Autodieven stappen over op motoren

Gestart door suzuki-girl, 12 augustus, 2006, 08:36:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

Autodieven stappen over op motoren




CiteerEen artikel in de MCN van 2 augustus rept over een voor Britse motoreigenaren zorgwekkende ontwikkeling bij auto- en motordiefstal. Professionele autodieven stappen door de steeds beter wordende beveiliging in auto's over op motoren.

De beveiliging in auto's wordt steeds geavanceerder en dus wenden ervaren autodieven hun kwaliteiten aan om motoren te stelen en om te katten. Omgekatte motoren zijn volgens de Metropolitan police soms onmogelijk te identificeren. Het frame- en motorbloknummer wordt gewijzigd in dat van een identiek legaal model, vaak een goedkoop aangekocht wrak, en vervolgens wordt de motor doorverkocht met de papieren van het legale model. Professionele dieven zijn zo bedreven geworden in het omkatten dat er nauwelijks sporen hiervan achterblijven waaruit opgemaakt kan worden dat de machine gestolen is.

Ian Elliott van de Metropolitan police stelt dat toename van gebruik van geavanceerde omkat-technieken bij motordiefstal deels wordt veroorzaakt door verbeterde autobeveiliging. Sommige auto's zijn met de standaard alarmen en 'immobilisers' haast onmogelijk te stelen. Volgens Elliott daalt het aantal diefstallen van voertuigen maar maakt motordiefstal een steeds groter deel van het totale percentage uit.

bron: motormagazine
You may own the bike, but the bike possesses you.

B-Witch

En zie hier de oplossing volgens een Brit :?



CiteerEne John Wrightson, een Britse ontwerper, werkt aan een concept beveiligingsmiddel genaamd In-Lock. De In-Lock stelt motorrijders in staat om hun motoren te verankeren op plaatsen waar daar geen vaste plek voor is, zoals campings of weilanden en dergelijke.

Je schroeft de In-Lock met een meegeleverde sleutel/staaf diep de grond in. Het oog van de In-Lock kun je vervolgens gebruiken om je kettingslot doorheen te steken en aan je motor vast te maken.

Natuurlijk zal ook de In-Lock niet kunnen garanderen dat je motor niet gestolen wordt. Het idee achter dit concept is echter om diefstal in ieder geval een stuk moeilijker te maken op plaatsen waar geen vaste objecten voor kettingsloten aanwezig zijn. De In-Lock is nog in ontwikkeling en het is dus nog niet bekend waar en wanneer (en of) de In-Lock verkrijgbaar zal zijn.
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

:laughing49so:

Da lachen ja die Hühner  :twisted:

Youp

geweldig dat slot  :laughing49so:

dat zal ze even tegenhouden zeg  :wink:
opeloos benzine verslaafd...

Desmo-devil

Ik snap het idee wel. Als de ketting eraan zit kan je de pin niet eruit draaien of er moeten 4 Belgen bij zijn die de motor oppakken en rondjes om de pin lopen .
Maar het zwakste punt blijft het slot van de ketting, en daar hebben de meeste dieven niet zo veel problemen mee.

HD4ever

Citaat van: "Desmo-devil"Ik snap het idee wel. Als de ketting eraan zit kan je de pin niet eruit draaien of er moeten 4 Belgen bij zijn die de motor oppakken en rondjes om de pin lopen .
Maar het zwakste punt blijft het slot van de ketting, en daar hebben de meeste dieven niet zo veel problemen mee.

Op dit principe heb je toch ook van die kluisjes om op het strand in de grond te draaien. Deze trek je dus echt niet uit de grond. Alles is beter dan je waardevolle spullen op het strand onder een handdoek te leggen.

En dan dat debacle vorig jaar met die dure Kryptonite sloten. Een kind van 10 jaar kon die open maken. Filmpjes stonden op Internet hoe dit te doen.
Ik had ook zo'n ding. Kryptonite stuurde me, na aanmelding, wel gratis een nieuw verbeterd model met ander soort slot, maar in die firma heb ik niet veel vertrouwen meer. :(

gr. HD4ever.  :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

Citaat van: "HD4ever"Ik had ook zo'n ding. Kryptonite stuurde me, na aanmelding, wel gratis een nieuw verbeterd model met ander soort slot, maar in die firma heb ik niet veel vertrouwen meer.

:stupid:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "HD4ever"Ik had ook zo'n ding. Kryptonite stuurde me, na aanmelding, wel gratis een nieuw verbeterd model met ander soort slot, maar in die firma heb ik niet veel vertrouwen meer.

:stupid:

:D

gr. HD4ever  :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Youp

Citaat van: "Desmo-devil"Ik snap het idee wel. Als de ketting eraan zit kan je de pin niet eruit draaien of er moeten 4 Belgen bij zijn die de motor oppakken en rondjes om de pin lopen .
Maar het zwakste punt blijft het slot van de ketting, en daar hebben de meeste dieven niet zo veel problemen mee.

ik vind dat ronde schijfje wat als anker dient een beetje ielig... wanneer de grond wat minder hard is zul je hem er met wat lompe krachten zo uit hebben... je moet ook bedenken dat daarbij de grond al omgewoeld wordt wanneer je het er in draait :)
opeloos benzine verslaafd...