Rondje om de kerk!

Gestart door HD4ever, 09 juli, 2006, 19:29:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "BoxerQ"dus zie 'n motor ook puur alleen maar als een vervoermiddel en niet als een stuk speelgoed zoals 99 % van de motorrijders en om ieder weekend 40€ erdoor te jassen  :shock:  :

Zolang die 40€ niet van diefstal afkomstig zijn, waar maak je je dan druk om? Hoe de rest van de mensen over motorrijders denkt?? wees niet bevreesd de goede indruk die jij achterlaat; helpen gasten als Schmetzke en ikke bijv. wel (graag) naar de kloten.  :twisted:

Dus vanwaar die wijsheid?? alleen omdat jij dat zo denkt?? Heb jou trouwens ook al eens zien toeren, zelfs in het busje vd baas (dus wat vervoer betreft?? :wink: klopt ut nie helemaal) Niet zo schijnheilig imo. :mrgreen:


als je mij ziet touren in de auto van de baas dan is dat werken  :!: ja zelfs op 'n zondag en ja ook wel eens in spanje maar dat is ook werk en soms pak ik wel eens 't vliegtuig  :twisted:   :wink:

en touren moet de motor  :!:  ja...... :evil:  ik zondig wel eens  :oops:

HD4ever

Citaat van: "Schmetzke"[quote
Jij kotst dan weer op jou beurt op zondagsrijders.
Wat is een échte motorrijder, een die-hard?

Ik geloof niet dat ik ergens beweerd heb dat ik "kots van Zondagsrijders" of dat zij geen echte motorrijders zijn. Dat zijn toch echt jou woorden  :? .

CiteerWeet je HD4ever, niet iedereen kan op Vrijdag beslissen dat ie op Zaterdag bepakt en bezakt met de motor een weekendje weg gaat.

Klopt, dat zul je goed moeten organiseren.
Vrienden van me, die me regelmatig meegaan op trips in binnen en -buitenland hebben ook een baan, een gezin met jonge kinderen en vinden op een of andere manier toch de tijd om zo nu en dan eens een paar dagen ertussenuit te knijpen. Hoe doen die dat?  :roll:

CiteerOch, ik lees het niet echt als een opmerking om de boel wat op te stangen... Er staat toch duidelijk een smiley bij.

Hé hé, Iemand heeft het dus begrepen !  :D

Citeerdat niet iedereen trips kan maken "zoals ie loestig is" spreekt voor zich imho, komt nog bij dat je als je wat verder van huis bent veel rustiger moet rijden omdat je de weg niet kent, als er iets mocht gebeuren sta je daar enz. enz. ik blijf dus liever wat korter bij huis, waar ik de weg een beetje ken en erop los kan scheuren  neemt niet weg dat ik nieuwe weggetjes ontdekken enz. ook vet leuk vindt

Volgens mij heb je daar een punt. Natuurlijk moet ik, net als een ander, m'n trips plannen en organiseren, maar ik ben van mening dat argumenten als de kids, geen tijd of geen bagage mogelijkheid, ook vaak als excuus gebruikt wordt om maar niet te hoeven vertrekken. Ik hoor van collega motorrijders al jaren dat ze de een of andere reis willen maken, maar ik zweer het je. Ze gaan dus nooit. :)
Ik moet de eerste motorrijder nog tegenkomen die niet droomt van een mooie motorvakantie. :D
Voor sommige motorrijders is een buitenlandse trip echter ook teveel van het goede. Je wordt weggesleurd uit je dagelijkse gemakkelijke leventje, zwerft wat door 'vreemde' landen, moet zorgen voor overnachting en eten, dat gerommel met die bagage,  je spreekt vaak de taal niet enz enz.
Dus is het gemakkelijker om fijn op Zondag een ritje in de buurt te maken met de GSM aan... voor het geval dat....en om 18:00 uur weer terug aan de deur te staan. Begrijpelijk


Citeeren wat dan nog???  wie zijn wij om er over te oordelen  zal iedereen toch naar eer en geweten doen  Zolang iemand zelf voor z'n brommert werkt en het ding niet bij elkaar jat of de boel oplicht zal het mij worst wezen wat ie ermee doet. al steekt ie z'n Hd elke dag opnieuw in de fik om erop te BBQ-en  ik zou bijv. niet weten wat je daar voor de rest mee kan doen.
nou is mijn voorstellingsvermogen ook beperkt he?

