Hoofdmenu

Auw wiever hok

Gestart door Herr Tod, 19 september, 2005, 17:44:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Kunnen ze de motor ook in beslag nemen???, ik dacht alleen het rijbewijs, maar sinds 1 Juni zijn er nieuwe regels van kracht, meer dan 50 km p/u te snel, is min 2 maand invordering, en misschien meer dan 100 te snel, dan je motor ook, of zoiets.
Snap al dat gerace niet, nergens voor nodig, gewoon aan de snelheid houden, toch????, offffffffffffffffffffffffffffffffffffff :oops: :-X :lol: :behindsofa:





p/s volgende week Vrijdag, ben ik weer mobiel. :yes6rs:, en gaan we er weer lekker tegenaan :yes6rs:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Joepie1958

Je hebt natuurlijk snelheidsovertredingen en snelheidsovertredingen, maar je bent altijd zelf verantwoordelijk voor wat je doet (zowel jong als oud :-X) en als je vindt dat je meer dan 50 km te hard wil rijden dan is nou eenmaal de consequentie (als ze je betrappen) dat je het rijbewijs mag inleveren. :roll:
Zo'n 21 jarige die de snelheid met meer dan 100 km/u overschrijdt mag gelijk ingeschreven worden voor een educatieve maatregel en even op zelfbetaalde cursus, maar eigenlijk zou zijn rijbewijs gewoon ongeldig verklaart moeten worden :twisted:
Meestal zijn 60 km/u wegen niet voor niets teruggebracht van 80 naar 60............ hoewel ik mij in de gemeente Voerendaal hierover wel eens afvraag of dit niet gewoon brandstofbesparende maatregelen zijn (of vangnetten voor flitsapparatuur) :shock:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

@Nippon

Citaat van: De Witte op 27 september, 2011, 20:53:02
nog nooit te hard gegaan zeker?  :roll: Keej dit is extreem, maar je bent jong en stapt toch niet op een motor om je overal aan de snelheid te houden :?. Is toch net beetje de kick de snelheid op een brommert? of ben ik nou gek??

zekers... maar ik weet wanneer je moet stoppen  :roll:

die knul is nog te stom om mee te praten


R-yen

Citaat van: crazy j op 27 september, 2011, 17:19:14
Ik kwam net op nu.nl dit artikel tegen:

Motorrijder 111 kilometer per uur te hard
Laatste update:  26 september 2011 15:14 infoBekijk op de kaart
LIENDEN - Een 21-jarige motorrijder uit Tiel had zondag compleet maling aan de snelheidslimiet in het Gelderse Lienden.
De man trok het gas open en reed 171 kilometer per uur waar 60 de limiet was. De politie noemt de overschrijding van de limiet met 111 kilometer per uur maandag ''zeer onverantwoord en erg asociaal''.
De motor en het rijbewijs van de snelheidsmaniak zijn ingenomen. De officier van justitie besluit over teruggave van de tweewieler en het rijbewijs.

Te hard? Hij is toch nergens tegenaan gereden? Dan ging het toch niet te hard :roll:? Hoog risico? Dat dan weer wel  :yes6rs:.

d'r Blieje

Citaat van: Joepie1958 op 28 september, 2011, 10:56:30
Je hebt natuurlijk snelheidsovertredingen en snelheidsovertredingen, maar je bent altijd zelf verantwoordelijk voor wat je doet (zowel jong als oud :-X) en als je vindt dat je meer dan 50 km te hard wil rijden dan is nou eenmaal de consequentie (als ze je betrappen) dat je het rijbewijs mag inleveren. :roll:
Zo'n 21 jarige die de snelheid met meer dan 100 km/u overschrijdt mag gelijk ingeschreven worden voor een educatieve maatregel en even op zelfbetaalde cursus, maar eigenlijk zou zijn rijbewijs gewoon ongeldig verklaart moeten worden :twisted:
Meestal zijn 60 km/u wegen niet voor niets teruggebracht van 80 naar 60............ hoewel ik mij in de gemeente Voerendaal hierover wel eens afvraag of dit niet gewoon brandstofbesparende maatregelen zijn (of vangnetten voor flitsapparatuur) :shock:

Ben ik dan de enige (gek) die "Volles Rohr" de Bergse weg op is geknalt? Dat is inderdaad zo'n weg die niet voor niets 60 kmh is gemaakt  :dunno:
Maar ben wel meer dan 2 x 21jaar dan mag dat!
Blieve lache...8)

Gassie

Citaat van: d'r Blieje op 28 september, 2011, 15:05:34
de bergse weg is een geval apart dat je daar maar 60 mag ligt puur aan de wetgeving die niet deugt in combinatie met het feit dat ze ubachsberg nu 30 km zone hebben gemaakt dan mag een ontsluitings weg niet meer bedragen dan 50 of 60
hadden ze dat eerste stuk na de drempel gewoon 50 gelaten dan mocht je op de bergse weg gewoon 80 wat ik nog weinig vind voor zo,n weg

