Nieuwe pendelfiets gezocht.

Gestart door karz, 28 juli, 2006, 13:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Citaat van: "Toledo"Karz, al eens een ritje gemaakt op een Yamaha 900 Diversion (of zoiets) betaalbaar, de kwaliteit is goed, redelijk power, en ik dacht ook een cardan,en een kuipje , en kunnen ook hoge kilometerstanden aan.

Helaas maar 5 versnellingen, maar daar is over heen te komen :mrgreen:  Ze zijn wel nog redelijk aan de prijs. :(
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Karin

Wat dacht je van een Bandit 1200 uit 1999, 14000 km gelopen. De prijs is € 4250.

DeWitte

Citaat van: "Karin"Wat dacht je van een Bandit 1200 uit 1999, 14000 km gelopen. De prijs is € 4250.

met ABS en cardan??  :shock:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Nope, geen ABS en cardan. Maar soms kom je iets tegen waardoor je toch van je eerste zoekopties afwijkt  :wink:

karz

Citaat van: "Karin"Wat dacht je van een Bandit 1200 uit 1999, 14000 km gelopen. De prijs is € 4250.

Piccie, kleur , kuip  ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Karin

Kleur is donkerrood, ik zal straks thuis een foto erop zetten.

DeWitte

waarom rij je niet gewoon met die Tiller?? kan toch best :? Stein-Maastricht is toch maar een stukkie en als ut echt te vies is om te rijden neem je ut koekblik; Scheelt wel 1 brommert+verzekering+onderhoud etc.

en als je een pekelfietsje perse wil hebben kocht ik een ouwe XT oid en tufte lekker (soms onverhard) binnendoor.  :roll: mja ieder z'n teug
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Ik rij niet met de Tiller omdat:


A. Ik geen voordeel meer heb qua benzine verbruik t.o.v. de auto.
B. Mijn MMP's niet wil opmaken aan autosnelwegdek
C. De Tiller de 40K nadert en weinig zin heb om daar 1k per maand bij te zetten met pendelverkeer.
D. De locatie waar ik mijn fiets moet zetten, mij geen prettig gevoel geeft als ik daar de Tiller zou zetten.
E. Ik in de winter niet door de sjlem wil rijden met de tiller.

Verzekering kost geen drol en onderhoud ook niet, tenminste als je niet zo'n huilebalk bent die 'm naar de dealer brengt.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

The Dominator

Citaat van: "karz"Ik rij niet met de Tiller omdat:


A. Ik geen voordeel meer heb qua benzine verbruik t.o.v. de auto.
B. Mijn MMP's niet wil opmaken aan autosnelwegdek
C. De Tiller de 40K nadert en weinig zin heb om daar 1k per maand bij te zetten met pendelverkeer.
D. De locatie waar ik mijn fiets moet zetten, mij geen prettig gevoel geeft als ik daar de Tiller zou zetten.
E. Ik in de winter niet door de sjlem wil rijden met de tiller.

Verzekering kost geen drol en onderhoud ook niet, tenminste als je niet zo'n huilebalk bent die 'm naar de dealer brengt.

stein maastricht is best met de fiets te doen hoor, hoef je helemaal geen benzine te verbruiken...... :mrgreen:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

karz

Citaat van: "The Dominator"
Citaat van: "karz"Ik rij niet met de Tiller omdat:


A. Ik geen voordeel meer heb qua benzine verbruik t.o.v. de auto.
B. Mijn MMP's niet wil opmaken aan autosnelwegdek
C. De Tiller de 40K nadert en weinig zin heb om daar 1k per maand bij te zetten met pendelverkeer.
D. De locatie waar ik mijn fiets moet zetten, mij geen prettig gevoel geeft als ik daar de Tiller zou zetten.
E. Ik in de winter niet door de sjlem wil rijden met de tiller.

Verzekering kost geen drol en onderhoud ook niet, tenminste als je niet zo'n huilebalk bent die 'm naar de dealer brengt.

stein maastricht is best met de fiets te doen hoor, hoef je helemaal geen benzine te verbruiken...... :mrgreen:

Geen blasfemie hier Sjeel

Fietsers sucken

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

:stupid: idd fietsen en fietsers sucken behoorlijk.

dan toch maar ffkes bellen richting Duisburg?? voor deze??

€ 3.200
EZ  05/1994
Kilometerstand  49800
ABS, Heizgriffe



duits voor beginners :mrgreen:

EZ= Erste Zulassung (datum 1e tenaamstelling vd mafkees die dat ding oorspronkelijk mooi vond)
ABS=Algemeine Blödheits Syndroom (heeft wat met remmerij te maken en is alleen als je nie rijden kunt handig en voor huisvaders uiteraard)
Heizgriffe=Handvatverwarming (is voor mietjes maar oh zo fijn in de lente (standje 1) , Winter (standje 2) en herfst (standje 1) in de zomer kan je die zelfs uitzetten is nl dan een beetje overdone
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Karin"Wat dacht je van een Bandit 1200 uit 1999, 14000 km gelopen. De prijs is € 4250.

met ABS en cardan??  :shock:


Citaat van: "Dwars":stupid: idd fietsen en fietsers sucken behoorlijk.

da
ABS=Algemeine Blödheits Syndroom (heeft wat met remmerij te maken en is alleen als je nie rijden kunt handig en voor huisvaders uiteraard)

FF wat rechtzetten, want ik merk wat onderhuids gedis over ABS naar mijn persoontje.
ABS is voor mij geen vereiste, heb ik nergens gesteld. Cardan en 6 versnelling geniet mijn voorkeur voor de pendelfiets.

De fiets die ik op het oog had, had ABS aan boord. En mijn vraag daarover was 'Leuk en aardig, maar wat als het kapot gaat, moet ik het dan ook nog gaan maken, of kan ik gewoon doorrijden'.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Karin



Even een rectificatie het bouwjaar is niet 1999 maar augustus 1998.

The Dominator

Citaat van: "karz"

Geen blasfemie hier Sjeel

Fietsers sucken


sja, of je nu met motor onderuit gaat of fiets, awwa doet ut toch  :twisted:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

Citaat van: "karz"maar wat als het kapot gaat, moet ik het dan ook nog gaan maken, of kan ik gewoon doorrijden'.

Als je ABS uitvalt is er buiten het feit dat een of twee lampen irritant blijven knipperen in je dasboard (ligt aan type moto) om je dus te attenderen dat het niet werkt: maar kun je gewoon rijden en remmen :wink:  

ik heb 1x op 50dzd km een "failure" gehad (doordat ik nogal overijverig met de karcher had geschprietst) remedie: boel dmv resetprocedure, 1 kabeltje de hulp van desmo-devil in de pauze binnen 2 min gereset en e voila en deed ut weer naar behoren.

de opzet: het ABS (bij Bmw) gebruikt 3 processoren, 2 van 1 bep. merk (zeg nou maar bijv Siemens) en 1 van een ander merk (bijv Schmetzke)(om fouten in de processoren uit te sluiten) deze controleren elkaar en als backup: om het systeem te controleren en dus feilloos te laten werken.

genog??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away