whiskey/whisky ?

Gestart door Motzippaldy, 21 september, 2006, 22:37:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HD4ever

Gisteravond laat was het nog goed uit te houden op het terras en na een paar flessen Alfa  :thumbsup:  heb ik nog met een maat 3/4 liter Jacky D. naar binnen gewerkt. Wij noemen dat 'koude Thee'.  :lol:
Na jarenlang allerlei verschillende Single en Blended Wisky's van Engelse, Ierse en Schotse afkomst te hebben gedronken, zoals bijvoorbeeld de bekende Glenlivit's, Dalmore, Famous Grousse, Jameson enz. enz. is de gewone Jack Daniëls No7 mijn favoriete drankje geworden. Natuurlijk zonder ijsklontjes want een Wiskey verdunnen met water is een doodzonde.  :D
Tis maar goed dat ze hier geen poll houden over de leeftijd van de gemiddelde Wisky drinker. Je zou schrikken. Alles moet rijpen met de jaren, zowel de Wisky alsook de Wisky drinkers.  :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

karz

Ijsklontjes verdoven de smaakpapillen dus mensen die dat doen, willen het alleen maar afkrijgen en niet proeven.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"Sjoes -en hauf om drinkers moesten ze inmetselen, blijf dan thuis als je niet  wil zuipen.

wanneer gaan we??  :wink: en dan ruilen we, jij aan het sjoes en ik aan het pils (Alfa of Gulpener he :twisted:)

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

crazy j

hot t mer op gulpener dwars  8)
living the life the way it comes

karz

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "karz"Sjoes -en hauf om drinkers moesten ze inmetselen, blijf dan thuis als je niet  wil zuipen.

wanneer gaan we??  :wink: en dan ruilen we, jij aan het sjoes en ik aan het pils (Alfa of Gulpener he :twisted:)

Alfa of Gulpener zit ik niet mee, maar shoes ga ik niet drinken, interessant doenerij, dat die barkeepers dat pikken  :x , ze zouden er 50 eurocent bovenop moeten gooien voor de extra handelingen. :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

HD4ever

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "karz"Sjoes -en hauf om drinkers moesten ze inmetselen, blijf dan thuis als je niet  wil zuipen.

wanneer gaan we??  :wink: en dan ruilen we, jij aan het sjoes en ik aan het pils (Alfa of Gulpener he :twisted:)

Alfa of Gulpener zit ik niet mee, maar shoes ga ik niet drinken, interessant doenerij, dat die barkeepers dat pikken  :x , ze zouden er 50 eurocent bovenop moeten gooien voor de extra handelingen. :yes6rs:

Helemaal mee eens Karz. Die Breezers en dat spul zijn toch ook van mode drankjes. En dan heb je nog mensen die vragen om diesel, half-om en petrol. Geen idee wat dat weer is.  :?
Van mij kregen ze in de kroeg alleen maar Cola, koffie, bier, wijn of wisky en die andere rommel mix je zelf maar thuis in je woonkamer.  :lol:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Zwerver

Door wat vakanties naar Ierland en Schotland en bijbehorende distillery bezoekjes de whisk(e)y smaak te pakken gekregen...
Meestal haal ik mijn whisk(e)y tijdens ritjes door Luxemburg in Weiswampach en koop dan vaak wat bekende Single Malt en wat nieuws om te proberen. Zo in de loop der wat lekkere, niet al te dure Single Malts
verzameld. Op dit moment heb ik de keuze uit


  • Highland:
    • Dalwhinnie 15
    • Glenmorangie 10
    • Oban 14
  • Speyside:
    • Cragganmore 12
    • Glen Moray 8
    • Glenfiddich Special Reserve 12
    • Glenfiddich Caoran Reserve 12
    • Glenfiddich Solera Reserve 15
    • Macallen 10
  • Skye:
    • Talisker 10
  • Mull/Iona:
    • Iona 10 (Tobermory)
    • Vintage Isle of Mull 10 (Ledaig)
  • Islay:
    • Bowmore 12
    • Ileach 10
    • Laphroaig 10
  • Orkneys:
    • Scapa 12
    • Scapa 14
  • Ierse Whiskey:
    • Bushmills 10
    • Jameson 12
    • Locke's 8
    • Tyrconnel
Slainthe
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

DeWitte

:shock:  :shock: hoezo 'n drankprobleem :mrgreen:


:wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Zwerver

Hoezo probleem :?:  Zo'n voorraadje is toch een aardige oplossing  :idea:  :wink:
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Steefke™

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "karz"Sjoes -en hauf om drinkers moesten ze inmetselen, blijf dan thuis als je niet  wil zuipen.

wanneer gaan we??  :wink: en dan ruilen we, jij aan het sjoes en ik aan het pils (Alfa of Gulpener he :twisted:)

Alfa of Gulpener zit ik niet mee, maar shoes ga ik niet drinken, interessant doenerij, dat die barkeepers dat pikken  :x , ze zouden er 50 eurocent bovenop moeten gooien voor de extra handelingen. :yes6rs:

sjoes dat dronk ik toen ik nog een broekie was, doe mij ook maar een alfatje of Warsteiner en wotkatje-7up gaat er ook wel in
Smells like rubber

B-Witch

Even wat bekennen, nog nooit een druppel Whiskey gedronken.
Het sterkste tot nu toe is Rum (in de cola) geweest.  :?
En ooit een keer Jägermeister toen het erg koud was. (met -6, buiten 2 uur staan te wachten om Frans Bauer te zien en te horen) 8)
Laat het mij maar houden bij een pilsje en nog veel liever een glaasje wijn of soms een port.


is dat vooroordeel ook meteen weer bevestigd, whiskey is voor mannen, wijn voor vrouwen  :oops:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Citaat van: "Dwars":shock:  :shock: hoezo 'n drankprobleem :mrgreen:


:wink:

3e keer in dit topic, lache..    :jack:


Het is geen krat bier he, hier doet ie waarschijnlijk jaren mee.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Road Racing Tonnie

Geen ervaring, alcoholgebruik 0,0 :oops:  :D
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Joepie1958

Elke dag dronken is ook een geregeld leven :nana9oi:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Dwars":shock:  :shock: hoezo 'n drankprobleem :mrgreen:


:wink:

3e keer in dit topic, lache..    :jack:


Het is geen krat bier he, hier doet ie waarschijnlijk jaren mee.

hoezo lichtgeraakt? :roll:  :roll: als je een flinke voorraad "zoeff" thuis hebt in de vorm van Whiskey valt dat onder de noemer "decadente kunstverzameling" ??,  een "doodgewone hobby" (gelijk aan het verzamelen van sigarenbandjes?) een "afwijking" , een "liefhebberij",  of toch een drankprobleem :?:  na??? help me es verder, maak me wijzer :P
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away