Uit Tonnie's Grote Verhalenboek

Gestart door Busaberke, 04 juli, 2006, 15:05:25

Vorige topic - Volgende topic

Road Racing Tonnie

Was vorige week bij Louis Fogarin geweest, hij was bezig om een Gilera op te bouwen, hij had er twee gekregen in Italy, van zijn neef, die hij jaren niet had gezien, als de twee klaar zijn, gaan ze naar Nieuw Zeeland, en zijn voor zijn kleinzonen, waar Louis meer dan 30 jaar heeft gewoond en geracet, daarnaast heb ik nog wat foto,s gemaakt in zijn kleine maar gezellige werkplaats, bij het weggaan had hij nog een verrassing voormij, om toe te voegen, aan mijn verzameling, zijnde gewonnen prijzen, van de wedstrijden die hij daar gereden heeft, maar sprak Louis, "Tonnie je krijgt nog iets moois van mij, kom dat zelf brengen, en kan ik jou verzameling zien" een unieke man, van 82 jaar, respect.

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Busaberke

Zoals sommigen vanj jullie wellicht gemerkt hebben, is Tonnie de laatste maanden nauwelijks op het forum actief geweest.
Hij vertelde mij gisteren dat hij het momenteel rete-druk heeft, ondermeer op z'n geliefde kartbaan.
Hierdoor ontbreekt het hem aan de tijd om te "forummen".
Hij verzekerde mij dat hij t.z.t. zeker weer actief wordt op het forum, of met de woorden van Arnold te te spreken " I 'll be back !! "
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Road Racing Tonnie

Was vanmiddag weer op bezoek bij Drikus Veer en zijn lieve vrouw Marie,
en het gesprek ging over????? juist, motorracen.
Bij het weggaan zei Drikus, "Tonnie ik heb nog wat voor jou"nou mijn dag kan niet meer stuk, had hij voor mij een zeer oude oliespuit, uit 1955 waar toen de ketting van zijn Gilera 4 cil is gesmeerd, wat resulteerde in een fantastische 4e plaats in Assen, nog steeds een unieke prestatie, daarnaast had hij als verrassing voor mij een nieuwe zuiger, uit zijn lang vervlogen Eysink racetijd, nou beste mensen, mijn dag kan niet meer stuk, het krijgt een hele mooie plaats in het bij mij zo geliefde racedomein.
Drikus BEDANKT, en je komt het gauw een keer aanschouwen he, komt goed.

[/img]

Road Racing Tonnie

Binnenkort wordt mijn raceverzameling weer uitgebreidt, met voor mij unieke race spulletjes, zijnde een helm overall en laarzen v/d beroemde Zuid Afrikaanse motorcoureur Alan North, mijn buurman Ronald kwam in gesprek met iemand die ze in het bezit heeft, en ventileerde mijn racebezetenheid, waarop de man sprak, "dan kan het veel beter bij Tonnie zijn, die heeft daar veel meer emotie bij, want ik heb zelf Alan nooit gekend, gezien zijn leeftijd"
Nou mensen heb er al slapeloze nachten van, kan bijna niet wachten.
Alan is in 1975 naar Nederland gekomen, met zijn vriendin Karin, wat de zuster is v/d beroemde Jon Ekerold (wereldkampioen) en ook uit Zuid Afrika stamt.
Alan heeft alle raceklassen gereden, met als hoogtepunt in 1977 het winnen v/d 350 cc klasse in Italy.
Alan was een zeer innemend correcte coureur, met een mooie vloeiende rijstijl, een uniek mens, en ik ben supertrots dat ik zijn racespullen mag hebben.
Mijn dag kan niet meer stuk

DeWitte

van de zomer kom ik je priveverzameling echt eens bewonderen :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Dwars"van de zomer kom ik je priveverzameling echt eens bewonderen :wink:

