Hoofdmenu

Yamaha R1 2007

Gestart door DeWitte, 02 oktober, 2006, 18:46:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "rsv2002"______________

Hakki schreef:

Maar de 2003 954 Fireblade en de RSV-mille hadden iig geen radiaal-tangen..

______________

OK, de Blade was model 2004 (1000RR geintroduceerd herfst 2003 ?   8)  :wink: ) , maar de Mille R had in 2003 toch echt radiale klauwen. Was daarmee de Appie de eerste europese straatfiets?? :D  :D  

Had ook nie anders verwacht van zo'n vooruitstrevend merk.... :wink:

Ok..jij je gelijk..
RSV-mille R had in 2003 radiaal tangen..


who gives a fuck anyway..

:wink:

Both wrong, de TLR had er al in '99  ;)

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Newsflash 2007 R1

CiteerYamaha R1 2007:update
Plaatjes van de 2007 R1 zijn er genoeg; hier wat technische details. Variable inlaatkelken, 6-zuiger remklauwen en de nieuwe 16-kleps motor met 180pk. Andere details zijn een nieuw frame met meer flex, een fly-by-wire gashendel en een droog gewicht van 177kg wat garant moet staan voor een hoop vuurwerk.

Het blok


de Var-Intake


de "discussie" remklauwen






bron Huge Feek
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

:shock:  Die remklauwen  :shock:

Brembo gecombineerd met Tociko  :shock:

WhomBom

Citaat van: "Dwars"Newsflash 2007 R1

CiteerYamaha R1 2007:update
Plaatjes van de 2007 R1 zijn er genoeg; hier wat technische details. Variable inlaatkelken, 6-zuiger remklauwen en de nieuwe 16-kleps motor met 180pk. Andere details zijn een nieuw frame met meer flex, een fly-by-wire gashendel en een droog gewicht van 177kg wat garant moet staan voor een hoop vuurwerk.


fly-by-wire...aha... niet kopen dus dat hok  :idea:

laatst een verhaal gehoord over een auto met fly by wire  :fuckyou:

Het systeem is afgeleid uit de luchtvaart, en nu weet ik niet zeker of ik me alle details goed herinner maargoed;

In de luchtvaart heb je 3 hoofdsystemen die het fly by wire gebeuren regelen. Elk hoofdsysteem wordt door een andere fabrikant gemaakt.
Deze 3 systemen worden met elkaar vergeleken, en als er blijkt dat 1 van de 3 een afwijkende waarde geeft, telt het "moeder systeem" die afwijkende niet mee, en gaat verder op alleen de andere 2.

de 3 hoofdsystemen bestaan ieder op zich ook weer uit 3 delen, elk deel weer anders, geprogrammeerd in een andere taal, door telkens een andere programmeur. Ook deze worden weer vergeleken en in geval van "error" gaat ie met 2 van de 3 door.

allemaal om te voorkomen dat een vliegtuig buiten controle raakt door een foutje in het fly by wire systeem.


In auto's vonden ze dit wat ver gaan, en besloten ze voor de "simple solution" te gaan. 1 systeem  :shock:

als je dus een foutje ergens in dit systeem hebt gaat je auto rare dingen doen. Dat was dus gebeurd bij een automobilist, zijn auto gaf volgas  :?
heeft ie de politie gebeld, hebben die een stuk snelweg voor hem vrijgemaakt en daar is ie met iets van 200km/h doorgesuisd tot de benzine op was  :shock:

en zo'n zeik op een fiets met 180 pk... nee dankje :cry:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Motzippaldy

R6 rijdt meer dan een jaar met dat systeem zonder problemen  :roll:
Proud on the South  

Mounty

Citaat van: "WhomBom"
Citaat van: "Dwars"Newsflash 2007 R1

CiteerYamaha R1 2007:update
Plaatjes van de 2007 R1 zijn er genoeg; hier wat technische details. Variable inlaatkelken, 6-zuiger remklauwen en de nieuwe 16-kleps motor met 180pk. Andere details zijn een nieuw frame met meer flex, een fly-by-wire gashendel en een droog gewicht van 177kg wat garant moet staan voor een hoop vuurwerk.


