Smoezenparade

Gestart door DeWitte, 09 augustus, 2006, 12:08:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

bron Blik op de weg:

de meeste amusante smoezen om onder een bekeuring uit te komen :lol:
en leesvoer voor 'n druilerige dag en als je er zelf nog weet: voeg ze toe :wink
:

Smoes = het gaspendaal kwam nie omhoog en bleef hangen sorry hij zit vast
daarom reed ik 160

Na een controle tegenliggers waarschuwen. Niet gezien dat de politie daar ook op lette. Bij staandehouding gedaan of ik gek was en de hele controle niet had gezien, en volhouden dat de lichtsignalen bedoeld waren om de betreffende tegenligger te attenderen op een defecte koplamp. Na een hele discussie (tegenligger was inmiddels in geen velden of wegen meer te bekennen) met een waarschuwing heengezonden.

Ik had ooit eens een vriendin en die had mij in de steek gelaten voor een jonge politieagent. Op een avond reed ik op de E40 veel te snel richting Brussel. Het was al redelijk laat en werd gevolgd door een politiewagen. Hij doet mij stoppen. De agent komt naar mijn wagen en zegt dat hij, na een zware werkdag, net op weg naar huis was. Hij beloofde dat als ik een goede reden had voor mijn overdreven snelheid, ik gewoon zonder bekeuring mocht doorrijden. Ik vertelde hem dat mijn vriendin mij verlaten had voor een agent en dat ik bang was dat hij haar wou terug geven. De agent gaf mij het bevel door te rijden.

Een bestuurster werd staande gehouden nadat met een lasergun was
geconstateerd dat zij met haar auto een snelheidsovertreding had begaan.
Smoes: Agent, ik moest zo hard niezen, daardoor trapte ik per ongeluk het
gaspedaal even te hard in.

Een oud collega van mij werd in 1980 aangehouden op de snelweg met een veel te hoge snelheid.
Zijn smoes:
Ik ben verschrikkelijk aan koffie toe en wil in het volgende restaurant wat drinken.
Antwoord politie:
Wij ook.
Gevolg:
Ze hebben gezellig samen een kop koffie gedronken.

Op een doordeweekse dag reed ik achter een tractor met giertank met een snelheid van 30 kmpu. Na ongeveer 7 km kwam de eerste gelegenheid om in te halen. Geïrriteerd door de stank en de vertraging gaf ik flink gas en haalde de tractor in. Flits vanuit de linkerberm... Bij de eerstvolgende kruising ben ik gekeerd, teruggereden en geparkeerd voor de verdekt opgestelde auto met flitser, en heb aangeklopt bij de agent die met de deuren op slot net uit een thermoskan zat te drinken. De goede man draaide hoogst verbaasd dat ik bij hem verhaal kwam halen het raampje omlaag, hoorde mijn verhaal aan en nam de moeite op zijn display de foto terug te halen waarop ik in volle actie te zien was met de giercombinatie. Nadat ik hem overtuigd had dat 7 km achter een giertractor geen pretje is (hij kon het zelf ruiken) werd mijn kenteken genoteerd en kreeg ik de verzekering dat ik er niets meer van zou horen. En zo is gebeurd!

Belgische bestuurder van een Porsche wordt staande gehouden voor een snelheidsovertreding. Man verklaarde wel hard te moeten rijden omdat hij steeds weer werd verblind door de dimlichten van achter hem rijdende motorfietsen. Als hij dan even flink gas gaf was het probleem over, niet voor zijn portomonnee trouwens. Man nog even gewezen op de "nachtstand"van de binnenspiegel.

Ik werd aangehouden op de snelweg zwolle Groningen om 1 uur 's nachts. De agent vroeg: Meneer, de reden dat we u staande houden is de snelheid, is er een reden dat u zo hard rijd? Ik antwoord: Jazeker meneer, harder wil ie niet........ Agent is even still en moet dan gniffelen. Ik kom er met een waarschuwing vanaf.

naam = Bert Woudenberg
situatie = Niet staande gehouden, gefilmd met ruim 140 op 70-wg
Smoes = Ik werd gevolgd door een auto, ik voelde me bedreigd......

Te hard gereden bij werken aan de weg
Smoes = Ik zag dat de capaciteit van de weg gehalveerd was dus ik dacht dat ik er dan twee keer zo snel doorheen moest rijden (om files te voorkomen).

Te hard gereden op de motor
Smoes = Dit verhaal heeft zich ongeveer een 15 tal jaren geleden afgespeelt. Ik had toen een motorfiets (Honda 750K7) en reed daarmee over de afsluitdijk.
Mijn snelheid bedroeg ca. 180Km/h (Iets te snel voor een weg waar je toen nog maar 80 mog).
Ik wordt ingehaald door de toen nog bekende "witte muizen in hun Porsche" en staande gehouden.
De agent (bijrijder) komt naar mij toe en vraagt vriendelijk om mijn vliegbrevet. Ik trek mijn jas open en geef hem mijn ZVB (=Zweefvliegbrevet).
De agent kijkt mij aan met een blik van "wat is dit nu weert" en gaat met het ZVB naar zijn collega die in de Porsche wacht. En met het gebaar van "wat moet ik hier mee" wordt het ZVB overhandigt.
Even later komen bij heren op mij af. De bestuurder met een grijns van hier naar Tokio, de andere ietwat timide.
Onder het genot van een "preek" krijg ik mijn ZVB weer terug en mag ik verder rijden.
Beide heren waren zeer onder de indruk van dit voorval (ik trouwens ook). Ze vonden beiden dat ze sportief wilden zijn, wat ik zeer gewaardeerd heb.
Wel kreeg ik nog als laatste de boodschap mee om het vooral rustig aan te doen. Niet al hun collegae hebben een dergelijk gevoel voor humor.
Heeft het geholpen?: Ja!
Heeft het indruk gemaakt?: Ja, zeer veel!

Ik was op weg naar mij werk op mijn nieuwe BMW-motorfiets: een type dat toen net uit was. Terwijl ik voor een stoplicht stilstond hoorde ik een oudere BMW achter mij stoppen. Ik keek om en zag een motoragent, die mij vroeg na het stoplicht even aan de kant te gaan staan. Nadat wij beiden afgestapt waren, zei hij dat ik wel te hard gereden moest hebben, want hij probeerde mij al tien minuten te volgen en staande te houden. Ik keek naar zijn motor en zei: " Ja, zo'n motor heb ik ook gehad"  Hij lachte, stapte op en reed weg.

100 k/m te hard.
Smoes = Ik zag drie borden van 50 k/m. en toen dacht ik 3 X 50 = 150 k/m!!!!!!!!!

In de winter: Motor van motorfiets liep op 3 cylinders door becvriezingsverschijnselen in carburateurs. Alleen bij hoge toerentallen verdwijnt dit verschijnsel. Politie vond het een goed verhaal maar helaas. Her verschijnsel komt bij veel (luchtgekoelde )motorfietsen voor en is te voorkomen door een speciaal middel aan de benzine toe te voegen

Een man rijdt 160 op de snelweg en wordt aangehouden door een agent. De agent zegt: "Meneer, ik hou u aan wegens te hard rijden. Mag ik van u uw rijbewijs zien?" De man zegt: "Ik heb geen rijbewijs agent." Zegt de agent: "Geen rijbewijs? Heeft u dan wel papieren van deze auto?"  Zegt de man: "Nee, die heb ik niet want deze auto is niet van mij. Ik heb hem gestolen, maar ik geloof dat ik wel wat zag toen ik mijn pistool in het handschoenenkastje legde." De agent, verbijsterd: U bent bewapend met een pistool in een gestolen auto?" Zegt de man: "Ja, die had ik nodig om mijn vrouw dood te schieten van wie ik deze auto heb gestolen. Haar lichaam ligt in de kofferbak." Het wordt de agent nu te veel en hij roept assistentie in.

Binnen de kortste keren is de automobilist omsingeld door een horde gewapende agenten. De hoofdagent loopt samen met een inspecteur, zijn chef, naar hem toe. De inspecteur vraagt naar zijn rijbewijs en de man haalt zijn rijbewijs uit zijn binnenzak. Dan vraagt de inspecteur naar de autopapieren en de man laat ze ook zien en die zijn ook in orde. Dan vraagt de inspecteur of hij in het handschoenenkastje mag kijken en ziet dat daar geen pistool in ligt. Tenslotte vraagt hij of hij in de kofferbak mag kijken en ziet een lege kofferbak. Dan zegt hij tegen de man: "Ik heb van deze agent gehoord dat u gewapend met een pistool, zonder rijbewijs met een lijk in de kofferbak in een gestolen auto reed. Hoe kan dit?" Zegt de man: "Ik durf te wedden dat die fantast u ook nog vertelde dat ik te hard reed."

Ik reed zo'n 25 km te hard toen ze me gepakt hebben met een lasergun, dus zo'n motoragent houdt mij aan en verteld dat ik te hard gereden heb enz. enz. en ook vroeg hij me waarom ik te hard reed waarop ik zeg: Ja ik ben verschrikkelijk laat voor een afspraak, want ik  kon niet door de sneeuw heen komen. waarop die agent zegt: maar meneer het is augustus er ligt helemaal geen sneeuw , en ik zeg nee, kun je je voorstellen hoe zo'n eind ik moest omrijden. hij kon er wel om lachen maar een boete van 240 gulden had ik wel te pakken.

Op A-28 (Amersfoort-Utrecht) werden we met zeer hoge snelheid ingehaald door een lijkwagen met inhoud en daarachter een tweetal personenwagens.
Na meting bleken er 158 echte kilometers op de teller over te blijven.
Nadat het drietal ter hoogte van Soesterberg aan de kant was gezet bleken de twee personenwagens de lijkwagen te hebben willen "bijhouden".
De smoes van de bestuurder van de lijkwagen : We wilden snel in Bilthoven (crematorium) zijn, onze vracht rook niet fris meer !

Een zoon van een politieagent reed eens veel te hard op zijn motor door het dorp waar zijn vader agent was. Dit ging niet onopgemerkt en een agent wist het kenteken van de motor te noteren. De jongen had opgemerkt dat een politieauto enige tijd achter hem had gereden en was vol gas weggeraced.
Eenmaal thuis biechtte hij zijn vader het verhaal op en vroeg hem hoe hij hier eventueel onderuit kon komen. Zijn vader deed hem de suggestie om het motorblok te demonteren en af te koelen met ijs.
Nog maar nauwelijks was deze klus geklaard of de politie stond aan de deur. De zoon deed open en hoorde dat zijn motor met 120 km/uur gesignaleerd was in het dorp. Hierop antwoordde hij verbaasd, want zijn motor stond al 2 maanden gedemonteerd in de schuur. De agenten vroegen om deze te zien, waarna ze gezamenlijk naar de schuur liepen.
Een van de agenten voelde het motorblok - dat nu koud was- en kon alleen nog maar zeggen dat het kenteken dan verkeerd gelezen moest zijn en verlieten de woning.....

Enkele maanden geleden werd door ons een bestuurder van een zwarte personenauto staande gehouden in verband met een snelheidsovertreding op de A4 richting Den Haag. De overtreding betrof 70 km/h overschrijding van de maximum snelheid. De man verklaarde ons echter dat een familielid (zijn vader) op sterven lag en dat hij daarom de snelheid overschreed. Menselijk zoals het KLPD is werd de man zonder verdere gevolgen doorgelaten en hem sterkte gewenst voor de aankomende hoogstwaarschijnlijk moeilijke periode.
Vervolgens nam de man de afrit Leiden en wij reden door in de richting van Den Haag en keerden ons surveillancevoertuig bij Leidschendam. Vervolgens reden we weer in de richting van Amsterdam en namen voor een andere overtreding een passant mee naar het benzinestation. Wat treft onze verbazing staat daar die man die naar zijn stervende vader moet op zijn gemak te tanken. Doordat wij een onopvallende politieauto hadden viel het hem niet op dat wij daar ook aankwamen. Nadat de man het tankpistool terug had gestoken en naar binnen liep om af te rekenen, liep ik in de richting van de auto. Op de passagiersstoel zat nog een ietwat oudere persoon en ik vroeg hem waar de bestuurder was en deze zei: "Mijn zoon is even afrekenen."
Hierna kwam de bestuurder terug en bij het zien van mij kleurde deze tot paars.
Hij ontving alsnog zijn bekeuring en kon daarbij het rijbewijs inleveren. De in blakende gezondheid verkerende vader kon verder gaan rijden.




