wat zouden jullie doen??

Gestart door DeWitte, 13 april, 2007, 20:21:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

wat zouden jullie doen? Ik kan de Gs1100 van me zwager zolang gebruiken als de mijne bij de "Beemerdokter"staat.  "ff uitlaten en der sjub oet der oetloat bloaze" zoals ie zelf zegt (zo'n rooie als die van Toledo) want die staat er maar te staan sinds de geboorte van z'n zoontje.

Maar ik twijfel of ik dat wel zal doen: ff afchecken bij de verzekering hoe het zit als er wat mee zou gebeuren :roll: ken mezelf nl. :cry:

Ik ben altijd huiverig geweest om de moto van een ander te lenen. Wat zouden jullie doen?? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Bianca

hup gaas derop en goon! :mrgreen:

B-Witch

Vraag maar gewoon ffkes na.
Weet je het zeker, kost een telefoontje  :wink:
Om die motor te lenen als dat verzekerings technisch kan, zou ik het gewoon doen.
Waarom niet, je rijdt al jaren, en op de motor van iemand anders rij je toch wat rustiger neem ik aan....dan komt dat best goed :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Menke

Stil staan voor een motor is ook niks, ook die moet kilometers maken. Vorig jaar ben ik ook met een vriend van me gaan rijden, die reed zelf al jaren niet meer. Maar die werd ook gevraagd door een andere vriend rij in godsnaam met dat ding, vind zo jamer dat hij zolang stilstaat.(die kon niet rijden ivm met een operatie)
Dus er waren een paar mensen blij, die jongen van de motor, mijn vriend, en ik dat ik nog eens lekker met hem kon rijden.
Ja, alleen verzekering technisch zou ik wel even navragen, maar als je van elkaar weet hou je met de spullen omgaat is ook al heel belangrijk.
Succes het is zo mooi weer op te rijden :thumbsup:

Schmetzke

Is toch maar je zwager? :mrgreen:

Mounty

Ik heb wel eens een motor van een goeie kennis geleend...meer dan een keer.. Ook voor een paar weken. Ik geloof dat de verzekering niet uitkeert als je schade maakt aan de motor.. :?  Als er all risk op zit is en en ander wel te regelen maar dan kost het nog de no claim korting..
Zelfs je gewone WA keert niks uit..je zwager leent je de motor zelf uit en weet dat er iets mis kan gaan...Ik zou m gewoon ff lenen..zou wel ff met hem erover hebben voor als er wat zou gebeuren.

Hoe zit dat trouwens met het maken van een proefrit ? partikulier of bij de handelaar/dealer ?? ben je dan wel verzekerd ??
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Toledo

ff belletje doen naar verzekering, maar ik denk dat het geen probleem is.Zolang jij maar een geldig rijbewijs hebt en dat de eigenaar toestemming aan jou heeft gegeven om er op de rijden
Ik zou hem gaan halen, en er lekker mee toeren, zo'n 1100 loopt echt niet verkeerd
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Motzippaldy

Citaat van: "Toledo"
Ik zou hem gaan halen, en er lekker mee toeren, zo'n 1100 loopt echt niet verkeerd


Inderdaad ,1100's hebben goede cardan  :mrgreen:
Proud on the South  

karz

Even checken hoe het WA technisch zit, volgens mij ben je gewoon verzekerd.
En als je zelf iets sloopt, draai je er gewoon voor op, Simpel. (heb je straks 2 GS-en bij Notten staan :mrgreen:)

Als je zuinig wilt zijn op je zwager, kan je ook mijn witte bmw lenen, dan leen ik in de periode jouw witte merc :mrgreen:  Als ik hem dan tegen een boom zet, mag jij de RS platleggen :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"Even checken hoe het WA technisch zit, volgens mij ben je gewoon verzekerd.
En als je zelf iets sloopt, draai je er gewoon voor op, Simpel. (heb je straks 2 GS-en bij Notten staan :mrgreen:)

Als je zuinig wilt zijn op je zwager, kan je ook mijn witte bmw lenen, dan leen ik in de periode jouw witte merc :mrgreen:  Als ik hem dan tegen een boom zet, mag jij de RS platleggen :yes6rs:

:shock: van jou wor je ook nie vrolijk :(
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

ik zou het zelf niet doen.... dan zou ik liever eoa gaar oud hok kopen voor die tijd... of es af en toe eentje huren, kun je er meteen een paar es grondig testen  8)
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

QuattroFrits

Citaat van: "WhomBom"ik zou het zelf niet doen.... dan zou ik liever eoa gaar oud hok kopen voor die tijd... of es af en toe eentje huren, kun je er meteen een paar es grondig testen  8)

Ik zou mijn motor ook niet uitlenen, als ik er een kon lenen zou ik het misschien wel doen.
Huren voor een gezellig en leuk ritje lijkt mij een beetje duur. :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: "QuattroFrits"
Citaat van: "WhomBom"ik zou het zelf niet doen.... dan zou ik liever eoa gaar oud hok kopen voor die tijd... of es af en toe eentje huren, kun je er meteen een paar es grondig testen  8)

Ik zou mijn motor ook niet uitlenen, als ik er een kon lenen zou ik het misschien wel doen.
Huren voor een gezellig en leuk ritje lijkt mij een beetje duur. :roll:

jij bent n' lekkere zeg  :evil:

wel schijten bij de buren  :shock:  en doorspoelen.... ho maar  :roll:



:mrgreen:

Busaberke

bezint eer ge begint!

Als dat hok niet all-risk verzekerd is, wordt het rekening-man i.g.v. schade!
Een WA verzekering dekt zoiets NIET !
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Karin

Tuurlijk dekt de WA verzekering wel een ongeval aan derden. Het voertuig is verzekerd en niet alleen aan de bestuurder gekoppeld. Wel wordt er vaak gevraagd wie er het meest gebruik van maakt, maar het voertuig is altijd verzekerd als er iemand op rijdt die een rijbewijs heeft en vervolgens aan de voorwaarden voldoet, zoals bijvoorbeeld geen alcohol op heeft etc. Maar dat zijn de normale voorwaarden waar een verzekering altijd voorzorg op neemt.

Je zult dan alleen wel de schade van de motor van je schoonbroer moet dokken, maar dat zou je ook bij je eigen motor moeten doen als je hem WA verzekerd had.

Ik kan je wel uit eigen ervaring vertellen dat het "lullig" is als je een ongeluk krijgt. Met je eigen motor is het jammer, maar met iemand anders zijne voelt het erger.