Opleiding Motor en bromfiets-monteur

Gestart door Desmo-devil, 20 augustus, 2006, 16:30:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Citaat van: "suzuki-girl"Desmo, ik geef je groot gelijk, dommer zul je er idd niet van worden.
Is trouwens ook gewoon leuk om (al is het maar een beetje), wat bij te leren.
En papier is inderdaad geduldig, ik kan bijvoorbeeld nog geen tekening om een kleerkast in elkaar te zetten lezen, laat staan een technische. maar als ik iets zelf kan ondervinden met mijn eigen handjes, dan kan ik het ineens wel.


igg veel succes met je cursus en vooral Have fun!!!! :wink:

:stupid:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: "suzuki-girl"ik kan bijvoorbeeld nog geen tekening lezen :wink:

:shock: Er zijn MFL'ers genoeg die je dat wel willen leren.  :wink:

Lezen is niet echt moeilijk en plaatjes kijken al helemaal niet. :wink:
:worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Citaat van: "QuattroFrits"Lezen is niet echt moeilijk

nou  :lol: laat vrouwen eens de kaart lezen op vakansie :mrgreen:

(hier ga ik geheid gezeik mee krijgen) :twisted:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "QuattroFrits"Lezen is niet echt moeilijk

nou  :lol: laat vrouwen eens de kaart lezen op vakansie :mrgreen:

(hier ga ik geheid gezeik mee krijgen) :twisted:

:twisted: Ook jouw vrouw leren we plaatjes kijken als 't moet. :rofl:  :rofl:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Citaat van: "QuattroFrits"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "QuattroFrits"Lezen is niet echt moeilijk

nou  :lol: laat vrouwen eens de kaart lezen op vakansie :mrgreen:

(hier ga ik geheid gezeik mee krijgen) :twisted:

:twisted: Ook jouw vrouw leren we plaatjes kijken als 't moet. :rofl:  :rofl:

:shutup: schwieg :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "WhomBom"zoiets als de fietsenmaker bij ons in t dorp, echt zon oude, half vervallen, tent. maar wel met leuke brommertjes  :shock:

Dhr Cap is een van de leraren er zijn er meer. Voordeel voor mij is dat het allemaal praktijk mensen zijn. Ik laat me verassen.
Ik ken prachtig gepoetste supermoderne werkplaatsen waar ik mijn fiets nooit zou neerzetten.
Als je bijvoorbeeld bij de Biggelaar komt in Oisterwijk , de Ducati specialist van Nederland, denk je dat je terug bent in de Middeleeuwen
qua pand en werkplaats, dus dat zegt mij helemaal niets !!

mee eens..een pand of werkplaats zegt helemaal niks over de kennis en vakbekwaamheid van de mensen die er werken.

bij den biggel moet je je idd bijna een weg door het vet en de olie banen om door de werkplaats te lopen..

en mijn schuurtje is ook niet bepaald jé van hét maar de eerste slechte voorvork die er naar buiten gaat moet nog komen

:wink:

Hakinnen

Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "Herr Tod"Ik heb hier een klapper liggen, "Modulaire vakleerstof motorfietstechniek, 2e leerjaar'. Dat zal wel ongeveer hetzelfde zijn. Stelt, voor mij althans, niets voor.

Leuk zo'n klapper maar werkt voor mij iig niet, is maar een stuk papier.
Ik werk liever in de praktijk met een leuke groep en ruimte voor discussie.
Lijkt me gewoon gezelliger dan in je eentje in de garage klooien en met je handen in het haar zitten als je niet verder komt. Daarbij vind ik mijn motoren te kostbaar om zomaar eraan te gaan sleutelen.
Begrijp me niet verkeerd ik doe behoorlijk veel aan mijn motoren maar het gaat mij erom net iets meer te leren en de fijne kneepjes te beheersen. Als die gasten mij kunnen leren om de kleppen van een Duc zelf te stellen is de cursus voor mij al geslaagd.  Voor jou zal het misschien allemaal gesneden koek zijn, voor mij iig niet.Er zijn niet veel alternatieven op dit gebied en in Nederland al helemaal niet.

ik bedoel het niet verkeerd maar in het geval van ducati komt er wat meer bij kijken..
mooi dat je er zelf aan sleuteld..doe ik ook maar als het op het blok aankomt besteed ik het uit ..
voor ducati geldt..(en dat zul jij ook weten) er zijn er velen die roepen dat ze het kunnen..er zijn er slechts enkelen die het echt kunnen..

voor de rest..

ik vindt het knap dat je dit gaat doen..beter dan thuis op de bank te blijven zitten..ik ken iemand die bij een motorzaak sleuteld en die heeft ook daar geleerd al moet ik er meteen bijzeggen dat ie de fijne kneepjes, de trucs en tips  in de praktijk leert..

gewoon doen, dommer zul je r idd niet van worden. laat de zeveraars maar zeveren..
voor het geld hoef je het niet te laten en als het niet mocht bevallen stop je er gewoon mee..

terzijde:
ik zou dit ook best willen doen maar dan gespecialiseerd in motorfiets rijwielgedeeltes en chassisdesign en liefst een beetje op niveau..
De opleiding is er maar is net als echte veringsopleidingen "slecht bereikbaar"..andreani in Italie doet het zeer select en racetech in amerika doet het af en toe voor een select groepje mensen die meestal uit de racerij komen..ik heb er echter geen tijd voor momenteel.
wat ik ook erg interesant vindt is telemetrie..zou ik ook graag leren en toepassen.  zeer interesant als je veel met vering werkt. ook daar geldt dat het erg gespecialiseerd is en de opleiding en uitrusting de nodige knaken kosten...nu even niet dus maar ooit wil ik het doen en als je iets wilt moet je dat doen vind ik..geldt ook voor jouw

doen dus..veel succes ermee desmodude

Schmetzke

Citaat van: "WhomBom"
Citaat van: "Busaberke"Cap, bekend van de motor-en bromfiets onderdelenzaak in M'tricht.

wat een tent  :roll:

:stupid:

Als zo'n cursus gegeven zou worden door een vakman zoals bijv Bert v. Rosa, dan zou het interessant worden.

Maar een band plakken, dat kan ik ook zonder cursus  :rofl:

karz

Citaat van: "Hakinnen"

ik bedoel het niet verkeerd maar in het geval van ducati komt er wat meer bij kijken..
mooi dat je er zelf aan sleuteld..doe ik ook maar als het op het blok aankomt besteed ik het uit ..
voor ducati geldt..(en dat zul jij ook weten) er zijn er velen die roepen dat ze het kunnen..er zijn er slechts enkelen die het echt kunnen..

Ja kijk, dat snap ik nooit zo goed he, moet je nog een paar toverspreuken kennen om een ducati 'goed' te krijgen ? Leuke mystiek maar het is toch ook techniek en materialen ? Waarom kan een goede allround mechanic met verstand van zaken, de juiste tools en een handboek geen onderhoud/reparatie doen aan een ducati ?  Zijn er donkere geheimen die  generaties lang van vader op zoon doorgegeven zijn ? Moet je een of ander heilig ritueel doorgaan om goedkeuring te krijgen van je voorvaderen om ducati monteur te kunnen zijn ?

Hoe zit dat ?
Of om met Dwars' woorden te spreken:

nah?...shoot :cool:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Hakinnen"

ik bedoel het niet verkeerd maar in het geval van ducati komt er wat meer bij kijken..
mooi dat je er zelf aan sleuteld..doe ik ook maar als het op het blok aankomt besteed ik het uit ..
voor ducati geldt..(en dat zul jij ook weten) er zijn er velen die roepen dat ze het kunnen..er zijn er slechts enkelen die het echt kunnen..

Ja kijk, dat snap ik nooit zo goed he, moet je nog een paar toverspreuken kennen om een ducati 'goed' te krijgen ? Leuke mystiek maar het is toch ook techniek en materialen ? Waarom kan een goede allround mechanic met verstand van zaken, de juiste tools en een handboek geen onderhoud/reparatie doen aan een ducati ?  Zijn er donkere geheimen die  generaties lang van vader op zoon doorgegeven zijn ? Moet je een of ander heilig ritueel doorgaan om goedkeuring te krijgen van je voorvaderen om ducati monteur te kunnen zijn ?

Hoe zit dat ?
Of om met Dwars' woorden te spreken:

nah?...shoot :cool:




nope , denk niet dat je het zo ver moet zoeken.

het is slechts "andere techniek" waar op "een andere manier" aan gewerkt dient te worden..het is "gevoeliger" en vereist niet persé meer maar wel andere vakkennis..ik denk dat het "specifieker" is..en er zit ander materiaal in

ik denk dat het met de tweekleppers en de laatste generatie vierkleppers nog wel meevalt maar de klassieke pre-1985 Ducs  en de "voor testastretta blok" 4-klepper generatie vereisen specifiek vakmanschap.

in het geval van biggelaar is dat idd van vader op zoon

Met alle respect voor alle goede all-round monteurs maar "ducati" is imo een "vak apart" ...

Met een Huskie of KTM , MV en ja..zelfs bmw moet je ook niet bij een standaard SAFE vestiging voor "wat meer dan"onderhoud gaan..ik zeg niet dat er wat mis is met de monteurs daar maar imo vereist het specifieke vakkennis..

vrij simpel..je hebt allrounders en je hebt specialisten..een Duc breng je imo het best naar de specialist...

WhomBom

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "WhomBom"zoiets als de fietsenmaker bij ons in t dorp, echt zon oude, half vervallen, tent. maar wel met leuke brommertjes  :shock:

Dhr Cap is een van de leraren er zijn er meer. Voordeel voor mij is dat het allemaal praktijk mensen zijn. Ik laat me verassen.
Ik ken prachtig gepoetste supermoderne werkplaatsen waar ik mijn fiets nooit zou neerzetten.
Als je bijvoorbeeld bij de Biggelaar komt in Oisterwijk , de Ducati specialist van Nederland, denk je dat je terug bent in de Middeleeuwen
qua pand en werkplaats, dus dat zegt mij helemaal niets !!

mee eens..een pand of werkplaats zegt helemaal niks over de kennis en vakbekwaamheid van de mensen die er werken.


zeg ik ook niet, sterker nog, ik vind het bijv. bij de fietsenmaker hier wel wat hebben als je 2 dagen voor de vakantie nog even langsgaat, omdat de rempomp van je brommer gaar is, en hij dan ergens tussen zn shag en een poetsdoek een pompje uithaalt wat je voor 15 euro mee kan nemen  8)
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Herr Tod

Citaat van: "Hakinnen"De opleiding is er maar is net als echte veringsopleidingen "slecht bereikbaar"..andreani in Italie doet het zeer select en racetech in amerika doet het af en toe voor een select groepje mensen die meestal uit de racerij komen..ik heb er echter geen tijd voor momenteel.

CiteerMuch of the work in understanding motorcycle physics has come from the University of Padova in Italy, and Professor Vittore Cossalter is one of the world's leading experts in the study of motorcycle dynamics.  Professor Cossalter has written many papers, articles and books on the subject, and his most recent book, Motorcycle Dynamics, focuses on the kinematics (a branch of dynamics that deals with aspects of motion apart from considerations of mass and force) and dynamics (a branch of mechanics that deals with forces and their relation primarily to the motion but sometimes also to the equilibrium of bodies) of motorcycles.

CiteerA great technical book for the engineer, student, or technically/mathematically inclined motorcycle enthusiast.
Motorcycle Dynamics offers a wealth of information compiled from the most up-to-date research into the behavior and performance of motorcycles. The structure of the book and abundant graphs assist in understanding an exceptionally complicated subject. This book offers a refreshingly analytical approach to a field that has in the past been distorted by tongue-in cheek answers and hunches of weekend warriors. Rest assured on learning something new on every read-through. Not an "easy read" due to the complex content however I consider Motorcycle Dynamics an unsurpassed source detailing a rigorous approach to the dynamic behavior of motorcycles.

Dat boek staat nog op mijn verlanglijstje. Maar eerst eens door 'Turbochargers' en nog wat losse papieren heen zien te komen :twisted:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Hakinnen

Citaat van: "Herr Tod"
Citaat van: "Hakinnen"De opleiding is er maar is net als echte veringsopleidingen "slecht bereikbaar"..andreani in Italie doet het zeer select en racetech in amerika doet het af en toe voor een select groepje mensen die meestal uit de racerij komen..ik heb er echter geen tijd voor momenteel.

CiteerMuch of the work in understanding motorcycle physics has come from the University of Padova in Italy, and Professor Vittore Cossalter is one of the world's leading experts in the study of motorcycle dynamics. Professor Cossalter has written many papers, articles and books on the subject, and his most recent book, Motorcycle Dynamics, focuses on the kinematics (a branch of dynamics that deals with aspects of motion apart from considerations of mass and force) and dynamics (a branch of mechanics that deals with forces and their relation primarily to the motion but sometimes also to the equilibrium of bodies) of motorcycles.

CiteerA great technical book for the engineer, student, or technically/mathematically inclined motorcycle enthusiast.
Motorcycle Dynamics offers a wealth of information compiled from the most up-to-date research into the behavior and performance of motorcycles. The structure of the book and abundant graphs assist in understanding an exceptionally complicated subject. This book offers a refreshingly analytical approach to a field that has in the past been distorted by tongue-in cheek answers and hunches of weekend warriors. Rest assured on learning something new on every read-through. Not an "easy read" due to the complex content however I consider Motorcycle Dynamics an unsurpassed source detailing a rigorous approach to the dynamic behavior of motorcycles.

Dat boek staat nog op mijn verlanglijstje. Maar eerst eens door 'Turbochargers' en nog wat losse papieren heen zien te komen :twisted:

fuckerdefuck.. da boek..idd
..was ik vorig jaar naar op zoek, was het al helemaal vergeten

"motorcycle dynamics" ..yep dat is het..

ik heb overigens mijn theorie veringsopleiding ook in Padova Italie gehad..bitubo is van padova.. blijkbaar zitten de chassis en veringsmensen in die hoek daar..

goed dat je het zegt van dat boek..ik wil het iig hebben en ga e-bay eens afstruinen of desnoods nieuw kopen ergens..

oja..voor ik ook dat vergeet.

ik kwam op motorforum (aangeboden)  een gebruikt ouder setje magnesium velgen tegen voor suzuki...pvm  denk ik ..niks voor jou in da bandit?

The Dominator

Citaat van: "Busaberke"
Die cursus wordt gegeven door dhr. Cap, bekend van de motor-en bromfiets onderdelenzaak in M'tricht.


Veel plezier en succes!

wees maar blij dat zn vrouw m niet geeft pfffft niet mijn vriendin hoor (heb een tijdje een parkeerplaats met hun gedeeld vandaar)
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Hakinnen"

ik bedoel het niet verkeerd maar in het geval van ducati komt er wat meer bij kijken..
mooi dat je er zelf aan sleuteld..doe ik ook maar als het op het blok aankomt besteed ik het uit ..
voor ducati geldt..(en dat zul jij ook weten) er zijn er velen die roepen dat ze het kunnen..er zijn er slechts enkelen die het echt kunnen..

Ja kijk, dat snap ik nooit zo goed he, moet je nog een paar toverspreuken kennen om een ducati 'goed' te krijgen ? Leuke mystiek maar het is toch ook techniek en materialen ? Waarom kan een goede allround mechanic met verstand van zaken, de juiste tools en een handboek geen onderhoud/reparatie doen aan een ducati ?  Zijn er donkere geheimen die  generaties lang van vader op zoon doorgegeven zijn ? Moet je een of ander heilig ritueel doorgaan om goedkeuring te krijgen van je voorvaderen om ducati monteur te kunnen zijn ?

nou geloof het of niet: ik wou hier pcies zo op reageren (alle nie zo sjiek als Karz uiteraard :lol: , maar in mijn hottentotsgeleuter). Volgens mij is het zo dat een goed all-round mecanieker net zo goed " specialistisch werk" kan doen> Hek mss nog beter: geen merkblindheid  :yes6rs: > zal zich eerder iets afvragen van waarom zit dat zus of zo. Mijn ervaring met all-round garages (voor zowel moto als auto) is stukken beter dan met de zgn. specialisten: Imo heeft een all-round monteur meer ervaring in verschillende disciplines en zal sowieso al inventiever kunnen werken. Daarbij tis geen Quantumfysica of hersenchirurgie  :wink: anders kregen die gasten ook wel meer betaald......

Na Shoot??? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away