plastic is fantastic

Gestart door DeWitte, 04 oktober, 2006, 05:51:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

wie heeft er al een nieuw "plastic-creditcard" rijbewijs??? :wink:




bron MotorFreaks
CiteerHet papieren rijbewijs is verleden tijd. Donderdag zijn de laatste roze papiertjes uitgegeven en vanaf 1 oktober wordt enkel nog het nieuwe rijbewijs uitgegeven. Dit rijbewijs heeft hetzelfde formaat als een creditcard en is gemaakt van plastic.

Dinsdag zullen de eerste nieuwe rijbewijzen door minster van Verkeer en Waterstaat Karla Peijs en burgemeester Wim Deetman van Den Haag worden overhandigd aan enkele geslaagde automobilisten. Het nieuwe rijbewijs heeft een betere beveiliging en moet fraude en vervalsing voorkomen. Het kunststof pasje heeft hetzelfde beveiligingsniveau als een paspoort of identiteitskaart.

Geschiedenis
De eerste officiële rijbewijzen werden in 1906 uitgegeven. Om dit document te bemachtigen hoefde automobilisten pas in 1927 een examen af te leggen. In 1951 werd het rijbewijs onderverdeeld in meerdere categorieën voor onder andere motorrijders en vrachtwagenchauffeurs. In 1984 werd het roze papieren rijbewijs voor het eerst uitgegeven. Na 22 jaar trouwe dienst zal dit document worden vervangen door de plastic uitvoering
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

veel te klein imho... dat raak ik zo kwijt  :roll:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

karz

Die foto wat op die 'specimen' staat wordt hier zo nooit toegelaten. Die lok moet uit het gezicht.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Citaat van: "karz"Die foto wat op die 'specimen' staat wordt hier zo nooit toegelaten. Die lok moet uit het gezicht.


en je mag vooral niet lachen naar het vogeltje... :?
neutraal kijken  :shock:

Maar wel handig als je eens onverwacht een stortbui over je heen krijgt, hoef je iig niet meer bang te zijn, dat je rbw door water of rotzooi verknoeid wordt.
Heeft zo zijn voordelen dat plastic.
en past in de beurs, dus minder makkelijk te vergeten toch :?:

nu het kenteken bewijs nog in de vorm van een pasje, en dan zijn we er, hoef je die lompe portefeuille ook niet meer mee te nemen :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

The Dominator

Citaat van: "Dwars"wie heeft er al een nieuw "plastic-creditcard" rijbewijs??? :wink:




ik ga mijn belgisch rijbewijs ergens in de komende weken inleveren voor zo'n plastic kaartje, is mn laatste officiele draadje met belsj ook doorgeknipt (mag ik natuurlijk wel niet meer rechts inhalen he)
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Schmetzke

Joa, kost wel 40 euro ofzo. Plastick prulletje  :evil:

Enneh, je moet er 5 dagen op wachten... Heel irritant als je pas je rijbewijs hebt hè Bianca :mrgreen:

The Dominator

Citaat van: "Schmetzke"Joa, kost wel 40 euro ofzo. Plastick prulletje  :evil:

Enneh, je moet er 5 dagen op wachten... Heel irritand als je pas je rijbewijs hebt hè Bianca :mrgreen:

ik heb net met gemeente gebeld, daar ik mn belgisch rijbewijs inlever moet dit opgestuurd worden naar RDW en dit zaakje gaat ook 5 dagen duren ergo: 5 dagen geen rijbewijs  :evil:  :evil:

Ik heb al eens voorzichtig gevraagd hoe dat ze denken dat ik die 5 dagen op het werk ga komen, oftewel waar ik de kosten voor openbaar vervoer mag gaan declareren.........
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

Citaat van: "Schmetzke"irritand als je pas je rijbewijs hebt hè Bianca :mrgreen:

wat heeft Bianca aan haar tanden??? :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Schmetzke"irritand als je pas je rijbewijs hebt hè Bianca :mrgreen:

wat heeft Bianca aan haar tanden??? :lol:


www.mierenneuken.nl  :x


:wink:

Bianca

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Schmetzke"irritand als je pas je rijbewijs hebt hè Bianca :mrgreen:

wat heeft Bianca aan haar tanden??? :lol:

HEEL ERG VERVELEND ZELFS :evil: Maar goed rij gewoon even zonder dan maar... Maandag naar het gemeentehuis geweest. Ja sorry het systeem is nog niet goed ingevoerd. Als we je nu een geven heb je het lichte en zware rijbewijs. Ik van ja zet erop maak toch niets uit! Nee sorry mogen we niet doen :(  tsss :twisted: Maar ze belde vandaag. Het systeem ik goed ingevoerd en kan hem laten maken. Morgen maar even doen.

Schmetzke

Citaat van: "Bianca"Maar goed rij gewoon even zonder dan maar...

De politie leest ook mee hier he :mrgreen:

Bianca

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Bianca"Maar goed rij gewoon even zonder dan maar...

De politie leest ook mee hier he :mrgreen:

Ja dat ze me maar gaan zoeken! Ga nog wat anderhalve week wachten voordat ik kan rijden :shock:

B-Witch

Citaat van: "Bianca"
Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Bianca"Maar goed rij gewoon even zonder dan maar...

De politie leest ook mee hier he :mrgreen:

Ja dat ze me maar gaan zoeken! Ga nog wat anderhalve week wachten voordat ik kan rijden :shock:

geduld is een schone zaak :wink:

Maar let je wel op, als er iets gebeurd, ben jij dus niet verzekerd he, want je hebt immers geen geldig rijbewijs.
Voor de rest moet je het zelf weten, je bent gewaarschuwd :!:

:wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Bianca

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "Bianca"
Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Bianca"Maar goed rij gewoon even zonder dan maar...

De politie leest ook mee hier he :mrgreen:

Ja dat ze me maar gaan zoeken! Ga nog wat anderhalve week wachten voordat ik kan rijden :shock:

geduld is een schone zaak :wink:

Maar let je wel op, als er iets gebeurd, ben jij dus niet verzekerd he, want je hebt immers geen geldig rijbewijs.
Voor de rest moet je het zelf weten, je bent gewaarschuwd :!:

:wink:

Geduld is indd een schone zaak. Maar als ik iets niet heb is het geduld :oops: Dus ik hoop dat er gewoon niets gebeurt :roll:

DeWitte

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Bianca"Maar goed rij gewoon even zonder dan maar...

De politie leest ook mee hier he :mrgreen:

kunnen die ook lezen tegenwoordig  :shock: dan moeten ze wel met z'n 2-en zijn :rofl: (ene om te lezen en ene om te schrijven :mrgreen:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away