Hoofdmenu

Cagiva Mito 500

Gestart door DeWitte, 14 november, 2006, 19:10:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Cagiva Mito 500, ook nieuw in Milano  8) telefoonnr van da mokkel  heeft Sjeelski wel :mrgreen:





Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

waarom zie ik nergens dikke bochten lopen? ze zullen de mito toch niet verkracht hebben en er een viertakt van gemaakt hebben  :shock:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Schmetzke

Citaat van: "WhomBom"waarom zie ik nergens dikke bochten lopen? ze zullen de mito toch niet verkracht hebben en er een viertakt van gemaakt hebben  :shock:

Wedden? Husqvarna SMR 510 blokkie erin  :twisted:

Husqvarna, Cagiva en MV-augusta is toch één pot nat  :roll:

Hakinnen

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "WhomBom"waarom zie ik nergens dikke bochten lopen? ze zullen de mito toch niet verkracht hebben en er een viertakt van gemaakt hebben  :shock:

Wedden? Husqvarna SMR 510 blokkie erin  :twisted:

Husqvarna, Cagiva en MV-augusta is toch één pot nat  :roll:


alez...net binnen uit milano..

yep...idd


SMR510 blok zit erin

is nog niet uit..komt wel uit..ze gaan het design van de fiets nog opfrissen in MV-stijl..

Ik vindt 'm fantastisch...+60pk 1 pitter  en 133kg gewicht..

super..heb al met de importeur erover gezeverd en gevraagd om "updated" te blijven..
overweeg reeds serieus de aanschaf van zo'n fietske als "circuit-supermono-racer" tzt

erg tof

Youp

het supermono segment begint toch wel aardig op te komen geloof ik  :shock:
opeloos benzine verslaafd...

Desmo-devil

Leuke motor, lelijk meisje ! :cry:

The Dominator

Citaat van: "Desmo-devil"Leuke motor, lelijk meisje ! :cry:

nou, ben ik niet met je eens hoor! leuk meisje, toffe motor!
(maarja ik heb r ook niet van korter als een halve meter gezien) cherrem meisje had gister kippevel :mrgreen:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

Citaat van: "The Dominator"cherrem meisje had gister kippevel

:shutup:  :shutup:  :shutup:  :shutup:  :shutup:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Trouwens Schmetzke..

tell me

dat 510 blok?

Betrouwbaar?

Onderhoudsintervallen? wanneer? hoevaak..

kan dat blokje lang hoge toeren draaien zonder na drie circuitdagen versleten te zijn? bedoel..het is voor dat blok wat anders in een SM dan in een circuitracer die lange rechte stukken vollast moet kunnen hebben?

Hoe is het met onderdelen voorziening van die blokken? ik bedoel ook klein spul..oliefilterkes e.d

WhomBom

Citaat van: "Hakinnen"

Onderhoudsintervallen? wanneer? hoevaak..


vaak olie wisselen  :shock:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Schmetzke

Citaat van: "Hakinnen"Trouwens Schmetzke..

tell me

dat 510 blok?

Betrouwbaar?

Onderhoudsintervallen? wanneer? hoevaak..

kan dat blokje lang hoge toeren draaien zonder na drie circuitdagen versleten te zijn? bedoel..het is voor dat blok wat anders in een SM dan in een circuitracer die lange rechte stukken vollast moet kunnen hebben?

Hoe is het met onderdelen voorziening van die blokken? ik bedoel ook klein spul..oliefilterkes e.d

Ik denk dat ze voor de Mito het TE (enduro) blok gebruiken. Dit blok is iets minder competitie gericht, en zal dus wat minder onderhoud nodig hebben. Echter, het blijft een high-performance ééncilinder met dik 55-60 pk aan het wiel. Dat zijn gewoon zware klappen...
Bij competitiegebruik (TE) wil Husqvarna dat je om de 16 uur olie ververst, en om de 80 uur een complete revisie... Bij de SMR is dit om de 5 resp 15 uur... Dat doet natuurlijk niemand, heeft eerder te maken met het voorkomen van garantieclaims dan met hoognodig onderhoud. Mensen die zeggen dat de SMR pas bij 5000km onderhoud nodig heeft lullen uit hun nek. Deze interval geld namelijk alléén indien de begrenzing niet verwijderd is (11 Kw). Zelf ververs ik m'n de olie om de 2000 km, incl filters. Is trouwens heel makkelijk te doen, je komt overal goed bij. Kleppen stellen is óók heel goed te doen, de kop is goed toegankelijk (zal bij de Mito misschien wel anders zijn...)
Wat betreft de betrouwbaarheid... Ik lees steeds vaker verhalen over mensen die al +30.000 km met hun blokjes gedaan hebben, without a single problem. En ik ken zelf ook mensen genoeg die wedstrijd rijden met een 510, zonder klachten.... Enneuh, ik denk dat jou toekomstige Mito mider te lijden gaat hebben, ookal rij je veel rechte stukken op hoog toerental. Mijn teller staat nu op 3600 probleemloze km's. Vast staat iig dat Husqvarna eindelijk eens écht een goed blok ontworpen heeft. Veel vermogen en ook nog betrouwbaar.

De onderdelenvoorziening is in Nederland super geregeld. Als ik iets origineel nodig heb van Husqvarna dan bel ik Paul van Bon Motoren. Hij is de SuperMotard man van Nederland, Husqvarna dealer en hij werk ook nog eens op de garantieafdeling van MV Augusta. Je kunt hem 's avonds gewoon op z'n GSM bellen tot een uur of 10, geweldige gast is het  :lol:
Originele onderdelen zijn gewoon allemaal los te bestellen tot op het kleinste schijfje... Oliefiltertjes heb ik van Athena (imi), die zijn sowieso overal te bestellen. 4-strokes only (ex JP Jorissen) in Genk is ook een optie voor onderdelen.. www.4strokesonly.be

Nog get vergete?

Desmo-devil

En dan zeggen ze dat een Duc onderhoudsgevoelig is , haha.

Schmetzke

Competitiemateriaal niet vergelijken met straatfietsen aub  :wink:

Hakinnen

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Hakinnen"Trouwens Schmetzke..

tell me

dat 510 blok?

Betrouwbaar?

Onderhoudsintervallen? wanneer? hoevaak..

kan dat blokje lang hoge toeren draaien zonder na drie circuitdagen versleten te zijn? bedoel..het is voor dat blok wat anders in een SM dan in een circuitracer die lange rechte stukken vollast moet kunnen hebben?

Hoe is het met onderdelen voorziening van die blokken? ik bedoel ook klein spul..oliefilterkes e.d

Ik denk dat ze voor de Mito het TE (enduro) blok gebruiken. Dit blok is iets minder competitie gericht, en zal dus wat minder onderhoud nodig hebben. Echter, het blijft een high-performance ééncilinder met dik 55-60 pk aan het wiel. Dat zijn gewoon zware klappen...
Bij competitiegebruik (TE) wil Husqvarna dat je om de 16 uur olie ververst, en om de 80 uur een complete revisie... Bij de SMR is dit om de 5 resp 15 uur... Dat doet natuurlijk niemand, heeft eerder te maken met het voorkomen van garantieclaims dan met hoognodig onderhoud. Mensen die zeggen dat de SMR pas bij 5000km onderhoud nodig heeft lullen uit hun nek. Deze interval geld namelijk alléén indien de begrenzing niet verwijderd is (11 Kw). Zelf ververs ik m'n de olie om de 2000 km, incl filters. Is trouwens heel makkelijk te doen, je komt overal goed bij. Kleppen stellen is óók heel goed te doen, de kop is goed toegankelijk (zal bij de Mito misschien wel anders zijn...)
Wat betreft de betrouwbaarheid... Ik lees steeds vaker verhalen over mensen die al +30.000 km met hun blokjes gedaan hebben, without a single problem. En ik ken zelf ook mensen genoeg die wedstrijd rijden met een 510, zonder klachten.... Enneuh, ik denk dat jou toekomstige Mito mider te lijden gaat hebben, ookal rij je veel rechte stukken op hoog toerental. Mijn teller staat nu op 3600 probleemloze km's. Vast staat iig dat Husqvarna eindelijk eens écht een goed blok ontworpen heeft. Veel vermogen en ook nog betrouwbaar.

De onderdelenvoorziening is in Nederland super geregeld. Als ik iets origineel nodig heb van Husqvarna dan bel ik Paul van Bon Motoren. Hij is de SuperMotard man van Nederland, Husqvarna dealer en hij werk ook nog eens op de garantieafdeling van MV Augusta. Je kunt hem 's avonds gewoon op z'n GSM bellen tot een uur of 10, geweldige gast is het  :lol:
Originele onderdelen zijn gewoon allemaal los te bestellen tot op het kleinste schijfje... Oliefiltertjes heb ik van Athena (imi), die zijn sowieso overal te bestellen. 4-strokes only (ex JP Jorissen) in Genk is ook een optie voor onderdelen.. www.4strokesonly.be

Nog get vergete?

zeer bedankt voor de uitgebreide info over dat husky blokske ..
Ga er mee rijden zodra de eerste binnendruppelen  bij MV benelux..
het zal als alles meezit wel einde seizoen 2007 worden

Hakinnen

Citaat van: "Schmetzke"Competitiemateriaal niet vergelijken met straatfietsen aub  :wink:

klopt..

maar alle ducati 851-888 + 748-916-996 vierkleppers zijn allen van oorsprong competitiemateriaal. Met de komst van het testastrettablok in de 998 werd er pas een duidelijk verschil gemaakt in straat en competitie

en daarom hebben ze net als een huskie zeer regelmatig onderhoud nodig.

mooi toch..