Helemaal mee eens. Een HD is alleen te gebruiken voor de BBQ. Die rotzooi brand lekker met 18 liter in de tank  :rofl:  

Natuurlijk mag iedereen van mij met z'n fiets doen wat hij wil. Mijn opmerking in het topic http://www.motorforumlimburg.nl/viewtopic.php?t=1237 " Al die MFL rijders die alleen maar op Zondagmiddag rondjes om de kerk blijven rijden weten nu weer wat ze missen" was ook bedoeld om die mensen, die altijd lekker dicht bij huis blijven, eens aan te sporen om eens de 'grote stap' :lol: te wagen en eens een paar meter verder van huis te rijden. Er zijn binnen een range van 300 tot 400 km zo'n mooie plaatsen om te rijden en waar zoveel moois is te zien.  :wink:
Jammer voor diegene die dit niet voor elkaar krijgen. :(

Gr. HD4ever. :sucks:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Schmetzke

Citaat van: "BoxerQ"zoals 99 % van de motorrijders en om ieder weekend 40€ erdoor te jassen

Man! Ik leg in iedere bocht 40 euro aan rubber neer  :lol: Ik moet m'n terrotorium toch afbakenen he  :lol:
Voor mij is dat hobby. Mooi toch  8)

Citaat van: "WhomBom"iik blijf dus liever wat korter bij huis, waar ik de weg een beetje ken en erop los kan scheuren  :twisted: neemt niet weg dat ik nieuwe weggetjes ontdekken enz. ook vet leuk vindt  :wink:

Jij moet gewoon een SM kopen :mrgreen:

Karin

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "BoxerQ"zoals 99 % van de motorrijders en om ieder weekend 40€ erdoor te jassen

Man! Ik leg in iedere bocht 40 euro aan rubber neer  :lol: Ik moet m'n terrotorium toch afbakenen he  :lol: Voor mij is dat hobby. Mooi toch  8)


Hehe, tuurlijk ook die "puber"jaren gaan voorbij  :mrgreen:
Maar ....het voornaamste is dat JIJ er lol aan beleeft. En voor de rest kan iedereen de boom in. :wink:

Raaz


HD4ever

Citaat van: "Raaz":popcorn:

8)


Shit, nou wil jij popcorn terwijl al een slotje op dit topic zit  :D
Had je maar eerder moeten komen. Nu ben je te laat ! :rofl:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Raaz

Citaat van: "HD4ever"
Citaat van: "Raaz":popcorn:

8)


Shit, nou wil jij popcorn terwijl al een slotje op dit topic zit  :D
Had je maar eerder moeten komen. Nu ben je te laat ! :rofl:

Slotje??

Ik vond het wel een leuke discussie met een hoog 'ik-voel-me-op-de-pik-getrapt'-gehalte!  :D

En....het is nooooooit te laat!  :wink:

karz

Iedereen beleeft zijn hobby anders,
Je kan ook het verschil aanstippen tussen die motoport fetesjisten die hun motor voor een ventieldopje te verwisselen naar hun "vertrouwde" dealer brengen.

En je hebt mensen die hun motor iedere winter tot de laatste schroef uitelkaar draaien just for fun.

En je hebt inderdaad de types die misschien wel willen sleutelen, maar toch bang worden en hem weer naar de dealer brengen. Evenredig te mappen op mensen die 'ver' willen rijden naar toch een rondje rond de kerk rijden met de GSM aan.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Toledo

De een rijd rondjes rond de kerk,terwijl een ander iedere week grote tochten maakt
De een pakt een flinke lening voor de aanschaf, terwijl een ander er zich kapot voor werkt en dan contant betaald.
De een gaat naar de dealer voor onderhoud, de ander doet het onderhoud zelf.
De een gumt er flink op los, en heeft maling aan hoog brandstof verbruik en dure onderdelen en boete's, terwijl de ander probeert zuinig te rijden en zich aan de snelheid te houden.
De een poets zijn motor iedere week , en controleert ondertussen de belangrijkste dingen, en de ander let alleen maar of er nog genoeg in de tank zit, en de rest intereseert niet zoveel.
De een stopt bij een motorrijder met pech en vraagt of hij/zij kan helpen, de ander rijd gewoon door, want hij had een route gepland en die wil hij vandaag rijden, en kijkt de andere kant op

Tot welke (be)rijder je ook hoort, ik zwaai naar iedereen, wat je ook doet met je motor, zolang je maar lol hebt in je hobby, net als ik. Doe het wel voorzichtig  :D
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Schmetzke

Citaat van: "Toledo"De een rijd rondjes rond de kerk,terwijl een ander iedere week grote tochten maakt
De een pakt een flinke lening voor de aanschaf, terwijl een ander er zich kapot voor werkt en dan contant betaald.
De een gaat naar de dealer voor onderhoud, de ander doet het onderhoud zelf.
De een gumt er flink op los, en heeft maling aan hoog brandstof verbruik en dure onderdelen en boete's, terwijl de ander probeert zuinig te rijden en zich aan de snelheid te houden.
De een poets zijn motor iedere week , en controleert ondertussen de belangrijkste dingen, en de ander let alleen maar of er nog genoeg in de tank zit, en de rest intereseert niet zoveel.
De een stopt bij een motorrijder met pech en vraagt of hij/zij kan helpen, de ander rijd gewoon door, want hij had een route gepland en die wil hij vandaag rijden, en kijkt de andere kant op