Citaat van: Joepie1958 op 28 september, 2011, 10:56:30
Je hebt natuurlijk snelheidsovertredingen en snelheidsovertredingen, maar je bent altijd zelf verantwoordelijk voor wat je doet (zowel jong als oud :-X) en als je vindt dat je meer dan 50 km te hard wil rijden dan is nou eenmaal de consequentie (als ze je betrappen) dat je het rijbewijs mag inleveren. :roll:
Zo'n 21 jarige die de snelheid met meer dan 100 km/u overschrijdt mag gelijk ingeschreven worden voor een educatieve maatregel en even op zelfbetaalde cursus, maar eigenlijk zou zijn rijbewijs gewoon ongeldig verklaart moeten worden :twisted:
Meestal zijn 60 km/u wegen niet voor niets teruggebracht van 80 naar 60............ hoewel ik mij in de gemeente Voerendaal hierover wel eens afvraag of dit niet gewoon brandstofbesparende maatregelen zijn (of vangnetten voor flitsapparatuur) :shock:

Ben ik dan de enige (gek) die "Volles Rohr" de Bergse weg op is geknalt? Dat is inderdaad zo'n weg die niet voor niets 60 kmh is gemaakt  :dunno:
Maar ben wel meer dan 2 x 21jaar dan mag dat!
KTM SMT 2011

Mounty

Citaat van: d'r Blieje op 28 september, 2011, 15:05:34
Ben ik dan de enige (gek) die "Volles Rohr" de Bergse weg op is geknalt? Dat is inderdaad zo'n weg die niet voor niets 60 kmh is gemaakt  :dunno:
Maar ben wel meer dan 2 x 21jaar dan mag dat!

nee hoor, je bent niet de enige, ik rijd ie ook regelmatig op en af met flinke snelheden...ook al weet ik dat ze regelmatig staan te laseren en/of te flitsen  :mrgreen: mja, ik ben ook geen 2x21...(18 met 23 jaar ervaring  :yes6rs: :mrgreen:)
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Motzippaldy

Ik ben aso betekend dat dat ik jong ben  :mrgreen:
Proud on the South  

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Joepie1958


:worship-cool:
Citaat van: Motzippaldy op 28 september, 2011, 18:32:07
Ik ben aso betekend dat dat ik jong ben  :mrgreen:
[/quote]


Verstand komt met de jaren
Soms willen de jaren gewoon niet komen :mrgreen:
Aso heeft weinig met leeftijd te maken.......
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

B-Witch

Gisteren na een paar maanden weer eens de motor gepakt. :cool:
Ik had even tijd voor mezelf (vriend werken, kids bij de papa).
dus... lekker ff met het cbrtje de hort op.
Ontgoocheling alom dus... het ging niet, liep niet hoe ik dat wilde.
leek wel of ik al mijn vertrouwen in mijn rijkunsten kwijt was. :(
En dan na een uurtje pijn aan de handen, net of ik geen kracht meer in de handen had.
Ik moet ook zeggen vorig jaar bijna niets gereden en dit jaar heb ik de 1000 km ook niet gehaald.
Op deze manier heb ik er nog maar weinig zin in.
Ik wil graag weer met toertjes mee, maar ik voel me nu niet in staat om in een leuk tempo te rijden, dus blijf ik maar thuis om geen storende faktor in een groep te zijn. :?
Wat ik mij dus afvraag: is dit normaal? valt je niveau zover terug omdat je niet genoeg kilometers maakt, of zit het tussen mijn oren?
En wat kan ik eraan doen om dat vertrouwen (snel) weer terug te krijgen?
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: B-Witch op 16 oktober, 2011, 22:23:02
En wat kan ik eraan doen om dat vertrouwen (snel) weer terug te krijgen?

benzine d'r in kiepen, bandjes op druk en koetsche :yes6rs:. Alleen en veel gaan rijden (echt niet in een groep), zelfs als het regent. Km's maken is de enige wijze (woon-werk?) Leuke oefening is zoveel mogelijk zonder te remmen te rijden. Je leert hiermee vooral te anticiperen. Ook vindt je dan het moment van gasgeven, (terug-) schakelen en bochten maken. Je leert je brommert goed kennen daardoor. Een paar lessen bij je oude rij-instructeur met je eigen brommert helpen ook nog wel eens om je techniek (en dan ook het vertrouwen) weer bij te schaven. suc6 ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

 :stupid: inderdaad, rieje en niet te veel en te snel willen.....
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Tsja, rieje en nog es rieje... nu de tijd nog vinden  :?
Woon- werk verkeer is voor mij geen optie, tis toch alleen maar de A2 af en dan ben ik er al.
Maar wat je zegt Hub, misschien weer eens een les nemen volgend jaar, om hier en daar weer wat techniek geoefend te krijgen, dat is misschien nog niet zo'n stom idee.  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

of wat lessen ja, of je doet een VRo of zo..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009