Hoofdmenu

Mecano

Gestart door DeWitte, 06 augustus, 2006, 16:51:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Benoem "het" stukje techniek dat jij vind dat de door ons (MFL) te bouwen motorfiets moet hebben :P  en waarom: let op zaak niet het "onderdeel" van een ander "af te zeiken" doch Constructief op papier misschien samen de "ideale" motor te bouwen 8)

dus niet naar merken kijken of type's maar naar het onderdeel en vooral waarom...

de vork misschien van un Beemer??
Voordeel. degelijk, altijd vering tijdens remmen, zo goed als geen duikneiging, weinig slijtagedelen.
Nadeel zware constructie, weinig voeling (feedback), duur.



wie bouwt er mee (let op bouwen, niet afbreken :wink:, overtuig een ander waarom wel of niet met inhoudelijke argumenten en kom met goede alternatieven)  :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Wat bouwen we? Een tourketel? Of een vette naked met brute power :twisted: Daar gaat je BMW vork :angel: Doe mij maar zo'n mooie Bitubo USD :thumbsup: Een systeem dat door elke motorfabrikant gebruikt wordt en op alle mogelijke vlakken bewezen is, op de openbare weg, op het circuit, in de modder en het ziet er een stuk mooier uit!

Als ik een motor zou bouwen dan zat er in ieder geval een turbo of een compressor op, daar zou ik de rest dan omheen gaan bouwen :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Schmetzke

Ja..... Wat bouwen we  :?:

Ik zal wel ff een SM in m'n eentje bouwen:

CRF alu frame
Marzocchi Shiver Factory USD
Ohlins achterschok
Husky 660 SMRR blok
Magura/STM slipper kluts
Radiale Brembo stoppers
Pilot SM rubbers

Dat zijn zowat alle technische hoogstandjes die ik op m'n SM wil  8)

Schmetzke

Citaat van: "Herr Tod"compressor op, daar zou ik de rest dan omheen gaan bouwen :mrgreen:

Euh... dan krijg je dus een Buell met compressor  :rofl:

Desmo-devil

Vergeet het maar Dwars, hier komen jullie nooit uit samen. :lol:

@Nippon

begin 'ns met een blok  :!:


neem een 2kleps boxer  :wink:

geen kinderziektes
veel reserve onderdelen
is bij 80.000 km pas ingelopen
eenvoudig in onderhoud



of anders gezegd " een simpele motor voor simpele zielen "  :mrgreen:

DeWitte

ja wat bouwen we :? : laten we eens beginnen met een "standaard" fiets: nothing fancy, eerst de produktie op gang brengen en verkopen zeg maar voordat we aan SM of wathever beginnen :wink:

compressor of turbo zeg je Herr Tod: mss op een Hayabusblok????
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Beetje overdreven :twisted: Een dikke V-twin staat wel stoer, compressor er op en dan loopt dat hard zat 8) Hoewel een turbo misschien wat meer uitdaging brengt tijdens het rijden :rofl:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Schmetzke

We maken er gewoon een bi-turbo van mét compressor  :yes6rs:

Ik stel voor op het Gix 1000 K7 blok  :thumbsup:
Het intruder 1800 blok is ook wel lachen trouwens, als het een V-twin moet zijn  :lol:

DeWitte

Carbs of Injectie??? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

inectie natuurlijk! meer power, minder brandstofverbruik....
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Joepie1958

Doe maar een V-8 5,7 liter motorblok, dan heb je ook tenminste plaats voor een paar turbo's, liefst in het frame van een Puch Maxi, dan wordt het geheel tenminste niet zo zwaar :nana9oi:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

Bedankt voor uw waardevolle bijdrage :? Dat hadden een paar maffe Ami's al uitgevonden :wink:

Welk frame gaan we nemen? Schmetzke, Herr Tod ?? gaan we een eigen ontwerp maken toch zeker? Wie kan er een beetje technisch tekenen?? Ja van BB  weet ik ut :? maar die zit nog met z'n ventiel aan ut lago Magiore.

Dus wie is een beetje handig met 3D tekenen?? Na
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"Bedankt voor uw waardevolle bijdrage :? Dat hadden een paar maffe Ami's al uitgevonden :wink:

Welk frame gaan we nemen? Schmetzke, Herr Tod ?? gaan we een eigen ontwerp maken toch zeker? Wie kan er een beetje technisch tekenen?? Ja van BB  weet ik ut :? maar die zit nog met z'n ventiel aan ut lago Magiore.

Dus wie is een beetje handig met 3D tekenen?? Na

:lol:  :lol:  :lol:

Herr Tod

Buizenframe a la Suzuki TL 1000 S, twee dikke jeupen van buizen boven elkaar met een leuk vakwerk er tussen als verbinding, zo veel mogelijk in het zicht 8) Alleen daar waar ze bij elkaar komen geen lelijk plaatwerk maar meer buizen a la Moto Morini Corsaro 1200 :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: