communicatie set tussen 2 motoren

Gestart door angel, 05 april, 2007, 19:27:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

angel

hallo,

even een vraagje,

heeft iemand hier een goed idee voor een communicatie set
die tussen 2 motoren werkt en die niet zo achterlijk duur is!!!

thx

B-Witch

Wij hebben een setje van Alan, die zijn in vergelijk niet te duur, maar die werken prima, voordeel hiervan is dat het een veel verkocht merk is dus de kans dat als je in een groep rijdt, dat er dan nog anderen die hem ook hebben aanwezig is, dan kan je lekker met zijn allen communiceren.
Wij hebben dat eens gehad met een groep van 6 motoren, allemaal een setje van Alan.
Was echt gezellig op de motor :lol:
kijk maar eens op www.motozoom.nl  :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Citaat van: "suzuki-girl"Wij hebben een setje van Alan, die zijn in vergelijk niet te duur, maar die werken prima, voordeel hiervan is dat het een veel verkocht merk is dus de kans dat als je in een groep rijdt, dat er dan nog anderen die hem ook hebben aanwezig is, dan kan je lekker met zijn allen communiceren.
Wij hebben dat eens gehad met een groep van 6 motoren, allemaal een setje van Alan.
Was echt gezellig op de motor :lol:
kijk maar eens op www.motozoom.nl  :wink:

Zorg wel dat je helm niet te veel geluid maakt...de PTT functie reageert anders erop en kan niemand wat zeggen en alleen maar luisteren naar windgeruis en jou gezang..
Mijn dochters helm laat veel wind door en dan is communicatie niet mogelijk, niet draadloos en niet bedraad. Ik heb een setje van Kenwood,Alan,Procom en een bedraad setje van bij de Lidl of aldi..werken allemaal prima maar niet met elkaar..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "suzuki-girl"Wij hebben een setje van Alan, die zijn in vergelijk niet te duur, maar die werken prima, voordeel hiervan is dat het een veel verkocht merk is dus de kans dat als je in een groep rijdt, dat er dan nog anderen die hem ook hebben aanwezig is, dan kan je lekker met zijn allen communiceren.
Wij hebben dat eens gehad met een groep van 6 motoren, allemaal een setje van Alan.
Was echt gezellig op de motor :lol:
kijk maar eens op www.motozoom.nl  :wink:

Zorg wel dat je helm niet te veel geluid maakt...de PTT functie reageert anders erop en kan niemand wat zeggen en alleen maar luisteren naar windgeruis en jou gezang..
Mijn dochters helm laat veel wind door en dan is communicatie niet mogelijk, niet draadloos en niet bedraad. Ik heb een setje van Kenwood,Alan,Procom en een bedraad setje van bij de Lidl of aldi..werken allemaal prima maar niet met elkaar..

De Alan heeft daar geen last van, die werkt niet standaard met Vox functie, je moet een knopje (dat je op je stuur bevestigd) indrukken om te praten. Vox functie is overigens wel mogelijk. :wink:
trouwens de geluidssterkte is meer dan voldoende ook met wat windruis, als je die open zet, en je hoort dat nog niet, moet je toch echt eens je oren laten controleren  :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Citaat van: "FZ_Ron"...de PTTVOX functie reageert anders erop ....
Doelde dus op de VOX functie..

De Alan heeft daar geen last van, die werkt niet standaard met Vox functie, je moet een knopje (dat je op je stuur bevestigd) indrukken om te praten. Vox functie is overigens wel mogelijk. :wink:
trouwens de geluidssterkte is meer dan voldoende ook met wat windruis, als je die open zet, en je hoort dat nog niet, moet je toch echt eens je oren laten controleren  :?[/quote]

Een knopje werkt idd ook wel ,alleen vind ik dat onhandig in gebruik..zeker voor de medepasagier in mijn geval.. De VOX functie is "geluids" gevoelig, dus als je teveel windgeluid in je helm hebt staat jou Alan continu op zenden, dan is zo'n knopje wel handiger.

en anders...gebarentaal :lol:  :lol:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

angel

en anders...gebarentaal :lol:  :lol:[/quote]


gebarentaal is geen optie, :cry:
te gevaarlijk voor de medeweggebruikers dat doe ik met handen en voeten.

