Loud is out???

Gestart door DeWitte, 18 september, 2005, 08:39:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Gieskes

Loud is out?? Met zo'n stelling klinkt het wel als een modetrend....

Loud kan nooit out zijn imo. Ik vind dat een mooie sound de kers is op de taart van een mooi stukje techniek. Hoe mooier de techniek, hoe mooier/harder/heftiger het geluid mag/moet zijn wat erbij hoort. En ja, dat klinkt idd mooier dan welke symphonie ook. Maar...zoals met alles kun je dit ook weer van allerlei kanten bekijken, niet iedereen zal die mening delen, niet iedereen zal dat stukje techniek, dat mechanisch geweld etc kunnen waarderen. Hoe ga je er dus mee om?? Waar het nodig is en kan een beetje rekening houden mét denk ik.
De Leo's op mijn Appie produceren een lekker donkerbruin geluidje en ik probeer er soms toch wel wat rekening mee te houden als de situatie daarom vraagt maar ik moet in mezelf toch ook wel lachen als er weer zo'n papa met z'n zoontje met open mond bij de bike staan te kijken en als ik dan start, die kleine gastjes direkt beginnen te huilen en en zich zsm bij papa in de armen werken.  :nana9oi:

Een voorbeeldsituatie van vanochtend; op weg naar Antwerpen reed ik achter 'n gast op een BMW, vlgs mij een R1100, zo één tje met die uitlaten onder het kontje, open uitlaten overigens. Respect voor die gast, ik heb 70 km achter hem gereden bij een temperatuurtje van -2°C....brrr!!  :worship-cool:
De snelweg was vol en we tuften rustigaan op de linkerbaan voort. Op dat stuk is het zeker 5x gebeurd dat er een koekblik de linkerbaan op wou terwijl die BMW er naast zat. Ff een kleine draai aan het gas en die koekblikkers wisten meteen dat er iets naast hun zat zonder hem gezien te hebben. Daarbij....zien konden ze hem niet aangezien ze 's morgenvroeg te lui zijn om alle ramen ijsvrij te maken op een kleine rondje in de vooruit na... :guns:

Is loud dus out? Kan alleen maar zeggen dat loud voor die gast in was!!
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

LTpaul

Al die lui die menen dat een beetje herrie niet uit maakt, zijn voor mij niets anders dan een aso egotripper, we wonen verdorie in een klein land met heel velen, en dat gaat best als we rekening met elkaar houden.
Gun een ander ook het plezier van het mooie weer op hun vrije zondag. Dat gaat niet met open schoorsteenpijpen loeihard overal voorbij vliegen.
Het enigste wat je bereikt is je straks nergens meer kan rijden, maar wij ook niet. :evil:

Als je zonodig herrie wil maken, en geen rekening wil houden met je medemens is dat voor mij prima, maar verstier het niet voor mij en mijn vrienden :evil:

QuattroFrits

Citaat van: "LTpaul"Al die lui die menen dat een beetje herrie niet uit maakt, zijn voor mij niets anders dan een aso egotripper, we wonen verdorie in een klein land met heel velen, en dat gaat best als we rekening met elkaar houden.
Gun een ander ook het plezier van het mooie weer op hun vrije zondag. Dat gaat niet met open schoorsteenpijpen loeihard overal voorbij vliegen.
Het enigste wat je bereikt is je straks nergens meer kan rijden, maar wij ook niet. :evil:

Als je zonodig herrie wil maken, en geen rekening wil houden met je medemens is dat voor mij prima, maar verstier het niet voor mij en mijn vrienden :evil:

:worship-cool:  :worship-cool:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Citaat van: "LTpaul"Dat gaat niet met open schoorsteenpijpen loeihard overal voorbij vliegen.
Het enigste wat je bereikt is je straks nergens meer kan rijden, maar wij ook niet. :evil:
:stupid:
volledig mee eens :wink: besef hiervan is van hoogste belang; de trend is nl al gezet en echt niet te stuiten :wink: je ogen ervoor sluiten helpt dan ook niet, net zoals onzinnige argumenten aanhalen om het goed te praten :!:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

Als de politiek of wie dan ook al zou besluiten om motoren te verbieden, dan zal dat wel niet zijn omdat sommigen wat veel kabaal maken, nog niet eens omdat sommigen veel te hard rijden. Zo iets gebeurt hooguit als de olie eens op zou raken, of andere flauwekul.

Ik vind het een redelijk simpele kwestie, Je motor mag, afhankelijk van de inhoud zo en zo veel dB maken. Als ie meer lawaai maakt krijg je daarvoor een boete.

Als t goed is staat die boete in relatie tot hoe erg dat veel lawaai maken nou is, want dat t niet geaccepteerd wordt is duidelijk, anders zou je er geen boete voor krijgen.

