Geen jetlag, maar een fikse kater: Tips welkom

Gestart door DeWitte, 13 maart, 2007, 18:48:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

door Kees Klijn: brabants dagblad
Zaterdag 10 maart 2007 - Van zijn vlucht uit Australiƫ, waar Ivo Vink (24) ruim twee weken heeft gewerkt, hield de Oudendijker geen jetlag over, maar een verschrikkelijke kater.



Ivo Vink laat foto's zien van de twee motoren die gestolen zijn uit zijn werkplaats. foto Patrick Guitjens
Want toen hij dinsdagmorgen thuiskwam en zich lekker had gedoucht, wilde hij zijn drie van zijn beste maatjes opzoeken: twee Suzuki RMZ450 Supermoto's en een Kawasaki KX250F.
Maar daar wachtte hem een heel onaangename verrassing. De slotplaat van de deur was opengebroken, het cilinderslot was ook geforceerd. In de werkplaats sloeg de schrik toe: geen motoren te zien, zijn dure gereedschap was ook verdwenen. En zijn fiets ontbrak.
Waar hij twintig jaar voor heeft gewerkt en gespaard, niets was er meer. Een slordige dertigduizend euro was terechtgekomen in vingervlugge klauwen. In eerste instantie kon of wilde Vink dat niet geloven. "Ik dacht: wat is dit voor zieke grap? Ik heb mijn vader gebeld en gevraagd waar alles was. Die wist nergens van. Toen ik dat hoorde, werd ik gek. Ja, ik heb gejankt. Ik heb er veel voor gewerkt. En dan dit, ik ben er ziek van."
De Kawasaki KX250F was pas drie weken oud. "Vlak voor ik wegging, heb ik er een half uur op gereden. Dertig minuten, dat is alles. En nou heb ik 'm niet meer."
Wie op Google zijn naam en woonplaats intikt, krijgt 244 hits. "Misschien zijn ze op die manier achter mijn adres gekomen." Internet heeft gespuis waarschijnlijk ook nog op een andere manier op het goede spoor gezet. "De twee Suzuki's stonden op Marktplaats. Dat was fout. Ja, er is ook een aantal mensen langsgekomen. Wie weet zitten daar de dieven tussen. En die hebben ook geweten van die Kawasaki. Want daar stonden de kranten ook vol van. De fiets is in Woudrichem teruggevonden. Je zou bijna denken dat die motoren ook nog in de buurt zijn."
De motorcoureur had nooit verwacht dat hij ongewenst bezoek zou krijgen. "Zulke dingen hoor je
wel meer. Maar ik vond het een ver-van-mijn-bedshow."
De beveiliging paste naadloos bij dat gevoel. "Het was niet zo moeilijk om de werkplaats open te krijgen. De motoren stonden wel op slot." Donkere dagen voor Vink.
Maar misschien dicht de verzekering het financiƫle gat een beetje.
Hooguit een beetje. Want de Suzuki's waren verzekerd, de Kawasaki echter niet.
Tips: telefoon 06-13931320.

Ivo in gelukkigere omstandigheden :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Tsja.... roll:

Laatst ook een advertentie gezien voor een PASO.
Op de foto's stonden ook nog een 996 en een 999 ernaast , dit alles in een loods/schuur.
Vaste telefoonlijnnr erbij.
Zo te achterhalen waar die gast woont (ik heb het iig gevonden). FF slotje doorknippen , klaar..
sometimes the same is different, but mostly it's the same.