Op de vlucht voor de Hells A.

Gestart door Busaberke, 06 februari, 2007, 19:37:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke



Om bij de Boozwigteklup te komen moet je een appeltaart bakken. Een keertje geen richtingaanwijzer gebruiken is ook goed. Maar sommige motorclubs doen moeilijker. Om lid van de Hells A. te worden, pleegde Jay Dobyns uit Arizona daarom op video een moord op een lid van een Mongoolse motorbende. Een bloederig karwei met rondspattende hersenen en zo, maar het was voldoende om er helemaal bij te horen.

Twee jaar reed hij met de Hells A. mee. En toen had hij genoeg bewijs in handen om zestien man langdurig achter slot en grendel te krijgen. Dobyns was namelijk underkuffer kup en de moord was fake. De hersenen waren van een koe. Opmerkelijk detail: hij had ook een fake relatie met een underkuffer motorslet, zodat hij een excuus had om het niet met de Hells vrouwen te hoeven doen. Als gevolg van zijn optreden kreeg hij een Top Cop award van politieorganisaties en werd hij tot held bestempeld in het tv-programma America's Most Wanted.

Maar nu heeft hij spijt. Zijn naam circuleert op verschillende 'most wanted' lijstjes van motor- en andere bendes. Hij is met zijn gezin al verschillende keren verhuisd en beklaagt zich erover dat de politie hem geen bescherming biedt. Onder druk van de publiciteit die hij heeft opgezocht, lijkt dat alsnog te gebeuren.

bron: horizontal motorblog
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

HD4ever

Citaat van: "Busaberke"

Om bij de Boozwigteklup te komen moet je een appeltaart bakken. Een keertje geen richtingaanwijzer gebruiken is ook goed. Maar sommige motorclubs doen moeilijker. Om lid van de Hells A. te worden, pleegde Jay Dobyns uit Arizona daarom op video een moord op een lid van een Mongoolse motorbende. Een bloederig karwei met rondspattende hersenen en zo, maar het was voldoende om er helemaal bij te horen.

Twee jaar reed hij met de Hells A. mee. En toen had hij genoeg bewijs in handen om zestien man langdurig achter slot en grendel te krijgen. Dobyns was namelijk underkuffer kup en de moord was fake. De hersenen waren van een koe. Opmerkelijk detail: hij had ook een fake relatie met een underkuffer motorslet, zodat hij een excuus had om het niet met de Hells vrouwen te hoeven doen. Als gevolg van zijn optreden kreeg hij een Top Cop award van politieorganisaties en werd hij tot held bestempeld in het tv-programma America's Most Wanted.

Maar nu heeft hij spijt. Zijn naam circuleert op verschillende 'most wanted' lijstjes van motor- en andere bendes. Hij is met zijn gezin al verschillende keren verhuisd en beklaagt zich erover dat de politie hem geen bescherming biedt. Onder druk van de publiciteit die hij heeft opgezocht, lijkt dat alsnog te gebeuren.

bron: horizontal motorblog

Leuk zo'n 'Top Cop Award' om te laten zien op je eigen helden begrafenis.  :shutup:  
Wie het hele verhaal van Jay Dobyns wil weten moet het boek 'Helse Engelen' eens lezen. Tis wel een dikke pil van maar liefst 428 bladzijden, maar het blijft aardig leesvoer tot de laatste letter. :guns:
ISBN 90-245-5584-1
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

Helse Engelen, leuk boekie, meer ook niet :roll: 3 daagjes aan ut gardameer en uit :? geschreven door 2 onderzoeksjournalisten. Erg spectaculair maar niet sterk geschreven. Alsof je de krant leest zeg maar en dat vele pagina's lang. Details zijn wel smeuig :twisted:

Wie ut lenen wil, meld je maar bij mij :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "HD4ever"
Leuk zo'n 'Top Cop Award' om te laten zien op je eigen helden begrafenis.  :shutup:  
Wie het hele verhaal van Jay Dobyns wil weten moet het boek 'Helse Engelen' eens lezen. Tis wel een dikke pil van maar liefst 428 bladzijden, maar het blijft aardig leesvoer tot de laatste letter. :guns:
ISBN 90-245-5584-1

Ik heb wel respect voor zo'n man die uiteindelijk z'n leven op het spel gezet heeft om dat tuig van de richel achter de tralies te krijgen!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"Helse Engelen, leuk boekie, meer ook niet :roll: 3 daagjes aan ut gardameer en uit :? geschreven door 2 onderzoeksjournalisten. Erg spectaculair maar niet sterk geschreven. Alsof je de krant leest zeg maar en dat vele pagina's lang. Details zijn wel smeuig :twisted:

Wie ut lenen wil, meld je maar bij mij :wink:

Yep...wil ik wel eens lenen..keertje.

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "HD4ever"
Leuk zo'n 'Top Cop Award' om te laten zien op je eigen helden begrafenis.  :shutup:  
Wie het hele verhaal van Jay Dobyns wil weten moet het boek 'Helse Engelen' eens lezen. Tis wel een dikke pil van maar liefst 428 bladzijden, maar het blijft aardig leesvoer tot de laatste letter. :guns:
ISBN 90-245-5584-1

Ik heb wel respect voor zo'n man die uiteindelijk z'n leven op het spel gezet heeft om dat tuig van de richel achter de tralies te krijgen!

tsja..ik weet niet..

aan de andere kant...je moet er maar net een gek voor vinden he,,die zijn leven op het spel zet uit waarschijnlijk persoonlijke idealisme en voor "de maatschapij".  

De  man zal zijn leven niet meer zeker zijn...heeft zich zelf als het ware reeds opgeofferd...en waarvoor? Hell's Angels zijn er nog steeds ..

Beetje het zelfde als die Italiaanse rechters e.d die vermoord worden omdat ze proberen de mafia het zwijgen op te leggen...mooi dat zulk soort mensen er zijn aan de ene kant..aan de andere kant imo redelijk zinloos om te denken dat dat gaat lukken als individuu.

Bovendien..jij neemt de woorden "tuig van de richel" in de mond..nu zal dat wel en ik ga hier beslist geen HA verdedigen maar heb jij al eens last gehad van ze?  Ikke niet..  Iedere keer als het over de HA gaat waar dan ook via welke media dan ook is het negatief..
Bedoel...er lopen hier te landen groeperingen en individuen rond waarover minstens net zo negatief gesproken kan worden maar waar eenieder over zwijgt..

Bedoel er totaal niks verkeerd mee maar als hier in NL half nederland negatief is over hell's angels dan zal de andere helft hardop ja roepen en zich daarin kunnen vinden..

Als er hier in Nederland één stem durf te verkondigen dat de groeperingen  Allochtone jongeren een hoop ellende veroorzaken dan zal vervolgens de ene helft van nederland stilzwijgend instemmen en de andere helft hardop gaan zeveren over "geen discriminatie he" en "tolerantie beleid"  e.d


Ik vindt dat enigzins krom allemaal...zal aan mij liggen en staat eigenlijk los van het anderwerp in dit topic maar alez...

DeWitte

Je moet echt ut boekie eens lezen  :idea: "tuig vd richel" is nogal zwak uitgedrukt: klein voorbeeldje een meisje van 5 wordt voor de ogen van haar moeder doelbewust uit wraak met een pistoolschot in het hoofd geexcuteerd door een lid vd HA. aldus de schrijvers :!: schrijnend detail; op een foto in het boek zie je de moordenaar nog met het desbetreffende meisje op zijn armen een paar weken vooraf. Was ne vriend van de familie dus :?

en ja daar heb ik last van :!:  schoften die menen op deze aardkloot zonder enig respect voor anderen en zeker het leven, doen wat hun goeddunkt omwille van macht of geldelijk gewin. En dat onder het mom van en motorclub???? schei toch oet....dat lult niemand recht, ech niet :arrow:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"Je moet echt ut boekie eens lezen

Ga ik zeker doen..

