Dat is (bijna) het einde

Gestart door Joepie1958, 26 oktober, 2006, 16:11:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joepie1958

CiteerHarley Davidson Sittard failliet door inbraak

De Harley-Davidsonwinkel in Sittard is failliet verklaard.

De zaak is de diefstal van meer dan 20 motoren deze zomer niet te boven gekomen. De verzekering heeft de schade van enkele tonnen namelijk nog niet vergoed. Voor de zeven personeelsleden wordt ontslag aangevraagd. Volgens de curator komt er mogelijk een doorstart, omdat er iemand geïnteresseerd is in overname van de Harley-Davidsonwinkel.
Bron: L1

Dat is niet zo mooi, was volgens mij verder wel goedlopende zaak (maar dat lag niet aan mij :oops: )
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Joep

Triest,

Ik niet begrijpen dat een inbraak een directe aanleiding kan zijn voor een failliesement van een zaak. En dan wel melde dat er interesse is voor een doorstart. Leuk voor de persoon die daar zoveel jaren in heeft gestopt om een reputatie op te bouwen en een klantenkring en dan iemand anders een paar maanden later in "zijn" zaak ziet staan.

HD4ever

Citaat van: "Joepie1958"
CiteerHarley Davidson Sittard failliet door inbraak

De Harley-Davidsonwinkel in Sittard is failliet verklaard.

De zaak is de diefstal van meer dan 20 motoren deze zomer niet te boven gekomen. De verzekering heeft de schade van enkele tonnen namelijk nog niet vergoed. Voor de zeven personeelsleden wordt ontslag aangevraagd. Volgens de curator komt er mogelijk een doorstart, omdat er iemand geïnteresseerd is in overname van de Harley-Davidsonwinkel.
Bron: L1

Dat is niet zo mooi, was volgens mij verder wel goedlopende zaak (maar dat lag niet aan mij :oops: )


Inderdaad, DAT lag aan mij !! SHIT !!, waar moet ik nu straks mijn HD bling bling gaan kopen?  :(

Heel jammer dat het zo is gelopen. Ik ken de eigenaren en het personeel goed en dit gun je echt niemand.  :cry:  Tja, als de verzekering niet met geld over de brug komt valt het doek al snel.

Hopelijk is er een doorstart mogelijk want het is een goed bedrijfje met gedreven personeel die altijd voor je klaar staan, en ik moet toch ergens in de buurt mijn HD spullen kopen, want bij Tupperware Motoport hebben ze niks voor mij  :D . Ik heb ook geen zin om naar Veghel of Lanaken te moeten rijden.   :o
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

wat ik mij dan toch afvraag als de verzekering niet uitbetaald;  :? onderverzekerd? niet verzekerd? of debieuze omstandigheden ?? wellicht nog een andere verklaring??

na?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: "Dwars"wat ik mij dan toch afvraag als de verzekering niet uitbetaald;  :? onderverzekerd? niet verzekerd? of debieuze omstandigheden ?? wellicht nog een andere verklaring??

na?
vroeg ik me ook al af...lijkt mij als zaak zijnde dat je alles goed verzekerd hebt..tegen brand diefstal etc..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Had ik wel gedacht, vond het zaakje meteen al niet kloppen.
Heb ik toen gelijk al gezegd, 20 motoren stelen dat doe je niet zomaar, dat vereist iig logistieke voorbereiding en echt onopvallend is het niet als er in het holst van de nacht/ avond, een stel grote vrachtwagens af en aan rijden (want hoe krijg je 20 van zo'n grote motoren anders vervoerd, dat doe je niet met een bestelbusje).
de mogelijkheid bestaat ook dat ze zich express failliet laten verklaren om zo de lopende rekeningen niet te hoeven betalen :?

Als het echt zo is dat het echt een diefstal is geweest en er idd door verzekeringskwesties het doek voor deze zaak valt dan vind ik dat wel heel erg triest :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Hakinnen

alez...beetje "speculerende" posten hier en daar..


ik vondt t toen ik het verhaal hoorde ook een sterk staaltje..
zeker nu de verzekering niet betaald..ben je gauw geneigt te denken dat er ergens een "luchtje" hangt..

aan de andere kant..

het zal maar zo zijn dat ze je pand leeg halen,de verzekering niks dekt en je vervolgens 7 man op straat mag zetten...pfff..zal een nachtmerrie zijn dan he..

B-Witch

Citaat van: "Hakinnen"alez...beetje "speculerende" posten hier en daar..


ik vondt t toen ik het verhaal hoorde ook een sterk staaltje..
zeker nu de verzekering niet betaald..ben je gauw geneigt te denken dat er ergens een "luchtje" hangt..

aan de andere kant..

het zal maar zo zijn dat ze je pand leeg halen,de verzekering niks dekt en je vervolgens 7 man op straat mag zetten...pfff..zal een nachtmerrie zijn dan he..

Als jij je zaak goed verzekerd hebt en beveiligd volgens de norm, zou de verzekering toch moeten betalen???
Mijn vader heeft ook altijd een eigen zaak gehad, en die zorgde elk jaar dat alle verzekeringen up to date waren.
Heeft toen een grote brand gehad, en alles werd vergoed.
(en dat ging toen ook om grof geld)
Tuurlijk stelt de verzekering een onderzoek in want het is geen dubbeltjes werk wat ze moeten uitbetalen.
Zou toch behoorlijk dom zijn om je pand en wat erin staat niet goed te verzekeren, neem ook wel aan dat ze best een accountant ofzo hebben die dat soort zaken voor hun behartigd en vooral in een zaak waar 7 mensen werken.
maar toch ik blijf echt erbij dat het zaakje niet erg fris riekt
You may own the bike, but the bike possesses you.

Joep

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "Hakinnen"alez...beetje "speculerende" posten hier en daar..


ik vondt t toen ik het verhaal hoorde ook een sterk staaltje..
zeker nu de verzekering niet betaald..ben je gauw geneigt te denken dat er ergens een "luchtje" hangt..

aan de andere kant..

het zal maar zo zijn dat ze je pand leeg halen,de verzekering niks dekt en je vervolgens 7 man op straat mag zetten...pfff..zal een nachtmerrie zijn dan he..

Als jij je zaak goed verzekerd hebt en beveiligd volgens de norm, zou de verzekering toch moeten betalen???
Mijn vader heeft ook altijd een eigen zaak gehad, en die zorgde elk jaar dat alle verzekeringen up to date waren.
Heeft toen een grote brand gehad, en alles werd vergoed.
(en dat ging toen ook om grof geld)
Tuurlijk stelt de verzekering een onderzoek in want het is geen dubbeltjes werk wat ze moeten uitbetalen.
Zou toch behoorlijk dom zijn om je pand en wat erin staat niet goed te verzekeren, neem ook wel aan dat ze best een accountant ofzo hebben die dat soort zaken voor hun behartigd en vooral in een zaak waar 7 mensen werken.
maar toch ik blijf echt erbij dat het zaakje niet erg fris riekt

Lijkt me wel dat er inderdaad door mensen wel erg snel conclusies getrokken worden. Tuurlijk iedereen mag zijn eigen mening zijn toe gedaan, daar wil ik ook op dit vlak niet op in gaan.

Waar ik wel een kanttekening bij wil zetten is het volgende.
Dit zal niet het eerste en jammerlijk ook niet het laatste bedrijf zijn dat door een late uitbetaling van de verzekering over de kop zal gaan. Laat ik het nog wat scherper zeggen. Zelfs personen zijn persoonlijk failliet verklaard omdat de verzekering niet snel over de brug kwam. Vaak werden dit soort uitstellen dan beargumenteerd met "jaaaaaa, er zijn nog een aantal kleine onduidelijkheden die we eerst nog willen uitzoeken eer dat we een uitspraak willen doen" Wordt je bedankt als je al een aantal maanden het incassobureau aan de deur hebt gekregen, omdat je net wat krap zat en in afwachting van de uitkering niet direct kon betalen. Hierdoor kom je in een vicieuze cirkel terecht van personen die aan de deur komen om hun geld te claimen. Ik persoonlijk kan mij daar dan erg kwaad over maken. Dan kan je je afvragen waarom. Nou makkelijk uit te leggen. als ik van iemand geld dien te krijgen wil ik dat natuurlijk ook zo snel mogelijk binnen krijgen, maar als dat niet lukt door omstandigheden kunnen we dan niet zo menselijk zijn om even terug te houden en mensen eerst weer even tot zich zelf te laten komen. Voordat ze weer overladen worden met schuldeisers. Als ik schuld heb betaal ik en lukt me dat niet meteen dan vraag ik of het wat later mag inclusief een termijn. Tuurlijk moeten dan beide partijen mee werken, maar dit scheelt wel een hoop ergernis en daar mee helpen we toch allemaal een handje aan een leefbaarder milieu voor allemaal

R-yen

Citaat van: "Joep"
Lijkt me wel dat er inderdaad door mensen wel erg snel conclusies getrokken worden. Tuurlijk iedereen mag zijn eigen mening zijn toe gedaan, daar wil ik ook op dit vlak niet op in gaan.

Waar ik wel een kanttekening bij wil zetten is het volgende.
Dit zal niet het eerste en jammerlijk ook niet het laatste bedrijf zijn dat door een late uitbetaling van de verzekering over de kop zal gaan. Laat ik het nog wat scherper zeggen. Zelfs personen zijn persoonlijk failliet verklaard omdat de verzekering niet snel over de brug kwam. Vaak werden dit soort uitstellen dan beargumenteerd met "jaaaaaa, er zijn nog een aantal kleine onduidelijkheden die we eerst nog willen uitzoeken eer dat we een uitspraak willen doen" Wordt je bedankt als je al een aantal maanden het incassobureau aan de deur hebt gekregen, omdat je net wat krap zat en in afwachting van de uitkering niet direct kon betalen. Hierdoor kom je in een vicieuze cirkel terecht van personen die aan de deur komen om hun geld te claimen. Ik persoonlijk kan mij daar dan erg kwaad over maken. Dan kan je je afvragen waarom. Nou makkelijk uit te leggen. als ik van iemand geld dien te krijgen wil ik dat natuurlijk ook zo snel mogelijk binnen krijgen, maar als dat niet lukt door omstandigheden kunnen we dan niet zo menselijk zijn om even terug te houden en mensen eerst weer even tot zich zelf te laten komen. Voordat ze weer overladen worden met schuldeisers. Als ik schuld heb betaal ik en lukt me dat niet meteen dan vraag ik of het wat later mag inclusief een termijn. Tuurlijk moeten dan beide partijen mee werken, maar dit scheelt wel een hoop ergernis en daar mee helpen we toch allemaal een handje aan een leefbaarder milieu voor allemaal

Bedrijven zullen ook achter hun niet betalende debiteuren heen moeten zitten, anders komen zij weer in de problemen met hun leveranciers.
Ik ben van mening dat de oplossing hier een bank is, die moeten evalueren of de persoon/instantie met cash flow problemen nog kans heeft er bovenop te komen, zo ja: verstrek een lening, zo nee: failliet.