Bakker watercooled Desmo R1 BeemerboXer

Gestart door DeWitte, 27 februari, 2007, 18:37:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

ja ik verzin ut niet zelf: ontwerp (en daar bleef het bij gelukkig) door Bakker in 92:



BMW R1 Desmo: een rijdend prototype van BMW uit 1992, de R1 met een Nederlands tintje. Nico Bakker was verantwoordelijk voor het frame. De typische BMW-Boxer kreeg waterkoeling, desmodromische klepbediening en 6-versnellingsbak. Helaas was  het vermogen met 140pk te weinig om tegen de Ducati's in WSBK te kunnen strijden. Gewicht is 160kg, wat weinig voor een cardan-fiets is, met een 50/50 gewichtsverdeling. Tegenwoordig haalt een getunede BMW R1200S al 144pk.





Bron: Motor Sport Schweiz
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

ik vind 'm cool

Probleem aan de fiets was niet zozeer het vermogen op zich .
Er moest meer vermogen in om de ducs te kunnen bijbenen en daarvoor moesten er hogere toerentallen gedraaid worden...en daar kreeg de fiets last van onbalans en extreme vibraties...dat was het probleem..zodra ze vermogen hadden was ie niet te rijden..

Jammer..retecool project...afgeblazen omdat het waarschijnlijk bakken met geld zou hebben gekost om het voor elkaar te krijgen.


waarschijnlijk maar goed ook...als ie door was ontwikkeld had ie tegen 1994 nog steeds geen kans gehad in het SBK...Ducati zette toen voor het eerst de 916 in..

nen beemer Desmo...! hahaha..moet niet gekker worden...maar alez..tof spul

:wink:

Steefke™

ik vind hem ook stoer, laat die Bakker maar schuiven, heeft toch menig Japans hok om getoverd tot een leuke machine :)}
Smells like rubber

WhomBom

de eerste echte vette beemer... en dan blazen ze het af  :roll:




:mrgreen:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."