Suzuki-Girl's MAG Aktie

Gestart door suzuki-girl, 01 mei, 2007, 20:43:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

Zo vanmiddag was het weer prijs 2 ongelukken op nog geen half uur na elkaar :shock:
Aan de ene kant van de brug lag een auto op zijn zij, terwijl de bergingswagen kwam ging aan de andere kant een motorrijder de vangrail in :?
Mr.Kawa had het weer gezien, en belde me.
Ik er dus naar toe met mijn foto toestel, en heb wat piccies gemaakt, die ik door heb gestuurd naar de MAG, overigens met permissie van de motorrijders in kwestie (zo netjes ben ik wel) :wink:
Toen ik zei waar de foto's voor waren kreeg ik zelfs een goedkeurend gebaar van meneer de wout :?

De brug in Echt, gezien vanaf de kant van Ohe en Laak, hier moest ik wachten tot de auto was opgetakeld:



Vanaf de wegkant, de ongeluksmotor :?



Op deze foto is goed te zien hoe de motor met het voorwiel onder de vangrail door is geschoven, maar goed dat het de motor is, en niet de berijder.



gedeelte van de omstreden weg



vanuit een ander perspectief



Overigens, de bestuurder heeft geluk gehad en kwam met de schrik en wat kneuzingen ervan af.
You may own the bike, but the bike possesses you.

Menke

SUZUKI-GRIL:

Een hele goede actie, dat je er zo voor inzet. Nadat ik er van de week gereden had, leek het me ook al een weg waar binnenkort meer ongelukken zouden gebeuren.
En inderdaad nu dus al te lezen. Als je er als vreemde rijd dan kan ik me indenken dat je niet weet dat er verkeer uit de andere richting komt.
En zo lange doordraai verwacht je ook niet overal.
Hoop dat de actie wat oplevert, ik blijf het volgen.

B-Witch

De brief die ik naar de gemeente heb gestuurd:

CiteerAan het College van B en W,

Geachte College,

Graag zou ik U bij deze willen wijzen op de gevaarlijke wegsituatie die er gecreëerd is bij de brug over het Julianakanaal.

De wegbeheerder heeft er voor gekozen deze weg in te richten als een erf-ontsluitingsweg met bijbehorende wegmarkeringen. Deze weginrichting is een optische versmalling die het verkeer in snelheid zou moeten remmen.
De belijning van de rijbaan is zo desoriënterend dat mensen het spoor bijster raken,
en eigenlijk niet meer in de gaten hebben op welke plaats op de rijweg zij zich bevinden.
Vooral voor mensen die hier niet bekend zijn zal dit voor problemen gaan zorgen.

Daarnaast ben ik van mening dat omdat je door een bocht rijdt de beste methode om je eigen rijbaan te blijven een belijning op de as van de weg is.
Daarbij komt nog dat de aangegeven advies snelheid 30 km per uur bedraagt, terwijl 60 is toegestaan. Gezien de scherpte van deze draai, is 60 km gewoon te hard.
Met andere woorden, deze belijning als snelheidsremmend middel slaat de plank volledig mis.

Afgelopen zondag is het dan ook al mis gegaan.
Toen is een Duitse motorrijder, motoragent in prive tijd, komende uit de richting Ohe en Laak frontaal tegen een tegemoetkomende auto gebotst.
Deze man is in het ziekenhuis in Heinsberg opgenomen met een polsbreuk.
Gezien het beroep van het slachtoffer zou je mogen verwachten dat hij over voldoende verkeersinzicht beschikt, maar hij vergrabbelde zich in de belijning van de weg.

Verder wil ik U laten weten dat ook de vangrail die geplaatst is alles behalve veilig is voor gemotoriseerde tweewielers, terwijl de zorgplicht van de wegbeheerder toch echt alle verkeersdeelnemers geldt.

Voorts dient U zich te bedenken dat op ongeveer 200 meter een tankstation gesitueerd is. Het is dus niet geheel ondenkbaar, eerder zeer waarschijnlijk, dat daardoor ook dieselsporen op de weg terecht kunnen komen met alle gevolgen voor gemotoriseerde tweewielers vandien.

Ik zou U dan ook vriendelijk willen oproepen om deze situatie nogmaals onder de loep te nemen. Volgens mijn opinie is hier maar één oplossing de juiste.
Het voorzien van de middenas van de weg met een doorgetrokken streep.
Een inhaalverbod geldt hier toch al, en mensen weten weer waar ze zich op de weg bevinden.

Verder wil ik U mededelen dat deze situatie bij de Motorrijders Aktie Groep (MAG) bekend is. Ook rijkswaterstaat de wegbeheerder in deze zal ik deze brief doen toekomen.
Hopelijk kunnen we de situatie nog veilig krijgen voor er ernstigere ongelukken gebeuren.
Ik, de MAG, en inwoners uit de directe regio gaan ons daar in ieder geval sterk voor maken.

Hopende op een positieve reactie Uwerzijds,
verblijf ik,
Hoogachtend,





N.M.J. Konings Klesman
You may own the bike, but the bike possesses you.

Joepie1958

Maak ze de pis maar lauw 8)  8)
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin


Desmo-devil

Citaat van: "suzuki-girl"Zo vanmiddag was het weer prijs 2 ongelukken op nog geen half uur na elkaar :shock:
Aan de ene kant van de brug lag een auto op zijn zij, terwijl de bergingswagen kwam ging aan de andere kant een motorrijder de vangrail in :?
Mr.Kawa had het weer gezien, en belde me.
Ik er dus naar toe met mijn foto toestel, en heb wat piccies gemaakt, die ik door heb gestuurd naar de MAG, overigens met permissie van de motorrijders in kwestie (zo netjes ben ik wel) :wink:
Toen ik zei waar de foto's voor waren kreeg ik zelfs een goedkeurend gebaar van meneer de wout :?

De brug in Echt, gezien vanaf de kant van Ohe en Laak, hier moest ik wachten tot de auto was opgetakeld:





Vanaf de wegkant, de ongeluksmotor :?



Op deze foto is goed te zien hoe de motor met het voorwiel onder de vangrail door is geschoven, maar goed dat het de motor is, en niet de berijder.



gedeelte van de omstreden weg



vanuit een ander perspectief



Overigens, de bestuurder heeft geluk gehad en kwam met de schrik en wat kneuzingen ervan af.

Ben daar vrijdag ook langs gekomen toen ik mijn kinderen ging ophalen in Stevensweert . Op de heenweg lag die gele auto op zijn kant ambulance stond er nog bij.Lantaarnpaal helemaal plat. Zag er heel vreemd uit en was niet te herleiden wat daar gebeurd kon zijn. Toen ik 10 minuten later terugkwam was die Duitser net onder de vangrail geland met zijn motor . Ben nog gestopt om hem te helpen. Liep eerst nog vloekend rond maar ging toen al snel zitten van de pijn. Politie was heel snel ter plaatse toen ben ik verder gereden. Zijn maat was inmiddels met het thuisfront aan het bellen om iets te regelen om de motor op te halen. Viel allemaal wel mee afgezien van de motor.
Ik kom overigens iedere week op deze weg en ik zie het probleem niet helemaal of het moet zijn dat er te hard word gereden. Mijn kinderen fietsen hier iedere dag op weg naar school en ik hoor dat er inderdaad regelmatig ongelukken gebeuren. Ik heb in ieder geval nog nooit iets raars meegemaakt of gemerkt op deze slinger. Maar ik zit natuurlijk wel hoog in mijn bus en heb goed overzicht op tegemoet komend verkeer.

B-Witch

Als je vrij hoog zit, heb je inderdaad een goed overzicht, maar toch, de bocht is te langerekt en als je ff niet in de gaten houdt waar je rijdt, zit je in no time op de andere baan.
Dus een doorgetrokken streep is geen overbodige luxe.
en je ziet wel, tis dat het een boxer was, anders was die motor helemaal onder de vangrail doorgeschoten, die 2 zijtieten heeft dat ding tegen gehouden.
(moet er niet aan denken wat kan gebeuren als jezelf eronder door zou glijden....zou denk ik wat minder goed met je aflopen.
Vandaar ook deze aktie, voor wat meer veilighed :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Desmo-devil

Ik denk inderdaad dat het probleem hier is dat de bocht niet echt lekker doorloopt. Er zit een soort van recht stuk tussen terwijl je in eerste instantie verwacht dat de bocht  rond doorloopt.

Joep

Heb dit topic nu een tijdje gevolgd van de zijlijn en nu wil ik wel iets kwijt.

Natuurlijk top dat jij je er sterk voor maakt voor de situatie die ontstaan is na de ophoging van de brug. :yes6rs:

Zelf rij ik daar ook regelmatig als "efkes" een stukje ga rijden. En inderdaad, als de weg vrij is kan je daar heerlijk naar boven en naar onderen boenderen. Moet je dus inderdaad dat rechte stuk in de bocht meenemen. Anders zijn het twee bochten naar rechts die dan opeens verder doordraaien dan je in eerste instantie verwacht. Door dat doordraaien zijn er veel weggebruikers die de bochten gaan afsnijden of er te hard in gaan en dan naar buiten drijven. Helemaal als die personen de berg afkomen, want door het hoogteverschil treed het fenomeen van te hard gaan natuurlijk eerder op. Met de rolstoelbus hoef ik niet eens moeite te doen om de 60km/u te halen.

Mijn beleven is het gewoon te smal. En dan kan er wel gezegd worden dat je de snelheid aan moet passen, maar hoeveel toeristen rijden er in het weekend niet overheen die zich vergrabbelen. Tuurlijk als je weet hoe het wegverloop is en waar je op moet letten is er niets aan de hand, maar als je uit moet wijken om welke reden dan ook houd je verdomde weinig plaats over.

En wat je aan geeft over het tankstation. Hele goeie. Kan me goed voorstellen dat inwoners van Ohé, Laak, Stevensweert, Aasterberg daar tanken. Die kennen het verloop van de weg => rijden wat harder daar => meer kans oplekkage door overloop.
Is maar een theorie hé.

