Biaggi naar Alstare-Corona Suzuki ?

Gestart door Busaberke, 17 januari, 2006, 07:47:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Velen weten het al enkele dagen te vertellen. Max Biaggi heeft getekend bij het Alstare Corona Extra Suzuki Team. Echter op de site van Suzuki, de site van Max Biaggi, de site van Alstare Suzuki blijft het nog steeds akelig stil.



Vele collega journalisten wisten ons de afgelopen dagen te bereiken. Vragen als weten jullie als iets meer, hebben jullie al iemand kunnen bereiken bij Alstare, bij Suzuki of een andere betrokkenen werden vele malen gesteld.
We willen het weten, is het waar of is het niet waar, we moeten tickets gaan reserveren als we 17 januari in Phillip Island erbij willen zijn. De telecom providers zouden er blij van moeten worden zoveel wordt er de laatste paar dagen over en weer gebeld.

En dat allemaal voor een motorcoureur uit Italië die geen plaats meer kan krijgen in de MotoGP. Wanneer is er voor het laatst zoveel ophef geweest voorafgaand aan een World Superbike Championship seizoen?. Ik kan me het niet herinneren de afgelopen 6 jaren, de tijd dat ik me in de diverse paddocks heb mogen begeven.

Hoor je mij klagen? Nee, want nooit waren, in deze normaal stille tijd, de bezoekersaantallen op de site zo hoog.

Erger ik me eraan? Ja, als ik heel eerlijk ben wel een beetje. Het blijft door je hoofd spoken. Wie houdt wie nu voor de gek? Waar komt deze hype vandaan? Waarom alleen maar geruchten en geen officiële verklaring? Wie brengt nu zoiets in de wereld en waarom?


Ook wij hebben de providers de afgelopen dagen blij helpen maken. Diverse telefoontjes naar betrokken mensen leverden heel weinig op. Bij vele nummers, waar we normaal gesproken toch vaak gehoor krijgen, bleken ineens de voice mails erg populair te zijn. Heel toevallig, zou dit nu alleen bij ons zijn of zouden collega's dezelfde ervaring hebben? Toch maar even bellen, stel je voor dat het hem of haar wel gelukt is en hij het eerder weet dat wij. Wat zijn we toch allemaal aan het doen??

Hoe is het nu zover gekomen??

Donderdag morgen kwam bij ons de eerste mail binnen dat we snel moesten kijken op een Italiaanse nieuws site want daar wist men te melden dat Biaggi een dag eerder zou hebben getekend bij Suzuki. Na de Italiaanse tekst gevonden te hebben, afkomstig van een Italiaanse krant, snel de tekst in een vertaalmachine geplaatst en een zo goed als mogelijke vertaling van het Italiaans naar het Engels proberen te krijgen. Na het ontcijferen van het soms wat onduidelijke Engels ( de taalmachines zijn wel een uitkomst, echter om nu te zeggen dat er een perfect leesbare vertaling uit komt rollen). Toch maar even de tekst naar een bevriende relatie sturen die perfect Italiaans en Nederlands spreekt. Na het nogmaals lezen van het bericht en een samenvatting door de telefoon van de Italiaans taal machtig zijnde kennis, was de reactie; Leuk, maar geen enkele quote van een betrokkene ( ja een quote van Biaggi van een paar maanden geleden) en geen enkele bevestiging van één van de partijen. Besluit: Laat maar even liggen.

Vervolgens komen de eerste berichten binnen dat het nieuws ook wordt vermeld op de site van Eurosport. Snel kijken. Helaas een kopie van een deel van het verhaal wat ook in de bewuste Italiaanse krant vermeld stond. Vreemd, ze zullen het toch ook niet zomaar gaan plaatsen. Besluit: Laat maar even liggen.

Telefoon van, mister Racesport Harry, die al aardig zenuwachtig begint te worden dat we het grote nieuws gaan missen. Rustig Harry, we kunnen hier eigenlijk niks mee. Even geduld nog.

Toch maar even verder speuren op het net, geen nieuws op de site van Alstare Suzuki, niet op de site van Max Biaggi en ook nog niet bij Suzuki.

Dan maar even bellen met enkele mensen uit het Alstare Team, wat ook weinig tot geen nieuws oplevert. Joh, ze schrijven maar wat, ik geloof er niks van, wij weten er officieel nog niks van zijn de belangrijkste antwoorden en opmerkingen.

Tja, wat moeten we nu doen. Enkele collega sites weten het nieuws ook al te melden en vreemd genoeg valt ons op dat de bronnen eursport.com en Gazetta del Sport zijn.

Laten we er toch maar een artikel aan gaan wijden. Kort maar krachtig met de titel: Biaggi deal beklonken? We sluiten het artikel af met de belofte dat we onze uiterste best zullen gaan doen om het bericht officieel bevestigd te krijgen.

Na veel telefoontjes nog steeds geen officiële bevestiging. Veel over en weer telefoneren, veel mail verkeer maar we krijgen nog steeds geen officiële bevestiging.

Vrijdagmorgen vroeg op pad naar een vergadering in Soest, laptop en UMTS kaart maar mee want stel dat er nieuws komt. Snel voor de vergadering nog even kijken, geen nieuws. Tijdens de vergadering een aantal sms berichten, het is echt definitief nu. Zelfs mensen van de Nederlandse Suzuki importeur weten het zeker en zijn al een klein feestje aan het vieren. Hoe kan dat nou, nog steeds geen officieel persbericht.

Door naar de tweede bespreking van de dag in de buurt van Hilversum. Ook hier begint het gesprek natuurlijk met het grote nieuws. Tja, als de presentator van RTL Motorsport hier ook nog eens sms berichten laat zien van mensen die het normaal gesproken toch echt wel moeten kunnen weten, slaat de twijfel weer toe.

Wie kan ik nu bellen, wie kan het zeker weten?

Ineens schiet me iets te binnen. In de berichten stond toch dat Biaggi 17 januari voor het eerst ging testen in Australië op Phillip Island? Dan moeten de motorfietsen toch al in de flight cases zitten of al onderweg zijn. Kijk nu komen we een aardig eind in de goede richting nadat ik te horen krijg dat er maar twee motoren onderweg zijn naar Australië en dat zelfs de derde rijder van het team, Fabien Foret thuis moet blijven omdat zijn motoren nog niet klaar zijn. Het zal toch niet zo zijn dat Corser of Kagayama niet gaan rijden en Biaggi wel. Kan het me bijna niet voorstellen.

Als dan even later ook nog de telefoon gaat en een collega journalist weet te melden dat hij bij het Alstare Suzuki Team de vraag neergelegd had of het zinvol en verstandig was dat hij een vliegticket ging boeken naar Australië om Biaggi op 17 januari voor het eerst aan het werk te zien op de Suzuki K6, en als antwoord had gekregen dat maar niet te doen omdat dat zonde van de tijd en het geld was en hij daar geen Biaggi aan zou treffen wordt het allemaal langzaam wel duidelijk.

Het lijkt er steeds meer op dat de Italiaanse krant voor donderdag wat ruimte over had op de sportpagina (misschien was er woensdag wel weinig of geen voetbal in Italië) of dat vader Biaggi weer eens een klein beetje te grote mond gehad heeft in de kroeg of op een plaatselijke televisie zender en de wens de vader van de gedachte is geweest. Wie zal het zeggen??


Dat Max Biaggi in gesprek is met het Alstare Corona Extra Suzuki Team is al lange tijd bekend, helemaal nu hij de deur naar Honda zelf dicht gedaan heeft, na zijn uitspraken eerder deze week, lijkt de kans steeds groter dat dit nog zijn enige optie is, dat FG Sports er alles aan gelegen is Biaggi aan de start te krijgen in het Corona Extra World Championship Superbike zal bij de meeste mensen ook geen verrassing zijn, dat zij daar graag aan mee willen betalen lijkt ook vrij logisch, dat dit het makkelijkst is bij hun eigen hoofdsponsor is ook nog wel te bedenken, dat ook Pirelli (enige banden leverancier in het kampioenschap) veel belang bij deze deal heeft hoef je ook niet voor gestudeerd te hebben.

Kortom alles wijst in een richting dat het Alstare Team de enige nog serieuze optie is voor de 34 jarige keizer uit Rome, echter wat ook wel duidelijk is dat deze deal zeker nog niet beklonken is en dat we er ons met allen al dagen druk om maken, en dat alleen omdat er een krant was in Italië die op donderdag wel ruimte had voor een spannend verhaal en dat er tegenwoordig internet is waarmee de wereld wel steeds kleiner lijkt te gaan worden en vele mensen heerlijk anoniem vanachter hun eigen pc van alles durven te schrijven en als de deal binnenkort beklonken wordt mij als eerste een mail gaan sturen met de woorden, dat is oud nieuws, dat wisten wij een week geleden al want toen stond het al op internet.

Wat zou het leven saai zijn zonder het World Wide Web.

bron: racesport.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

18-1-2006
Op een regenachtig circuit van Silverstone reed voormalig MotoGP rijder Max Biaggi in de Midland-MF1 Toyota F1 auto. De 34 jarige Italiaan reed in totaal negen ronden op het circuit waar ook de British Grand Prix plaatsvindt.



De Romeinse keizer wilde echter geen vergelijking maken tussen de MotoGP en de F1.

"Ik houd van beide takken van sport en eigenlijk kun je ze niet met elkaar vergelijken omdat je op de motor je totaal vrij voelt. Je moet op een motor bijna dansen om snel te kunnen gaan en in een F1 auto zit je zeer stevig vast en dat is een bijzondere ervaring voor mij geweest, totaal anders dan verwacht".

Biaggi heeft op dit moment geen plannen om verder te testen met MF1 Racing, maar hij heeft wel te kennen gegeven graag eens te willen gaan testen onder droge omstandigheden.

Bron: racesport.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

31-1-2006
Het Alstare Corona Suzuki team heeft middels een eigen uitgebracht persbericht laten weten dat er in 2006 geen plaats binnen het team is voor ex MotoGP coureur Max Biaggi.

Het officiële Team Alstare Suzuki Corona Extra Superbike team zal in 2006 bestaan uit de Australiër en 2005 World Superbike wereldkampioen Troy Corser en de Japanner Yukio Kagayama. Deze twee rijders vormden ook het team in 2005.

Naast het bestaande team zal de Fransman Fabien Foret uit gaan komen op een door Alstare geprepareerde GSX-R 1000 K6 ( dus geen officiële fabrieksfiets) en komt de Belg Xavier Simeon voor het team uit in het Europees Superstock600 kampioenschap.

Met deze berichtgeving komt voorlopig een eind aan de ellenlange speculaties omtrent de komst van Max Biaggi naar het team. Diverse redenen zouden er aan ten grondslag hebben gelegen dat de deal geen doorgang kan vinden. Biaggi laat zelf weten dat de belangrijkste reden van het niet bereiken van een deal is dat hij niet de beschikking kon krijgen over technisch gelijkwaardig materiaal, echter Biaggi zou Biaggi niet zijn dat hij zelf verwacht binnenkort toch met positief nieuws naar buiten te komen. Of dit nieuws betreft over een serieuze deelname in een kampioenschap op twee wielen blijft de vraag. Spelen met een F1 auto is ook goed voor de publiciteit en zal bij velen ook als groot nieuws worden gezien.

De Romeinse keizer weet het wel te brengen en heeft het zonder dat we het zelf in de gaten hebben ons mooi de winter doorgeholpen. Een ding is echter zeker, hij zit nog steeds in dezelfde situatie dan toen hij begin november vorig jaar tijdens de laatste MotoGP race van het seizoen in Valencia van zijn Repsol Honda stapte.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Road Racing Tonnie

Volgens de telegraaf schijnt de deal rond te zijn, en heeft hij getekend bij Alstare Corona Suzuki, nou dan kan hij aan de bak bij de zware jongens, hoop niet dat hij een elleboogje krijgt of zoiets, want dan wordt hij heel erg boos, want daar houdt Max niet van :x  :x  :x  :x
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Busaberke

Ik hoorde het op het radio nieuws.
Zijn ze dan bij Suzuki echt zo wanhopig dat de opa uit de hoge hoed toveren in de hoop volgend jaar weer beter te scoren?  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"Ik hoorde het op het radio nieuws.
Zijn ze dan bij Suzuki echt zo wanhopig dat de opa uit de hoge hoed toveren in de hoop volgend jaar weer beter te scoren?  :?

neen , want biaggi zal het niet beter doen als corser.

echter, het spelletje gaat niet om biaggi of corser.

Batta wilt biagi en die ziet zich uitzonderlijk gesteund door organisator flamini..
flamini wilt een italiaan op een superbike in een "winnend team"..

de tijden van Italiaanse glorie in de dikke klasse zijn al lang geleden (falappa) en voor het SBK circus geen grotere "markt"dan Italie..

Biaggi moet wederom voor grote schare SBK fans zorgen in Italie.

de keuze voor biaggi is dus louter commercieel imo..

ennuh..je kunt van 'm zeggen wat je wilt , ik vindt het ook "ne moeilijke" maar rijden kan ie..hij werd in de motogp weliswaar overschaduwd door Vale maar heeft toch zeker met name in de 250 hele mooie dingen laten zien..

of ie het in de sbk gaat redden..ik denk het wel maar met mate
schat 'm qua nivo hetzelfde als barros momenteel en die zit er ook niet echt bij...
denk dat biaggi gaat groeien naarmate het seizoen vorderd ..hij zal raceritme moeten krijgen weer..

hoe dan ook..ik vindt het een aanwinst voor de sbk.
er is overigens "sprake" dat corser weg gaat..richting AMA SBK in de states en laten we niet vergeten..als corser niet had kunnen profiteren van die oppermachtige suzuki K5 in de eerste helft van seizoen 2005 was vermeulen waarschijnlijk met de titel gaan lopen..

colin schijnt ook terug te komen hoorde ik, teammaat van haga wellicht bij yamaha italia

bayliss zal voorlopig onverslaanbaar zijn meestal denk ik..bayliss is een echte SBK man en kan goed met de ducs overweg en net die ducs hebben als enige hun traction control 100% okay momenteel..

crazy j

De kogel is door de kerk. Na maanden van speculatie over waar Max Biaggi al dan niet zou gaan rijden werd vandaag bekend dat hij getekend heeft bij het team van Francis Batta.



Zojuist werd bekend dat Max Biaggi volgend jaar niet in de MotoGP te vinden zal zijn. Daarvoor in de plaats is een naar alle waarschijnlijkheid zeer competitief plaatsje in het WK Superbike voor in de plaats gekomen en het lijkt er op dat Max er zin in heeft.

Max, een coureur die geen introductie nodig heeft, is gemotiveerder en fitter dan ooit. Hij heeft al gevraagd of hij zo snel mogelijk zijn nieuwe Suzuki GSX-R1000 K7 mag testen.

"Vandaag is een goede dag," begon hij. "Ik heb het WK Superbike altijd al gevolgd en ik ben van mening dat het een extreem spannend kampioenschap is. Ik heb altijd bewondering gehad voor de coureurs in het WK Superbike en ik heb bewondering voor het technische niveau van de klasse. Ik ken Francis Batta en zijn familie al jaren en ik heb een heleboel respect voor hem want hij heeft zoveel tijd en aandacht besteed aan het promoten van het WK Superbike. Ik ben weer terug in een competitieve sport en ik ben blij dat ik voor een officieel team mag rijden - Team Alstare Suzuki Corona Extra. Ik ben net zo vastberaden als ik ooit geweest ben en ik wil erg graag het WK Superbike kampioenschap winnen. Dit is waarschijnlijk een van de grootste uitdagingen in mijn carrière."

Francis Batta heeft altijd al willen werken met Max Biaggi en hij verteld:

"Max Biaggi is zeker weten een waardevolle toevoeging aan mijn team en voor de wereld van het WK Superbike. Hij zal het beste personeel tot zijn beschikking krijgen. Ik heb enorm veel vertrouwen in zijn vaardigheden en ik weet dat het zijn wens is om de eerste Italiaanse te worden die de titel in het WK Superbike pakt."

Paolo Alberto Flammini, directeur van FGSport, toonde veel enthousiasme toen hij het nieuws hoorde van de komst van Max Biaggi. Zodra hij van Francis batta hoorde dat de overeenkomst getekend was liet hij het volgende weten.:

"De komst van een van de grootste coureurs in de geschiedenis van de motorsport naar het WK Superbike is een bewijs voor de enorme fascinatie die de serie in de ogen van de motor fanaten heeft. Max' deelname is daarnaast het resultaat van een samenwerking tussen Team Alstare en FGSport. We zijn er van overtuigd dat hij zal helpen om de publieke interesse in het WK Superbike te vergroten. Zijn aanwezigheid zal ook de competitiedrift en het spektakel, waardoor het WK Superbike een van de spannendste kampioenschappen ter wereld is, vergroten."

De vraag die nu nog rest is: Wat gebeurt er met Troy Corser en/of Yukio Kagayama. Of wordt het driemansteam? Vragen die momenteel nog onbeantwoord blijven.


BRON: Team Suzuki / Kel Edge Photography
Disclaimer en copyright ©
Bewerking: Rene van der Does; rene@racesport.nl
living the life the way it comes

Busaberke

Citaat van: "crazy j""De komst van een van de grootste coureurs in de geschiedenis van de motorsport

:shock:
Alleee........  Max kan natuurlijk goed sturen, maar IMO is deze uitspraak tog wel lichtelijk overdreven!  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

crazy j

jah k heb t gewoon gekopieerd uit de tt assen nieuws brief
k heb dr zelf nix aan gedaan
:wink:
living the life the way it comes

Busaberke

Citaat van: "crazy j"jah k heb t gewoon gekopieerd uit de tt assen nieuws brief
k heb dr zelf nix aan gedaan
:wink:

snap ik, het is ook niet aan jouw adres gericht  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

crazy j

living the life the way it comes

Motzippaldy

Proud on the South  

Busaberke

Citaat van: "Motzippaldy"Met Max gaat SBK achteruit  :guns:

achteruit ? denk het niet.
Maar IMO zal hij niet veel meer presteren dan b.v. een Barros of andere ex. GP sterren.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009