ICE= In Case of Emergency

Gestart door DeWitte, 12 december, 2006, 18:26:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Wel een goeie tip en voor mezelf net al ingeregeld:wink:

CiteerEen verpleger heeft opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeluk, de personen een GSM bij zich hebben, maar het urgentiepersoneel weet soms niet welke persoon te contacteren uit deze grote lijst met
telefoonnummers.

Het zou dus een goed idee zijn, mocht er een standaardnaam zijn die
overeenstemt met de te contacteren persoon.

Hij stelt voor dat iedereen in zijn GSM een adres creeert onder de naam
"ICE" (=In Case of Emergency). Onder deze naam sla je het telefoonnummer op van de persoon die moet gecontacteerd worden in geval van nood.

Vanaf dan weten de politie, de ambulanciers, de dokter, enz... steeds wie
ze moeten contacteren.

Indien u verschillende nummers wil opslaan, maak dan gebruik van de namen ICE1, ICE2, ICE3,...

'tIs gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan.

Creeer nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je GSM, stuur deze mail door naar zoveel mogelijk personen, dan pas zal deze naam bekend en gebruikt worden.

Bron BMW Forum be
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

inderdaad een heel goed idee! dalijk ook es doen  :yes6rs:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Steefke™

ik heb al een paar jaar een briefje (gelijk in het zicht) bij mijn papieren zitten was een tip van een kennis die als berger werkt. Gelukkig heb ik het nog niet nodig gehad al zou je dat wel denken als je deze foto ziet.

een klappertje van een jaar geleden



gelukkig kon ik na controle in de ambulance naar huis. Ik was het trouwens niet zelf schuld. voor de Caddy was het einde oefening.
Smells like rubber

Joepie1958

Volgens mij was de achterband van de Caddy lek :lol:  :lol:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Steefke™

Citaat van: "Joepie1958"Volgens mij was de achterband van de Caddy lek :lol:  :lol:

nee niet lek maar drek :yes6rs:
Smells like rubber

WhomBom

ziet er wel uit als een stevige crash ja... akkertje in moeten duiken? :shock:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Steefke™

Citaat van: "WhomBom"ziet er wel uit als een stevige crash ja... akkertje in moeten duiken? :shock:

ik werd toen ik 80 reed van links op het achterwiel aan gereden, eerst 1 keer om z'n as en toen in de lengte richting achteruit over de kop in een sloot van 2mtr diep, ik heb het zelf niet zo meegekregen maar een tegenligger heeft het zien gebeuren. K had zelf een blauwe plaats op m'n arm en een schrammetje op m'n been
Smells like rubber

Steefke™

wat ik me afvraag is weet iedere hulpverlener van die "ICE" (=In Case of Emergency) af  :roll:
Smells like rubber

Mounty

Idee is goed...laten de telefoonfabrikanten daar iets mee doen.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Citaat van: "Steefke"wat ik me afvraag is weet iedere hulpverlener van die "ICE" (=In Case of Emergency) af  :roll:

Goeie vraag Steefke, zou wel zo handig zijn als die dat zeker weten.
Daarvoor moet je bij de GGD zijn, die regelen het ambulance vervoer hier in zuid limburg.
Als die met het ICE nummer bekend zijn, samen met de politie dan werkt het pas.
Moeten de mensen dan wel nog zo'n nummer in de phone zetten. :roll:
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

Citaat van: "Steefke"wat ik me afvraag is weet iedere hulpverlener van die "ICE" (=In Case of Emergency) af  :roll:


ik geloof niet dat 't een taak van de hulpverlener is om zich met deze "neven activiteit" bezig te houden .

als je maar je papieren bij je hebt  :roll:  dat bellen is dan een zorg voor later

er is nog nooit iemand op de eerste hulp post blijven liggen  :wink:

Steefke™

Citaat van: "BoxerQ"
Citaat van: "Steefke"wat ik me afvraag is weet iedere hulpverlener van die "ICE" (=In Case of Emergency) af  :roll:


ik geloof niet dat 't een taak van de hulpverlener is om zich met deze "neven activiteit" bezig te houden .

als je maar je papieren bij je hebt  :roll:  dat bellen is dan een zorg voor later

er is nog nooit iemand op de eerste hulp post blijven liggen  :wink:

gelukkig niet :lol:
Smells like rubber

angel

het is toch wel belangrijk om dit toch te doen,
natuurlijk hoop het nooit nodig te hebben,
maar kan wel handig zijn en tijds besparend.

Als er meerdere nummers zijn, kan bijvoorbeeld ICE-1, ICE-2 worden
gebruikt.
Ik heb zelf ICE ega, ICE zoon en ICE dochter gebruikt.
Als het maar begint met ICE.

Ik heb begrepen, dat deze werkwijze al in veel landen gevolgd wordt.
het is maar een kleine moeite.

Menke

Hallo Luitjes,

Graag wil ik reageren op jullie ICE verhaal. De reden waarom ik hierop reageer is dat ik zelf in mijn vrije tijd als hulpverlener werk, naast mijn dagelijkse werk ben ik ook nog brandweerman.
Dus uit mijn ervaringen kan ik zeggen dat er altijd van alles aan wordt gedaan om gegevens zo snel mogelijk boven water te krijgen. Of dit nu auto papieren of telefoons of wat voor persoonlijke bezittingen dan ook zijn, wij stellen ze zo snel mogelijk veilig en overhandigen alles aan de politie.
Zo ook gsm's met een eventueel ICE wat er in is op geslagen.
Maar zoals ook op de foto van Steefke te zien is, ligt de gsm niet meer waar hij 5 min ervoor wel nog lag !!!!
Dit is ook een harde klap geweest, maar ken er helaas nog vele hardere, waar je een gsm in stukken vind.
Dus een goede raad ICE is altijd goed, hoe meer plaatsen met juiste gegevens hoe beter ! Een slachtoffer kan vaak op dat moment niks meer vertellen.

:thumbsup: DUS GOED IDEE DAT ICE :thumbsup: