Hoofdmenu

SUZUKI GSX-R 1000 2007

Gestart door DeWitte, 20 januari, 2007, 18:24:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

SUZUKI GSX-R 1000 2007


CiteerDrie motoren in één fiets
Meest opvallend zijn een nieuw frame en achtervork, nog uitgebreidere verstelmogelijkheden voor de vering, een in drie standen instelbare motortuning (!!!), en een elektronische stuurdemper. Ga er maar even voor zitten:

-De 1000cc viercilinder werd ondanks de aanpassingen aan de Euro-3 eisen toch weer een paar pk sterker, maar Suzuki wil nog niet kwijt hoeveel het topvermogen nu bedraagt. We gokken dat het richting 190 pk gaat.

-Nieuwe, compactere injectoren met 12 kleine gaatjes in plaats van 4 grote, zorgen voor een betere verneveling van het brandstofmengsel.

-Door de fijnere verneveling en compactere vorm van de injectoren, konden ze schuiner (onder een hoek van 30 graden) in de inlaatkanalen worden geplaatst, waardoor de gasreactie verbetert.

-De in- en uitlaatpoorten werden groter (inlaat plus 10%, uitlaat plus 20%), en kregen een verbeterde flow.

-De uitlaatklepstoters kregen 2 mm meer diameter, om de agressievere profielen van de nokkenas beter te kunnen volgen.

-De bougies hebben nu kleinere Iridium elektrodes, die een grotere vonk produceren en bovendien langer meegaan.

-Een nieuw luchtregelsysteem houdt de motor zowel warm als koud stabiel op het stationaire toerental en verbetert tegelijk de koude start.

-Het voorste gedeelte van het uit titanium en roestvrijstaal opgebouwde uitlaatsysteem bleef met zijn vier even lange uitlaatbochten die in één collector uitkomen, ongewijzigd, maar daarachter is alles nieuw. Via een korte tussenpijp (waar de servoklep in zit om de pulsaties van de gassen te regelen), komen de uitlaatgassen in een grote tussendemper onder het motorblok (waar de geregelde katalysator in zit), om vervolgens via twee uitlaatdempers aan weerszijden van het achterwiel de buitenwereld ingeblazen te worden. Het voordeel hiervan is dat het interne volume van het uitlaatsysteem bijna is verdubbeld, terwijl tegelijk het zwaartepunt is verlaagd, en het gewicht meer gecentraliseerd.

-Grotere ventilatiegaten in de voet van de cilinders zorgen ervoor dat de lucht die onder de neergaande zuigers wordt samengeperst, gemakkelijker kan ontsnappen naar de naastliggende cilinder waar de zuiger net omhoog gaat. Hierdoor hebben de neergaande zuigers minder pompweerstand, en is er dus ook minder vermogensverlies.

koppeling
-Een nieuw zelfstellend hydraulisch bedieningssysteem voor de koppeling zorgt ervoor dat ook bij langdurig racegebruik het gevoel in de koppeling niet verloren gaat.

-De computercapaciteit van het motormanagement van de nieuwe GSX-R 1000 is maar liefst vier keer groter als die van zijn voorganger. Reden voor deze uitbreiding is niet alleen een betere aansturing van het complexe injectie- en uitlaatsysteem, maar ook om de mogelijkheid te scheppen om met een schakelaar rechts op het stuur uit drie verschillende vermogenskarakteristieken te kiezen.
Hiervoor zijn drie verschillende mappings in het motormanagement opgenomen, die met behulp van opgedane ervaring uit de racerij zodanig zijn ingesteld, dat je specifiek kan kiezen voor een nat circuit, een opdrogend circuit, of een geheel droog circuit. Overschakelen van de ene mapping naar de andere is continue mogelijk, bijvoorbeeld om de motorkarakteristiek onder het rijden aan te passen aan een plaatselijk opdrogend wegdek, of een verminderde bandengrip aan het eind van een race. En uiteraard biedt de keuze uit verschillende mappings natuurlijk ook de mogelijkheid de motor aan te passen aan een snel of langzaam circuit.

-De radiateur werd iets groter (waardoor de koelingcapaciteit met 10% toenam) en heeft nu dezelfde fraaie trapezium vorm als de fabrieksracers.

-Ook de oliepomp is groter, waardoor er meer olie door de oliekoeler kan worden gepompt.

Frame
-Het geheel nieuwe aluminium frame is ter wille van een betere bouwprecisie opgebouwd uit nog maar 5 samengelaste gietstukken, plus een aangeschroefd gegoten achterframe.

-Een zelfde verbetering onderging de achtervork. Die bestaat nog maar uit 3 aluminium gietstukken en weegt 200 gram minder dan zijn voorganger.

-Voor de bediening van de monoshock werd een nieuw aluminium hefboomsysteem ontwikkeld, dat voor een betere tractie van het achterwiel moet zorgen, zonder dat er op veercomfort wordt ingeboet.

-De volledig verstelbare voor- en achtervering is uitgebreid met een aparte 'high- en low speed' demping, of om het in gewoon Nederlands te zeggen, een separate instelmogelijkheid van de ingaande demping voor het rijden met hoge of lage snelheid. Verder zijn er als accessoire speciale 'inserts' verkrijgbaar, waarmee je door het verstellen van de rijhoogte de set up van de vering kan aanpassen aan het circuit.

-Andere kleine wijzigingen aan de framegeometrie zijn een iets kortere balhoofdhoek (was 30mm, nu 28 mm) en een gering toegenomen veerweg van de voorvork (was 120 mm, nu 125 mm).

-Kennelijk waren de voorvorkpoten met hun 54 mm doorsnee nog niet dik (en stijf) genoeg, want voor het 2007 model zijn ze vergroot naar 56 mm.

-Het kon natuurlijk niet uitblijven dat ook Suzuki nu een elektronisch geregelde stuurdemper monteert op de GSX-R 1000, al werkt hij heel anders als de rotatiestuurdemper van Honda. De lichte demping bij lage snelheden en toenemende bij hogere snelheden, wordt geregeld door simpelweg middels een servomotortje een tapse naald steeds verder in de dempersproeier te duwen. De aansturing wordt volautomatisch geregeld door het motormanagement.

-De voetsteunen zijn nu in drie verschillende posities over een afstand van 14 mm verstelbaar, waarbij het rem- en schakelpedaal en de remcilinder van de achterrem met de voetsteunen meescharnieren.

-Voor 2007 kreeg de GSX-R 1000 nieuwe remschijven, die voor een betere warmteafvoer nu op 14 in plaats van 8 busjes zwevend zijn gemonteerd.

-Bij de achterrem verhuisde de remklauw van de onderkant van de swingarm naar de bovenkant.

-De kuip van de 2007 GSX-R 1000 is nieuw ontworpen en heeft dankzij een kuurtje in de windtunnel minder luchtweerstand dan zijn voorganger, ondanks dat het ruitje iets hoger is geworden. Verder kregen de boven elkaar liggende koplampen een compactere styling.

-Om op het circuit gemakkelijker van links naar rechts op de motor te gaan verzitten, werd de buddyseat iets smaller gemaakt, en kregen ook de zijpanelen ter hoogte van de onderbenen een smallere vorm.

-Een allerlaatste wijziging zien we in het instrumentarium, waar een displaytje aangeeft voor welke vermogenskarakteristiek je hebt gekozen.
bron Promotor
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke


WhomBom

wat een ding  :shock:  :whipping:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

May Day

Citaat van: "Schmetzke"Mooie uitlaat  :worship-cool:
maal twee
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Hakinnen

zou willen dat ze dat fritekot van ne K7 :mrgreen: eens begonnen uit te leveren...

Moet vering op die fietsen voor de Teams die al zeer vroeg hun eerste trainingen weer ingaan voor 2007..

Maar dan moet je wel een fiets hebben...en ik een voorvork ervan!

suzuki levert ze wereldwijdt NIET uit voor de persintro in australie volgende maand..niet aan de import,, niet aan de dealers en niet aan de racerij die ze normaal altijd eerder krijgen..

Slechts Yoshimura Suzuki en sinds nog maar kort Alstare-Corona en Rizla Suzuki hebben al K7's

de eerste "racer"wordt in nederland verwacht 11 of 12 februari..en das kort dag... om ze klaar te krijgen.

*LUCKY 13*

:oops: die lijkt n beetje op mijn nieuwe aanwinst..(ver weg familie) alleen de kleur al:P......ohja dat heb k hier nog nergens vermeld......IK heb n nieuwe bike ja :P
gt;>>**DRIVE LIKE A DEVIL, FEEL LIKE A GOD**<<<

QuattroFrits

Citaat van: "*LUCKY 13*":oops: die lijkt n beetje op mijn nieuwe aanwinst..(ver weg familie) alleen de kleur al:P......ohja dat heb k hier nog nergens vermeld......IK heb n nieuwe bike ja :P

En wat mag dat dan wel voor iets wezen???? :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


*LUCKY 13*

:twisted:


n suzuki gsxr 750 k1.......in het geel:P:P:P:P :twisted:
Met bagster zadel, kleine knippers, zwart ruitje, bos demper, en n gouden tzubaki ketting...........:P:P
gt;>>**DRIVE LIKE A DEVIL, FEEL LIKE A GOD**<<<

DeWitte

Citaat van: "*LUCKY 13*":twisted:


n suzuki gsxr 750 k1.......in het geel:P:P:P:P :twisted:
Met bagster zadel, kleine knippers, zwart ruitje, bos demper, en n gouden tzubaki ketting...........:P:P

ttiwwp
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

*LUCKY 13*

Oke dan, paar fotootjes...(hoort wel neit meer hier in dit topic thuis lijkt me.....
Ohja, hij is wel degelijk echt geel, maar gvdmme wat stond er vorige week zondag een zon toen ik de pics maakte:o







Goedgekeurd??
gt;>>**DRIVE LIKE A DEVIL, FEEL LIKE A GOD**<<<

WhomBom

img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

QuattroFrits

Citaat van: "*LUCKY 13*"Goedgekeurd??

:P Zeer zeker. :P
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Desmo-devil


Desmo-devil

Citaat van: "Schmetzke"Mooie uitlaat  :worship-cool:

Die uitlaat is het enige wat ik niet mooi vind aan deze fiets.
Wat een lelijke pot !