Hoofdmenu

Auw wiever hok

Gestart door Herr Tod, 19 september, 2005, 17:44:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Citaat van: "The Dominator"damn dit effe teruglezend krijg ik een gevoel alsof ik:oops:  :oops:  :oops:   bij de oude garde begin te horen

:wink: Welcome  :twisted: (ben ik niet meer zo eenzaam :mrgreen:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: "Dwars"Wat mij opvalt :!: de comments op nieuwe modellen :roll: appels met peren vergelijken en weinig realiteitszin imo :? zoals al eens aangehaald en een feit: Moto's zijn emotie en zeker je "eigen" merk prevaleerd boven anderen merken. Echter...

Innoverend denken, ontwerpen en produceren zou zeker toch technisch ingestelde mensen (motorrijders) meer moeten charmeren dan de negatieve geluiden die ik lees :?: wat is dat nou?? Tunnelvisie, leeftijd of het feit dat mensen gewoon wat te zeiken moeten hebben en snel een oordeel willen vellen.  :roll:

Na??

gewoon een beetje plagen
Smells like rubber

WhomBom

Citaat van: "The Dominator"
Citaat van: "karz"
Citaat van: "The Dominator"

wilde paar weken geleden weten hoeveel treden een bepaalde trap in Luik heeft (bij de citadel) nadat ik m smorgens beklommen had en vergeten de treden te tellen (had ik ook geen lucht meer voor)

smiddags dus nog es teruggegaan en nog es die trap bekommen (ja t waren 370 treden) terwijl ik ook simpel op internet had kunnen zoeken (en t waarschijnlijk nog had kunnen vinden ook) maarja dan weet je t en ben je t ook weer zo vergeten............

kwestie van zelf willen "ontdekken"
zo wil ik ook tliefst op nieuwe motors rijden om zelf te ondervinden hoe en wat......

:worship-cool:   wat een ontzettend wijs voorbeeld.  Lijkt wel mr. Myagi die de karate kid iets wil duidelijk maken.

hai :mrgreen:


arregato voor de goede raad  :lol:

ik snap het gezever af en toe ook niet helemaal.... op straat komt het toch voor 90% op de piloot aan.... dan boeien 50 kilo niet eens  :roll:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

B-Witch

:stupid:

Wat de boer niet kent, vreet ie niet  :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Ik denk dat iedere motorfabrikant de prioriteiten ergens anders legt, is vaak per land verschillend. De duitsers bijvoorbeeld met hun "grundlichkeit" en of ze grondig zijn, daarom gaat een motor van BMW over het algemeen langer mee dan een low budget motor zoals Suzuki. Maar daar vraagt de consument toch om !! Mischien niet hier in nederland of west europa.maar wel in andere landen zoals japan,amerika,new zeeland etc.. Daarbij willen er wel vele een aftreksel van de motor waarmee wedstrijden gereden worden, een motor die wel 300 kan...(waar en waneer rij je dat nu ?) een motor met 200+ PKs, alsof we dat nodig hebben. Een beetje leuk rijden doe je al met een honder PK en een leuk koppel en snelheden boven de 200 tja...voor mij hoeft het niet...niet dat ik die nooit rij maar wel steeds minder...

Toen ik een motor ging uitzoeken wilde ik persee geen BMW omdat deze te duur waren en zeker ook te lelijk, Geen Kawasaki omdat ik daar vanalles over kleppen had gehoord (GPZ serie, elke 5000km kleppen stellen zou erg nodig zijn) zodoende waren die twee al afgeschreven. Ducatie had ik nog geen now how van en andere behalve de Harley en Yamaha kende ik niet meer...nou ja, ik ben (nog) geen type voor een Harley dus....het werd een Yamaha.  Ben er zeer tevreden over en een R1 of R6  zou zeer welkom zijn.. Maar ik ben in de loop van het jaar dat ik echt motor rij van meningen veranderd. Zou nu geen bekend merk weten waarvan ik zeg..nee bedankt. Er zijn Harleys en BMW's die ik wel mooi vind en om lekker rustig te toeren goed genoeg. Er zijn ook Kawasakis die ik nu wel zou kopen, evenzo met honda of Suzuki.

