Tol op komst voor A2 Maasbracht - Geleen

Gestart door suzuki-girl, 23 maart, 2007, 15:45:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

Tol op komst voor A2 in Limburg

CiteerMAASTRICHT (ANP)

Op een deel van de snelweg A2 in Limburg moeten automobilisten in de nabije toekomst tol betalen. Limburg is de eerste provincie waar deze zogeheten versnellingsprijs wordt ingevoerd.

Automobilisten gaan de heffing betalen, zodra de weg tussen Maasbracht en Geleen uiterlijk in 2013 klaar is. Dat is acht jaar eerder dan voorzien. Met de opbrengst van de heffing wordt de rente betaald over de leningen waarmee de snellere aanleg van de weg wordt voorgefinancierd. Het gaat om de verbreding van de A2 tussen de toekomstige aansluiting met de A73 in Maasbracht en knooppunt Kerensheide bij DSM.

De versnellingsprijs heeft het vorige kabinet bedacht om een aantal knelpunten versneld op te lossen, naast de invoering van een landelijke kilometerheffing. De regio's kregen het voortouw om in samenwerking met de wegbeheerder met projecten te komen. De meeste 'hot spots' bevinden zich in de Randstad.

Spitsstroken

De problemen op de A2 ontstaan vanaf volgend jaar na de aansluiting van de nieuwe A73-Zuid op de A2 in Maasbracht. Om een verkeersinfarct te voorkomen worden dit jaar spitsstroken aangelegd tussen Maasbracht en Geleen. Maar na 2015 loopt het verkeer dan toch weer vast, schat Rijkswaterstaat in.

Het Rijk wilde pas na 2018 gelden beschikbaar stellen er een zes- of achtbaansweg van maken. ,,Te laat'', oordeelde Rijkswaterstaat. Die verbreding moet al in 2013 worden aangelegd.

:shock: :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

QuattroFrits

:shock: Die hubbe de kop aan 't zwere. :shock:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Steefke™

Citaat van: "suzuki-girl"Tol op komst voor A2 in Limburg

:shock: dan euver ut belsch richting ittervoort, as of ich noe al neet genoch kwiet ben om op ut werk te komme :shock:
Smells like rubber

DeWitte

ja en om over ut Belsj te rijden mot je dalijk ook 60 pleuro aftikken :? In duitsland lullen ze ook al over tol (voor vrachtwagens is ut al) en alleen "schone voertuigen" mogen de steden in (vignet) :? In oostenrijk moet je een vignet, in zwitserland uiteraard ook, Frankrijk en Italie kent al jaren de tol op de snelwegen. Sommige steden in GB kennen ook tol om er binnen te rijden, maar daar kun je weer niet betalen met pleuro's omdat die engelsen daar niet aan willen. Lekker eenduidig allemaal.

Je zal maar een rondrit door Europa willen maken, je hele ruit vol met vignetten en compleet failliet :?  :cry:

leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker ook niet, Lang leve 50 jaar Europa  :banghead4rv: stelletje pennelikkers.

tip voor onze ambtenaren/kommaneukers, nergens meer tol; pleur 5 ct per liter benzine aan heffingen erop in heel europa en laat me in godsnaam koetsche waar ik wil. Degene die veel rijdt betaald ook veel. klaar.....
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Wees maar blij dat die typmiepen in overheidsdiensten hier energie in steken het kan nog veel erger  :roll: .

Als jullie allemaal maar zo'n koekblik voor de deur hebben staan (sommige 2/3 stuks) en maar kankeren dat de wegen dichtslibben (stja....)

gooi dat achterlijk ding toch de deur uit  :evil:

van vele hoor ik al dat ze de aldi auto van moeders weg doen (hé hé verstandig) het begin is er  :idea: .

Ik weet tis kort door de bocht en ik heb makkelijk lullen, ik ben niet afhankelijk van een auto (god zij met U) maar je zult 'n offer moeten doen links om of rechts om

en argumenten van "ja dan gaat de economie naar de kloten"  :!:

ja en  :!:  dit is ook geen doen  :evil: .

nog ff en je krijgt 'n situatie als bij de hondenbelasting  :twisted:
je eerste keuter kost je 60€ de 2e kost je 190€ en de 3e die verkoopje aan de chinees  :mrgreen: .

wat is motorrijden toch fijn  :angel:

B-Witch

idd erg kort door de bocht Boxer,
Sommige mensen zijn afhankelijk van de auto, ja sommige zelfs van 2.
Je zou maar in zo'n gat als Ohe en Laak wonen en geen auto voor de deur hebben, in Roermond, Sittard of verder moeten werken. :roll:
vraag me af hoe je dat moet doen (winterdag, bij vies weer) als Veolia maar 1x per uur verschijnt, en dan ook meestal niet op tijd.
Gaat mij iig veel geld kosten dalijk, ik maak dagelijks meermaals gebruik van de A2, en ik vrees dat mijn baas me dat niet gaat betalen. :?
De optie is dan om binnendoor te rijden, maar zo zullen ongetwijfeld veel meer mensen doen, dus in mum van tijd zijn die wegen ook dichtgeslibt.
nog meer file ellende. :evil:
Het idee om op de snelweg tol te heffen werkt dit in de hand.
Ben het eerder met Dwars eens, dan maar duurdere benzine, en dit soort onzin achterwege laten.
Of, dan toch die km heffing, afschaffing van de wegenbelasting. :?:
Dan betaalt diegene die het meest gebruik maakt van de weg.
Zou iig de eerlijkste oplossing zijn.

:wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

Citaat van: "suzuki-girl"idd erg kort door de bocht Boxer,
Sommige mensen zijn afhankelijk van de auto, ja sommige zelfs van 2.
Je zou maar in zo'n gat als Ohe en Laak wonen en geen auto voor de deur hebben, in Roermond, Sittard of verder moeten werken. :roll:
vraag me af hoe je dat moet doen (winterdag, bij vies weer) als Veolia maar 1x per uur verschijnt, en dan ook meestal niet op tijd.
Gaat mij iig veel geld kosten dalijk, ik maak dagelijks meermaals gebruik van de A2, en ik vrees dat mijn baas me dat niet gaat betalen. :?
De optie is dan om binnendoor te rijden, maar zo zullen ongetwijfeld veel meer mensen doen, dus in mum van tijd zijn die wegen ook dichtgeslibt.
nog meer file ellende. :evil:
Het idee om op de snelweg tol te heffen werkt dit in de hand.
Ben het eerder met Dwars eens, dan maar duurdere benzine, en dit soort onzin achterwege laten.
Of, dan toch die km heffing, afschaffing van de wegenbelasting. :?:
Dan betaalt diegene die het meest gebruik maakt van de weg.
Zou iig de eerlijkste oplossing zijn.

:wink:

ja en  :!:

is toch je eigen keuze

ten 2e niemand dwingt je in dat gat te wonen  :wink:

ten 3e niemand dwingt je bij zo'n baas te werken   :wink: .

je snapt toch dat er "iets" moet gebeuren  :roll: .

ik heb in '93 al een keuze gemaakt en 't was niet altijd even makkelijk  :shock: dat heeft mijn keuze om bij sommige werkgevers te werken zeer beperkt en meerdere sociale beperkingen opgelegd.

dus als U daar voor kiest  :roll: dan zeur niet en betaal die prijs .



verder mag ik je wel  :mrgreen:



zo ik ga kappe en iets bestellen bij de de boxer toko

B-Witch

Citaat van: "BoxerQ"verder mag ik je wel  :mrgreen:

Dat maakt mijn dag weer goed

:wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

Citaat van: "Dwars"

tip voor onze ambtenaren/kommaneukers, nergens meer tol; pleur 5 ct per liter benzine aan heffingen erop in heel europa en laat me in godsnaam koetsche waar ik wil. Degene die veel rijdt betaald ook veel. klaar.....


Maar dat hebben ze al gedaan  :guns:
Proud on the South  

DeWitte

even goed lezen Motzy; heel europa dus; alles afschaffen (vignetten, tol, wegenbelasting etc.) en wat op de benzine doen;

de vervuiler betaald dan ook :!: , en dat het druk is op de weg op sommige tijden, ja dat wisten we al :lol: en al heb ik 10 auto's op de oprit staan, kan er toch maar in 1ne tegelijk rijden, nietwaar. :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "Dwars"

tip voor onze ambtenaren/kommaneukers, nergens meer tol; pleur 5 ct per liter benzine aan heffingen erop in heel europa en laat me in godsnaam koetsche waar ik wil. Degene die veel rijdt betaald ook veel. klaar.....


Maar dat hebben ze al gedaan  :guns:


:evil: Hier wel en niet één keer. :evil:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.