Hoofdmenu

brommergezever

Gestart door QuattroFrits, 27 maart, 2007, 18:46:49

Vorige topic - Volgende topic

QuattroFrits

:nana9oi: NEE. :nana9oi: ,Ik had dus nooit een zündapp.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

BeemerBert

Och, ze weten niet wat ze gemist hebben  :D
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

QuattroFrits

Citaat van: "BeemerBert"Och, ze weten niet wat ze gemist hebben  :D

:twisted: Gelukkig helemaal niks. :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Citaat van: "BeemerBert"Och, ze weten niet wat ze gemist hebben  :D

Goed dat je die opmerking maakt BeemerBert. Hoef ik dat niet niet meer te doen  :D
Een groot aantal leden hier zijn blijkbaar 'net van de Pampers af', en kennen de echte brommers alleen nog van de foto's.  :rofl:

gr. HD4ever  :thumbsup:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Mounty

Een Zündap heb ik nooit gehad..
Kreidler Floret,Yamaha FS1en diverse Vespaatjes..alles niet meer orgineel... :twisted:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

BeemerBert

Kreidler is ook super  :D

Die FS1 tjes liepen allemaal 120  :D  :D  :D  Volgens zeggen.
Mijn dappie vroeger, tegen de 90 en toch zag ik ze nooit terug :roll:
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

HD4ever

Citaat van: "FZ_Ron"Een Zündap heb ik nooit gehad..
Kreidler Floret,Yamaha FS1en diverse Vespaatjes..alles niet meer orgineel... :twisted:

Yep! een bekend rijtje, maar mijn favoriet was toch wel mijn Puch MS50 compleet met ape-hanger stuur en de bekende vossestaart aan de sissybar.  'T was destijds net 'Easy Riders' voor puistenkoppen. Uiteraard met bijbehorende jeans jasje beslagen met allerhande ijzerwerk. En dan werd je door de oudjes ook nog uitgemaakt voor langharig werkschuw tuig !!! :rofl:

Niet te vergeten in dit rijtje ( en ooit in mijn bezit gehad ) de Berini pluvier Sport, de Batavis Whippet, de Honda Dax en meer van dat moois.  :yes6rs:

BeemerBert

Effe wieer zeveren  :D

Dit was mn Dappie, gekocht in 2005, opgeknapt, omgebouwd tot 70cc waterkoker, schijfremmetje erop.

En anderhalf jaar bijna dagelijks gebruikt als woon/werkfiets.

Bert's Sprinter

Enne unne Zundapp, dus probleemloos  :D
Bmw R1150RT

BeemerBert

Citaat van: "HD4ever"
Citaat van: "FZ_Ron"Een Zündap heb ik nooit gehad..

Yep! een bekend rijtje, maar mijn favoriet was toch wel mijn Puch MS50 compleet met ape-hanger stuur en de bekende vossestaart aan de sissybar.  'T was destijds net 'Easy Riders' voor puistenkoppen. Uiteraard met bijbehorende jeans jasje beslagen met allerhande ijzerwerk. En dan werd je door de oudjes ook nog uitgemaakt voor langharig werkschuw tuig !!! :rofl:

Niet te vergeten in dit rijtje ( en ooit in mijn bezit gehad ) de Berini pluvier Sport, de Batavis Whippet, de Honda Dax en meer van dat moois.  :yes6rs:

Puch MS50 was ook te gek toen.

In mijn tijd 73-74-75 leren jack met diverse emblemen.
Expansieuitlaatje en knallen.
Reacties van ouderen waren toen ook niet al te positief ( en nu ben ik het zelf  :oops: )
Bmw R1150RT

Mounty

Citaat van: "BeemerBert"In mijn tijd 73-74-75
Citeer

tja..toen liep ik net zonder luiers..had ik wel al een Harley Davidson Police Trike.. :lol: Bij mij is het pas na 1986 begonnen, Kreidler gekregen van iemand met een 70cc blokje, aangepaste tandwielen. Liep als een tiet...tot je blauw zwaailicht ziet.. :cry:
Toen de Vespa van mijn tante, was ook van mijn opa geweest en ik weet niet wat maar dat ding liep ook goed.70+KMH was vrij normaal en alles orgineel.. :lol:  Mja...toen begon ik eraan te sleutelen en had ik opeens een donor vespa nodig en door middel van samen voegen van deze twee en een ander cylindertje met toebehoren van bij de Cycle Shop liep ook deze weer aardig rond de 65/70KMH

Toen kocht ik de FS1, met diverse cylinders entc erbij en begon ik te experimenteren met de cylinders,krukassen en zuigers..hard lopen en hard trekken moest het worden. Door het gebruik van een 70cctje en was gevijl aan de spoelpoorten reed die idd rond de 100, maar ook de Keutenberg op met pasagier lukte met bijna 70... Dat was ee machien..
En dan haal je je Auto rijbewijs, je Vrachtauto rijbewijs en laters je Motor rijbewijs en sinds 1989 geen brommert meer gehad...

Na het zien van jullie Zündapp heb ik zin om weer eens een brommertje te kopen om wat op te crossen en te sleutelen.... :wink:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

:mrgreen: Heb hem nog steeds 8)
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:

HD4ever

Citaat van: "BeemerBert"Effe wieer zeveren  :D

Dit was mn Dappie, gekocht in 2005, opgeknapt, omgebouwd tot 70cc waterkoker, schijfremmetje erop.

En anderhalf jaar bijna dagelijks gebruikt als woon/werkfiets.

Bert's Sprinter

Enne unne Zundapp, dus probleemloos  :D

Leuke brommer Bert, en inderdaad probleemloze brommertjes. Ben vroeger ook jaren dagelijks door weer en wind op de Zundapp naar de baas moeten rijden. Nooit pech gehad, maar was toch maar wat blij met het auto rijbewijs  :D

Heb je enig idee wat een in goeie staat verkerende Kreidler, Puch of Zundapp nog moeten kosten tegenwoordig? Ik heb er werkelijk geen idee van.

Herr Tod

Citaat van: "HD4ever"Heb je enig idee wat een in goeie staat verkerende Kreidler, Puch of Zundapp nog moeten kosten tegenwoordig? Ik heb er werkelijk geen idee van.

Voor een Zündapp KS 50 vragen ze rond de 3000 euro als die helemaal gerestaureerd is met originele onderdelen. Het nieuwe model ('de bolle' noemden ze dat vroeger meen ik) is wat goedkoper, zeg 2/3 van de prijs van het oude 517 model. Voor eentje waar nog wat werk aan is ben je rond de 800 euro kwijt.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:

BeemerBert

Her Tod, jou dapp loopt wel iets harder als 100  :D  en HD4ever met goed zoeken zijn nog leuke dappie's of kreids te vinden.

Prijzen van 500 tot 5000 euro afhankelijk van type en zeldzaamheid.
En uiteraard kost iets wat 100% origineel is iets meer als een verbowd hok.

Af en toe worden leuke Zundapp's aangeboden met Motorkenteken voor prijzen vanaf 1000 euro ( in orde etc ).
Dan kun je tenminste terugzwaaien naar het Blauwe zwaailicht  :D

Mooi voorbeeld is mijn groene waterkoeler, redelijk zeldzaam, was 100% origineel met gebruikerssporen, in zeer nette staat gekocht voor 1100 euro vorig jaar  :D

Ze zijn er wel nog, marktplaats staat er vol mee  :D
Kreidler, Yamaha, Puch etc. nog genoeg te vinden, maar heb ik me nooit in verdiept. Let op altijd kopen met kenteken ( brommer of motor ).
Bmw R1150RT