Hoofdmenu

Karting

Gestart door Bakkertjedeeg, 29 augustus, 2006, 19:09:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bakkertjedeeg

Ben der serieus over aan het denken om een kart erbij te kopen. Tov motor racen zie ik hier toch een aantal voordelen in. Ik zat zelf te denken aan een kart met een Rotax Max blok. Dit zijn onderhoudsvriendelijke en betrouwbare blokken welke na 50 uur gereviseerd moeten worden. Dat betekent wel dat het racen volgend jaar op een wat lager pitje komt te staan. Wie doet er nog meer aan karting? Iemand tips?

Mounty

Denk dat Tonnie je wel wat tips kan geven...die zit veel op een kartbaan...of nie ?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Schmetzke

Citaat van: "Bakkertjedeeg"Ben der serieus over aan het denken om een kart erbij te kopen. Tov motor racen zie ik hier toch een aantal voordelen in. Ik zat zelf te denken aan een kart met een Rotax Max blok. Dit zijn onderhoudsvriendelijke en betrouwbare blokken welke na 50 uur gereviseerd moeten worden. Dat betekent wel dat het racen volgend jaar op een wat lager pitje komt te staan. Wie doet er nog meer aan karting? Iemand tips?

:?

Dan kun je nog beter een SuperMotard kopen... Kun je ook mee op de kartbaan...  :roll:

Herr Tod

Maar de kart is een stuk sneller :wink:

In Beek zit een bedrijf, Vaza, dat zich (die zich, beter gezegd) bezig houd met karts. Daar ben ik vorig jaar eens langs geweest, mooi om te zien! Was wel 2-takt (4-takt is blasfemie! :evil:).
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Schmetzke

Citaat van: "Herr Tod"Maar de kart is een stuk sneller :wink:

In Beek zit een bedrijf, Vaza, dat zich (die zich, beter gezegd) bezig houd met karts. Daar ben ik vorig jaar eens langs geweest, mooi om te zien! Was wel 2-takt (4-takt is blasfemie! :evil:).

Sneller ja, en 4x zo duur... Al zijn het alleen al de banden  :shock:

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Herr Tod"Maar de kart is een stuk sneller :wink:

In Beek zit een bedrijf, Vaza, dat zich (die zich, beter gezegd) bezig houd met karts. Daar ben ik vorig jaar eens langs geweest, mooi om te zien! Was wel 2-takt (4-takt is blasfemie! :evil:).

Sneller ja, en 4x zo duur... Al zijn het alleen al de banden  :shock:

Juist de banden vallen reuze mee. Ongeveer 170 voor een nieuwe set. Daar rij je 3-4 dagen mee. Inschrijving per dag rijden is overigens 100 euro per keer goedkoper dan een motor dag. Onderhoud van het blok is idd duurder. Na 40-50 uur is een revisie nodig. ICC blokken moeten al na 8 bedrijfsuren uit elkaar. Das dus geen optie.

Hakinnen

Heb ik ook wel eens aan gedacht.

Kart erbij kopen en dan s'zomers wat gaan raggen in Genk op de kartbaan..
Had ook al eens voor zo'n kart gekeken bij uh ..havel racing (of zoiets)
Ik zou dan graag (weet ik ..beetje raar)  een kart willen hebben met een dikke ééncilinder viertakt krachtbron.KTM blokske of zo..

Alleen ik weet hoe dat gaat..voor ik het weet ben ik weer ne bak met geld kwijt en heb ik toch geen tijd om ermee te rijden..
En ik weet niet waar ik zo'n kart neerga zetten, geen plaats meer hier..

Heb dus eerst een alternatief gevonden voor het sportieve straatrijden..circuitrijden  en ging toen weer op zoek naar een alternatief daarvoor..iets waarbij ik me niet maanden van te voren hoef in te schrijven en wat .."zin hebben, inladen, wegwezen, rijden" is..
karten...Supermotardke (hoef niet eens een kenteken) of zo..whatever..

Ik ben momenteel ook helemaal enthousiast over een supermono racert....Vindt de supermono klasse wel erg cool...Aprillia RS250 of Suzuki RGV 250 rijwielgedeelte met een zware ééncilinder krachtbron ala DR750 of Yammie 660 erin...das ook tof..maarja...zit je weer met circuitdagen waarvan ik van te voren niet weet of ik wel kan..

Moeilijk, moeilijk...ben eigenlijk wel van plan om een watergekoelde pocketbike erbij te kopen en van de winter wat in echt te gaan bollen..

en zo blijven we aan de gang he

:wink:


edit: f*ck...zat ik dus weer te denken aan ne deftige supermono racert..
ne Cagiva Mito met een van één cilinder ontdane blok van een Duc 996!
da zou ook cool zijn he..maar dat gaat weer veel eurokes kosten ben ik bang

Schmetzke

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Herr Tod"Maar de kart is een stuk sneller :wink:

In Beek zit een bedrijf, Vaza, dat zich (die zich, beter gezegd) bezig houd met karts. Daar ben ik vorig jaar eens langs geweest, mooi om te zien! Was wel 2-takt (4-takt is blasfemie! :evil:).

Sneller ja, en 4x zo duur... Al zijn het alleen al de banden  :shock:

Juist de banden vallen reuze mee. Ongeveer 170 voor een nieuwe set. Daar rij je 3-4 dagen mee. Inschrijving per dag rijden is overigens 100 euro per keer goedkoper dan een motor dag. Onderhoud van het blok is idd duurder. Na 40-50 uur is een revisie nodig. ICC blokken moeten al na 8 bedrijfsuren uit elkaar. Das dus geen optie.

Ja... SuperMotard kost 15 Euro middagje trainen Bilstain, en 30 dagje trainen Francorchamps...

Ik zou er nog eens over nadenken  :roll:

Road Racing Tonnie

Citaat van: "FZ_Ron"Denk dat Tonnie je wel wat tips kan geven...die zit veel op een kartbaan...of nie ?

Dat is helemaal correct, www.kartingeefde.nl
Zelf heb ik ook een kart, BRMframe met een licht getunede Honda 390 cc
Loopt als een kogel, en zeer onderhoudsvriendelijk.
Zeker een Rotax Max is sneller maar ook onderhoudsgevoeliger, alhoewel, dat tot op zeker hoogte best wel meevalt.
Goede banden zijn belangrijk, b.v Maxxis HG3-Bridgestone (zeker als regenband) en Vega.
Voordeel van een Rotax, is dat hij een startmotor heeft.
Ook is het belangrijk, wat je er voor uit wilt geven, en hoe hoog je de lat wilt leggen qua prestatiedrang.
Een goede gebruikte Honda 390 cc viertakt compleet, ligt zo tussen de 2000-2500 Euro.
Maar wees voorzichtig met de internet aanbiedingen, van b.v 7-800 euro of zoiets.
Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Als aanvullende informatie.
Ook de hedendaagse viertaktkartblokken o.a de Biland 2 cil (ontwikkeld door de wereldberoemde zijspancoureur Rolf Biland) is een giga snel kartblok, en ook het Vampire kartblok, ontwikkeld door de oud GP coureur
Eskil Suter (Ilmor) heeft een gezonde 28 pk voorzien van een Akrapovic demper, in Eefde draaien ze daar een spontane 28,9 sec mee, en dat is tweetaktwaardig.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Als aanvullende informatie.
Ook de hedendaagse viertaktkartblokken o.a de Biland 2 cil (ontwikkeld door de wereldberoemde zijspancoureur Rolf Biland) is een giga snel kartblok, en ook het Vampire kartblok, ontwikkeld door de oud GP coureur
Eskil Suter (Ilmor) heeft een gezonde 28 pk voorzien van een Akrapovic demper, in Eefde draaien ze daar een spontane 28,9 sec mee, en dat is tweetaktwaardig.

Viertakt is ook welkom, maar schaarser heb ik het idee. Hoe onderhoudsvriendelijker, hoe beter. Ik ga  niet voor het goedkoopste. Ik heb eens zitten neuzen en denk dat ik voor 1500-2000 een leuke kart heb om te beginnen. Bevalt het, dan kan ik altijd nog wat anders kopen. Ik denk overigens dat ik in het Rotax Max blok een leuke compromis vindt tussen enerzijds vermogen en anderzijds onderhoudsvriendelijk.

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Herr Tod"Maar de kart is een stuk sneller :wink:

In Beek zit een bedrijf, Vaza, dat zich (die zich, beter gezegd) bezig houd met karts. Daar ben ik vorig jaar eens langs geweest, mooi om te zien! Was wel 2-takt (4-takt is blasfemie! :evil:).

