Krasse Knar Jolink: voor Child Care naar Dakar in 2008

Gestart door DeWitte, 07 november, 2006, 08:00:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Bennie Jolink (60) naar Dakar voor Child Care Afrika

Hengelo, 18 oktober 2006. Bennie Jolink rijdt mee in de Dakar Rally in januari 2008 als coach van het Child Care Afrika Rally Team. Met twee motoren neemt het team deel aan 's werelds zwaarste rally. Naast het uitrijden van de Dakar rally gaat het team de stichting Child Care Afrika promoten en financieel ondersteunen.

Bennie Jolink. Nog steeds "deurdonderen"

De rijders, hun motoren en de assistentiejeep dragen uitsluitend de kleuren en naam van Child Care Afrika. Bovendien gaat een vast percentage van de financiële partnerbijdragen rechtstreeks naar de stichting. Child Care Afrika wil kinderen in Afrika, in samenwerking met de Afrikanen, een beter en onafhankelijk bestaan bieden.

'In mijn rol als coach van het rallyteam combineer ik mijn passie voor motoren met de ondersteuning van Child Care Afrika' aldus Bennie Jolink, 'met concrete projecten verbetert Child Care Afrika de situatie van de minder bedeelde kinderen op het Afrikaanse continent; daar draag ik graag een steentje aan bij'. Bennie Jolink heeft zich met de stichting verbonden door zitting te nemen in het comité van aanbeveling.

Het Child Care Afrika Rally Team bereidt zich inmiddels voor op het rijden in zwaar terrein. Momenteel wordt er getraind in Nederland en Duitsland. Voor de komende periode staat deelname aan diverse rally's en trainingen in Europa en Noord Afrika op het programma.

de bike  8)



bron cca-rallyteam
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

bike specs KTM 660 Rally factory replica



ENGINE
Single cylinder, 4-stroke
DISPLACEMENT 654 cc
BORE / STROKE 102/ 80 mm
COMRESSION RATIO 11,5:1
STARTER Electric starter
VALVE GEAR 5 gears, dog-clutch engagement
CARBURETTOR Keihin FCR 39
LUBRICATION Pressure lubrication with 2 Eaton pumps
ENGINE OIL full synth. 10W50/20W60
PRIMARY RATIO z=31: 79
FINAL DRIVE X-ring chain 520
COOLING Liquid cooled, larger cooling area
CLUTCh Wet multi-disc clutch / hydraulic
IGNITION Kokusan DC-CDI 4K5
CHASSIS Chromium-molybdenum, powder-coated
FRAME SUBFRAME Chromium-molybdenum
HANDLEBAR Aluminium, tapered with handguards and air deflector
FRONT SUSPENSION WP-USD 48 MA
REAR SUSPENSION WP-monoshock + new setting
SUSPENSION TRAVEL FRONT/REAR 295 / 320 mm
BRAKES FRONT/REAR Brembo disc brake 300 / 220 mm
RIMS FRONT/REAR 1,60 x 21" Excel; 2,5 x 18" DID
TIRES FRONT/REAR Michelin T63 90/90-21"and 140/90-18"
EXHAUST SYSTEM 2 into 1, with 2 silencers, stainless steel
WHEELBASE 1510±10 mm
GROUND CLEARANCE (UNLOADED) approx. 320 mm
SEAT HIGHT 980 mm
FUEL CAPACITY  4x12 l = 48 Litres
WEIGHT approx. 158 kg
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

48 liter spriet aan boord  :shock:  GSA eat your heart out!  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

Citaat van: "WhomBom"48 liter spriet aan boord  :shock:  GSA eat your heart out!  :wink:

ik hoef toch ook nie zo ver :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Youp

opeloos benzine verslaafd...

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.