Motormarkt zakt in??

Gestart door DeWitte, 24 augustus, 2006, 08:59:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

iig in Apeldoorn wel :?

CiteerDe motormarkt in Apeldoorn is drastisch aan het krimpen.
Behalve de verhuizing van Jonker Trading van Apeldoorn naar Vaassen gaat Safe Motors op kleinere schaal verder. Het pand aan de Laan van Westenenk drukt te zwaar op de begroting. Het bedrijf hoopt een nieuwe locatie te vinden. Van sluiting is geen sprake, zegt woordvoerder Han Roode. Concurrent Motor Apeldoorn sloot onlangs zijn deuren aan de Steenbokstraat. De ingezakte motormarkt was een van de redenen om de deuren te sluiten.

bron de Stentor
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

klopt..

ik hoor die "slechte geluiden" ook steeds vaker..al een tijdje aan de gang eigenlijk en nog steeds "kommer en kwel" in motorland..

nogal logisch denk ik eigenlijk.

- de tijd is nog steeds niet goed en motoren en aftermarked is "luxe"
- het aanbod is gigantisch groot
-imo hebben de "ketens" het zelf een beetje omzeep geholpen met hun "financieringsactie" s e.d in hun pogingen maar zoveel mogelijk nieuwe motoren te kunnen slijten waardoor er nu een overschot aan onverkoopbare inruilers staat
- bandenhandel is om zeep..klanten worden wijzer door internet en bestellen nu makkelijk zelf waar dan ook..(duitsland en spanje)
-kleding en helmen handel is om zeep ,tegenwoordig is de consument zeer goed in staat om de weg naar de duitse ketens te vinden.
- internet...klanten zoeken nu zelf, naar onderdelen , prijzen e.d en bestellen online..


ik sprak laatst met iemand van de bovag die geacht wordt er e.a vanaf te weten..die vertelde dat de "teruggang"nog wel enige tijd aan zou houden ..er zullen helaas nog meer zaken op de fles gaan..jammer maar helaas.

ik denk wel dat de branche er uiteindelijk op de lange termijn gezonder uit gaat komen.

DeWitte

Branche gezonder >> hogere (inruil-) prijzen?? Beemer-dealers in nederland bijv. (althans imo) spreiden toch momenteel een arrogantie (inruil en garantiebeleid) aan de dag; waar door de gewone jan met de pet, bijna niet meer tegenop te boksen valt :?

voor de consumente (kopers) is deze neerwaartse spiraal dan toch voordeliger......  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Dwars"
voor de consumente (kopers) is deze neerwaartse spiraal dan toch voordeliger......  :?

Behalve als je zelf je fiets weer kwijt wil, dan krijg je er ook geen drol voor terug.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"Branche gezonder >> hogere (inruil-) prijzen?? Beemer-dealers in nederland bijv. (althans imo) spreiden toch momenteel een arrogantie (inruil en garantiebeleid) aan de dag; waardoorvoor de gewone jan met de pet, bijna niet meer tegenop te boksen valt :?

voor de consumente (kopers) is deze neerwaartse spiraal dan toch voordeliger......  :?

nope..geen hogere inruilprijzen..ze worden doodgegooid met inruilmeuk..

beemer dealers?  ik denk dat die er gemiddeld net als "ducati- mv -whatever niet japans" wat minder last van hebben.
het beemer publiek (en de doelgroep van BMW)is gemiddeld genomen wat ouder (30 /35+) , meestal wat boven modaal qua inkomen en dus ook qua uitgaven..ze richten zich bij bmw niet op 20 jarige instappers maar op een doelgroep die wat meer te verteren heeft..en het werkt..de GS bijvoorbeeld is europa's best verkopende fiets..
als je bmw wilt rijden mag je betalen..leuk of niet..en mensen die het kunnen of willen betalen het ook..feit

wist je dat (algemeen genomen ongeacht het merk ) qua verkoop van aftermarked veringsproducten de BMW GS1150 de best "lopende motor" is in europa!!!  nu zijn er daar natuurlijk wel massa van maar dat geldt ook voor GSX-R etc...de beemermannen hebben meer knaken en geven ze blijkbaar ook uit ,..tot grote vreugde van de aftermarked..
(ducati's hebben helaas standaard al goede vering :mrgreen: :wink:  )

en daarmee kunnen ze het zich veroorloven een zekere arrogantie ten toon te spreiden..

zijn gewoon feiten..kwestie van marktonderzoek en het is onderzocht..
ducati rijder hetzelfde liedje..is ook onderzocht..ook meestal 30 /35+ qua leeftijd, merktrouw, en bereid om meer euro's op te offeren ten gunste van de edele twee-wieler in het schuurtje.

ook daar arrogantie

die teloorgang in de branche...ik denk dat het voornamelijk de algemen zaken treft die meerdere japanse merken onder hun dak hebben..niet de gespecialiseerde "europese  /amerikaanse  / britse merkdealer" ...bedoel , bij bmw gaat het niet slecht..bij bijvoorbeeld H-D ook niet..

bij sommige jappanse merken wel in nederland..met name kawa heeft het zwaar te verduren in NL.. suzuki daarintegen doet het erg goed..voornamelijk te danken aan de K5-K6 en de zeer intensieve marketing van Nimag

uiteindelijk zal het er voor de eindconsument voordeliger op worden denk ik idd...