Nieuwe pendelfiets gezocht.

Gestart door karz, 28 juli, 2006, 13:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "karz"maar wat als het kapot gaat, moet ik het dan ook nog gaan maken, of kan ik gewoon doorrijden'.

Als je ABS uitvalt is er buiten het feit dat een of twee lampen irritant blijven knipperen in je dasboard (ligt aan type moto) om je dus te attenderen dat het niet werkt: maar kun je gewoon rijden en remmen :wink:  

ik heb 1x op 50dzd km een "failure" gehad (doordat ik nogal overijverig met de karcher had geschprietst) remedie: boel dmv resetprocedure, 1 kabeltje de hulp van desmo-devil in de pauze binnen 2 min gereset en e voila en deed ut weer naar behoren.

de opzet: het ABS (bij Bmw) gebruikt 3 processoren, 2 van 1 bep. merk (zeg nou maar bijv Siemens) en 1 van een ander merk (bijv Schmetzke)(om fouten in de processoren uit te sluiten) deze controleren elkaar en als backup: om het systeem te controleren en dus feilloos te laten werken.

genog??

Ja , maar dat had ik al begrepen ;) wilde alleen maar stellen dat ABS geen vereiste is.

edit:  Heb vandaag trouwens proefgereden op een '93  R1100RS, met boxer twin...beter :D  ,echt veel meer mijn type fiets.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Richard K.

Citaat van: "karz"
edit:  Heb vandaag trouwens proefgereden op een '93  R1100RS, met boxer twin...beter :D  ,echt veel meer mijn type fiets.

hum.. nee eerder mijn type fiets  8)

Heb met mijn '96 R1100RS tussen '99 en '05 zo'n 90K gedraaid  8)

rijd heerlijk!! maar je moet er van houden  :wink:

ok dan, fototje van 2 jaar geleden:

R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

DeWitte

Citaat van: "karz"Heb vandaag trouwens proefgereden op een '93  R1100RS, met boxer twin...beter :D  ,echt veel meer mijn type fiets.

dan maar eens aan de GS :mrgreen: bevalt nog beter, wedden  :?: alleen al door de zithouding, bulliger karakter en beter zicht op ut overige verkeer  :yes6rs: was voor mij in 95 de openbaring ( ja en hier gaan anderen nou dubbel van liggen) na 11 jaar jappen rijden, meen ik echt :wink:

als de mijne volgende week klaar is mag je er eens op koetschen ( en dat biedt ik echt niet iedereen aan, integendeel :twisted: ) je zult versteld staan...... staande niet rechtop te zetten / tillen ( he Herr Tod?) en draaiende net een brommert 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Richard K.

Citaat van: "Dwars"
dan maar eens aan de GS :mrgreen: bevalt nog beter, wedden  :?: alleen al door de zithouding

Kon nog eens tegenvallen .. ben er zelf al bijna 2x met de GS omgeflikkerd omdat ik niet met de benen aan de grond kwam en omdat dat stuur zo ver weg was....  :shock:

aan de andere kant ...de  1100 RS heeft meer koppel en PK's ...

maar met dat in rubber opgehangen stuur kun je hem minder snel de haarspeldjes rond sturen dan de GS
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

DeWitte

Citaat van: "Richard K."

maar met dat in rubber opgehangen stuur kun je hem minder snel de haarspeldjes rond sturen dan de GS

:worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Ik ga hem vanmiddag ophalen ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Richard K.

Citaat van: "karz"Ik ga hem vanmiddag ophalen ;)

oja nog n hint: dat stuur op de RS zit er alleen voor de sier op  :D (en vanwege de handvatverwarming als die erop zit)

n bocht gaat t beste als je gebruik maakt van z'n lage zwaartepunt en hem lekker de bocht in laat kantelen/vallen (afhankelijk hoe snel je wilt  8) )
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

DeWitte

Citaat van: "karz"Ik ga hem vanmiddag ophalen ;)

euh Karz aan de Beemer  :shock:  :thumbsup:

nou Haki nog :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

May Day

Haha, ik zag dit topic en dacht: die moet een R1100RS kopen, en nu is ie er zelf achter!

Heb zelf ook eentje jaren gereden, een '94 er met ABS. Heb er meer dan een ton heerlijk op vertoeft, voornamelijk vakanties met dagritten over de 500 km.  Grondspeling is voldoende als je niet al te gek doet, lekker koppel. Had op de mijne een laser uitlaat (fantastisch geluid) en chip. Scheelde toch aardig wat vermogen. Foto uit de oude doos:
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

karz

Hier wat foto's uit de nieuwe doos: ;)





93'er met 61000 KM .
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

ABS ?? ik zie een abskrans voren??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Mooi ding. Pap heeft dezelfde, ook een 93"er. En ik kan je alvast melden: Dat ding heeft weldegelijk te weiniggrondspeling. Ik heb de voetsteps al gaar gereden van dat ding.

Richard K.

heb in Toscane mn koffers wel aan de grond gehad ermee  8)

En jaren geleden in de Provence ook... maar dat was typisch een geval van verkeerde tijd/verkeerde plaats ...  :evil:
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

karz

Citaat van: "Dwars"ABS ?? ik zie een abskrans voren??

Jip, inc. een knopje om de storingslampjes uit te zetten  als ze tijdens een rit gaan flikkeren. ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Dwars"ABS ?? ik zie een abskrans voren??

Jip, inc. een knopje om de storingslampjes uit te zetten  als ze tijdens een rit gaan flikkeren. ;)

doen ze maar af en toe hoor :mrgreen: al uitgeprobeerd dat ABS?? moet je eens doen in de kiezel/gravel (wel zorgen voor genoeg uitloop) ff heel vreemd gevoel de 1e keer vond ik :? Veel plezier ermee en hou um rechtop :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away