Kleine moeite, bij het motorwassen.

Gestart door Road Racing Tonnie, 30 januari, 2007, 20:08:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Gezien er vele motoren, uitgerust zijn met omhooglopende dempers, is het raadzaam, om die tijdens het wassen, af te stoppen, om het indringen van water te voorkomen, zeker als men nadien de motor een tijdje niet gebruikt, ik zelf doe dit al jaren, nu met de Yamaha St en de Hayabusa, middels een rubberen balletje, die dingen kosten geen drol, en de demper is je er dankbaar voor.

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Steefke™

je hebt daar ook van die stoppies voor, gebruikte ik vroeger altijd bij den crosser :wink:
Smells like rubber

DeWitte

ik poets gewoon niet :mrgreen: helpt nog het beste en kost nog minder moeite
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

ik rij hem na het poetsen altijd effe droog   :D
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Jor

Heb het al eens gehad met de crosser, motor ''poetsen'' met de hoge drukreiniger...  8)
en dan water door de pijp naar beneden....... :!:
Heb toen behoorlijke moeilijkheden gehad met starten, en dat met electrische starter......
Sindsdien heb ik een plug, is gewoon van rubber die om de paar mm trapsgewijs breeder wordt.....
echt super handig, kost +/-5eu moet er nu nog eentje halen aangezien de tlr 2 pijpen heeft!!
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

QuattroFrits

:shock: En ik moet er vier hebben. :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Steefke™

Citaat van: "QuattroFrits":shock: En ik moet er vier hebben. :roll:


of drie gaten dichtlassen :wink:
Smells like rubber

Herr Tod

Ik heb een gat in de uitlaat geslepen :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Jor

:idea:  :idea:

Ik zou zeggen combineer dit alles : Koop een zo'n plug , laat Steefke ze dichlassen voor het poetsen en laat Herr Tod ze erna open slijpen heeft er toch al ervaring mee....
Zo heb je wat van ieders id'en

:!:  :!:
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

Steefke™

Citaat van: "Jor":idea:  :idea:

Ik zou zeggen combineer dit alles : Koop een zo'n plug , laat Steefke ze dichlassen voor het poetsen en laat Herr Tod ze erna open slijpen heeft er toch al ervaring mee....
Zo heb je wat van ieders id'en

:!:  :!:


:rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:
Smells like rubber

Schmetzke

Citaat van: "Jor"
Heb toen behoorlijke moeilijkheden gehad met starten, en dat met electrische starter......

Zeker een KTM? :mrgreen:

(sorry, inpakkertje, kon hem niet laten liggen) :mrgreen:

Jor

Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

Desmo-devil

Ben het helemaal met road racing eens.
Ikzelf gebruik twee doppen van spuitbussen, die passen precies .
Gebruik die dingen al jaren , en de demperkes blijven droog van binnen.

B-Witch

Enne wat voor dit dan???



Pingpongballetjes :?:  :lol:

Ik geloof dat het geen kwaad kan, als ik met een beetje beleid mijn motor poets, hoeft er helemaal geen nattigheid in te komen :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

zoals ik al zei: ik poets nooit (na 2 a 3 x per jaar als ik me errug verveel), heb nog never nooit een uitlaat van welke brommert dan ook afgedekt. Kijk de tuinslang erin hangen doe ik dan ook niet, maar die paar druppies water moet ie kunnen hebben zonder eronder uit te rotten of niet meer te starten :?  :shock:  :roll:

wat wel een goeie tip is om je uitlaat te sparen: um eraf schroeven en in de kast te leggen: geluid is dan gelijk ook stukken mooier :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away