Sneller ja, en 4x zo duur... Al zijn het alleen al de banden  :shock:

Juist de banden vallen reuze mee. Ongeveer 170 voor een nieuwe set. Daar rij je 3-4 dagen mee. Inschrijving per dag rijden is overigens 100 euro per keer goedkoper dan een motor dag. Onderhoud van het blok is idd duurder. Na 40-50 uur is een revisie nodig. ICC blokken moeten al na 8 bedrijfsuren uit elkaar. Das dus geen optie.

Ja... SuperMotard kost 15 Euro middagje trainen Bilstain, en 30 dagje trainen Francorchamps...

Ik zou er nog eens over nadenken  :roll:

Ik zie me niet echt de baan opgaan met een SM. Waarom? Ik weet het eigenlijk n iet.

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"Heb ik ook wel eens aan gedacht.

Kart erbij kopen en dan s'zomers wat gaan raggen in Genk op de kartbaan..
Had ook al eens voor zo'n kart gekeken bij uh ..havel racing (of zoiets)
Ik zou dan graag (weet ik ..beetje raar)  een kart willen hebben met een dikke ééncilinder viertakt krachtbron.KTM blokske of zo..

Alleen ik weet hoe dat gaat..voor ik het weet ben ik weer ne bak met geld kwijt en heb ik toch geen tijd om ermee te rijden..
En ik weet niet waar ik zo'n kart neerga zetten, geen plaats meer hier..

Heb dus eerst een alternatief gevonden voor het sportieve straatrijden..circuitrijden  en ging toen weer op zoek naar een alternatief daarvoor..iets waarbij ik me niet maanden van te voren hoef in te schrijven en wat .."zin hebben, inladen, wegwezen, rijden" is..
karten...Supermotardke (hoef niet eens een kenteken) of zo..whatever..

Ik ben momenteel ook helemaal enthousiast over een supermono racert....Vindt de supermono klasse wel erg cool...Aprillia RS250 of Suzuki RGV 250 rijwielgedeelte met een zware ééncilinder krachtbron ala DR750 of Yammie 660 erin...das ook tof..maarja...zit je weer met circuitdagen waarvan ik van te voren niet weet of ik wel kan..

Moeilijk, moeilijk...ben eigenlijk wel van plan om een watergekoelde pocketbike erbij te kopen en van de winter wat in echt te gaan bollen..

en zo blijven we aan de gang he

:wink:


edit: f*ck...zat ik dus weer te denken aan ne deftige supermono racert..
ne Cagiva Mito met een van één cilinder ontdane blok van een Duc 996!
da zou ook cool zijn he..maar dat gaat weer veel eurokes kosten ben ik bang

:D

We zijn me zootje bij elkaar woh. Steeds weer nieuwe dingen zoeken. Ik begin me ook een beetje te storen aan het ver van te voren inschrijven. Laatste paar keer slecht weer gehad of steeds die klote dreiging. Nat rijden is niet mijn grootste hobby, alhoewel het gisteren toch best stoer was op Spa. Tering wat een grip op de natte baan.

Ik ga het volgend jaar anders doen met de motor. Gewoon ernaar toerijden als het goed weer is. :yes6rs: Mocht er echt geen plek zijn, dan wacht je toch gewoon ff tot dat er ene crasht. Ik zie wel. Voorlopig gaat hij nog niet weg, daar vind ik veel te vet voor.

Joepie1958

Ga eens kijken bij G.K.S. in Genk, daar weten ze er alles van.
Een van hun vroegere rijders is Jenson Button, en die heeft het toch al aardig ver geschopt :lol:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

NrGiZeR

Yo Bakkie,

Heb ik zeker vaker aan gedacht, maar uuhhhhh, geld is het grote probleem.
Qua tijd zou het ideaal zijn voor mij omdat ik in de Winter wat meer tijd heb dan in de zomer, gezien de thuis situatie.

Als ik deze winter van m'n straatfiets afkom voor een redelijke prijs zal ik zeker overwegen wat ik ga doen.

Ben ook vaker aan het twijfelen geweest om een ouwere ragbak te kopen,  subaru  impreza of honda CRX V-tec etc etc, en dan NS gaan knallen, dit lijkt me ook geweldig. Alleen het probleem hierbij is dat het in de winter ook gesloten is.
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus