MotorVerkoop Top 10: Analyse This

Gestart door DeWitte, 04 oktober, 2006, 05:45:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

de motorverkoop top 10 in Nederland: Analyse this :? hoezo geen cent te makken: veel dure (+ 14000,- €) bikes verkocht?? Ik bedoel de Beemers, HD en ook de Yamaha vallen echt niet onder de koopjes  :? Daarbij is de verkoop van Supersport motoren echt op z'n retour?? (veel 2e handsjes te koop?? :roll: waar zou dat nou aan liggen??)

t/m september 2006

1) BMW R 1200GS 522stuks
2)Suzuki DL 650 V-strom 380 stuks
3)Suzuki GSX-R750 368 stuks
4)HD Softail 353 stuks
5)Yamaha FJR 1300A 336 stuks
6)Honda Deauville 314 stuks
7)HD Dyna Glide 313 stuks
8)BMW R 1200 RT 312 stuks
9)Yamaha FZ6 Fazer 296 stuks
10)Honda CBF 1000 274 stuks

de winner is de, overgewaardeerde, jeanetten Beemer ? de GS 1200 :?  :?:  daarentegen de verliezer ook een Beemer de C 1200 waarvan er dit jaar pas 1 van verkocht is.

Let op we hebben het hier over nieuwe motoren :wink:

Na??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

roep ik al tijden...

supersport = out..helaas maar waar

segment zal steeds kleiner worden..

de trend zal imo worden:  praktische motoren ala V-strom die als makkelijk vervoer (woon-werk e.d)  ingezet gaan worden..gebruiksmotoren dus, manusjes van alles en het supersportsegment zal verschuiven richting snelle nakedbikes...

Het supersportsegment zal kleiner en kleiner worden en das niet vreemd..je kunt immers nergens meer rijden ermee...

bedankt voor het lijstje..weet ik meteen waar ik me op moet richten,..

beemers....  :?

overigens...ik weet bijna zeker dat er een fout in het lijstje zit..best verkochte ss is de GSX-R1000, niet de 750

edit...raar lijstje sowieso eigenlijk...

die aantallen?  zijn er meer HD's verkocht dan Fazers? hahaha...zal nie waar zijn toch

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"beemers....  :?

overigens...ik weet bijna zeker dat er een fout in het lijstje zit..best verkochte ss is de GSX-R1000, niet de 750

edit...raar lijstje sowieso eigenlijk...

die aantallen?  zijn er meer HD's verkocht dan Fazers? hahaha...zal nie waar zijn toch

bron oliepeil zoals aangehaald :wink:  en waddewadde is met beemers :twisted: wanna rumble???  :whipping:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

update 8)

t/m Oktober 2006

1) BMW R 1200GS 566stuks
2)Suzuki DL 650 V-strom 392 stuks
3)Suzuki GSX-R750 373 stuks
4)HD Softail 367 stuks
5)Yamaha FJR 1300A 340 stuks
6)BMW R 1200 RT 335 stuks
7)HD Dyna Glide 321 stuks
8)Honda Deauville 314 stuks
9)Honda CBF 600 308 stuks
10)Yamaha FZ6 Fazer 301 stuks
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"beemers....  :?

...raar lijstje sowieso eigenlijk...

die aantallen?  zijn er meer HD's verkocht dan Fazers? hahaha...zal nie waar zijn toch

Helaas is dit waar ! Je begrijpt inderdaad niet dat er zoveel figuren in dit land een nieuwe HD kopen met een vanaf prijsje van circa €19000,- voor de Dyna's en €20000,- voor de softails. Voor de Touring modellen en V-Rod modellen gooi je zelfs bijna €25000,- op tafel  :oops:

En dat voor slecht lopende, roestende trilplaten !!
Hoe vaak moet ik nu nog waarschuwen om dit niet te doen?   :rofl:
Wat bezielt die kopers toch :?

"Doelstelling HD:
De motorfabrikant verkocht de eerste negen maanden van dit jaar ruim 256.000 nieuwe motoren. Harley-Davidson streeft over heel 2006 naar een afzet van tussen de 349.000 en 351.000 motoren."
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Motzippaldy

Dus eigenaren va HD moeten iedere jaar een nieuwe HD kopen  :shock:  :? Halen die motorblokken geen jaar dan  :mrgreen:
Proud on the South  

B-Witch

Toch best wel goeie strategie dan daar bij harley, verkopen al decenia lang dezelfde rotzooi, waar je je kapot aan betaald om vervolgens iedere keer als je gaat rijden net diegene bent die zijn all american toolbox tevoorschijn mag toveren.
Verkopen een motor die je gelijk assiocieert met de HA, en toch kruipen overjarige juppen met een vette midlife crisis er ook op :?
vreemd wereldje dat HD wereldje:?



Maar waar zitten die geweldige Suzuki's die modellen je weet wel:
Modern art meet race technology machines :?  :mrgreen:
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

Citaat van: "suzuki-girl"Toch best wel goeie strategie dan daar bij harley, verkopen al decenia lang dezelfde rotzooi, waar je je kapot aan betaald om vervolgens iedere keer als je gaat rijden net diegene bent die zijn all american toolbox tevoorschijn mag toveren.
Verkopen een motor die je gelijk assiocieert met de HA, en toch kruipen overjarige juppen met een vette midlife crisis er ook op :?
vreemd wereldje dat HD wereldje:?



Maar waar zitten die geweldige Suzuki's die modellen je weet wel:
Modern art meet race technology machines :?  :mrgreen:


dat zijn net de 2 items die onbruikbaar zijn op de openbare weg  :shutup: