lpg installatie voor drz ?

Gestart door oldman, 14 september, 2006, 21:41:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oldman

kijk, dit is wat ik bedoelde, nu komen we ergens :D
even en laten leven.

DeWitte

heb al eens een verhaal gelezen over een Gold-wing met zijspan op LPG :wink: mogelijk is het dus zeker, dunkt me.

trouwens bij de moderne G3 lpi installatie's, merk jij als jan met de pet nix van vermogensverlies, startprobs oid. althans bij auto's :wink: Enige lastige zal zijn die tank ergens kwijt te geraken op je bagagerekje :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"
trouwens bij de moderne G3 lpi installatie's, merk jij als jan met de pet nix van vermogensverlies

Steker nog, met een G3 installatie verkrijg je méér vermogen  :!:

(en de wegenbelasting is ook nog bijna hetzelfde als een normale benziene....)

Youp

Citaat van: "Dwars"heb al eens een verhaal gelezen over een Gold-wing met zijspan op LPG :wink: mogelijk is het dus zeker, dunkt me.

trouwens bij de moderne G3 lpi installatie's, merk jij als jan met de pet nix van vermogensverlies, startprobs oid. althans bij auto's :wink: Enige lastige zal zijn die tank ergens kwijt te geraken op je bagagerekje :lol:

en als je de motor aanpast op LPG alleen kan je er serieuze PK's mee maken en daar hoeft het geen G3 installatie voor te zijn ;)
opeloos benzine verslaafd...

oldman

zit eigenlijk te denken aan een na-verbrandertje in combinatie met een
............
even en laten leven.

DeWitte

Citaat van: "oldman"zit eigenlijk te denken aan een na-verbrandertje in combinatie met een
............

wat zit jij te roken?? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

oldman

zware van nelle, zonder enige additieven, hickup,
wil zo graag met mijn kleine soes, de groooote jongens bijbenen, hickup.


proost, henry
even en laten leven.

WhomBom

gooi er wat drz-e onderdelen op  :!:  ik weet niet precies wat er allemaal anders is, daar kan schmetzke je wellicht beter bij helpen, ik dacht de kop, nokkenassen, carb en pakkingen (dunnere)? heppie toch een pk of 48 dacht ik  :twisted:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Youp

Citaat van: "WhomBom"gooi er wat drz-e onderdelen op  :!:  ik weet niet precies wat er allemaal anders is, daar kan schmetzke je wellicht beter bij helpen, ik dacht de kop, nokkenassen, carb en pakkingen (dunnere)? heppie toch een pk of 48 dacht ik  :twisted:

een E heeft standaard 49pk aan de krukas, de E heeft snellere nokkenassen, (niet zo snel als hotcams) een keihin FCR carburateur, een dunnere voetpakking voor een compressieverhouding van 1:13,2 (S standaard 1:12,3) en een dikkere voorbocht :D
opeloos benzine verslaafd...

Schmetzke


Youp

Citaat van: "Schmetzke"en een snellere CDI.

die moet ik ook nog hebben 8)
opeloos benzine verslaafd...

DeWitte

Citaat van: "Youp"
Citaat van: "Schmetzke"en een snellere CDI.

die moet ik ook nog hebben 8)

zou eerst eens voor die nieuwe tandwielen gaan shoppen :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

LPG voor BMW motoren nu al via www.Wunderlich.de



CiteerGasumrüstung für BMW Motorräder

Was beim Auto schon lange geht, gibt es nun auch für BMW (K) Motorräder: Der BMW Motorradausrüster Wunderlich bietet einen Umrüstsatz für den Beitrieb mit Autgas an. Ähnlich wie beim Auto wird dabei ein Zusatztank für Gas in das Fahrzeug integriert - bei Wunderlich findet der Tank im Topcase seinen Platz. Die Kraftstoffart kann dann wahlweise bestimmt werden.

Das funktioniert so: Zuerst wird der Motor mit Benzin auf Betriebstemperatur gebracht, dann wird auf den Betrieb mit Gas umgestellt. Sollte das Gas ausgehen, schaltet die Automatik zurück auf den Betrieb mit Benzin. Die Reichweite erhöht sich mit dem Zusatztank um rund 250 Kilometer. Weiterer Vorteil ist natürlich der günstigere Preis - Autogas ist bis zu 50% billiger als Super Benzin und die Rückstände der Verbrennung sind wesentlich weniger umweltbelastend. Die Leistung des Motorrads bleibt dabei voll erhalten.

Leider sind die Kosten der Umrüstung recht hoch: Rund 1.800,– Euro (zzgl. TÜV Gebühren) muss der Gas Enthusiast auf den Tisch legen, gemessen an der Ersparnis bei einer relativ hohen Laufleistung sollte sich diese Investition jedoch realitv schnell wieder amortisieren.

Ein echter Nachteil ist allerdings, dass durch den Tank Platz bei der Zuladung verloren geht. Nun ja, man kann eben nicht alles haben. Irgendwo muss der Tank schließlich hin.

Leider gibt es für die Boxermotoren noch keinen Umrüstsatz - aber daran wird laut Wunderlich bereits gearbeitet.

Fazit: Interessantes Konzept für Viel- und Tourenfahrer. Für Schönwetter- und Sonntagsfahrer zu teuer.

Quelle: www.wunderlich.de
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away


oldman

je zegt :
[quote="WhomBom"]gooi er wat drz-e onderdelen op  :!:  ik weet niet precies wat er allemaal anders is, daar kan schmetzke je wellicht beter bij helpen, ik dacht de kop, nokkenassen, carb en pakkingen (dunnere)? heppie toch een pk of 48 dacht ik  :twisted:[/quote]

enuhhh.wah cos dah ?
even en laten leven.