"tuig vd richel" is nogal zwak uitgedrukt: klein voorbeeldje een meisje van 5 wordt voor de ogen van haar moeder doelbewust uit wraak met een pistoolschot in het hoofd geexcuteerd door een lid vd HA. aldus de schrijvers :!: schrijnend detail; op een foto in het boek zie je de moordenaar nog met het desbetreffende meisje op zijn armen een paar weken vooraf. Was ne vriend van de familie dus :?

Yep Dwars..
Maar ook dat (hoe erg ook)  is te relativeren naar een incident zoals er ongetwijfeld meerdere dergelijk ernstige incidenten zullen plaatsvinden..
Ik bedoelde het ook niet in dat opzicht..maar als er een grote cokedealer in NL wordt vrijgesproken wegens procedurefouten of een gebrek aan bewijslast (al dan niet gecreëerd door de Advocaat) kraait er ook geen haan naar...ook daar zullen er wel eens "wat levens" verloren gaan in die kringen he
En vergeet niet..er is meer "tuig van de richel" dat lang niet de negatieve media-aandacht krijgt zoals de HA..  denk aan wat er allemaal in voormalig Joegoslavie is gebeurt..is zover weg niet van hier he. Ik geloof niet dat wij ons daar in NL zo druk om gemaakt hebben.  Of over het feit dat er in Turkije dat notabene EG lid wilt worden toentertijd op grote schaal genocide is gepleegd...wat ze ten stelligste ontkennen...alez..hoor je niemand over.
Ik roep maar ff wat als voorbeeld he..maar over het algemeen vindt ik dat van het hele HA verhaal door de media veel te veel wordt belicht tov andere vergelijkbare of ergere gevallen..het wordt opgeklopt imo..alez,..terwijl andere "het daglicht niet eens zien" ..


en ja daar heb ik last van :!:  
Mee eens..

schoften die menen op deze aardkloot zonder enig respect voor anderen en zeker het leven, doen wat hun goeddunkt omwille van macht of geldelijk gewin.

volledig mee eens

En dat onder het mom van en motorclub????

Alez..zo zijn ze geloof ik begonnen he..

schei toch oet....dat lult niemand recht, ech niet :arrow:
Klopt...is ook niet recht te lullen..

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"Yep Dwars..
Maar ook dat (hoe erg ook)  is te relativeren naar een incident zoals er ongetwijfeld meerdere dergelijk ernstige incidenten zullen plaatsvinden..
Ik bedoelde het ook niet in dat opzicht..maar als er een grote cokedealer in NL wordt vrijgesproken wegens procedurefouten of een gebrek aan bewijslast (al dan niet gecreëerd door de Advocaat) kraait er ook geen haan naar...ook daar zullen er wel eens "wat levens" verloren gaan in die kringen he


Niet vergeten dat dezelfde wet die tuig van rechtsvervolging ontslaat of vrijspreekt wegens vormfouten, jou en mij beschermd tegen willekeur door justitie :!: Heel belangrijk imo en onderscheid ons kikkerlandje van de een of andere bananenrepubliek. In door jou aangehaalde voorbeelden moet justitie dus beter haar best doen en geen vormfouten maken. je kan een advocaat niet verwijten de "mazen" te zoeken/vinden: daar is ie voor, toch?

En vergeet niet..er is meer "tuig van de richel" dat lang niet de negatieve media-aandacht krijgt zoals de HA..  denk aan wat er allemaal in voormalig Joegoslavie is gebeurt..is zover weg niet van hier he. Ik geloof niet dat wij ons daar in NL zo druk om gemaakt hebben.  Of over het feit dat er in Turkije dat notabene EG lid wilt worden toentertijd op grote schaal genocide is gepleegd...wat ze ten stelligste ontkennen...alez..hoor je niemand over.
Ik roep maar ff wat als voorbeeld he..maar over het algemeen vindt ik dat van het hele HA verhaal door de media veel te veel wordt belicht tov andere vergelijkbare of ergere gevallen..het wordt opgeklopt imo..alez,..terwijl andere "het daglicht niet eens zien" ..


Volledig met je eens, maar het zou naief zijn om te denken dat kranten/pers ook de kleine zaken belicht! Die willen toch verkopen of kijkers trekken en dat doen ze middels spektakel. :? Helaas...

mooiste voorbeeld: de BILD in duitsland, moet je voor de grap eens lezen... :?

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citeer
Bovendien..jij neemt de woorden "tuig van de richel" in de mond..nu zal dat wel en ik ga hier beslist geen HA verdedigen maar heb jij al eens last gehad van ze?  Ikke niet..  Iedere keer als het over de HA gaat waar dan ook via welke media dan ook is het negatief..
Bedoel...er lopen hier te landen groeperingen en individuen rond waarover minstens net zo negatief gesproken kan worden maar waar eenieder over zwijgt.....

Tja, als je eenmaal, terecht of onterecht,  in de spotlight's van de overheid staat ben je zwaar de lul. Er loopt erger gajes op straat rond die niets met motoren of MC's te maken hebben. Laten ze zich daar maar eerst eens druk over maken. De gemiddelde burger ( of motorrijder ! ) heeft waarschijnlijk nooit een Angel gezien of gesproken, leest en hoort alleen de negatieve bullshit uit de kranten en van TV, en heeft z'n oordeel natuurlijk al snel klaar.
Ooit gehoord dat een MC biker een oud vrouwtje of de sigarenboer heeft beroofd? Dacht het niet!!

Er zijn trouwens deze week ook 7 Chinezen doodgeschoten in een restaurant. Waarschijnlijk was dit een afrekening binnen de chinese gemeenschap. Wellicht kunnen we nu eindelijk alle Chinese restaurants gaan sluiten.  :rofl:

If you do the Crime, then you do the time!
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Motzippaldy

Citaat van: "HD4ever"

Tja, als je eenmaal, terecht of onterecht,  in de spotlight's van de overheid staat ben je zwaar de lul. Er loopt erger gajes op straat rond die niets met motoren of MC's te maken hebben. Laten ze zich daar maar eerst eens druk over maken. De gemiddelde burger ( of motorrijder ! ) heeft waarschijnlijk nooit een Angel gezien of gesproken, leest en hoort alleen de negatieve bullshit uit de kranten en van TV, en heeft z'n oordeel natuurlijk al snel klaar.
Ooit gehoord dat een MC biker een oud vrouwtje of de sigarenboer heeft beroofd? Dacht het niet!!

Er zijn trouwens deze week ook 7 Chinezen doodgeschoten in een restaurant. Waarschijnlijk was dit een afrekening binnen de chinese gemeenschap. Wellicht kunnen we nu eindelijk alle Chinese restaurants gaan sluiten.  :rofl:

If you do the Crime, then you do the time!


:stupid:
Proud on the South  

B-Witch

Mss een aardig boekje om eens te lezen dat Helse Engelen.
Maar ik  weet wel niet zeker of ik dat dan als "voor het slapen gaan lectuur" moet nemen :shock:
You may own the bike, but the bike possesses you.

WhomBom

Citaat van: "HD4ever"
De gemiddelde burger ( of motorrijder ! ) heeft waarschijnlijk nooit een Angel gezien of gesproken,

:yes6rs: samen met hrr tod nog mee geouwehoerd over de brommers.. hij had ook een dapp gehad.
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

HD4ever

Citaat van: "suzuki-girl"Mss een aardig boekje om eens te lezen dat Helse Engelen.
Maar ik  weet wel niet zeker of ik dat dan als "voor het slapen gaan lectuur" moet nemen :shock:

Wellicht is iets 'lichtere' lectuur dan inderdaad veel beter voor je nachtrust.  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

B-Witch

Citaat van: "HD4ever"
Citaat van: "suzuki-girl"Mss een aardig boekje om eens te lezen dat Helse Engelen.
Maar ik  weet wel niet zeker of ik dat dan als "voor het slapen gaan lectuur" moet nemen :shock:

Wellicht is iets 'lichtere' lectuur dan inderdaad veel beter voor je nachtrust.  :mrgreen:

Lijkt me vooral veiliger voor Mr.Kawa, anders sla ik die mss een blauw oog in mijn slaap, je weet nooit wat er gebeurd als je een nachtmerrie over de HA hebt :lol:
You may own the bike, but the bike possesses you.