Hoofdmenu

Yamaha R1 2007

Gestart door DeWitte, 02 oktober, 2006, 18:46:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

2007 Yamaha R1: update??
hier een eerste foto van het Euro-model. Andere feiten: 177kg, 178pk/12500 toeren (3pk meer als voorheen), variabele klepbediening en inlaten, 4-titanium kleppen per cilinder, "slipper-clutch" van de 2006 SP versie, 6-zuiger remmen en titanium uitlaatsysteem.

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Proud on the South  

Schmetzke

Lijkt meer op de nieuwe Fazer, zo naakt. Maargoed, I like it naked  :twisted:

B-Witch

Is dat nieuwe trend? dat bijna alle merken ineens weer met wit als kleur komen :roll:

Kuipwerk vind ik wel apart  :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Schmetzke

Citaat van: "suzuki-girl"Is dat nieuwe trend? dat bijna alle merken ineens weer met wit als kleur komen :roll:

Ja, en ik ben de trendsetter  8)

B-Witch

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "suzuki-girl"Is dat nieuwe trend? dat bijna alle merken ineens weer met wit als kleur komen :roll:

Ja, en ik ben de trendsetter  8)

Doe me dat svp niet aan, moet ik dalijk ook nog uit voor witte laarzen :mrgreen:


:wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Desmo-devil

Typisch geval van ik vond de "oude mooier"

Schmetzke

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "suzuki-girl"Is dat nieuwe trend? dat bijna alle merken ineens weer met wit als kleur komen :roll:

Ja, en ik ben de trendsetter  8)

Doe me dat svp niet aan, moet ik dalijk ook nog uit voor witte laarzen :mrgreen:
:wink:



:lol:  :wink:  :wink:

WhomBom

Citaat van: "Desmo-devil"Typisch geval van ik vond de "oude mooier"

:stupid:

vind er verrekte weinig aan  :?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

rsv2002

Gaat dat nu weer een nieuwe trend worden: 6 zuiger radiale remklauwen??
Ze verzinnen ook steeds weer wat nieuws, daar in Japanië.... :roll:
 dirty mind is a joy forever!!!

Hakinnen

Citaat van: "rsv2002"Gaat dat nu weer een nieuwe trend worden: 6 zuiger radiale remklauwen??
Ze verzinnen ook steeds weer wat nieuws, daar in Japanië.... :roll:

integendeel  eigenlijk..tis al een trend alhoewel 6 -zuiger ...

tegenwoordig schijnt iedere motor pas af te zijn als er radiale remmerij op zit..hetgeen overigens geen reet uitmaakt qua remmen of je moet er ook een fatsoendelijk radiaalpomp bij hebben en dan nog bij je bij straatgebruik een knappe jongen wil je het voordeel eruit kunnen peuteren bij het remmen..


Maar...ff een stelling..

ik vindt dat ze het anders moeten doen daar in Japan..
Fuck de radiaalremmerij...alle moderne supersports remmen ook met gewone rempompen en axiaal remtangen al hard zat voor op straat..
als ze nu eens remmen gaan monteren die gewoon hard remmen ipv snoeihard vertragen...
Na?..maak nu eens remmen die gewoon goed remmen maar dan zonder die "bite' en maak ze nu eens superdoseerbaar..
Bedoel...allemaal leuk en aardig die radiaalremmerij en die "knalharde" druk in de remhendels maar ale....er gaan er nogal wat op hun plaat "over het voorwiel" omdat ze zich vergissen in de vertraging van hun voorrem en bijvoorbeeld als ze ne keer een noodstop moeten maken of in een reflex remmen zichzelf onderuitrem omdat het voorwiel in één keer stilstaat...heb het over straatrijders op straatfietskes he

maak nu eens gewoon remmekes die goed vertragen maar die "idiot proof" zijn..

alé..da was de stelling van vandaag..

voor de rest..

Ik had een poserwaardig setje radiaal Brembo's voor mijn Duc in gedachten..eerst....dacht dat dat wel apart was..
Maar als ik zie dat ze tgenwoordig al standaard op de helft van de jappenfietsen radiaalremmerij zetten hoeft het voor mij niet meer..
Dan is het niet meer apart maar zo ongeveer standaard en dan laat ik liever de huidige gewone Brembo "goldlines" tangen zitten.
bovendien...die "goldlines" "fluiten" zo mooi wanneer je in de ankers gaat ..ennuh...de eerste standaard "jap' met radiaal remmen die eerder stilstaat dan die lichte Duc met die  "goldlines" moet ik nog zien ..

:wink:

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"Maar...ff een stelling.. heel verhaal


maak nu eens gewoon remmekes die goed vertragen maar die "idiot proof" zijn..

allemaal aan de elektriek bekrachtigde ABS dan maar :mrgreen: zo gek zijn die duitsters nog niet :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Nieuwe R1 heeft kleinere schijven en daroom gebruiken ze 6 zuigers in plaats van 4  :wink:
Proud on the South  

WhomBom

denk inderdaad dat je aan de ABS moet wil je het idiot proof hebben.

Zelfs een originele GS500 rem is niet idiotproof;
ik reed een keer met bertel (mn broer, ook gs500) "volles rohr" van gulpen richting wittem toen bertel opeens van het gas afging, en ik, op dat moment precies achter bertel dacht "GAAAAAAAAAAAAAS" in dat ik begin bertel in te halen gaat die in de remmen, ik denk huw? en toen ik dus met een 160 achter bertel uitdook, die toen nog maar 130 oid ging, kwam ik erachter waarom hij nog maar 130 ging en aan t remmen was.....
a...a....AUTOOO! dus ik bam op die rem, met als gevolg een geblokkeerd voorwiel...in een bocht met een flink vaartje  :?  rem dus meteen weer gelost, waardoor de GS die eerst hard naar buiten schoof met een slag weer terug kwam en vervolgens zo hard door slingerde dat mijn voeten van de steps af slingerden... en toen toch nog tussen berm en auto door gekropen  :roll:

je moet gewoon geen supersport kopen als je nog niet rijden kunt  :idea:  als je een "normaal" fietsje pakt heb je wat relaxtere (ofzo?) remmen enz. enz.
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Hakinnen

Citaat van: "Motzippaldy"Nieuwe R1 heeft kleinere schijven en daroom gebruiken ze 6 zuigers in plaats van 4  :wink:

onzin..imo

6 zuiger remt niet beter of harder dan 4 zuiger ongeacht een paar mm verschil in schijfdiameter..

In tegenstelling zelfs..6 zuiger tangen worden heter en dat is meteen de reden waarom ze in de racerij zelden gebruikt worden. omdat ze er minder geschikt voor zijn..



volgens mij is de enige reden waarom yamaha nu naar 6-zuiger tangen op een straatfiets gaat commercie...het "even iets hebben" wat de "anderen" nog niet heben. de radiaalremmerij waarmee de GIX1000 in de straatuitvoering is begonnen is inmiddels al overal op te vinden ..radiaaltrend is al weer voorbij en verzadigt en nu gaan we dus de 6-zuiger trend zien..

:wink: