lpg installatie voor drz ?

Gestart door oldman, 14 september, 2006, 21:41:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oldman

Citaat van: "Dwars"LPG voor BMW motoren nu al via www.Wunderlich.de



CiteerGasumrüstung für BMW Motorräde\

iets voor U, Dwars ? :nana9oi:
even en laten leven.

Youp

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Youp"
Citaat van: "Schmetzke"en een snellere CDI.

die moet ik ook nog hebben 8)

zou eerst eens voor die nieuwe tandwielen gaan shoppen :lol:

ja ik wil verdomme mn stealth.... duurt allemaal zo lang  :?
opeloos benzine verslaafd...

DeWitte

lees net op I-net.

CiteerIn één van de motoren en toerisme van vorige maanden stond een test van een suzuki Vstrom op LPG... het systeem zat ook in de topkoffer.
Kwestie van rijeigenschappen vonden ze dit niet zo goed daar de zware tank achter de achterste as komt... dit leide tot een wazig gevoel in het stuur.... BTW deze suzuki LPG kan je in de toekomst fabriek af bestellen.

:wink:

bron: motoren en toerisme

CiteerTijdens de Suzuki-Day op de Nurburgring kregen alle aanwezigen kort de kans kennis te maken met een wel zeer tot de verbeelding sprekende versie van de V-Strom 1000: een exemplaar op LPG. Nu rijden er als sinds jaar en dag auto's rond met deze brandstof (voluit: Liquified Petrol Gas) maar op motorfietsen zag je zo 'n installatie erg zelden opduiken. Onlangs ging Suzuki Belgium echter in zee met LPG-specialist Auto Gas Systems uit Olen, en het resultaat van die samenwerking is dit kant-en-klaar prototype waarmee we al een eerste realistische test konden verrijden. 'Gas geven' kreeg plots een heel andere dimensie...
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Eind jaren zestig had iemand uit de achterhoek, al een gasinstallatie gebouwd op zijn Puch brommer, wat toen na tien duizend km, nog steeds perfect werkte.
Wel is de puch omgebouwd op waterkoeling, daar de motortemperatuur natuurlijk hoger ligt.
Va een oude brandblusser is de gastank gemaakt (3 liter) waarna het gas eerst naar een warmtewisselaar gaat, en via een reduceerventiel, naar de sproeier, wat een nogal moeilijk geval was, in de sproeier wordt het gas gemeng met de aangezogen lucht, en tevens de smeerolie (tweetakt)
de hoofdmenging gaat via de standaard carburateur.
De vrebranding gaat langzamer dan bij benzine, vandaar dat de ontsteking vervroegd moest gaan worden.
Het verbruik lag op dezelfde hoeveelheid als met benzine,
De eigenaar is vele malen aangehouden, door de politie, maar niemand, v/d hermandad wist hier mee om te gaan, om vast te stellen of het nu een brommer of een motor was, uiteindelijk heeft een agent de brommer in beslag genomen.
Maanden later, en div rechtszaken verder, waar zelfs de TNO om advies is gevraagd, is hij niet veroordeeld, maar op grond van het feit, dat de Puch niet voorzien was van trappers, (wat toendertijd nog verplicht) was het dus geen brommer, en mocht derhalve niet als zodanig deelnemen aan het verkeer, wel heeft hij de inbeslag genoemen Puch weer terug gekregen, om verder te experimenteren.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

crazy j

lol je moet maar op t idee komen eah
8)
living the life the way it comes