Minimumleeftijd voor zware motor gaat omhoog

Gestart door suzuki-girl, 22 november, 2006, 14:21:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"[neem je ff als voorbeeld...zie het maar als compliment voor je rijstijl..
:shock: :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"[neem je ff als voorbeeld...zie het maar als compliment voor je rijstijl..
:shock: :mrgreen:

:oops:  :mrgreen:

denk wel dat er zeker iets in zit wat hakki zegt, denk alleen ook dat "beklopte+34pk" minder erg is dan "beklopte+134pk"  :roll:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Youp

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "suzuki-girl"Slaat weer helemaal nergens op, ik vind dat deze mevrouw van het CDA het bij het rechte eind heeft.
Wat zou ik het nu geweldig vinden als men zoiets ook bij auto's invoerde :twisted:
tot 24 jaar niet meer dan een 900tje rijden....
Eens kijken hoeveel protest daar op zou komen :roll:



Auto met motor kan je niet vergelijken  :roll:

Dat klopt wel Motzi, maar toch, of je nu met een snelle auto rijdt of een zware motor, als je niet oplet kan je een ongeluk veroorzaken, heeft weinig van doen met cc's of pk's, ik zeg dit dus gewoon om aan te geven dat er al bij voorbaat van uitgegaan wordt dat jonge mensen die op een zware motor stappen dan ook veel te snel en roekeloos gaan rijden, terwijl iedereen weet dat je dat ook met een lichte motor kan.
Als men het een verbied, moet men ook consequent zijn en het andere op zijn minst ook ter discussie stellen.
Naar mijn mening is een knul van 18 in papa's dikke BMW 7 serie ook een gevaar op de weg, en dus niet alleen die jongen/ meid die met 21 met een R1 oid rondrijdt :wink:

Ben het vrijwel helemaal met je eens..

alleen...dat voorbeeldje van "die knul van 18 in pappa's dikke Bmw 7serie"...
Alez...ik snap wat je er mee wilt zeggen maar dit is wel echt zo'n telkens terugkerend stereotype voorbeeldje..

Hoeveel knullen van 18 ken jij die met pappa's 7serie rondknallen?
Ik niet veel geloof ik....(in de meeste gevallen zijn de pappa's al lang blij dat ze de financiering van dat hok betaald krijgen en mag zoonlief er niet mee rijden...)
Maar goed...i'll get the point..

al heeft da menneke die 7 serie helemaal niet nodig..dat oude GTItje van 1500euro loopt immers ook 200+.

voor de rest....lood om oud ijzer..

de insteek is de juiste..alleen het gehanteerde middel zal het doel niet behalen imo..

tuurlijk is het juist en verstandig dat er gepoogd wordt om de ongevallen te beperken ..tuurlijk is het een feit dat er nogal wat jonge motorrijders te overmoedig , te eigenwijs en te onervaren zijn om met een R1 te gaan sturen. en ja,,tuurlijk is het een vaststaand feit dat er nogalwat jongeren zichzelf letsel aandoen of erger tgv die jeudige onbezonnenheid op een motor...

maar imo maakt het geen ene ruk uit of je nu met 21 of 24 op een zware mag rijden en of je nu 21, 31, 41 of weet ik veel hoeveel kw onder je kont hebt dan...de ongelukken gebeuren net zo goed...ook 21KWers gaan op hun plaat...met 21 jaar maar net zo goed met 24 jaar...ook 21KW van 18 jaar kunnen rijden als randebielen en die kunnen net zo hard crashen als op een R1..

Het ligt imo niet aan de motoren...je kunt de ongevallen simpelweg niet beperken door....de motoren te beperken...
Wil je daadwerkelijk de ongevallen beperken dan zul je de rijder moeten beperken en dat is vrijwel onmogelijk.. een 18 jarige lefgozer gaat immers niet anders denken met 21kw onder de leren broek..100kw 0f 21 kw..de gedachten blijven vaak jeugdig en daarmee onervaren en wellicht overmoedig...als ie op zijn plaat gaat ligt dat volstrekt aan 'm zelf en imo niet aan de motor waarmee ie onder weg is...ik gel0of namelijk niet dat ie met 21kw minder kans heeft op een ongeluk dan met bijvoorbeeld 70kw..

wil je het echt drastisch doen dan dien je het verregaand te doen..

met 18 het autorijbewijs en dan vanaf 25 jaar het motorrijbewijs...dan zijn ze wat slimmer, ouder en wellicht verstandiger..
ik zeg niet dat ik daar voor ben of dat dat moet gebeuren ...ben er wel van overtuigd dat het beter zal werken dan zoals nu gebeurd door de beperkende maatregel in de moto te zoeken..



whombom al eens zien tuffen op zijne fiets?...21kw..het maakt geen ene ruk uit..als je wilt uitsluiten dat ie ooit gaat vallen op zijn prille leeftijd dien je hem aan te pakken...niet het fietske waar ie mee onderweg is..

@whombom...no offense he dude....neem je ff als voorbeeld...zie het maar als compliment voor je rijstijl..
:wink:

meldt... dikke bmw thuis en op stage heb ook vrijwel alle dure/snelle BMW's gereden die je je maar bedenken kan.. tot en met een Z8 van 180.000 euro met 400pk en een nieuwe M5 met 507pk... (om maar 2 voorbeeldjes te noemen) ik ben het levende bewijs dat het wél kan...

stereotype beelden zijn niet altijd even goed...
opeloos benzine verslaafd...

B-Witch

Ja Youp, het kan zeker, ook ik reed vroeger in de "dikke"bak van de pap, en toen ik het rijbewijs pas had had ik een Audi 100, dus gaat wel degelijk, enige wat ik wilde aangeven is dat Brussel met 2 maten meet, en dat die mevr. van het CDA er schijnbaar ook zo over denkt.
En ja ook met een lichte motor kan je fratsen uithalen, en sommigen zijn daarmee nog een gevaar op de weg (niemand van hier wat ik daarmee bedoel he!!!)
Volgens mij gaat het helemaal nergens over deze hele regel, maar we moeten het er maar weer mee doen :evil:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

Citaat van: "suzuki-girl"
En ja ook met een lichte motor kan je fratsen uithalen, en sommigen zijn daarmee nog een gevaar op de weg (niemand van hier wat ik daarmee bedoel he!!!)


Hoe weet je dat  :shutup:
Proud on the South