Wil ook wel op alles eens een proefrit maken dan oordelen, maar je gaat dan vergelijken met die motor waarmee je ervaring hebt, dus geen eerlijk oordeel lijkt mij. Kijken voor welke doelgroep een motor gemaakt is, hoeveel centjes je ervoor uit kunt/wilt geven en eens een proefrit maken, zou je wel eens versteld kunnen zijn van een motor waarvan je blind "NEE"zegt...

Zeiken en afzeiken van een motor omdat het niet je doelgroep is of net niet je kleur of vermogen die jij denkt te gebruiken is erg kort door de bocht denk ik...





CiteerSuzukiGirl schreef:
Wat de boer niet kent, vreet ie niet


CiteerDwars schreef:
Wat mij opvalt  de comments op nieuwe modellen  appels met peren vergelijken en weinig realiteitszin imo  zoals al eens aangehaald en een feit: Moto's zijn emotie en zeker je "eigen" merk prevaleerd boven anderen merken. Echter...

Innoverend denken, ontwerpen en produceren zou zeker toch technisch ingestelde mensen (motorrijders) meer moeten charmeren dan de negatieve geluiden die ik lees  wat is dat nou?? Tunnelvisie, leeftijd of het feit dat mensen gewoon wat te zeiken moeten hebben en snel een oordeel willen vellen.  

Na??

hier ben ik het dus mee eens....

zo nu koffie....
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Merkvast ben ik niet, maar kan ik er wat aan doen dat Suzuki zo'n mooie motoren bouwt :twisted:
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

Citaat van: "Dwars"Wat mij opvalt :!: de comments op nieuwe modellen :roll: appels met peren vergelijken en weinig realiteitszin imo :? zoals al eens aangehaald en een feit: Moto's zijn emotie en zeker je "eigen" merk prevaleerd boven anderen merken. Echter...

Innoverend denken, ontwerpen en produceren zou zeker toch technisch ingestelde mensen (motorrijders) meer moeten charmeren dan de negatieve geluiden die ik lees :?: wat is dat nou?? Tunnelvisie, leeftijd of het feit dat mensen gewoon wat te zeiken moeten hebben en snel een oordeel willen vellen.  :roll:

Na??

als ik iets "kut" vindt dat zeg ik 't  :wink:

ook als 't een BMW is  :?

ik kijk eerst of iets goed is en dan pas of 't mooi is  :roll:

veelal hoor ik hoe mensen in een motorzaak gaan "ouwenellen" hoe mooi die motor is  :roll:  ohnee...deze is mooier  :!:  nee.... die is vet   :jack:

anders gezegd " ik koop met m'n verstand en naar m'n beurs "

imo worden teveel "kontmotoren" op de markt gezet en niet dat deze markt bestaat  :?: deze wordt gekweekt.


maar goed ik ben ook geen "kuddedier"  :wink:

The Dominator

Citaat van: "FZ_Ron"De duitsers bijvoorbeeld met hun "grundlichkeit" en of ze grondig zijn, daarom gaat een motor van BMW over het algemeen langer mee dan een low budget motor zoals Suzuki. Maar daar vraagt de consument toch om !!

deze begrijp ik niet, leg es uit???
zeg je nu dat suzuki motoren van inferieure kwaliteit maakt?? waar baseer je dit op??? heb je er al es een tot t draadje versleten of wat?? :twisted:


Citaat van: "FZ_Ron"
Zeiken en afzeiken van een motor omdat het niet je doelgroep is of net niet je kleur of vermogen die jij denkt te gebruiken is erg kort door de bocht denk ik...


beetje kort door de bocht opmerking van jou als ik voorgaand lees, na??
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Mounty

