Hoofdmenu

Auw wiever hok

Gestart door Herr Tod, 19 september, 2005, 17:44:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Bij ons is de koffie beter... alle soorten en het smaakt ook nog. Kost wel 15 cent maar ja, je zit dan ook 5 minuten stil. Er mag nog gerookt worden... tot 1 januari :P Dus het eerste dat ik in elkaar lastte was een RVS asbak :lol: We hebben een kantine... lijkt de Hogeschool wel. 's Morgens gaat een lijst rond en als je wat te eten wilt hebben om 12:30 vul je dat in en het wordt klaar gemaakt voor je :D Geen gehaast.. geen platen die niet passen in de andere platen vanwege een goedkope oude troep kantbank maar een mooie laser gestuurde bank. Twee grote lasersnijders die alles precies op maat snijden zonder bramen en die zeik, ze graveren alvast het onderdeelnummer er in en eventueel maatstreepjes. En last but not least... een goed verstopte motorstalling 8)

40% meer salaris... en als ik middagdienst ga draaien nog eens 30% extra... elke week uitbetaald
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Motzippaldy

Proud on the South  

Mounty

@Tod: Is niet toevallig Corus ??
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Busaberke

Citaat van: "Herr Tod"Geen gehaast.. geen platen die niet passen in de andere platen vanwege een goedkope oude troep kantbank maar een mooie laser gestuurde bank. Twee grote lasersnijders die alles precies op maat snijden zonder bramen en die zeik, ze graveren alvast het onderdeelnummer er in en eventueel maatstreepjes. En last but not least... een goed verstopte motorstalling 8)

40% meer salaris... en als ik middagdienst ga draaien nog eens 30% extra... elke week uitbetaald

waar heb je gewerkt c.q. werk je nu dan ? :roll:

(PB-tjuh??)  :wink:

EDIT:
Ik zie dat je het net al gepost hebt ........  8)
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Herr Tod

Mijn motor gebruikt 17,5 liter benzine (en 153 Kg lucht) als ik een uur lang 12000 toeren (max pk, is 180 km/h in de 6) rij. Mijn tank is 17 liter als er geen water op de bodem is :evil: Vandaag heb ik al getest of de benzinekraan 17,5 liter per uur of meer door laat stromen en dat zit goed (dit is niet vanzelfsprekend). Als ik even tijd heb meet ik dit ook bij de vlotters, ik denk wel dat dit ruim voldoende is maar ik hoop van niet :twisted:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


WhomBom

t gaat net t zelfde als bij de brommer....
in t begin MOET alles origineel blijven.... tot t hek van de dam is  :D
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Hakinnen

Citaat van: "Herr Tod"Mijn motor gebruikt 17,5 liter benzine (en 153 Kg lucht) als ik een uur lang 12000 toeren (max pk, is 180 km/h in de 6) rij. Mijn tank is 17 liter als er geen water op de bodem is :evil: Vandaag heb ik al getest of de benzinekraan 17,5 liter per uur of meer door laat stromen en dat zit goed (dit is niet vanzelfsprekend). Als ik even tijd heb meet ik dit ook bij de vlotters, ik denk wel dat dit ruim voldoende is maar ik hoop van niet :twisted:

:?:

Herr Tod,..uh........

waarom zou je willen weten hoeveel liter benzine en kilo's (?) lucht je motor gebruikt als ie een uur lang met 12000 tpm rijdt?

en als je dat nu weet waarom wil je dan weten of de benzinekraan wel in staat is om die 17.5 ltr erdoorheen te duwen per uur?

lijkt me sterk eigenlijk dat je een vol uur lang 12000 toeren ergens gaat rijden en in staat bent om 17,5 ltr benzine weg te verbruiken per uur?

ennuh...wat nu als je volgas accelereerd?  gebruikt ie dan bij een volgaspositie tijdens acceleratie bij laten we zeggen 7000 tpm net zoveel benzine als op topsnelheid bij 12000 tpm?  :mrgreen:

Vindt het zeer interesant wat je allemaal berekend en verteld maar wat is het nut ervan? achterliggende gedachte?

Mijn motor gebruikt benzine, als de tank leeg is, moet ik 'm vullen.