Dat is OK Hub

Joepie1958

FORUMUITSTAPJE :lol:  :lol:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

Citaat van: "Joepie1958"FORUMUITSTAPJE :lol:  :lol:

maak gerust een voorzetje Joepie 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: "Joepie1958"FORUMUITSTAPJE :lol:  :lol:

8)  :stupid:  had ik ook al in gedachte..mischien meer liefhebbers ?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Naar Tonnie zijn collectie gaan kijken daar ben ik ook voor te vinden 8)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Road Racing Tonnie

Beste mensen, de overall-helm-laarzen, van Alan North, zijn in mijn bezit hoor, fantastisch gewoon, wat een emotie, heb er vannacht tot in de kleine uurtjes naar gekeken, heb helaas problemen om het zichtbaar te maken, maar dat komt goed, als mijn buurman vanavond even wat komt veranderen, aan de PC.

B-Witch

:thumbsup:  voor je Tonnie,
Deze spullen kunnen geen betere plaats hebben dan bij jou in jou verzameling.
Ik ben blij voor je :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Road Racing Tonnie

Citaat van: "suzuki-girl":thumbsup:  voor je Tonnie,
Deze spullen kunnen geen betere plaats hebben dan bij jou in jou verzameling.
Ik ben blij voor je :wink:

Dank je suzuki-girl, heb een paar uur vannacht in mijn geliefde raceruimte gezeten, en ging in mijn gedachten weer terug in de Alan North tijd, wat een prachtige coureur, wat een karaktercoureur, maar buiten de piste een zeer innemend mens, daar krijg ik nou vochtige ogen van, OK dat is misschien niet goed, maar het is bij mij niet anders.
Zomaar een Alan North gebeurtenis:
Alan kwam in 1975 vanuit Zuid Afrika naar Nederland, waar hij in zijn thuisland al enkele jaren de racepistes had bestreden, maar hij wilde meer, veel meer, hij wilde GP rijden o.a, maar deze coureurs hadden een probleem, (Zuid Afrika apartheid) en tijdens de race in Hengelo (Gld) vondt een groep idioten het nodig om met spandoeken op de baan te gaan staan, en te protesteren, tegen de deelname van Alan aan de races, waar hij diep teleurgesteld door was, maar enkele coureurs, o.a Boet v. Dulmen en de politie, hebben toen dat gajes de sloot in "gewerkt"
Ook de politiek heeft zich er toen mee bemoeid, vanwege het visum, (toeristenvisum of een verblijfsvisum) wat inhield dat Alan het verboden werdt om aan de races in Raalte mee te doen, heel erg triest.
Ook mocht hij niet aan de GP van Yougoslavie meedoen.
Hoezo?? sport verbroedert.

Road Racing Tonnie

Citaat van: "suzuki-girl"Naar Tonnie zijn collectie gaan kijken daar ben ik ook voor te vinden 8)

Enne, misschien heb ik dan nog wel een verrassing in petto, neen neen ik zeg niks :D  :D  :D

Road Racing Tonnie

********1988 een zwarte motorsport bladzijde*********

In 1988 verloren we 2 talentvolle aanstormende motorcoureurs.
In Sept verloor tijdens de 250cc races in Heerlen (de beitel) Arend Rademaker uit alphen a/d Rijn het leven, Arend was een zeer talentvolle coureur, die helaas helaas, zich niet verder kunnen ontplooien.
Een maand later, verloor tijdens een training in Engeland (Brands Hatch0 de 23 jarige, uit Hengelo (Gld) Gerard Slotboom, geboren en getogen aan de Varsselring het leven tijdens de training in de Yamaha TZR klasse.
Gerard stond bekend als een talent, die alles voor zijn sport over had, en welbewust, de grenzen ging verleggen, om zo het hoogste na te streven.
Hij had op zijn zo geliefde Hengelo circuit, nog in het voorjaar met groot machtsvertoon de TZR klasse gewonnen.
Opdat zij nooit mogen worden vergeten

***R.I.P.***