Nieuwe Harley Davidson Nightster

Gestart door HD4ever, 03 maart, 2007, 12:54:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Friday, 02 February 2007

Eind januari kondigde Harley-Davidson tijdens een winter dealer meeting in Orlando (Florida) een nieuw model aan dat de Sportster reeks komt aanvullen. Nog even geduld voordat u naar de dealer loopt: de XL1200N Nightster zal eerst op de Amerikaanse markt worden gelanceerd.

Aan deze XL1200N wordt momenteel gesleuteld om er een Europees model van af te leiden. Die versie wordt later dit jaar op het Europese vasteland verwacht als vroeg 2008-model.



De nieuwe XL1200N moet ondermeer de klant bedienen die op zoek is naar een duistere Sportster. Daarvoor kreeg de nieuweling een hele resem zwarte onderdelen aangemeten: velgen, voorvork, luchtfilter- en knipperlichtbehuizing, stuur en hendels gingen allemaal langs de zwarte verfspuit. Tussen de wielen hangt het injectiegevoede 1200cc Evolution V-twin. Naast een Vivid Black kleurenstelling zal de XL1200N Nightster ook verkrijgbaar zijn in vier two-tone kleurencombinaties met een speciale H-D tekening op de benzinetank.

Gr.HD4ever.  :P
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Mounty

Eigenlijk vind ik m wel stoer...en mooi... :)
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

HD4ever

Citaat van: "FZ_Ron"Eigenlijk vind ik m wel stoer...en mooi... :)

Hè Ron, inderdaad een ruig fietsje in Bobber stijl. Solo seat, korte spatbordjes en 2 dikke sloffen van banden. Natuurlijk veel met de zwarte verfspuit gewerkt voor de juiste look.  :D
Verder is in de USA versie de nummerplaat al standaard links aan de achternaaf gemonteerd. Ben benieuwd of ze dat ook durven bij de EU uitvoering. Zou volgens mij dan de eerste bike worden met af fabriek de nummerplaat aan de zijkant.  :worship-cool:

HD4ever :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

nummerplaten mogen ze wat mij betreft afschaffen :? veels te duur die krengen in het gebruik :? waar ze ook hangen :evil:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away