KTM lanceerd... Rally Replica 690

Gestart door Schmetzke, 17 augustus, 2006, 15:12:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schmetzke

Wisten we onlangs al te melden dat bij KTM de LC4 een opvolger heeft gekregen in de vorm van 690cc, nu is ook het eerste model al vrijgegeven door de Oostenrijkse motorenfabrikant: de LC4 690 Rally Replica. Bedoeld om gepassioneerde privé-rijders ook van het best mogelijk materiaal te kunnen voorzien.

Voortbordurend op de enorme successen die KTM in de loop der jaren in de Dakar heeft behaald is de Oostenrijkse motorfabrikant al weer volop bezig met de plannen voor het seizoen 2007. Naast de officiële fabrieksmachines - voor de Dakar - zal de fabriek uit het Oostenrijkse Mattighofen ook deze '690 Rally Replica' brengen, een productiemachine voor toegewijde privé coureurs. Deze machine is ontwikkeld door de Rallyafdeling van KTM en volgens de Oosten- rijkers getest door de beste rallyrijders van het KTM team.

De KTM 690 Rally Replica is geconstru- eerd volgens KTM's succesvolle "ready to race" filosofie, waarbij KTM zich heeft geba- seerd op de ervaringen van het KTM fabrieks-rallyteam. De 690 Rally replica wordt dan ook alleen voorzien van onderdelen die hun kwaliteit in de racerij hebben bewezen. De raceklare machines zullen op bestelling worden gefabriceerd.

Kloppend hart van de Rally Replica is de on- langs gepresenteerde nieuwe LC4 690cc ééncilinder. Het zelf- dragende buizenframe is nieuw ontworpen en beschikt over een optimalere gewichtsverdeling. De ergonomisch vormgegeven benzinetanks moeten daarbij samen met de vlakke zitting zorgen voor een verbeterde beheersing van de machine, zodat de fiets ook op het moeilijkste raceparcours perfect te controleren is. De nieuw vormgegeven plaatdelen geven de machine meer snelheid en maken dat de voorzijde van de motor nog stabieler aanvoelt. In zijn geheel is de motorfiets acht kilo lichter geworden.

Dakar 2007
Een aantal rijders van het officiële KTM Rally team zal met de nieuwe 690 Rally Replica aan de start van de volgende Dakar Rally verschijnen. Op die manier zorgen zij voor een perfecte basis, die KTM rallyrijders in staat stelt overal ter wereld succesvol aan races deel te nemen.

De KTM 690 Rally Replica is leverbaar vanaf maart 2007 en zal officieel worden gepresenteerd op de EICMA Motor Show in Milaan (14-19 November, 2006). Hoeveel de fiets moet gaan kosten is vooralsnog niet bekend.



bron: mf.

DeWitte

:worship-cool: stoere brommert 8) alleen die voorvork staat wel erg steil??? is daar mee te rijden op de weg??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"alleen die voorvork staat wel erg steil???

:?:

Tis geen telelever ala BMW he...  :roll:

Bovendien; het ding is gemaakt voor in het zand. Dus alleen weggelegt (zoals KTM zelf ook zegt) voor de rally fanaten.

DeWitte

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Dwars"alleen die voorvork staat wel erg steil???

:?:

Tis geen telelever ala BMW he...  :roll:

had ik dat aangehaald??  :roll: na nog een poging dan maar:

staat die voorvork niet errug steil??? is daar mee te rijden op de weg of is dat zo voor off-road gecontrueerd. na???  :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"
staat die voorvork niet errug steil??? is daar mee te rijden op de weg of is dat zo voor off-road gecontrueerd. na???  :roll:

Staat helemaal niet absurt steil. Zal aan jou liggen denk ik. Bij menig SM (ter vergelijking, wél geconstrueerd voor weggebruik) staat hij stukken steiler.

ndagh

De voorvork lijkt erg steil te staan omdat de cockpit ver naar voren staat.
Dit is gedaan voor een goed zicht te hebben op roadbook, imo(ico of andere teller), gps en sentinel(ding wat in Dakar gebruikt word voor te waarschuwen voor snellere voertuigen) bij een staande rijstijl.

Zijn zelfs veel mensen die tegenwoordig van een enduro een rally moto maken en bijna allemaal passen ze de cockpit aan zodat deze verder naar voren en hoger staat.

Herr Tod

Waar kan ik die dempers krijgen?! :worship-cool:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: "Herr Tod"Waar kan ik die dempers krijgen?! :worship-cool:

Ebay.de :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

't is dat ze geen motoren met cardan maken :jack:
ik vind het geile fietsjes :cum:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Busaberke

Kijk da's nou nog es een stoere bak, weer es wat anders dan zo'n wannabee crosser! oei, wat zeg ik nou weer?  :shock:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Motzippaldy

Wat mij betreft kan die verkiezingen van lelijkste motor winnen  :?
Proud on the South  

Schmetzke

Citaat van: "Motzippaldy"Wat mij betreft kan die verkiezingen van lelijkste motor winnen  :?

:stupid:

Persoonlijk heb ik ook een heel ander id van "mooi"

Praktisch (km's vreten in de woestijn) is hij wel, en waarschijnlijk de beste die je voor dat doeleind kunt kopen.

Joepie1958

Wie wil er nou een mooie motor (die heb je nooit voor jezelf alleen) :angel:  :angel:
of ging dat nou over vrouwen? :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

B-Witch

Citaat van: "Joepie1958"Wie wil er nou een mooie motor (die heb je nooit voor jezelf alleen) :angel:  :angel:
of ging dat nou over vrouwen? :oops:

Hopelijk gaat dat over vrouwen...moet er niet aan denken dat mijn GSR vreemdgaat :twisted:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "Joepie1958"Wie wil er nou een mooie motor (die heb je nooit voor jezelf alleen) :angel:  :angel:
of ging dat nou over vrouwen? :oops:

Hopelijk gaat dat over vrouwen...moet er niet aan denken dat mijn GSR vreemdgaat :twisted:


Word hij genaaid door een of meerdere Fazer's  :?
Proud on the South