Desmo-devil

Ik heb een set van Conrad, werkt perfect tot 120 km, daarna wordt het wat minder. Is aleen even werk om alles netjes in te bouwen in de helm.
Als je er een koopt koop dan een met een zgn vox functie en niet met knopjes aan het stuur !

DeWitte

ik gebruik het systeem van de middelvinger :fuckyou: om medeweggebruikers iets duidelijk te maken :mrgreen:
kost geen drol en werkt perfect. :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

Citaat van: "Dwars"ik gebruik het systeem van de middelvinger :fuckyou: om medeweggebruikers iets duidelijk te maken :mrgreen:
kost geen drol en werkt perfect. :rofl:

een communicatieset voor op de motor  :twisted:  zijn we daar niet in eerste plaats voor gaan motorrijden om af te zijn van dat eeuwige geleuter in de auto??? wil je gezellig kletsen onderweg stap dan lekker in de auto :mrgreen:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

B-Witch

Citaat van: "The Dominator"
Citaat van: "Dwars"ik gebruik het systeem van de middelvinger :fuckyou: om medeweggebruikers iets duidelijk te maken :mrgreen:
kost geen drol en werkt perfect. :rofl:

een communicatieset voor op de motor  :twisted:  zijn we daar niet in eerste plaats voor gaan motorrijden om af te zijn van dat eeuwige geleuter in de auto??? wil je gezellig kletsen onderweg stap dan lekker in de auto :mrgreen:

Hier moet ik je gelijk geven, maar soms en vooral op de langere ritten is een communicatie setje best wel fijn.
En geef mij maar met een knopje, zodat Mr.Kawa niet hoeft te horen waar ik hem af en toe voor uitmaak :oops:
You may own the bike, but the bike possesses you.

QuattroFrits

Ook ik heb een setje van Conrad liggen, in mijn helm reeds ingebouwd en gebruikt voor de navigatie en voor de telefoon en daarbij werkt het prima.
Alleen nog nooit gebruikt met de orginele zend-ontvangers, zit ook een vox functie op.
Als ik het goed heb was die complete set voor twee helmen € 79,00 en de naam is Pocket Comm Double en echt helemaal compleet.
Mijne is niet te koop.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

De Generaal

Citaat van: "Dwars"ik gebruik het systeem van de middelvinger :fuckyou: om medeweggebruikers iets duidelijk te maken :mrgreen:
kost geen drol en werkt perfect. :rofl:

Hoe leg jij in godsnaam uit dat bij de volgende stop een koffiepauze is met die vinger, dat is me nog niet helemaal duidelijk :wink:

WhomBom

:stupid:

heeeey... daar klopt wat niet... :roll:

iig met gebaren taal kom je een heel eind, zelfs n kop koffie kun je nog wel uitbeelden  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Schalkseruiter®

Citaat van: "De Generaal"
Citaat van: "Dwars"ik gebruik het systeem van de middelvinger :fuckyou: om medeweggebruikers iets duidelijk te maken :mrgreen:
kost geen drol en werkt perfect. :rofl:

Hoe leg jij in godsnaam uit dat bij de volgende stop een koffiepauze is met die vinger, dat is me nog niet helemaal duidelijk :wink:
Wist je dat niet????manman het is gewoon een internationale afspraak,
Kijk maar:

KLIK

Schalkse®

DeWitte

Citaat van: "De Generaal"
Citaat van: "Dwars"ik gebruik het systeem van de middelvinger :fuckyou: om medeweggebruikers iets duidelijk te maken :mrgreen:
kost geen drol en werkt perfect. :rofl:

Hoe leg jij in godsnaam uit dat bij de volgende stop een koffiepauze is met die vinger, dat is me nog niet helemaal duidelijk :wink:

dacht dat duidelijk was dat ik geen koffie lust :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away