Herr Tod

Nou... het verbaast misschien maar er zijn genoeg motor blokken die niet genoeg benzine krijgen onder vollast. Bijvoorbeeld omdat het kanaal naar de vlotterbak te klein is. Dan krijgt de motor dus niet zoveel benzine als die zou moeten krijgen en levert hij ook niet het vermogen dat hij zou kunnen leveren. Het zou toch zonde zijn van alle moeite met nokkenassen, cilinderkop flowen enz enz enz als die niet eens genoeg benzine krijgt :?:

Natuurlijk rij ik geen uur lang met 12000 toeren, daar gaat het ook niet om. Je moet toch een bepaalde eenheid aanhouden en voor mij is dat liter per uur of kilo per uur.

Tijdens de acceleratie die je als voorbeeld neemt zal die (misschien) een beetje meer benzine gebruiken, 1:12 ipv 1:12.5 of zo. Aangezien mijn blok bij 180 km/h behoorlijk moet werken, vollast dus. De rest van de berekening is hetzelfde, op het toerental en de cilindervulling na.

Overigens is deze 'berekening' meer een benadering omdat ik niet precies weet welke benzine:lucht verhouding de motor heeft, ik weet niet rpecies hoeveel koppel hij heeft bij 12000 toeren en daardoor weet ik de vulling ook niet precies. Het komt in ieder geval behoorlijk in de buurt.

Citaat van: "WhomBom"t gaat net t zelfde als bij de brommer....
in t begin MOET alles origineel blijven.... tot t hek van de dam is  :D

Als het eindresultaat in verhouding hetzelfde is... :twisted:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Hakinnen

Citaat van: "Herr Tod"Nou... het verbaast misschien maar er zijn genoeg motor blokken die niet genoeg benzine krijgen onder vollast. Bijvoorbeeld omdat het kanaal naar de vlotterbak te klein is. Dan krijgt de motor dus niet zoveel benzine als die zou moeten krijgen en levert hij ook niet het vermogen dat hij zou kunnen leveren. Het zou toch zonde zijn van alle moeite met nokkenassen, cilinderkop flowen enz enz enz als die niet eens genoeg benzine krijgt :?:

Natuurlijk rij ik geen uur lang met 12000 toeren, daar gaat het ook niet om. Je moet toch een bepaalde eenheid aanhouden en voor mij is dat liter per uur of kilo per uur.

Tijdens de acceleratie die je als voorbeeld neemt zal die (misschien) een beetje meer benzine gebruiken, 1:12 ipv 1:12.5 of zo. Aangezien mijn blok bij 180 km/h behoorlijk moet werken, vollast dus. De rest van de berekening is hetzelfde, op het toerental en de cilindervulling na.

Overigens is deze 'berekening' meer een benadering omdat ik niet precies weet welke benzine:lucht verhouding de motor heeft, ik weet niet rpecies hoeveel koppel hij heeft bij 12000 toeren en daardoor weet ik de vulling ook niet precies. Het komt in ieder geval behoorlijk in de buurt.

Citaat van: "WhomBom"t gaat net t zelfde als bij de brommer....
in t begin MOET alles origineel blijven.... tot t hek van de dam is  :D

Als het eindresultaat in verhouding hetzelfde is... :twisted:

Ale,..ok.

Maaruh..

ben je nu niet bezig met een poging het "t wiel opnieuw uit te vinden"?

Als je in jouw geval de motor nu eens op een (degelijke) geremde testbank met viergastester zet weet je toch ook wat de lucht-benzine verhouding en het koppel is. En ook of er wel genoeg benzine richting carbs gaat.

meten is weten immer.  de bank meet en berekent.

:wink:

Herr Tod

Testbank run komt binnenkort. Voor de rest blijf ik lekker dingen proberen, uitzoeken en veranderen voor de hobby. Dommer zal ik er niet van worden :wink:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Kwas vandaag bij Rosa Motoren in Eijsden; staat me daar een streetfighter in aanbouw van Ludo zelf;

let op  :!: een Beemer K75, met carbs van een Kawa en een Hayabusa voorvork en waveschijven erop  :shock: ga gerust eens kijken, je weet niet wat je ziet :shutup:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Herr Tod"Testbank run komt binnenkort. Voor de rest blijf ik lekker dingen proberen, uitzoeken en veranderen voor de hobby. Dommer zal ik er niet van worden :wink:



hulde daarvoor... :thumbsup:

DeWitte

Echt industrie-terrein staat in de fik; groot alarm; bij Vos??? zijn ze de motoren naar buiten aan het slepen??? nadere info volgt :!:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

correctie: MTE motorservice edisonweg 16 schijnt gedeeltelijk afgefakkeld te zijn;

iemand bekend deze zaak??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away