Uit Tonnie's Grote Verhalenboek

Gestart door Busaberke, 04 juli, 2006, 15:05:25

Vorige topic - Volgende topic

Road Racing Tonnie

Zoals velen misschien wel weten, is het wegracen in Zwitserland bij de wet verboden, toch heeft het land vele vele beroemde coureurs gehad, en velen zijn ook Wereldkampioen geworden, om er een paar te noemen, Luigi Taveri Rolf Biland enz.
Om een indruk te geven, hoe rijk het land was aan deze coureurs, sinds begin jaren vijftig, hebben meer dan 125 Zwitserse coureurs, WK punten behaald, in alle klassen.
Een grote favoriet van mij, was de zijspancoureur Florian Camathias, uit Montreux, een karaktercoureur, van het zuiverste water.
Maar evenzo Bruno Kneubuhler, die op jonge leeftijd jeugdturnkampioen werdt van zijn land, maar toch voor de edele motorsporttak het wegracen koos, met klinkende prestaties.
Maar eenieder weet dat er ook gevaren zijn verbonden aan deze tak van motorsport, en als we dan terug gaan naar 1977, was dat een inktzwart jaar voor de Zwitsers, in dat jaar verloren maar liefst 3 coureur het leven,
zijnde Franz Kunz Hans Stadelman en Ulrich Graf, coureurs die het heel ver hadden kunnen brengen, maar het was hun helaas niet gegunt.
Een paar jaar daarvoor, was het ook heel erg triest, toen Werner Pfiter, op weg naar de Spaanse GP, het leven liet, en Werner Giger, bij een training in Finland.
Aan al die ons ontvallen Zwitserse drivers.

R.I.P.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Mijn verzameling racerelikwieeen wordt binnenkort weer heel erg uitgebreidt, heb een toezegging gekregen van de coureur die jarenlang op de Int racepistes heeft vertoefd, zijnde Ton Kooyman, in de 50 cc klasse met o.a Hemeyla.
Daarnaast van Bert Smit, in de 50/80/125cc klasse, ook een zeer goede coureur.

Road Racing Tonnie

Beste mensen, na mijn ziekenhuisontslag, ben ik zeer blij verrast, met div spullen voor mijn verzameling, ben er ontzettend content mee, te beginnen met een uniek manager,s shirt v/d beroemde Johan v/d Wal, tegenwoordig woonachtig in Andorra.

Van de beroemde Bert Smit kreeg ik een Dunlop pet, die alleen worden gegeven aan de coureurs die daar onder contract staan, en indien ze bij Int wedstrijden het podium betreden uitgereikt worden.

Tevens kreeg ik vandaag van een oud coureur, spontaan zijn bekers aangeboden, hij was o.a in 1968 op 16 jarige leeftijd kampioen van Nederland.

En v/d plaatselijke motorclub, die 40 jaar bestaat een mooi T shirt.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Cool  8)
Enne, hoe kom je aan die motor van mergel die daar aan de gevel hangt?
Die komt toch zeker uit ons mooie Mergelland :?:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Road Racing Tonnie

Citaat van: "SuzukiLimburg"Cool  8)
Enne, hoe kom je aan die motor van mergel die daar aan de gevel hangt?
Die komt toch zeker uit ons mooie Mergelland :?:

I.d.d SuzukiLimburg, die komt uit jullie mooie Limburgse mergelland, voor een paar jaar terug, heb ik een 20tal Limburgse drivers een weekend op bezoek gehad, in de Achterhoek, en als dank kreeg ik deze mooie plaquette.

Road Racing Tonnie

********Het moet niet gekker worden*********

Vanavond werd ik benadert door een motorclub, met de vraag, of ik daar een avond wilde komen praten over de motorsport, en dan met name het wegracegebeuren, en of ik voor een uur of 3 gespreksstof had, nou die 3 uur is geen probleem, maar ik voel mij nou niet direct geroepen om daar gehoor aan te geven, moet daar nog eens ernstig over nadenken, net of ik de wegracewijsheid in pacht heb, ga mij beraden.