Tot welke (be)rijder je ook hoort, ik zwaai naar iedereen, wat je ook doet met je motor, zolang je maar lol hebt in je hobby, net als ik. Doe het wel voorzichtig  :D

:stupid:  :stupid:

Desmo-devil

Wat een onzinnige discussie is dit.
Wat maakt het nou uit waar , hoelang en met wie je rijdt. Als je maar lol hebt gehad.
Ik heb heel vaak meer voldoening van een rondje om de kerk van 40 km dan van een of andere sukkelige toertocht van 400 km waarbij je in slaap valt. En geloof me HD4ever ik heb heel wat tochten gemaakt met Harley piloten maar die vielen bij mij niet onder de categorie genietenvan het motorrijden, daarbij waren de randverschijnselen belangrijker. Dus laat iedereen lekker zijn ding doen . Want motorrijden is tenslotte VRIJHEID BLIJHEID toch ???

HD4ever

Citaat van: "Desmo-devil"En geloof me HD4ever ik heb heel wat tochten gemaakt met Harley piloten maar die vielen bij mij niet onder de categorie genieten van het motorrijden, daarbij waren de randverschijnselen belangrijker.

Tja, Desmo-Devil,

Ik denk te begrijpen wat je met 'randverschijnselen' bedoelt. Jij draait tenslotte ook al lang genoeg in dat wereldje mee om te weten wat er zich allemaal afspeelt.
Voor veel Harley piloten, ook in mijn club,  zijn nou juist die randverschijnselen ook een belangrijk stuk van hun 'hobby'. Sommige gaan hierin zelfs zo ver, dat de motor zelfs een randverschijnsel gaat worden van hun 'lifestyle'.
Niet het rijden is dan nog belangrijk maar of je in hun wereldje past, je wel de juiste instelling hebt, het juiste merk en type motor of in de juiste outfit zit. En intolerantie en onredelijkheid tegenover anderen is dan ook niet ver meer weg.  :(
Ik heb al veel leuke dingen gezien en meegemaakt, maar ook momenten dat ik dacht "Ben je nou helemaal van de pot gerukt?".  :evil:

Geloof me, ik geniet van al mijn ritten op de brommer en het rijden staat bij mij zeker voorop. En inderdaad voor de rest --> VRIJHEID-BLIJHEID. :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Desmo-devil

Was niet mijn bedoeling om zo negatief over te komen over de "randverschijnselen" Ik heb daar altijd wel van kunnen genieten en een hoop lol aan beleefd. Wat ik bedoelde te zeggen is dat de meeste Harley rijders die ik ken meer bezig zijn met het hele gebeuren eromheen
(way of life) dan met het rijden als zodanig en daar is helemaal niets mis mee.

Hakinnen

Citaat van: "HD4ever"
Citaat van: "Desmo-devil"En geloof me HD4ever ik heb heel wat tochten gemaakt met Harley piloten maar die vielen bij mij niet onder de categorie genieten van het motorrijden, daarbij waren de randverschijnselen belangrijker.

Tja, Desmo-Devil,

Ik denk te begrijpen wat je met 'randverschijnselen' bedoelt. Jij draait tenslotte ook al lang genoeg in dat wereldje mee om te weten wat er zich allemaal afspeelt.
Voor veel Harley piloten, ook in mijn club,  zijn nou juist die randverschijnselen ook een belangrijk stuk van hun 'hobby'. Sommige gaan hierin zelfs zo ver, dat de motor zelfs een randverschijnsel gaat worden van hun 'lifestyle'.
Niet het rijden is dan nog belangrijk maar of je in hun wereldje past, je wel de juiste instelling hebt, het juiste merk en type motor of in de juiste outfit zit. En intolerantie en onredelijkheid tegenover anderen is dan ook niet ver meer weg.  :(
Ik heb al veel leuke dingen gezien en meegemaakt, maar ook momenten dat ik dacht "Ben je nou helemaal van de pot gerukt?".  :evil:

Geloof me, ik geniet van al mijn ritten op de brommer en het rijden staat bij mij zeker voorop. En inderdaad voor de rest --> VRIJHEID-BLIJHEID. :wink:

voor hetgeen jij daar omschrijft is een allesomvattend woord voorhanden...


ik ben het overigens helemaal eens met je