Wel nog een opmerking/vraag. Ik vraag me wel af of die BMW en auto door snelheid of door een uitwijkactie op zijn plaat zijn gegaan.

B-Witch

Citaat van: "Joep"Heb dit topic nu een tijdje gevolgd van de zijlijn en nu wil ik wel iets kwijt.

Natuurlijk top dat jij je er sterk voor maakt voor de situatie die ontstaan is na de ophoging van de brug. :yes6rs:

Zelf rij ik daar ook regelmatig als "efkes" een stukje ga rijden. En inderdaad, als de weg vrij is kan je daar heerlijk naar boven en naar onderen boenderen. Moet je dus inderdaad dat rechte stuk in de bocht meenemen. Anders zijn het twee bochten naar rechts die dan opeens verder doordraaien dan je in eerste instantie verwacht. Door dat doordraaien zijn er veel weggebruikers die de bochten gaan afsnijden of er te hard in gaan en dan naar buiten drijven. Helemaal als die personen de berg afkomen, want door het hoogteverschil treed het fenomeen van te hard gaan natuurlijk eerder op. Met de rolstoelbus hoef ik niet eens moeite te doen om de 60km/u te halen.

Door dat doordraaien, raken sommige mensen het zicht op de weghelft kwijt, vandaar dat het beter zou zijn om een doorgetrokken steep op de wegas aan te brengen
(doorrijden als de weg vrij is kan je dan evengoed nog wel) :wink:

Citaat van: "Joep"Mijn beleven is het gewoon te smal. En dan kan er wel gezegd worden dat je de snelheid aan moet passen, maar hoeveel toeristen rijden er in het weekend niet overheen die zich vergrabbelen. Tuurlijk als je weet hoe het wegverloop is en waar je op moet letten is er niets aan de hand, maar als je uit moet wijken om welke reden dan ook houd je verdomde weinig plaats over.

Is inderdaad te smal, en door de optische versmalling die ze nu gecreeërd hebben (moet snelheids verlagend werken), lijkt de weg nog smaller, iets wat in deze situatie geen goed doet.
Ook deze kant van het probleem: streep op de middenas (men gaat dan vanzelf weer beter rechts houden, waardoor je weer plaats creeërt).


Citaat van: "Joep"En wat je aan geeft over het tankstation. Hele goeie. Kan me goed voorstellen dat inwoners van Ohé, Laak, Stevensweert, Aasterberg daar tanken. Die kennen het verloop van de weg => rijden wat harder daar => meer kans oplekkage door overloop.
Is maar een theorie hé.
.

Diesel/benzine sporen zijn in combinatie met vuiligheid op de weg (die ligt er ook altijd erg veel) bloedlink.
Maar dit is een probleem wat bijna niet te vermijden valt, enige wat je dan kan doen, mocht een motorrijder onderuit gaan, zorgen voor zijn veiligheid, en daar zijn dan de motorveilige geleiderails voor bedoelt :wink:

Citaat van: "Joep"Wel nog een opmerking/vraag. Ik vraag me wel af of die BMW en auto door snelheid of door een uitwijkactie op zijn plaat zijn gegaan.

Voor die motorrijder was snelheid een faktor, zoals ik de verhalen begrepen heb (van horen zeggen dan, weet het ook niet zeker).
Wat er met die auto gebeurd is? dat is een grote vraag, het was een oudere dame (neem niet aan dat die daar flink gescheurd heeft) En gezien hoe de lantaarnpaal geraakt is en de manier waarop het wrak op de weg lag, denk ik aan een uitwijk manouvre. :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

Joep

Oftewel we zijn het met elkaar eens.

Heb dan wel niet gesproken over een middenlijn/middellijn maar daar draait het natuurlijk wel om. En inderdaad als iemand onderuit gaat dan zorgen dat er motorvriendelijke vangrails staan :wink:

Moet mij toch eens aanmelden bij het MAG, ben ik ook al jaren aan het zeggen  :oops:

DeWitte

Citaat van: "suzuki-girl"Vanaf de wegkant, de ongeluksmotor :?


Deze "gehavende" beemert stond bij Notten :? Laten we het zo zeggen: duurt ff voordat ie klaar is :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Zal wel flink wat schade hebben :?

Zit nog te wachten op antwoord van zowel Rijkswaterstaat en de Gemeente Echt- Susteren. :?
Krijg ik deze week geen antwoord, krijgen die een herinneringsbrief, en reageren ze dan nog niet, ga ik met met de MAG beraden wat we gaan doen :!:  :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

B-Witch

Antwoord van RWS binnen :?
Ze doen net of ze niet weten dat de brug Nabij Echt... in Echt ligt.
vragen zelfs of het gaat om de brug in Roosteren.
Nou ja zeg :evil:
Zeggen gewoon dat ze de brug niet in beheer hebben :shock:
Het gaat niet om de brug, gaat om de wegen erbij :roll:

Voel zomaar een aktie opkomen.....zo iets als brug bezetten met heeeeel veel motoren :wink:

wordt vervolgd
You may own the bike, but the bike possesses you.