Rijles, ik vraag het me af...

Gestart door DeWitte, 26 juni, 2006, 19:05:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

zag vandaag in de file een rijschoolhouder in de auto met 2 leerlingen voor zich uit. Nou vroeg ik me een paar dingen af:

1)hoe wil iemand in z'n auto nou z'n leerlingen goed les kunnen geven? :?
2)Waarom neemt ie 2 leerlingen tegelijk; je kan er vlgs mij toch maar 1ne echt goed in de gaten houden??
3) hij had z'n portofoon in z'n linkerhand: kan ie bekeurd worden net zoals voor niet-handsfree bellen?? (is toch bijna hetzelfde??)

na?? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

AngelInMe

uhm

1) doen de meeste luie instructeurs... (en anders hebben ze wel een goed smoesje :roll:)
2) 2 dan verdient ie veel meer (het dubbele dus ;)) en de achterste wordt het beste in de gaten gehouden ja...
3) ja naar mijn mening hetzelfde, dus bekeuren die hap! of handsfree portofonen

Schmetzke

En AIM weet daar ALLES van  :!:  :!:  :!:  :!:

Mounty

zo heb ik ook ooit les gehad..lesduur was 1 uur met twee man op de motor, een in de auto (instructeur) Eerst reed ik voorop en werd de ander (toen een goede kennis) beter in de gaten gehouden...na een half uur werd gewisselt en werd ik in de gaten gehouden..over het algemeen reden we toch redelijk goed en konden we de regeltjes toch al. (autorijbewijs hadden we al jaren..) Werkte toch wel goed....voor mij dan, ik haalde de eerste keer het rijbewijs A , die kennis deed er een jaar langer over..4 keer opgeweest. Was trouwens ook einde vriendschap..de stakker.

Volgens mij mag de instructeur net als ander autobestuurders geen telefoon of mobilifoon in de handen houden, tenzij het een met een losse Mic is zoals vrachtauto's dat ook hebben...een portofoon mag dus niet.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

AngelInMe

Citaat van: "Schmetzke"En AIM weet daar ALLES van  :!:  :!:  :!:  :!:

Wat bedoel je daar nou weer mee?  :?

Nou bij de eerste rijschool had ik altijd alleen les (op een cb twofifty  :x ) maar kon mn instructeur niet mee op examen (was 25jr getrouwd :roll:)

Andere rijschool (veeeel beter als de eerste en ik mocht op de cb 500 knallen  8) ) had ik in het begin alleen les en 1 of 2 lessen met nog iemand erbij, werd inderdaad op de helft omgewisseld wie voor moest rijden en ging wel goed vond ik zelf dan. Was dan met een andere man samen (volgens mij zo'n midlifecrisis gevalletje...) in de winter, die bij een korte stop meteen zn handjes (in handschoenen) aan het blok moest houden omdat ie zo'n koude handjes had :rofl: ik natuurlijk niet :lol: zonde van de lestijd.

Oh ja en beide instructeurs hadden wel een "smoesje" om in de auto achter je aan te karren ipv oppe motor  :jack:

B-Witch

Bij mijn eerste rijschool reed de instrukteur met de auto mee...de eerste les zelfs achterop bij mij :shock:  :shock:
Die man kon geen rijles geven, want welke rijschoolhouder laat zijn leerling de eerste les met losse handen rijden :?:
De tweede rijschoolhouder (Verkeersschool Ros uit Beek) volgde met de motor. is veel fijner, de instrukteur kan ook eens voor je gaan rijden om je te laten zien hoe je het beste bochten kan nemen.
Ik heb een keer samen met een vriending rijles gehad, die duurde toen ook 2 uur, was gewoon een leuke ervaring, maar zou dat niet altijd gewild hebben.
Ik ben toen zelfs nog een zondag met mijn instrukteur gaan touren, daar heb ik toen veel van bijgeleerd, met een groepje van 4.
2 leerlingen, de instrukteur en Mr.Suzuki. :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

SuzukiLimburg

Ik heb mijn rijbewijs in Alkmaar gaan halen om het lekker dicht bij de deur te houden! Dit omdat ik daar goedkoop EN goed een snelcursus kon doen waarbij ik op donderdag en vrijdag de hele dag les had en op maandagmorgen na 2 uurtjes extra les op examen ging. En natuurliojk slaagde.
Tijdens de gehele cursus waren we met 3 cursisten. 1tje zat er achterop bij de instructeur en de andere twee reden vooruit. Af en toe ging hij voorop om even lekker door te knallen om op het strand te gaan lunchen.