fly-by-wire...aha... niet kopen dus dat hok  :idea:

laatst een verhaal gehoord over een auto met fly by wire  :fuckyou:

Het systeem is afgeleid uit de luchtvaart, en nu weet ik niet zeker of ik me alle details goed herinner maargoed;

In de luchtvaart heb je 3 hoofdsystemen die het fly by wire gebeuren regelen. Elk hoofdsysteem wordt door een andere fabrikant gemaakt.
Deze 3 systemen worden met elkaar vergeleken, en als er blijkt dat 1 van de 3 een afwijkende waarde geeft, telt het "moeder systeem" die afwijkende niet mee, en gaat verder op alleen de andere 2.

de 3 hoofdsystemen bestaan ieder op zich ook weer uit 3 delen, elk deel weer anders, geprogrammeerd in een andere taal, door telkens een andere programmeur. Ook deze worden weer vergeleken en in geval van "error" gaat ie met 2 van de 3 door.

allemaal om te voorkomen dat een vliegtuig buiten controle raakt door een foutje in het fly by wire systeem.


In auto's vonden ze dit wat ver gaan, en besloten ze voor de "simple solution" te gaan. 1 systeem  :shock:

als je dus een foutje ergens in dit systeem hebt gaat je auto rare dingen doen. Dat was dus gebeurd bij een automobilist, zijn auto gaf volgas  :?
heeft ie de politie gebeld, hebben die een stuk snelweg voor hem vrijgemaakt en daar is ie met iets van 200km/h doorgesuisd tot de benzine op was  :shock:

en zo'n zeik op een fiets met 180 pk... nee dankje :cry:

Stel nou dat je gaskabel blijft hangen net als je volgas geeft...is ook al gebeurt...dus ook geen motor kopen met gaskabel... :shock:

btw..er waren oplossingen genoeg om die auto te laten stoppen, hoeft echt geen autoweg voor vrijgemaakt te worden en hoe wil je dat laten weten aan de politie...bellen? terwijl je 200 rijdt..wel handsfree dan wah..haha....denk dat dit ook zo'n broodje aap is wat niet te letterlijk genomen moet worden. Bij 10000 auto's en motoren gaat het wel goed..bij eentje gaat het mis...goed mis.
Kan altijd een rotte appel tussen zitten, daarom is niet alles per definitie slecht.

BTW...wat zou jij doen als je gas op de motor blijft hangen ?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

WhomBom

ik zou de killswitch als dat gaat omgooien, als ik net wil beginnen te remmen voor een bocht en het gas blijft hangen zou ik beginnen te bibberen  :wink:

tenzij ik een dubbele gaskabel heb, als het dan blijft hangen draai je het gas gewoon dicht, en dicht issie  :roll:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Herr Tod

Allemaal leuk die elektro faldera. Zo lang er nog een mechanisch systeem met Russische techologie achter staat om al die elektro de nek om te draaien is het prima, anders.... liever niet.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: "FZ_Ron"denk dat dit ook zo'n broodje aap is wat niet te letterlijk

:stupid: in Formule 1 ook al jaren gemeengoed en zoals motzy al zei de R6 rijdt er ook mee. Niet zo bang voor het onbekende :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "FZ_Ron"denk dat dit ook zo'n broodje aap is wat niet te letterlijk

:stupid: in Formule 1 ook al jaren gemeengoed en zoals motzy al zei de R6 rijdt er ook mee. Niet zo bang voor het onbekende :wink:

:stupid:

Yep..ik heb ook fly-by-wire..

op de playstation..draadloze controller...rij talloze rondjes Nordschleife iedere dag..gas is nog nooit blijven hangen..


:lol:

gezever...

:wink: