Pocket Biken Peppermill

Gestart door Desmo-devil, 21 oktober, 2006, 13:44:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Desmo-devil

Vanmorgen met mijn zoon bij de Peppermill geweest om te Pocketbiken.
Het was in een woord geweldig. Die gast uit Bemelen staat daar met zijn hele handel en er wordt op de parkeerplaats een circuitje neergelegd met autobanden. Veel ruimte en redelijk glad asfalt.
Er rijd vanalles mee van jong tot oud.
Voor onderdelen , bandjes en reparaties kan je bij die jongen terecht.
Hij heet Paul Wolfs kijk ook op www.FUNSPORTBIKES.nl
Mijn zoon heeft heerlijk rondgereden. Helaas begon het caburateurtje na een uur heel hard te lekken, toen moesten we stoppen.
Helaas de fotocamera niet meegenomen , maar volgende week zaterdag zijn we absoluut weer van de partij.
Dus voor alle Pocketbikers onder ons : Parkeerplaats Peppermill, op zaterdag vanaf 11 uur , is the place to be.!!



Desmo-devil

gistermiddag met mijn zoon op de Karting baan Eupen gaan Pocketbiken
Eerst op de "kleine" baan ( 300mtr) daarna een paar rondjes op de grote baan.
Zeer vet. Voor iedereen die een eigen Pocketbike heeft een absolute "aanrander" ! Kosten ?  15 eurootjes voor de hele dag. Genoeg te zien en te eten en drinken voor de rest van de familie .

Busaberke

klinkt goed!

zodra ik klaar ben met de verbouwing, maak ik m'n PB af, en ga ik eens mee!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Herr Tod

Wordt dit doorgezet komende zomer? Ik ga morgen kijken bij een collega, die heeft een mini racer en een mini crosser in de verkoop :twisted: :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


B-Witch

Citaat van: Herr Tod op 19 februari, 2008, 22:32:58
Wordt dit doorgezet komende zomer? Ik ga morgen kijken bij een collega, die heeft een mini racer en een mini crosser in de verkoop :twisted: :mrgreen:

mini crosser???
wat voor iets, en voor welke leeftijd???
You may own the bike, but the bike possesses you.

Herr Tod

Dat is dus een crosser... maar dan klein :lol: Ja sorry, ik weet het ook niet, schijnt nu een SM te zijn maar dat is shit dus daar moeten zo snel mogelijk noppenbandjes onder. Leeftijd? 22 jaar lichamelijk :-X :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


B-Witch

Leeftijd 22 jaar  :evil:
Ben op zoek voor de oudste, die wil graag een crossert, enne ik geef hem geen ongelijk, we hebben een prachtig crossbaantje hier achter de deur.
Jungske is 14, en moet het nog allemaal leren ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Herr Tod

Nou ja die crosser was van zijn zus, hij had de racer. Ik denk dat iedereen van 4 tot oneindig op zo'n ding kan rijden. Als de koop doorgaat kun je hem wel eens lenen... kom je hem maar halen, neem je meteen de eigenaar met z'n grote crossert mee om die baan daar te checken :mrgreen: Anders heb ik nog de Zündapp, maar als die daar op rijdt gaat het mis, dat blok is een beetje apart, als je er niet goed mee om gaat doet die net alsof die dood is en dan opeens komt die weer tot leven, heftig :twisted: ... Belsj kan dat beamen, hij had dat eens op een grasveldje en opeens stond die 180 graden gedraaid :worship-cool: :rofl:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Diddl

Citaat van: Suzuki-Girl© op 19 februari, 2008, 22:45:08
Leeftijd 22 jaar  :evil:
Ben op zoek voor de oudste, die wil graag een crossert, enne ik geef hem geen ongelijk, we hebben een prachtig crossbaantje hier achter de deur.
Jungske is 14, en moet het nog allemaal leren ;)

asvalt op dat baantje en die jongen op een zx10r (hij wil een kawa) en klaar jong geleerd is oud gedaan (mag ook mijn tl ff lenen hoor) hahahahaha
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Joepie1958

maar assie dan valt is het gelijk zo hard op die teer :mrgreen: :mrgreen:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Diddl

protectors :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Herr Tod

#11
Hmmm... een Mini Joe Bar MFL Team... idee? :lol:

***

Zo... net even gaan kijken naar die dingen. De crosser/sm is nu van mij, de racer, een Blata, is een gevoelige kwestie :lol: Het dingetje van mij heeft wel vering voor en achter, eens kijken of ik nog een leuke Bing carburateur heb en even een fatsoenlijke uitlaat in elkaar lassen, dan loopt dat ding tenminste zoals een 2-takt hoort te lopen.... gemeen en hard :mrgreen: Morgen komt hij hem brengen... komt het even goed uit dat ze rondom Wijlre een paar nieuwe waterbuffers aan het maken zijn :twisted:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Desmo-devil

Mijn ervaring : minibikes zijn zeer stabiel ook voor grotere personen.
Minicrossers zijn door de slappe achtervering zeer instabiel in de bochten, en hoe groter je bent hoe
erger dat wordt . Ik heb al heel wat jongetjes zien crashen (op asfalt) met die minicrossers door
een te hoge bochtensnelheid terwijl de pocketbike's er links en rechts langsvliegen.
Trouwens is dat een echte Blata of een replica ?

Herr Tod

#13
Geen idee... er stond Blata op, maar die heb ik niet gekocht. Die vering wil ik nog wat aanpassen ook al was die niet slap te noemen, even iets maken zodat ik een dop met afdichtring in de vork kan draaien en dan volkiepen met olie zodat het ook wat dempt. Achter kan ik met een simpel hefboomsysteem ook een en ander veranderen. Ik ga eerst even gewoon rijden met het ding zoals die is, dan onderdelen halen voor het blokje, pakkingen enzo. Cilinder er af, opmeten, 19 mm carburateur er op, expansieuitlaat maken... kijken dat die een 6 a 7 PK gaat leveren. Voetsteuntjes van de Bandit er op en wat bollere bandjes want zoals die er nu bij staat kan ik hem niet plat leggen zonder plat te gaan.

Zometeen komt die hem brengen, maak ik even een fotoke er van.

Daarna nog ergens kijken voor een racertje :mrgreen:

*** edit

Foto is even niet gelukt, heb het hele ding meteen uit elkaar geschroefd en weer in elkaar gezet met wat kleine aanpassingen en daarna ben ik naar Valkenburg gegaan. Maar boh 'ey wat zijn die Chinezen DOM.... echt niet normaal. Welke randdebiel haalt het nou in z'n hoofd om de uitlaat langs de carburateur en de luchtfilter te laten lopen?! Voor de rest kom je gewoon nergens goed bij... ik heb zeker 10 stukjes lasdraad er af gehaalt en de nodige laspatten verwijderd. Het ding is nu een beetje fatsoenlijk geworden. Ik vrees alleen dat de carburateur gaat lekken want de pakking past niet :lol: Ach ja, morgen testen en daarna meteen aanpassen zodat er een fatsoenlijke Bing carburateur op kan.

Dat racertje is een echte Blata (zegt die...), de gevoelige kwestie is voorbij en die kan ik ook kopen, dat gaat dus gebeuren :yes6rs: :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: