Even uitwaaien ! ( uit mijn dagboek :-) )

Gestart door HD4ever, 20 september, 2006, 23:31:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Vanavond, na een drukke werkdag, had ik toch even de behoefte om even uit te waaien, dus toch maar de stoute schoenen aangetrokken en mijn Kawasaki Vulcan eens uit de 'archieven' opgedoken. De bike heeft sinds jaren nauwelijks nog gelopen en er staat sinds 1996 nog steeds minder dan 14000 op de teller.  :o Dus laag stof eraf geveegd, sleutels en papieren gezocht en ja hoor, de 10 jaar oude accu doet nog steeds z'n werk en de bike start op de eerste slag. Hoe die Jappen dat flikken weet ik niet, maar dat start altijd perfect. De tank is in het najaar nog afgevuld, dus de benzine is nog 'vers'.  Na een paar km de choke dicht en eens de landelijke wegen in de buurt opgezocht.
De 800cc V-twin loopt perfect, ik geniet van de mooie zomeravond en er is geen vuiltje aan de lucht, maar....... na een uurtje rijden irriteer ik toch me aan het hoge toerental van dat korte slag blokje en dat natte scheet ( excusez le moi  :oops: ) geluid uit de uitlaatjes en de knipperlichtjes die ik steeds weer vergeet uit te zetten.
Het loopt allemaal te perfect, geen trillingen, spiegels waar je zelfs je 'achtervolgers' of politie in kan terugvinden, goede remmen.......... kortom, een prima fiets maar.......wat een karakterloos hok  :(
Na nog eens een half uurtje kan ik het psychisch niet meer aan, en draai weer huiswaarts. Ik mis het gestamp van een dikke V-twin, vette klappen uit open pijpen bij 950 toeren, 350 kg staal die je met zeer matige remmen bij ieder kruispunt tot stilstand moet zien te brengen zonder te verongelukken, onbruikbare spiegels, valbeugels waar je je poten op kan gooien en een breed zadel dat menig loonwerker graag op z'n trekker wil monteren. Kortom... 'The Real Thing'. Een motor met karakter.

Thuis aangekomen wordt de Kawa snel in de verste uithoeken van de garage verstopt en afgedekt met een laken om te voorkomen dat ik nog eens een goed idee krijg en dat ding weer mee uit rijden neem. :fuckyou:

15 minuten later trillen bij de buren, die zoals normaal om deze tijd voor hun TV zitten, de kopjes op de tafel.  De vette klappen uit de open Screaming Eagle pijpen zijn tot ver in de omtrek hoorbaar en zei denken waarschijnlijk "Die is niet meer te redden !. Gelijk hebben ze !
Met een vette grijns op m'n smoel rij ik op de 'Milwauky Iron' het Zuiden in en ga even langs bij mijn clubmaten voor een vers getapt pintje. :worship-cool: Even later hoor ik mezelf zeggen  "EHhh!!, ik durf het bijna niet te vertellen, maar vanavond heb ik .....Kawa.....weer naar huis.....".
Het gelach was tot ver in de omtrek te horen.... :oops:


ps, Kawa Sucks  :guns:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

Nog meer ontboezemingen in je dagboek?? :wink:

we want more 8) leuk stuk :thumbsup:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

AngelInMe

Citaat van: "HD4ever"
ps, Kawa Sucks  :guns:

Leuk stukje maar dat heeft toch niks met kawa te maken. Ieder zijn ding, om nou meteen weer een merk te gaan afkraken :roll: Je hebt het ding zelf in de graasj staan  :?

B-Witch

Om heel eerlijk te zijn, die Vulcan past gewoon niet bij jou, punt!!!
:wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

MarcT

Heb je geld genoeg of zo ?  Je hebt gewoon een motor met 14.000 km op de teller ongebruikt in de garage staan !  En een keer in de tien jaar, ALS je er al eens op rijd bevestigd hij alleen dat je er nooit meer op wil rijden.
Verkoop dat ding !  Zelfs als je hem voor 0 euro weggeeft bespaar je je de verzekeringskosten en wegenbelasting op.

Kom, ik ben in een gulle bui: ik geef er 500 euro voor. Ongezien. :?
ho is General Faillure, and why is he reading my harddisk ?

HD4ever

Citaat van: "MarcT"Heb je geld genoeg of zo ?  Je hebt gewoon een motor met 14.000 km op de teller ongebruikt in de garage staan !  En een keer in de tien jaar, ALS je er al eens op rijd bevestigd hij alleen dat je er nooit meer op wil rijden.
Verkoop dat ding !  Zelfs als je hem voor 0 euro weggeeft bespaar je je de verzekeringskosten en wegenbelasting op.

Kom, ik ben in een gulle bui: ik geef er 500 euro voor. Ongezien. :?

Dacht ik wel dat er gegadigden zijn voor €500,-, maar dan laat ik hem liever nog een paar jaartjes  staan. Een van mijn neefjes gaat er dan straks vast veel plezier aan hebben.
De motormarkt is tegenwoordig zo verrot dat er geen markt meer is voor customs van Japanse makelij. En kopers gaan liever naar een motorzaak waar ze een afgetrapt hok met 5 ex-eigenaars kopen, want dan krijgen ze nog 1000 km garantie.  :D
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Mounty

Citaat van: "AngelInMe"
Citaat van: "HD4ever"
ps, Kawa Sucks  :guns:

Leuk stukje maar dat heeft toch niks met kawa te maken. Ieder zijn ding, om nou meteen weer een merk te gaan afkraken :roll: Je hebt het ding zelf in de graasj staan  :?

ik heb niet het idee dat er iets afgekraakt word....is een persoonlijke mening, en die mag iedereen geven..toch?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

HD4ever

Citaat van: "AngelInMe"
Citaat van: "HD4ever"
ps, Kawa Sucks  :guns:

Leuk stukje maar dat heeft toch niks met kawa te maken. Ieder zijn ding, om nou meteen weer een merk te gaan afkraken :roll: Je hebt het ding zelf in de graasj staan  :?

Sorry !!! MIJN Kawa sucks !! :oops: Waarschijnlijk heb je gelijk en had ik hetzelfde geschreven als ik een Intruder of Shadow had gehad.  :wink:

Ik had moeten schrijven: Tupperware Sucks !! :rofl:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

HD4ever

Citaat van: "Dwars"Nog meer ontboezemingen in je dagboek?? :wink:

we want more 8) leuk stuk :thumbsup:

Allee eentje nog  :wink:

Op een buitenlandse trip naar een Harley treffen in het zonnige Zuiden zaten mijn maten en ik tegen de avond een beetje te ouwehoeren naast onze tentjes. Het officiële programma was nogal saai, met bands die alleen maar pokkeherrie maakten, en er was op het event eigenlijk een beetje te weinig actie.

Wel hoorden we in de verte regelmatig een Harley bij 5500 rpm door de toerenbegrenzer heen gaan, en af en toe flinke klappen als weer eens iemand met draaiende motor de dodemansknop op z'n stuur aan het testen was, hetgeen mij natuurlijk als muziek in de oren klonk. :D Dat moest dus even 'gecheckt' worden.
Na een korte wandeling langs een Rijksweg kwamen we bij een café/restaurant met een terras. Naast het terras stonden een biertent, BBQ/Grill en uit de reusachtige speakers klonk leuke oude rockmuziek, live gespeeld door de band in het restaurant gedeelte. Voor de band stonden 3 mooie jonge dames in hun microfoon's te bléren of hun leven ervan af hing.

Na ons snel voorzien te hebben van het gebruikelijke Bikerfood ( vette hap en een grote pint ) vielen we in de terrasstoelen. Gezien de rubbersporen op het wegdek en de geparkeerde motoren met 'afgevreten' banden was dit de plaats delict. En jawel hoor ! Zo nu en dan werd door de bikers het verkeer op de Rijksweg even stilgelegd omdat het asfalt dringend voor een burn-out nodig was. :worship-cool: De betreffende 'artiest' was zich dan zeker van een massaal applaus en een koele pint verstrekt door de aanwezigen toeschouwers.
De uurtjes gingen zo voorbij, en de parkeerplaats aan de overzijde van de weg liep langzaam vol met motoren. Het werdt drukker en de stemming zat er dus flink in, veel drank en de opzwepende muziek deden de rest, en een spontane striptease op een Rijksweg had ik tot dan, ook nog nooit gezien. ( en ik rij toch vaak over de  Rijksweg Sittard-Roermond ) :mrgreen:

Indien de weg even vrij was van autoverkeer maakten passerende bikers hiervan gebruik, om even te stoppen voor het volle terras, om deze even als dragstrip te mogen lenen. Zo hadden zij ook even hun "Moment Of Glory". Horen en zien verging je.  :mrgreen:
Een van de bikers op het terras, die blijkbaar al wat drank achter de kiezen had, sprong plotseling op en zwaaide met zijn armen. "Attention Attention" riep hij. Blijkbaar dus een Fransman die even een beetje aandacht wou.  :rofl: Hij strompelde richting z'n motor en starte dat ding. Na een min of meer mislukte burn-out op de weg, waarbij hij bijna op z'n smoel viel, zette hij regelrecht koers richting de voordeur van het restaurant en baande zich met veel kabaal uit z'n open uitlaten via het terras een weg naar binnen. Daar zette hij tot verbazing ( en vreugde? ) van het personeel, en de dansende koppeltjes, z'n voorwiel tegen de toog en maakte een perfecte burn-out. Om het effect te vergroten werd er nog wat bier onder z'n draaiende achterwiel gegoten.

In mum van tijd was het pand vol rook, hield de band het ook even voor gezien, en probeerde iedereen door de ramen en deuren naar de frisse lucht te komen. De 3 zangeressen van de band, toch voorzien van flinke longen, waren ook blijkbaar niet gewend aan het opsnuiven van 'burning rubber' en hadden duidelijk ademnood. Zij openden de raam naar het terras en klommen naar buiten. Uiteraard direct bijgestaan door de vele bikers op het terras die graag behulpzaam wilden zijn om eventueel mond- op mond beademing toe te passen indien mogelijk...eh sorry  noodzakelijk.  :wink:.
10 minuten later was het of er nooit iets was gebeurd. De band speelde weer, de zangeressen klonken iets heser dan voorheen, en de pinten werden weer getapt.  De motor en bijbehorende biker hingen, als een eerbetoon voor de geleverde prestatie, de hele nacht nog tegen de toog, regelmatig voorzien van pinten om na te blussen.
De tegelvloer in de zaak was in elk geval voorzien van een mooie anti-slip laag. Veel mooier dan dat lelijke glazuur. :lol:

Moraal van dit verhaal; "Ook al heb je flinke longen, niet zingen tijdens een burn-out en altijd met veel bier nablussen. !" :lol:

HD4ever  :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

karz

klinkt te gek  8)  , als je het hele drink-drive moraal even buiten beschouwing laat.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "HD4ever"Moraal van dit verhaal; "Ook al heb je flinke longen, niet zingen tijdens een burn-out en altijd met veel bier nablussen. !" :lol:
:laughing49so:  :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away