Nieuwe moto.

Gestart door NrGiZeR, 09 mei, 2007, 15:36:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

NrGiZeR

Citaat van: "Steefke"hier wat leuk speelgoed


Die ziet er idd wel hardcore uit. Kan er alleen niet uithalen wat voor merk het is.

Wat vinden jullie trouwens van de aprilia SXV...??


b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Schmetzke

Is ruig...

Alleen had een vriend van me na 1000 km het vliegwiel al loshangen  :lol:  :lol: Qua betrouwbaarheid is het nog niet helemaal super.. Het blokje loopt wel mooi soepel (als het loopt) en is heel sterk. Toch geef ik persoonlijk de voorkeur aan een stampende ééncilinder  8) Ding stuurt ook super trouwens!

Toen ik de Husky kocht heb ik de SXV ook in overweging genomen... Hij is voor mij afgevallen vanwege de mindere betrouwbaarheid, mindere vering, mindere remmen en vanwege de injectie (wil je nieuwe software, dan staat hij weer minimaal een week bij de dealer..).

Suc6  :wink:

Schmetzke

Citaat van: "Youp"ik heb zelf een LC4 gehad... 5000km mee gereden en het heeft me aan kapotte motordelen zo'n 1350 euro gekost... daarbij ken ik wat meer vrienden van schmetzke die 660's gehad hebben waar ook vanalles aan mankeerde binnen no-time...

Valt opzich wel mee.. De 660's vanaf 2004 zijn best wel goed.. Wel gaan de keringen van de tuimelaars regelmatig naar de klote.. en de klepdekselpakking lekt nogal snel. Maar geen echte grote mankementen  :wink:

Steefke™

Citaat van: "NrGiZeR"
Citaat van: "Steefke"hier wat leuk speelgoed


Die ziet er idd wel hardcore uit. Kan er alleen niet uithalen wat voor merk het is.

Husqvarna SM510R :yes6rs:
Smells like rubber

Steefke™

Citaat van: "Schmetzke"Toch geef ik persoonlijk de voorkeur aan een stampende ééncilinder  8)
:stupid:

als het om een supermotard gaat :wink:
Smells like rubber

NrGiZeR

Hetgeen aprilia minder betrouwbaar is, is algemeen bekend ook bij de RSV mille.

Maar deze verhalen hoor ik ook van een Husky.

Ik weet dat de onderdelen van een Aprilia duur zijn en rete lange levertijden hoe is dit met een Husky...??

Als ik naar deze modellen kijk vind ik ze allebei stoer, alleen hoe zijn de bovengenoemde punten dan bij de KTM 560 SMR

b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Schmetzke

Citaat van: "NrGiZeR"
Als ik naar deze modellen kijk vind ik ze allebei stoer, alleen hoe zijn de bovengenoemde punten dan bij de KTM 560 SMR

De 560 is niet op kenteken verkrijgbaar in Nederland, en is voor 2008 ook uit de productie gehaald.

Als je een KTM koopt dan zit je altijd goed qua onderdelen, KTM Sommer in DL heeft bijna alles op voorraad. Je kunt ook nog terrecht bij DAM in BE.

Let wel op.. Op een Husky zit 2 jaar volledige garantie, op KTM offroad zit GEEN garantie.

Enneh.. Mijn Husky heeft nu 6000 Km op de klok staan zonder ook maar één probleempje  :wink:
En mocht er iets kapot gaan wordt het gewoon onder garantie vervangen :wink:

Youp

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Youp"ik heb zelf een LC4 gehad... 5000km mee gereden en het heeft me aan kapotte motordelen zo'n 1350 euro gekost... daarbij ken ik wat meer vrienden van schmetzke die 660's gehad hebben waar ook vanalles aan mankeerde binnen no-time...

Valt opzich wel mee.. De 660's vanaf 2004 zijn best wel goed.. Wel gaan de keringen van de tuimelaars regelmatig naar de klote.. en de klepdekselpakking lekt nogal snel. Maar geen echte grote mankementen  :wink:

je kan toch beter een EXC nemen, dat hoef ik jou niet te vertellen :P
opeloos benzine verslaafd...

Youp

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "NrGiZeR"
Als ik naar deze modellen kijk vind ik ze allebei stoer, alleen hoe zijn de bovengenoemde punten dan bij de KTM 560 SMR

De 560 is niet op kenteken verkrijgbaar in Nederland, en is voor 2008 ook uit de productie gehaald.

Als je een KTM koopt dan zit je altijd goed qua onderdelen, KTM Sommer in DL heeft bijna alles op voorraad. Je kunt ook nog terrecht bij DAM in BE.

Let wel op.. Op een Husky zit 2 jaar volledige garantie, op KTM offroad zit GEEN garantie.

Enneh.. Mijn Husky heeft nu 6000 Km op de klok staan zonder ook maar één probleempje  :wink:
En mocht er iets kapot gaan wordt het gewoon onder garantie vervangen :wink:

je kan dus ook een 525 EXC nemen en daar een 560 bigbore kit op plempen. echter bij een 525 zou ik als eerst het geld steken in de remmerij, de vering, een uitlaat en velgen.... dan pas gaan kijken naar grotere cilinders enzo... :)

-edit-

een 560 is dus ook op basis van het beter KTM blok, de EXC...
opeloos benzine verslaafd...

NrGiZeR

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "NrGiZeR"
Als ik naar deze modellen kijk vind ik ze allebei stoer, alleen hoe zijn de bovengenoemde punten dan bij de KTM 560 SMR

De 560 is niet op kenteken verkrijgbaar in Nederland, en is voor 2008 ook uit de productie gehaald.

Als je een KTM koopt dan zit je altijd goed qua onderdelen, KTM Sommer in DL heeft bijna alles op voorraad. Je kunt ook nog terrecht bij DAM in BE.

Let wel op.. Op een Husky zit 2 jaar volledige garantie, op KTM offroad zit GEEN garantie.

Enneh.. Mijn Husky heeft nu 6000 Km op de klok staan zonder ook maar één probleempje  :wink:
En mocht er iets kapot gaan wordt het gewoon onder garantie vervangen :wink:

GVD, dus net degene die het mooist is, kan weer niet.

Zeg maar hoe zit het met aankoop in Duitsland en Belgie dan...??
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Steefke™

Hopeloos, het is bijna niet mogelijk om hem in nederland op kenteken te krijgen hij moet dan helemaal uitgerust zijn met spiegels en al die andere shit.
Smells like rubber

Schmetzke

Citaat van: "Steefke"Hopeloos, het is bijna niet mogelijk om hem in nederland op kenteken te krijgen hij moet dan helemaal uitgerust zijn met spiegels en al die andere shit.

Klopt indd... 560's zijn in Duitsland wel op kenteken te krijgen, dus ook 2e hands. De import en keuring van een offroad/sm is alleen héél lastig ivm bijvoorbeeld de uitlaat, spiegels, knippelichten, maar denk ook aan het inlaatgeluid dat met een goedgekeurde demper vaak boven het uitlaatgeluid uitkomt  :lol: Een oplossing is bijvoorbeeld om de luchtfilterkast, spiegels, snelheidsmeter, knipperlichten, secundaire kabelboom, uitlaatdemper, enz enz.. van een 525 EXC te monteren, dat past allemaal.

Wil je per sé zo'n 560 dan is dat iig zeker niet onmogelijk, maar wel heel kostbaar en het neemt veel werk en tijd in beslag.

Kijk ook eens naar een Yamaha WR450 of Honda CRF450X... Is "maar" 450 cc, maar wel een dikke 58 pk op 100 kg :wink:

Nog wat richtprijzen voor eventuele ombouw naar SM:

:arrow: Excel/Talon spaakwielen 1300 Euro
:arrow: Alpina tubeless spaakwielen 1700 Euro
:arrow: remset, bestaande uit 4 zuigerklauw en 320mm schijf (bijv. motomaster).... 650 Euro
:arrow: Vering aanpassen v&a.... 500 Euro

Steefke™

goedkope oplossing
koop een nieuwe en bouw hem om naar een nederlands frame met kenteken

er is toch ook nog een hoop zonder werk te koop

Ik heb ook een belg omgebouwd op een nederlands frame hij nu is op kenteken wel wat ouder maar dat maakt me niet uit. mijn hele motor kost me nu even veel als een set nieuwe sm wielen. :wink: je moet natuurlijk wel een hobbysleutelaar zijn :wink:
Smells like rubber

NrGiZeR

Wil er niet al te veel aan knutselen, wil hem gewoon kopen en dan met weinig modificaties gas erop gooien.

Dus,

Hoef geen luxe, wel een kenteken.

Een diehard Husqvarna is de SM510R

Een diehard Aprilia is de SVX

Een diehard KTM is .....??

Een diehard Honda...??

Een diehard Suzuki...??

Een diehard Yamaha...??

Een dieharde Kikker....??

Mag aangevuld worden ;)
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Schmetzke

Een diehard Husqvarna is de SM510R

Een diehard Aprilia is de SVX

Een diehard KTM is EXC 525 >omgebouwd naar SM<

Een diehard Honda is de CRF450 >omgebouwd naar SM<

Een diehard Suzuki RMZ450 >omgebouwd naar SM<

Een diehard Yamaha WR450 >omgebouwd naar SM<

:arrow:

Die-hard materiaal met kenteken kant en klaar uit de fabriek is slechts zéér beperkt te krijgen. Zoals je zegt is er alleen een Husky SMR en een Aprillia SXV.... Veel mensen die een echte diehard willen, kopen dan ook een enduro, dwz een crosser op kenteken, en bouwen hem vervolgens zelf om naar SM.

Notice.. In het Belgisch kampioenschap SuperMotard rijden eigenlijk alleen maar omgebouwde CRFjes mee :wink:

Chek Husqvarna.. 2 jaar garantie, 6 versnellingen, véél vermogen, radiale Brembo, 50mm Marzochi, enz enz... En dat allemaal kant en klaar uit de fabriek...

It's up to you  :wink: