend na een paar sessies.

Na de eerste circuitdag in het jaar kan ik ook niet meer lopen en sturen in koekblik zonder stuurbekrachtiging door de hevige spierpijn.

Mijn conditie is niet goed, maar wel acceptabel omdat ik heel vaak met de fiets naar het werk kom.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

QuattroFrits

Citaat van: "Busaberke"en néé, dat is geen angstzweet!   :fuckyou:

:twisted: Dan is het lui zweet en kun je nog beter presteren. :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Cyclebase

ik beweeg te veel  :roll:  
momenteel zo rond de 15uur per week op de fiets.
ILLEjaar dat ging hard .... maar deze gaat hardeR1