Ik weet niet hoe hoog die boete is, maar ik wil ze best riskeren  :twisted:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

standuc

Ik lees hier toch wel zeer uiteenlopende meningen. En dat is goed zo..... :yes6rs:
Maar 2 zaken worden, naar mijn mening onterecht, altijd samen genoemd. :banghead4rv:

Met open uitlaten en snoeihard scheuren.
Ik heb zelf een Monster met Road Racing uitlaten en deze zijn echt niet helemaal gedempt. Maar ik geniet met volle teugen van het geluid. :thumbsup:

Het probleem schuilt veel meer in hoever je de gashandle opendraait als in de open uitlaten.
Ik denk echt niet dat ik een aso ben omdat ik semi-open uitlaten heb.
Integendeel: ik zie veel meer "moraalridders" met gedempte uitlaten als een door de duivel achtervolgde idioot door ons landje scheuren. :evil:
In mijn ogen zijn dat de aso's, omdat zij vaak onverantwoorde risico's nemen.

De Limburgse wegen zijn echt geen circuit, en je kunt nog zo'n goede motorrijder zijn, maar achter elke bocht kan er een kind of hond (of wat er verder zo rondhuppelt) op de weg staan.
In dit geval zou een open uitlaat nog wel eens de redding kunnen betekenen. :angel:

Ik denk dus als je niet als een idioot aan het gas hangt het geluid best wel mee valt. Kijk naar al die Harley rijders.............. :lol:

DeWitte

Citaat van: "standuc"Ik denk echt niet dat ik een aso ben

:shutup:

:wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

standuc


LTpaul

Jullie hebben gelijk als je steld dat open pijpen niets met hard rijden te maken heeft, maar wat ik bedoel is, die ene uitlaad of die enkeling die het leuk vind om het zo te doen, daar heeft niemand moeite mee.
Maar we zijn met vele (net als de wandelaars, fietsers en automobilisten)en wij samen maken we zoveel herrie en daardoor overlast, en wanneer we die zouden verminderen, blijft het voor iedereen fijn om buiten te zijn.
Daarbij is het toch zo dat wanneer we met kabaal voorbij komen het ook lijkt of dat "we" harder rijden.

Harder rijden als het toegestane is leuker voor bijna iedereen, niks geks aan, en als we dat doen op plaatsen waar er ruimte voor is doet niemand (behalve de Flikken) daar moeilijk over, zeker als je een paar fietser passeerd met een beetje minder gas erop. (zodat hun haar niet gelijk door de war gaat)

En wees eerlijk, ga maar eens aan zo'n straat wonen, dan gaat het zelfs ons als motorrijders nog vervelen.

En wanneer we lekker willen scheuren en een hoop herrie maken, kunnen we toch beter met een groepje naar het cirquit gaan, is wel zo rieel voor hen die het anders willen. (is nog goedkoper ook)

DeWitte

dus koom dich inne drinke  :wink: en vier hant ut nog ins druvver. Messjien kinste die sjandaalsmeakere uvvertuuge 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

LTpaul

ik heb een andere uitnodiging al aanvaard, iets in amsterdam en heeft met BMW te maken. :lol: een presetatie of zoiets :roll:

Hakinnen

Citaat van: "LTpaul"ik heb een andere uitnodiging al aanvaard, iets in amsterdam en heeft met BMW te maken. :lol: een presetatie of zoiets :roll:

Toevallig @ The Powerzone, Daniel Goedkoopstraat 1-3...?


:roll:  :wink:  :wink:

LTpaul

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "LTpaul"ik heb een andere uitnodiging al aanvaard, iets in amsterdam en heeft met BMW te maken. :lol: een presetatie of zoiets :roll:

Toevallig @ The Powerzone, Daniel Goedkoopstraat 1-3...?


:roll:  :wink:  :wink:

yep :wink:

Gehaktbal

Citaat van: "LTpaul"ik heb een andere uitnodiging al aanvaard, iets in amsterdam en heeft met BMW te maken. :lol: een presetatie of zoiets :roll:

Ik las zonet dat je naar de RTL receptie gaat,ik denk dat daar ook mensen tussenzitten die liever iets meer loud horen. :roll:

Is natuurlijk je goed recht,vind het wel een beetje raar overkomen. :wink:
naked bike or wife,i like it both

DeWitte

Citaat van: "81"
Citaat van: "LTpaul"ik heb een andere uitnodiging al aanvaard, iets in amsterdam en heeft met BMW te maken. :lol: een presetatie of zoiets :roll:

Ik las zonet dat je naar de lrt receptie gaat,ik denk dat daar ook mensen tussenzitten die liever iets meer loud horen. :roll:

Is natuurlijk je goed recht,vind het wel een beetje raar overkomen. :wink:

deze discussie mag dan ook bij rtl gevoerd worden of per PB, iig niet hier :!:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away