BUELL LIGHTNING SUPER TT XB12STT

Gestart door DeWitte, 22 november, 2006, 14:34:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Desmo-devil

Kennis van mij heeft al 50.000 op de teller van zijn XB 9 en nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Is ook een kwestie van weten waar je mee rijdt. Op tijd onderhouden en goed warmrijden voordat je gaat gassen scheelt een hoop.

Youp

Citaat van: "Desmo-devil"Kennis van mij heeft al 50.000 op de teller van zijn XB 9 en nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Is ook een kwestie van weten waar je mee rijdt. Op tijd onderhouden en goed warmrijden voordat je gaat gassen scheelt een hoop.

precies
opeloos benzine verslaafd...

Steefke™

een grote brok tupperware, als ik mocht keizen geeft mij maar deze

de Firebolt XB12R



http://www.buell.com/nl_be/bikes/firebolt/xb12r/features.asp
Smells like rubber

B-Witch

Het zijn vooral compacte motoren, heb er eens op de beurs opgezeten, prima zit, lekker makkelijk met de voetjes aan de grond komen, op zich helemaal niet verkeerd.
En laatst toevallig achter een Harley en een Buell aangereden (ffkes maar he) :twisted: Je kan zeggen wat je wil, maar een geluidje heeft die Buell om jaloers op te worden 8)
Ik zou daar best eens mee willen rijden, gewoon voor de fun :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Heb eens met een van die eerste toenmalige Buell's gereden: kon mij niet charmeren ondanks voldoende koppel, geluid, uitstraling: net niet het ware voor mijn bescheiden persoon :wink: Vooral het totale gebrek aan comfort: :cry:  Ik vond ut net een Trilboor op wielen.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: "Dwars"Heb eens met een van die eerste toenmalige Buell's gereden: kon mij niet charmeren ondanks voldoende koppel, geluid, uitstraling: net niet het ware voor mijn bescheiden persoon :wink: Vooral het totale gebrek aan comfort: :cry:  Ik vond ut net een Trilboor op wielen.

klopt het is maar rauwe hap maar het geluid en koppel vind ik wel vet
Smells like rubber

Schmetzke

Citaat van: "suzuki-girl"Ik zou daar best eens mee willen rijden, gewoon voor de fun :wink:

Ja dat is wel wat voor je. Trilt behoorlijk zo'n Buell :mrgreen:

QuattroFrits

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "suzuki-girl"Ik zou daar best eens mee willen rijden, gewoon voor de fun :wink:

Ja dat is wel wat voor je. Trilt behoorlijk zo'n Buell :mrgreen:

Dus ook een trilplaat net als HD. :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Citaat van: "Youp"
Citaat van: "Desmo-devil"Kennis van mij heeft al 50.000 op de teller van zijn XB 9 en nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Is ook een kwestie van weten waar je mee rijdt. Op tijd onderhouden en goed warmrijden voordat je gaat gassen scheelt een hoop.

precies

Dat geloof ik best, en ik weet niet of dit ook bij de XB9 van toepassing is, maar dat bij sommige Buell types een 'ziek' tandwiel met overmatige slijtage de oliepomp aandrijft en daarbij ook nog eens niet 100% in lijn loopt met de oliepomp, los je ook niet op met goed onderhoud en goed warm rijden. Je verlengt hoogstens de levensduur van dat ding.
Er zijn blijkbaar al mensen die dit tandwieltje vervangen door een gehard exemplaar.

Ik weet niets van motor techniek maar als ik lees dat rijders een tandwiel ( 1:5 ) moeten gaan vervangen om de oliepomp sneller te laten rondraaien ( 1:3 ) om zodoende voldoende smering te krijgen, is er toch af fabriek al iets mis met de techniek. Om nog maar niet te spreken over de thermische problemen van die Twins. Volgens mij zijn de smeerproblemen juist het gevolg van de vaak belachelijke toleranties die HD bij hun onderdelen hanteert, die wederom veroorzaakt worden door hun thermische problemen. En zo is de cirkel weer rond en zijn we terug bij af.  :laughing49so:
Het blijft tenslotte Harley Davidson, en het wordt echt tijd dat ze bij dat bedrijf eens een paar goede 'Tupperware' ( Suzuki ? ) ontwerpers uit Japan 'importeren'. :shutup:
Ze zijn tenslotte nu al meer dan 100 jaar aan het klooien met smering en hitte problemen. En we willen toch straks niet dit lelijke V-rod blok gaan rijden.




gr. HD4ever. :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"