Citaat van: "The Dominator"
Citaat van: "FZ_Ron"De duitsers bijvoorbeeld met hun "grundlichkeit" en of ze grondig zijn, daarom gaat een motor van BMW over het algemeen langer mee dan een low budget motor zoals Suzuki. Maar daar vraagt de consument toch om !!

deze begrijp ik niet, leg es uit???
zeg je nu dat suzuki motoren van inferieure kwaliteit maakt?? waar baseer je dit op??? heb je er al es een tot t draadje versleten of wat?? :twisted:


Citaat van: "FZ_Ron"
Zeiken en afzeiken van een motor omdat het niet je doelgroep is of net niet je kleur of vermogen die jij denkt te gebruiken is erg kort door de bocht denk ik...


beetje kort door de bocht opmerking van jou als ik voorgaand lees, na??

Had erbij moeten zetten: Wordt gezegt en geschreven.
Heb ook niet gezegt dat de Suzuki motoren slecht zijn. Maar het is wel bekend dat als je een kilometervreter wil je een BMW moet hebben...dus mijn conclusie: nog beter dan Suzuki  :lol: reden: Suzuki gebruikt andere technieken en materialen dan BMW. Maar dat is het zelfde als andere merken...verschil in prijs is daarom onvoorkomelijk.

Idd...als ik stel dat Suzuki slechte motoren maakt zou dat kort door de bocht zijn...was niet de bedoeling ,maar wel het kwaliteit verschil kenbaar te maken. Zoals ik al zei..ze leggen nu eenmaal de prio's ergens anders. Voor een koppelmonster of PK machiene moet je weer geen BMW hebben..wil niet zeggen dat BMW alleen slome bakken maakt qua motoren.. :shock:

edit: moet je voor de aardigheid eens een paar vergelijkbare machines naast elkaar zetten van Honda,Suzuki, Kawasaki en voor mij part Yamaha...luister en huiver van de verschillen. K ratelt graag als een koffiemolen, S lijkt wel vaak alsof er veel loszit in het blok, Y klinkt erg mechanisch, H klinkt toch erg degelijk. Dit is wel uit eigen ervaring bij iets oudere motoren (1988-1994) Maar dat zegt waarschijnlijk niks over de kaliteit.. :lol:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

oh jawel  :twisted:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

tis toch allemaal maar gezever  :idea:  als er een nieuw model komt zegt iedereen mooi, alleen dat en dat vind ik niet zo mooi. maar als het jouw soort motor is, en je kunt hem betalen denk ik dat je niet meer zo valt over dat koplampje dat toch net iets anders had gemoeten voor jouw smaak.
Of dachten jullie dat ik een GS500 DE motor vond?  :shock:   :shutup:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Hakinnen

Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "The Dominator"
Citaat van: "FZ_Ron"De duitsers bijvoorbeeld met hun "grundlichkeit" en of ze grondig zijn, daarom gaat een motor van BMW over het algemeen langer mee dan een low budget motor zoals Suzuki. Maar daar vraagt de consument toch om !!

deze begrijp ik niet, leg es uit???
zeg je nu dat suzuki motoren van inferieure kwaliteit maakt?? waar baseer je dit op??? heb je er al es een tot t draadje versleten of wat?? :twisted:


Citaat van: "FZ_Ron"
Zeiken en afzeiken van een motor omdat het niet je doelgroep is of net niet je kleur of vermogen die jij denkt te gebruiken is erg kort door de bocht denk ik...


beetje kort door de bocht opmerking van jou als ik voorgaand lees, na??

Had erbij moeten zetten: Wordt gezegt en geschreven.
Heb ook niet gezegt dat de Suzuki motoren slecht zijn. Maar het is wel bekend dat als je een kilometervreter wil je een BMW moet hebben...dus mijn conclusie: nog beter dan Suzuki  :lol: reden: Suzuki gebruikt andere technieken en materialen dan BMW. Maar dat is het zelfde als andere merken...verschil in prijs is daarom onvoorkomelijk.

Idd...als ik stel dat Suzuki slechte motoren maakt zou dat kort door de bocht zijn...was niet de bedoeling ,maar wel het kwaliteit verschil kenbaar te maken. Zoals ik al zei..ze leggen nu eenmaal de prio's ergens anders. Voor een koppelmonster of PK machiene moet je weer geen BMW hebben..wil niet zeggen dat BMW alleen slome bakken maakt qua motoren.. :shock:

edit: moet je voor de aardigheid eens een paar vergelijkbare machines naast elkaar zetten van Honda,Suzuki, Kawasaki en voor mij part Yamaha...luister en huiver van de verschillen. K ratelt graag als een koffiemolen, S lijkt wel vaak alsof er veel loszit in het blok, Y klinkt erg mechanisch, H klinkt toch erg degelijk. Dit is wel uit eigen ervaring bij iets oudere motoren (1988-1994) Maar dat zegt waarschijnlijk niks over de kaliteit.. :lol:

moet ik toch ff op reageren FZ-ron

de tijd dat kawa's ratelden en suzuki's rauw klonken ligt idd al heel lang achter ons. werd id vroeger wel eens gezegd als een soes rauw liep.."Tsja..tis ne soes die lopen allemaal zo rauw"

Tegenwoordig is het imo absoluut niet meer zo dat BMW betere motoren maakt dan de jappanse merken...vroeger wellicht wel? Guzzi idem dito..
Hoge kilometerstanden waren geen uitzondering ...weet je waarom niet...omdat die blokken door de simpele techniek die erin zat geen toeren draaiden en niet belast werden..

een 1000 boxertwin met 60 pk loopt niet kapot nee..


Wil je een kilometer vreter hebben hoef je dus echt geen bmw meer te kopen...de jappen zijn kwalitatief net zo goed , lopen ook veel kilometers en halen er bovendien meer rendement uit qua vermogen en koppel...
al eens een fireblade kapot zien lopen?  ikke niet..denk ook niet dat je ergens een motordealer vindt die een fireblade blok heeft moeten reviseren..

oude stelling dus imo ..dat je voor kwaliteit en "hoge kilometerstanden" bij BMW moet zijn...een suzuki V-strom is echt niet slechter en loopt netzoveel kilometers..

De prijs van een bmw? tjsa..er staat bmw op..betaal je voor...logisch..

ik denk dat we deze discussie meteen kunnen afsluiten als het om kwaliteit van motorfietsen gaat..

Honda

Honda heeft sinds jaar en dag de hoogste kwaliteit in huis...

thats's it...kan er ook niks aan doen..

;)

Steefke™

Citaat van: "Hakinnen"

Honda

Honda heeft sinds jaar en dag de hoogste kwaliteit in huis...

thats's it...kan er ook niks aan doen..

;)

tot deze conclusie was ik een paar jaar geleden al gekomen op gebied van crossmotoren is honda de absolute top, snelheid is natuurlijk een heel ander verhaal.
Smells like rubber

DeWitte

Citaat van: "steefke"
Citaat van: "Hakinnen"

Honda

Honda heeft sinds jaar en dag de hoogste kwaliteit in huis...

thats's it...kan er ook niks aan doen..

;)

tot deze conclusie was ik een paar jaar geleden al gekomen op gebied van crossmotoren is honda de absolute top, snelheid is natuurlijk een heel ander verhaal.

volledig mee eens als absoluut BeemerGS Fan, Honda maakt kwalitatief de beste brommerts: ook uit eigen ervaring 8) vele ongestoorde km's mee gedraaid: wel saaie hokken imo, maar dat is weer subjectief en valt niet te meten :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Mijn R1 met 60000km,3 keer gevallen nog nooit problemen gehad, behalve landings  :oops:
Buurman heeft Thunderace met 80000km ook nog nooit problemen gehad  :wink:
Proud on the South