Ik vond dat goed geregeld, maar uiteindelijk reed de examinator wel met de auto achter mij aan. En hij kon mij helemaal niet bijhouden!!  :D
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

HD4ever

Citaat van: "SuzukiLimburg"Tijdens de gehele cursus waren we met 3 cursisten. 1tje zat er achterop bij de instructeur en de andere twee reden vooruit. Af en toe ging hij voorop om even lekker door te knallen om op het strand te gaan lunchen.

Ik vond dat goed geregeld, maar uiteindelijk reed de examinator wel met de auto achter mij aan. En hij kon mij helemaal niet bijhouden!!  :D

Waar gebeurd verhaal !

Toen ik ergens rond 1980 op motorrijles ging moest ik, eerst nog even 17 km met de bromfiets rijden, om in de stad bij het cafĂ© te komen waar de instructeur op mij zat te wachten.  :(
In die tijd zat de instructeur nog netjes achterop de motor uitgerust met dubbele bediening voor rem en koppeling.
Aangezien de instructeur bij aankomst bij de kroeg, meestal zat te kaarten en vaak al meerdere borreltjes op had, gaf hij mij vaker de sleutels van de motor met de wijze woorden" Ik red het niet vandaag, Je ken de route, rij die maar af en dan zie ik je vanmiddag wel terug. "

Aangezien de 'rijles' dus ook gratis was zonder instructeur, kon ik dus mijn gang gaan en alles uit de Honda halen wat erin zat  :D
Een paar uur later stond ik weer bij de kroeg. Buiten stond de lesmotor met rokende banden en blauwe uitlaatbochten te stinken en met de woorden "bedankt en tot volgende week" drukte ik de bezopen instructeur de sleutels weer in handen.  :rofl:

Ik heb bij die rijschool niet veel geleerd behalve 'oerend hard' gaan.  :lol:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

AngelInMe

:shock: en dat heeft dan een rijbewijs :shock: :rofl:

Zo hebben er wel meer het rijbewijs bij een pakje boter gekregen :roll:

Schmetzke

Citaat van: "AngelInMe"
Citaat van: "Schmetzke"En AIM weet daar ALLES van  :!:  :!:  :!:  :!:

Wat bedoel je daar nou weer mee?  :?



DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "AngelInMe"
Citaat van: "Schmetzke"En AIM weet daar ALLES van  :!:  :!:  :!:  :!:

Wat bedoel je daar nou weer mee?  :?



Ik bespeur het prille geluk van het eerste MFL koppeltje, en AIM spartelt voor de vorm nog wat tegen....... :rofl:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Road Racing Tonnie

Ik heb 46 jaar geleden ook nooit rijlessen gehad, alleen de theorie uit een boekje leren, en aanvragen dat examen, hoewel ik drie maanden voor mijn 18e een oefenvergunning kreeg, voor bepaalde wegen, zelf met de motor naar het examenlokaal, snel de theorie doorgenomen, en rijden maar met de examinator, in de auto erachter aan die dan zij 4 x links 4 x rechts, en klaar is kees, moet wel toegeven, dat ik nog steeds als een natte dweil rij :oops: , kan dat helaas ook niet meer veranderen, maar de Busa is erg vergevingsgezind :D  :D , en daarom wil ik nog zeker 46 jaar doorgaan, moet kunnen :(
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "AngelInMe"
Citaat van: "Schmetzke"En AIM weet daar ALLES van  :!:  :!:  :!:  :!:

Wat bedoel je daar nou weer mee?  :?



Ik bespeur het prille geluk van het eerste MFL koppeltje, en AIM spartelt voor de vorm nog wat tegen....... :rofl:

:shock:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away