Road Racing Tonnie

Kreeg van Mw Veer een telefoontje dat Drikus nogal ten val is gekomen, heup beschadigd rugletsel, en aangezicht schade.
Drikus van deze kant van harte beterschap, maar gezien jou karakter vecht jij je daar ook wel weer bovenop.

DeWitte

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"********Het moet niet gekker worden*********

Vanavond werd ik benadert door een motorclub, met de vraag, of ik daar een avond wilde komen praten over de motorsport, en dan met name het wegracegebeuren, en of ik voor een uur of 3 gespreksstof had, nou die 3 uur is geen probleem, maar ik voel mij nou niet direct geroepen om daar gehoor aan te geven, moet daar nog eens ernstig over nadenken, net of ik de wegracewijsheid in pacht heb, ga mij beraden.

DOEN :!:  8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Vandaag is oud nederlandskampioen Piet Pecht met zijn vrouw bij ons op visitie geweest, en Piet bracht voor mij, zijn oude rondetijdenstopwatch bord voor mij mee, die zijn vrouw jarenlang langs de piste heeft gebruikt, om de tijden te klokken.
Piet heel erg bedankt, hij heeft al een mooie plaats gekregen.
Bij het weggaan zij hij terloops, ik kom binnenkort nog een keer terug met nog het 1 en ander voor jou, want ik vindt, dat het hier op de juiste plaats is, TOPPIE Piet.

Road Racing Tonnie

Enne wat te denken van deze 68 jarige oud coureur, hij MOEST even plaatsnemen op de Busa, en nam direct de juiste houding aan, ook Piet weet de Busa op de juiste waarde te schatten toch :D  :D

Steefke™

Pas maar op tonnie binnenkort kom je nog een ruimte aan het huren want het begint al aardig vol te raken.  :thumbsup:
Smells like rubber

SuzukiLimburg

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Enne wat te denken van deze 68 jarige oud coureur, hij MOEST even plaatsnemen op de Busa, en nam direct de juiste houding aan, ook Piet weet de Busa op de juiste waarde te schatten toch :D  :D

En als hij ermee de weg op zou gaan, zouhij ons nog steeds allemaal te kakken zetten. Eat my dust  8)
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Steefke"Pas maar op tonnie binnenkort kom je nog een ruimte aan het huren want het begint al aardig vol te raken.  :thumbsup:

Helemaal correct Steefke, zodadelijk plaats ik nog een paar foto,s van hetgeen ik vanavond heb gekregen van  :D

Road Racing Tonnie

Nadat ik vorige week contact had gelegd met Hans Smees, de kampioen van Nederland 250cc in 2005 -2006, en gisteravond al een voorgesprek had gehad met de monteur van Hans zijnde Bennie,belde Hans  mij vanavond op, of ik tijd had om even langs te komen, hij had nog wel wat voor mijn verzameling, we werden heel hartelijk ontvangen met heerlijke koffie, en het gesprek ging natuurlijk direct over Hans zijn 12 jarige racecarriere, die zeer succesvol was, en nog is, gezien zijn strijd om het EK kampioenschap, met aan zijn zijde zijn trouwe monteur Bennie
Op een gegeven moment zei Hans, "Tonnie wat denk je als ik jou mijn kampioensoverall uit 2006 geef, en een mooie lauwerkrans, uit de zeer zwaar bevochten zege in de 250 cc klasse bij de Frohberger Dreieckrennen, in Duitsland.
Nou mensen, toen werd ik even stil, Hans jij bent een TOPPER, dat je dit aan mij afstond, echt grote klasse, Ma Racing en ik wensen jou (jullie) het allerbeste toe, op de Int racepistes, en moge de finschvlag heel vaak als eerste voor jou worden gevlagd, Succes kerel.