Dan hoor je niet op een motorfiets thuis

Gestart door karz, 03 augustus, 2006, 15:25:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Citaat van: "QuattroFrits"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "karz"Ik denk dat het ene deel technofoob is en niet durft te experimenteren.

ff dan een heel krasse stelling:  :shock:  "dan hoor je niet op een motorfiets thuis"

shoot :wink:


:shock: Dan horen dus duizenden niet op een motorfiets thuis. :shock:

Ook de techneut in de winkel mag iets verdienen. :wink:

Dat je er niet op thuishoort vind ik wat veel gezegd. Ik snap alleen die mensen niet die werkelijk niets maar dan ook niets aan hun fiets zelf doen, en veel te veel betalen bij een dealer.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Citaat van: "karz"
Citaat van: "QuattroFrits"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "karz"Ik denk dat het ene deel technofoob is en niet durft te experimenteren.

ff dan een heel krasse stelling:  :shock:  "dan hoor je niet op een motorfiets thuis"

shoot :wink:


:shock: Dan horen dus duizenden niet op een motorfiets thuis. :shock:

Ook de techneut in de winkel mag iets verdienen. :wink:

Dat je er niet op thuishoort vind ik wat veel gezegd. Ik snap alleen die mensen niet die werkelijk niets maar dan ook niets aan hun fiets zelf doen, en veel te veel betalen bij een dealer.

Er zijn ook mensen waaronder natuurlijk ook motorrijders die compleet A tecnisch zijn, en alleen beschikken over 2 linkerhanden, die kunnen dus maar beter naar de dealer gaan :?
En ik denk dat er ook mensen zijn die gewoon geen zin of tijd hebben om zelf wat te doen. die daar het geld graag voor over hebben.
Mij lijkt dat als je je banden van lucht kan voorzien, de ketting kan smeren, evt een kapotte lamp kan vervangen, en je olie kan checken dat je dan al een eind op weg bent.
Kan je dat niet zelf, ben je een hopeloos geval, of heb je een partner die dat voor je doet.
:lol:
(ik kan het wel, maar krijg het allemaal voorgedaan) :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

je banden, remmen, aandrijving, verlichting, olie (afgekort BRAVO) dient je toch minimaal 1x per week zelf te doen / checken ??  :? dan jezelf nog een beetje verdiepen in je brikkie (vering, beetje onderhoud ook van je kleding, helm etc) en dan ben je toch al ver op weg. :? na?

Nog maar een krasse stelling :mrgreen: dat er meer mensen bezig zijn met het uitzoeken waar ze het goedkoopst onderdelen, banden krijgen of verzekerd zijn dan in de materie, de motor en het motorrijden zelf in al zijn facetten :?:

dus?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Doet toch iedereen :shock:
Niemand zal een dief van eigen portomonee willen zijn, ook niet bij aanschaf van onderdelen, kleding, verzekeringen ed.
Ieder zijn eigen ding zou ik zeggen, en je hoort alleen niet op een motorfiets thuis als je een gevaar vormt voor jezelf of je medeweggebruikers.
Hoe je je hobby verder inkleedt, moet je zelf maar weten :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "suzuki-girl"Doet toch iedereen :shock:
Niemand zal een dief van eigen portomonee willen zijn, ook niet bij aanschaf van onderdelen, kleding, verzekeringen ed.

dan vertel eens wat duur en goedkoop is: zoiets als gratis en voor nix??? imo is goedkoop niet altijd ook voordelig, toch?? :?

kijk het verschil tussen gratis en voor nix is heel simpel uit te leggen:
ik ben gratis naar school geweest en Schmetzke voor nix :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "suzuki-girl"Doet toch iedereen :shock:
Niemand zal een dief van eigen portomonee willen zijn, ook niet bij aanschaf van onderdelen, kleding, verzekeringen ed.

dan vertel eens wat duur en goedkoop is: zoiets als gratis en voor nix??? imo is goedkoop niet altijd ook voordelig, toch?? :?

kijk het verschil tussen gratis en voor nix is heel simpel uit te leggen:
ik ben gratis naar school geweest en Schmetzke voor nix :rofl:

:D

HD4ever

Citaat van: "karz"
Citaat van: "QuattroFrits"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "karz"Ik denk dat het ene deel technofoob is en niet durft te experimenteren.

ff dan een heel krasse stelling:  :shock:  "dan hoor je niet op een motorfiets thuis"

shoot :wink:


:shock: Dan horen dus duizenden niet op een motorfiets thuis. :shock:

Ook de techneut in de winkel mag iets verdienen. :wink:

Dat je er niet op thuishoort vind ik wat veel gezegd. Ik snap alleen die mensen niet die werkelijk niets maar dan ook niets aan hun fiets zelf doen, en veel te veel betalen bij een dealer.


Alhoewel ik een techneut ben en beslist een beetje kan sleutelen, bezit ik maar een beperkt assortiment inch gereedschap voor de Harley. Net genoeg om eventueel op reis een boutje vast of los te maken of een kleine reparatie uit te voeren zodat ik de reis kan voortzetten. Alleen heb ik dat gelukkig nog nooit aan de hand gehad. Kwestie van goede motor aanschaffen.  :rofl:
Het enige onderhoud wat ik heb is zo nu en dan eens een paar liter olie verversen, een oliefiltertje of een lampje. No problem! Ik ga heus geen wielen demonteren of banden omleggen o.i.d. ondanks dat ik een motorlift heb om die 350 kg ijzer op te tillen.

Bij de dealer moet ook de schoorsteen roken, dus terwijl ik daar aan de toog, bij een kop koffie, zit te ouwehoeren, worden de grotere klussen in de werkplaats netjes voor me verzorgd. En ja, dat kost nu eenmaal geld.  :D

gr. HD4ever.  :)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Citaat van: "HD4ever"Alhoewel ik een techneut ben en beslist een beetje kan sleutelen, bezit ik maar een beperkt assortiment inch gereedschap voor de Harley. Net genoeg om eventueel op reis een boutje vast of los te maken of een kleine reparatie uit te voeren zodat ik de reis kan voortzetten. Alleen heb ik dat gelukkig nog nooit aan de hand gehad. Kwestie van goede motor aanschaffen.  :rofl:
Het enige onderhoud wat ik heb is zo nu en dan eens een paar liter olie verversen, een oliefiltertje of een lampje. No problem! Ik ga heus geen wielen demonteren of banden omleggen o.i.d. ondanks dat ik een motorlift heb om die 350 kg ijzer op te tillen.

Bij de dealer moet ook de schoorsteen roken, dus terwijl ik daar aan de toog, bij een kop koffie, zit te ouwehoeren, worden de grotere klussen in de werkplaats netjes voor me verzorgd. En ja, dat kost nu eenmaal geld.  :D

gr. HD4ever.  :)

Hier ben ik het helemaal mee eens, met dien verstande dat als ik speciaal gereedschap nodig heb voor iets wat ik dan zelf kan doen, koop ik het ook. :wink:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

goed hier mijn ding  :wink:

Alhoewel ik best in staat ben m'n ketel helemaal open te trekken beperk ik me alleen maar tot het onderhoud.
Revisie :!:  da's 'n ander verhaal daar heb ik meneer Notten voor  :wink:

"benzinepraat" heb ik bij motoshop Margraten  :lol: waar ik ook veelal m'n kleding koop, ook al weet ik dat ze niet de goedkoopste zijn maar dat boeit me geen fuck  :mrgreen: .
Ben nou niet zo'n typ die in heel limburg op rooftocht gaat naar de goedkoopste aanbieding  :!: .