Een kennis van mij werd jaren geleden, nadat hij alle snelheidslimieten op zijn motor doorbroken had, door een motoragent aangehouden. De agent stelde zichzelf voor en zei: "weet u wel hoe hard u reed?" "Nou", zei mijn kennis gnuivend, "ik denk dat ik toch zeker wel 140 km per uur reed!". Waarop de politieman reageerde: "nee meneer, u ging op zijn minst met 170 km per uur". Mijn kennis, steeds meer enthousiast: "Wauw, ging ik echt zo hard? Wat een snelheid, zeg!". Het bleef even stil, de mannen keken elkaar aan. De agent zei: "niet meer doen, he?" "Nee meneer!"
Hij kwam er alleen met deze waarschuwing af.

Snelheidsovertreding in Engeland
Staande gehouden vanwege te hard rijden op een 30 mile/h weg. Agent vraagt:"Do yo know how fast 30 miles/h in KM's is. "I don't know" houdt ik mij van de domme. Agent vraagt mij mij of in ons land een speedlimit bestaat. Antwoord "Yes". "How much is that" vraagt agent. Ik antwoord: "50 KM/h. How many miles an hour is that?" vraag ik aan de agent. "I don't know" is zijn antwoord, waarmee wij beiden grinnikend uit elkaar gingen en kennelijk de grond voor een bekeuring wegviel. Echt gebeurd.

Een dame op leeftijd heeft er stevig de gang in, geheel tegen het cliche in, en wordt door een motoragent staande gehouden. Mevrouw opent haar raampje en de agent zegt :" Goeiemiddag mevrouw, je weet zeker wel waarom ik je staande houd?" "Ja hoor", zegt de dame op leeftijd,"Je wil me vast lid maken van Boek & Plaat!!" Beiden schieten in de lach en mevrouw komt er met een waarschuwing vanaf.

Met vrouw naast me en hond achter in naar het strand. Bij Bolsward van de weg gehaald door onopvallende auto. Ondanks mijn smoes "dat mijn hond moest afzwemmen" toch een prent gekregen.

Een automobilist rijdt met 160 km/h over de snelweg...
agent: "U weet vast wel waarom ik u laat stoppen"
automobilist: "toch niet voor dat lijk in mijn kofferbak zeker???"
Ik wist niet dat mensen zo weinig gevoel voor humor konden hebben...

Heel gek, ik kreeg hem niet meer uit z'n 5....
en:
Dashboardkastje openen en daarin roepen "Machinekamer, mag het iets rustiger!".....

Staande gehouden 2 km. voor Groningen.
Ben vanaf Den Haag, via Gouda hiernaartoe gegaan om mijn werkzaamheden te verrichten. Situatie: Die verdomd lange en kaarsrechte weg vanaf Amersfoort is 'killing', die leg ik het liefst zo snel mogelijk achter me, het volgende gebeurde........
Agent te motor:"Môgge m'neer,Rijden wij niet érg hard?"
Ik:"Nee agent dat is volstrekt onmogelijk!"
Agent:"Nou m'neer ik reed zojuist achter u en klokte dik 140 km/u."
Ik:"Toch bent u abuis agent, ik kán domweg nimmer te hard gereden hebben."
Agent:"En hoe kunt U dat dan verklaren?"
Ik:"Ik zette zojuist de landing in, want ik ben er nu bijna!....Als u nu bij Zwolle was dan........."
De Agent moest hierop hartelijk lachen en ook gezien het tijdstip (05.45u.) liet hij mij doorgaan maar wel met de volgende opmerking:
"Nu u weer met de 4 wielen terug op de grond bent, zullen wij dan afspreken dit ook zo te houden?"
Ik heb hem uiteraard bedankt, en had verder een leuke dag.

Laatst reed ik (veel) te hard door het leuke dorpje Lunteren, met mijn Astra Station. Natuurlijk werd ik aangehouden, dat heb ik altijd. Ik moest snel denken met wat voor een smoes ik nu zou komen. De agent liep op mij af en vroeg mij: "Is dat normaal met een vaartje van 100 km p/u door Lunteren heen te rijden?". Ik keek op en zei met een verbaasd gezicht: "Lunteren??????"
Waarop die agent en ik in lachen uitbarstten en ik er met een waarschuwing van af kwam, ook volgens mij omdat het 's nachts was.

Ik reed met mijn motorfiets meer dan 75 km/h te hard en werd staandegehouden.
"Agent, mijn motorzaak heeft mij bij deze nieuwe set banden meegedeeld dat ze een betere grip krijgen als ze goed warm zijn. En ze hadden gelijk."
Resultaat: rijbewijs ingevorderd en motor in beslag genomen (meneer was "recidivist").

"Waarom reed u 105km. p/u door de bebouwde kom"?
Mijn cavia moest bevallen.

"Ik moest te hard rijden anders was de brug al open"

Nadat de verbalisant mij om een verklaring vroeg waarom ik te hard reed, vertelde ik hem dat ik heel snel naar het eerst volgende tankstation wilde rijden omdat ik last had van darmklachten en diaree. Ik stond dan ook tijdens de staandehouding hevig met een hand over mijn buik te vrijven.
Nadat ik het gele bonnetje in ontvangst genomen had reed ik vervolgens snel weer weg.

Toen ik vorig jaar mijn vliegtuig naar Amsterdam miste in Stockholm moest ik verplicht vliegen naar Brussel. Ik had een vergadering in Beerta (Groningen) en moest dus in Brussel een auto huren. Reeds laat en geërgerd reed ik te hard richting Groningen. Dit ging goed tot de weg tussen Gieten en Veendam. Ik had de politieauto ver achter mij wel gezien maar ik dacht voordat dat die bij mij zijn ben ik al op de snelweg en die zie ik nooit weer terug. De snelheid bedroeg op dat moment ongeveer 160 km/u. Maar enigszins verbaasd moest ik waarnemen dat er bij de afslag Veendam een andere politieauto mij op stond te wachten en alsnog werd ik staande gehouden. Het duurde even voordat de achtervolgende auto arriveerde. Nu ja, kent het verhaal; papieren e.d. Ik gaf de man de autopapieren en mijn Zweedse rijbewijs en Nederlandse paspoort. De agent reageerde verbaasd en vroeg mij hoe ik als Nederlander met een Zweeds rijbewijs in een auto uit België in Nederland te hard kon rijden! Ik legde hem het verhaal uit en vervolgens hoorde ik de man stomverbaasd aan toen hij mij mede deelde: "Als u nu bij Nieuweschans de grens over gaat en via Duitsland terug gaat naar België krijgt u van mij geen bon. Stomverbaasd heb ik zijn advies maar opgevolgd. (Dit is geen smoes maar waar gebeurd.)

Na te zijn aangehouden voor een te hoge snelheid, deed ik het handschoenenvakje open en vroeg aan de stoker onder de motorkap om wat minder kolen op het vuur te doen!
Resultaat: een lachende agent en geen bekeuring.

"Ik moet snel naar huis anders wordt mijn eten koud en dan wordt mijn vrouw boos".

Een dame werd staandegehouden omdat ze binnen de bebouwde kom te snel reed. Gevraagd naar de reden gaf ze te kennen: "Mijn tank is bijna leeg dus ik wilde snel bij de pomp zijn voordat ik zonder kom te staan". Bekeuring dus, maar wel leuk gevonden.

Enkele jaren geleden moest ik éénmaal per week 's avonds naar Schiphol voor het volgen van een cursus. Gelet op de tijd 'einde werk' en 'aanvang cursus' was het altijd weer een kunst om op tijd te zijn. Aangezien het op dat tijdstip richting Amsterdam ook niet zo druk was, sjoemelde ik nog wel eens met de maximumsnelheid. Ik ben daarbij wegens overtreding van de maximumsnelheid eenmaal aangehouden door een surveillance-auto, toen nog van de Rijkspolitie. Op de bekende vraag: "Waarom reed u te hard?" antwoordde ik: "Heren, ik moet naar Schiphol en er is geen vliegtuig dat op je wacht". Alhoewel ik niet gezegd heb dat ik met een vliegtuig mee zou moeten, werd het blijkbaar wel zo geïnterpreteerd. Met de vermaning: "U kunt zich toch beter aan de maximumsnelheid houden", mocht ik zonder bon verder rijden.

Toen een persoon om 5.00 uur 's ochtends in zijn auto werd aangehouden voor een flinke snelheidsovertreding (180 km/u) dacht de politieman jolig te zijn en vroeg naar het vliegbrevet van deze man. Waarop de piloot zijn vliegbrevet tevoorschijn haalde en hiermee zijn bekeuring ontliep. Echt gebeurd verhaal!!!

"Ik probeerde het andere verkeer bij te houden. Ja, ik weet dat er geen andere auto's rondom mij reden. Zo ver zijn ze van me weg!"

Een man wordt aangehouden voor te hard rijden. Als de agenten de man staande houden doet hij net of hij doofstom is en de agenten niet begrijpt. Hoe de agenten ook proberen de man duidelijk te maken dat hij te hard reed, de man snapt er niets van. Uiteindelijk besluiten de agenten het op te geven en de man met een waarschuwing te laten doorrijden. Terwijl de man wegrijdt, gaat zijn autotelefoon (nog zo'n oude met een hoorn en zonder handsfree) en zonder erbij na te denken neemt hij de hoorn op. De agenten, die op dat moment nog achter hem rijden zien dit en houden de man alsnog staande. De man komt er uiteindelijk met een waarschuwing en een compliment voor de goede smoes vanaf!


Een collega reed van werk naar huis en reed te hard. Hij werd aangehouden, maar heeft de nare eigenschap om op commando zeer zwaar beladen scheten te laten. Hij liet er een en zei tegen de agent dat hij zeer nodig naarde wc moest. Hij mocht direct en zonder te betalen doorrijden. (Echt gebeurd in de buurt van Ossendrecht, West-Brabant)

Bij ons in de straat rijden de auto's veel te hard als je bijvoorbeeld het gras langs de weg aan het maaien bend bestaat de kans dat je van je sokken word gereden het is hartstike gevaarlijk laatst was er een vriendje spelen toen hij naar huis wou rijden werd hij bijna aangereden gelukkig was de schade bepekt alleen in het achterwiel zat een slag en dat was alles mijn opa vind het eng om het gras te maaien naastde weg. de auto's rijden wel 80kmh Ik hoop dat u er iets aan doet

De motorrijder voor me had alle ruimte om naar rechts te gaan, dus gaf ik alvast wat extra gas. Helaas, hij ging niet naar rechts, dus was er nog maar 5 meter ruimte tussen ons. Hij keek kwaad over zijn schouder. Toen ik hem uiteindelijk toch voorbij reed begon hij me te volgen. Ik werd wat angstig, en gaf dus meer gas om hem af te schudden. Tenslotte reed ik 180 waar 100 mocht, maar hij bleef me volgen. Toen ik afrit Hilversum nam kwam hij nog steeds achter me aan. Uiteindelijk stopte hij naast me bij een stoplicht, en liet z'n politiepasje zien. Ik schrok me het apenlazarus! Gelukkig luisterde hij naar mijn verhaal en kon het begrijpen. Geen boete dus, maar wel de schrik van m'n leven!

Een vriend van me reed op de motor van Rotterdam naar Den Haag met een kilometertje of 170. Vervolgens werd hij staande gehouden. Op de vraag van de agent waarom hij met die snelheid reed, reageerde hij een beetje verward en zei dat zijn zwangere vriendin had gebeld om te zeggen dat zijn kind elk moment kon komen. De agenten geloofden hem en hebben hem, met een iets lagere snelheid, een escorte gegeven naar het ziekenhuis. Bij het ziekenhuis aangekomen zette hij zijn motor uit en wilde naar binnen rennen. Op dat moment werd hij teruggeroepen door de agent. Hij schrok en keek om. De agent zei: "Zou je je motor niet op slot zetten en alvast gefeliciteerd met de kleine!" Hij heeft zijn motor op slot gezet en de agenten vriendelijk bedankt. Binnen heeft hij nog even 15 minuten gewacht en is weer op de motor gestapt
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

:rofl: :rofl: :rofl:

Citeer"Waarom reed u 105km. p/u door de bebouwde kom"?
Mijn cavia moest bevallen.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

crazy j

living the life the way it comes

AngelInMe